Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

Vadovo pasaulis: Išskirtinumo nebuvimas privedė prie bankroto

2005.10.19 Linas Šimonis,  „Vadovo pasaulis“.

Ingo Baltic žlugimo priežastys

Neseniai žlugo Ingo Baltic. Ar teisingai supratome jos žlugimo pamokas?

Kalbama, kad prie to prisidėjo nesąžiningi įmonės vadovai. Galbūt ir taip, bet palikime tai spręsti teismams. Sakykime, kad įmonės vadovai čia niekuo dėti, sakykime, kad įmonė tikrai žlugo dėl pernelyg pigiai pardavinėjamų draudimo polisų.

Tokia situacija visai reali kitoms draudimo bendrovėms, o jei pažiūrėsime plačiau – tai ir dažnai Lietuvos įmonei.

Dėl mažomis kainomis pardavinėjamų draudimo polisų, bendrovei neužteko lėšų užtikrinti reikiamo pinigų kiekio turėjimo. Ar tikrai kalti tik akcininkai, papildomai neinvestavę į akcinį kapitalą?

Visi kaltina mažas kainas

Tačiau nedažnas užsiduodame klausimą, ar buvo šansų draudimo bendrovei, kuri niekuo neišsiskiria rinkoje, draudimą pardavinėti tokiomis pat kainomis, kaip ir Lietuvos draudimas?

Lietuvos draudimas – didžiausia ir seniausia draudimo bendrovė Lietuvoje. Nežiūrint jos pastangų tai nuslėpti (netikit? – pasižvalgykit po jų reklamas), klientai šias savybes vis dar prisimena ir laiko privalumu.

Ergo Lietuva – didžiausia užsienio kapitalo draudimo bendrovė Lietuvoje. (Lietuvos draudimas irgi užsienio kapitalo? Faktas – taip, asociacijos – ne).

Kas dar ten pas mus draudimo rinkoje? Na, yra krūva bendrovių, bet kuo jos skiriasi viena nuo kitos, aš nelabai žinau.

Ingo Baltic neturėjo jokio išskirtinumo, jokios idėjos pirkėjo mintyse. Neturėjo to ir kitos bendrovės, todėl pasirinkimo kriterijai dažniausiai buvo vieta, pažįstamas agentas, kaina.

Amžinas išskirtinumas – vieta

Bet kuriame versle yra vienas tikras išskirtinumas – tai vieta. Ir tai labai svarbus išskirtinumas, nes mes dažnai renkamės pagal tai, ar mums patogi pirkimo ar aptarnavimo vieta. Jeigu visa kita nesiskiria, arba skirtumui mes neteikiame didelės reikšmės, tai vieta nugali.

Juk žinote seną prekybininkų posakį, kad yra trys svarbiausi dalykai jų versle – vieta, vieta, vieta.

Vietos išskirtinumu (na, laikinu, atsitiktiniu išskirtinumu, o ne tuo, kuris suformuoja ilgalaikę poziciją pirkėjo mintyse) naudojosi dauguma draudimo bendrovių: draudimo polisus galima įsigyti beveik visuose prekybos centruose, degalinėse, bankuose ir dar daugelyje kitų vietų. Jei pirkėjui tai patogu, ir jei jis nemato skirtumo tarp bendrovių, tai pasiteisina. O kadangi Lietuvoje pirkėjui daugelis draudimo bendrovių yra panašios, tai labai pasiteisina.

Beliko konkuruoti kaina

Bet vietos išskirtinumo realiai neturi nė viena draudimo bendrovė Lietuvoje.

Neturint aiškaus išskirtinumo, belieka vienas – kaina.

Šiaip kaina irgi yra puikus išskirtinumas. Tačiau su viena privaloma salyga – reikia turėti mažesnę savikainą. Įmonės, kurios žemą kainą padaro savo veiklos strategija, gyvena visai neblogai, tačiau tik tos, kurios žemas kainas pagrindžia žema savikaina. Pažvelkite į Rimi ir Norfos parduotuvių vidų, ir iškart bus aišku, kuri turi žemesnes kasdienes sąnaudas, tapkite ir Bitės ir Tele2 klientais – sužinosite, kuri turi mažesnius aptarnavimo kaštus.

Bet pardavinėjimas pigiausiai, neturint žemiausios savikainos, priveda tik prie bankroto.

Kaip atrodo pigiausia draudimo bendrovė?

Pažvelkime, kaip pigiausia draudimo bendrovė gali taupyti.

Žalų išmokėjimas – niekur nedingsi, tai išlaidų eilutė, kurios nesumažinsi. (Nors mano aplinkos žmonių patirtis rodė, kad Baltik garant būtent ten ir taupė).

Agentų komisiniai. Jei norim pardavinėti pigiausiai, teks atsisakyti brangios pardavėjų armijos. Pardavimas internetu ir sutarčių sudarymas vienoje vietoje turėtų sutaupyti pakankamai lėšų. Sutaupysim ne tik agentų komisinių, bet ir mokymų, jų darbo vietos, darbo priemonių sąskaita. Nepatogu pirkėjui? Taip. Bet užtat pigu ir prie bankroto nepriveda.

Nekilnojamasis turtas. Biuras senamiestyje – neleistina prabanga. Pigiausios bendrovės patalpos turi būti pigiuose miesto kvartaluose, ne daugiau, nei po vieną pagrindiniuose miestuose. Nes atidaryti ir išlaikyti filialą mieste – laaabai brangiai kainuoja. Nepatogu klientui? Taip. Bet užtat pigu ir nuo bankroto gelbsti. Galbūt.

Reklama. Minimali ir labai tiksli. Pagrindinis informacijos nešėjas – viešieji ryšiai. Turint gerą pozicionavimo idėją yra žymiai lengviau prasiskverbti į klientų smegenis ir palikti ten savo žymę. Neprestižas mažai reklamuotis? Taip. Bet taupo daug pinigų ir priverčia tuos mažus biudžetus labai tikslingai naudoti.

Draudimo rūšių kiekis – minimalus. Reikia atmesti visas nepopuliarias draudimo rūšis ir koncentruotis tik į masines. Tegul kitos bendrovės deda pastangas išpopuliarinti naujoves, mes pasėdėsim ir pažiūrėsim, kas iš to išeis (ach, kaip gerai tai Tele2 įvaldę!).

Pigumas irgi pelningas

Taip susispaudus, galima rinkoje sėkmingai ir su mažomis kainomis gyventi. Žinoma, dalis pirkėjų pasirinks daugiau paslaugų suteikiančias draudimo bendroves (ne visi į Neste degalų važiuoja piltis). Tačiau tiems, kam svarbiausia – kaina, mes būsime pasiruošę tai ir pasiūlyti, o patys dar ir pelno turėsime.

Net ir pasaulyje tokios, išlaidas visais įmanomais būdais mažinančios bendrovės yra labai populiarios. Tiesą sakant, daugumoje verslo rūšių jų galima rasti. Wal-Mart netgi didžiausia pasaulio bendrove su tokia strategija tapo. Amazon.com – interneto prekybos milžine (legenda tapo jų įkūrėjo Jeff Bezos rašomasis stalas, padarytas iš lauko durų – bet taip pigiau).

Tačiau Ingo Baltic neturėjo mažesnės savikainos. Neturėjo ir išskirtinumo, kurio konkurentai nenorėtų ar negalėtų pakartoti, ir ši situacija privedė prie liūdnos pabaigos.

Belieka surasti kitą reikšmingą išskirtinumą

Gerą – reikšmingą klientui ir nepakartojamą konkurentų – pozicionavimo idėją surasti yra visuomet sunku. Dažnai ši užduotis vadovui neatrodo reikšminga – „žiūrėk, Jonui sekasi, tai kodėl mums turėtų nesisekti?“. Tačiau karti patirtis rodo, kad pasekėjams retai kada pasiseka. Ir tie kartai – tik tada, kai „Jonas“ daro grubias klaidas.

Kai yra konkurentas, į rinką atėjęs pirmas, pirkėjui jis visuomet atrodo „tikras“, o kiti – tik imituotojai. Lietuvos draudimas – „tikra“ draudimo bendrovė, Ergo Lietuva – „tikra“ užsienio kapitalo draudimo bendrovė ir t.t. Būnant pasekėju, vien kartoti lyderio veiksmus nepakanka. Todėl, kad lyderis jau yra išsikovojęs poziciją pirkėjo mintyse, o ji, kaip ir visos pirmosios vietos, yra vienintelė.

Išeitis – sukurti „naują sporto šaką“ ir joje tapti pirmuoju. Kitaip tariant, surasti svarbų pirkėjui išskirtinumą ir būti pirmąjam rinkoje, kurią apibūdina tas išskirtinumas. Tai sunku, bet naudinga. Nes to nepadarę, rizikuoja atsidurti Ingo Baltic vietoje.

O strategijos „mes labiau stengsimės ir pasivysim lyderius“ bei „darykim kaip Jonas“ čia visiškai netinka.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2005.10.19.

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT