Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

Vakarų ekspresas: Nuo atnašavimo kasai išgelbės blaivus protas

2008.12.08 Valerija Lebedeva, Vakarų ekpresas. Straipsnio pdf versija.

 

Didžiųjų prekybos centrų dominavimą ilgainiui pakeis kompaktiškos parduotuvės, kuriose minios ir masinės gamybos diktatas užleis vietą įasmenintam santykiui bei kokybei, – įsitikinę progresyviai mąstantys specialistai.

Šiandien minima pasipriešinimo pirkiniams diena. Jeigu norite prisidėti prie šios akcijos, skirtos atsigręžti į vartotojų visuomenės klystkelius, turite atlikti paprastą užduotį. Tiesiog palikite namuose piniginę. Aplenkite parduotuves.

Tačiau, žiū, kaip tik baigėsi duona, cigaretės, kava, savaitgalio proga norėtųsi pasilepinti kokiu skanėstu, nueiti į teatrą arba klubą. Galų gale, kur dar savaitinis apsipirkimas ištuštėjusiam šaldytuvui užpildyti!

Vargu ar atsirastų jėga, kuri iš mūsų kasdienybės išbrauktų prekinius piniginius mainus. Tačiau ekonomikos pokyčiai gali paskatinti dėsningus procesus ir pakeisti vartotojų bei prekybininkų įpročius, grąžindami į žaidimą specializuotas parduotuves bei į kokybę orientuotą gamybą.

„Brangininko“ ratas

Pastaruoju metu populiarūs leidiniai mirgėte mirga patarimais, kaip pergudrauti parduotuves – jose neišleisti daugiau nei suplanavai prieš įžengdamas pro jos duris.

Kaip pastebi rinkodaros strategijos konsultantas, tiklaraščio Pozicionavimas.lt autorius Linas Šimonis, kol žmonės turės pinigų, tol jie juos leis. Tad tikslinga būtų mokėti susidėlioti apsipirkimo prioritetus.

Juos, beje, neretai surikiuoja pats gyvenimas. Nemaža dalis mobilių tautiečių tikina įsidėmėję, kad plačiojo – ir ne tik – vartojimo prekių kitose šalyse gali įsigyti kur kas pigiau nei mūsų krašto parduotuvėse.

„Nenuostabu, kad mūsų miestuose tiek daug batų parduotuvių. Jų pardavimo kaina 5-10 kartų didesnė nei savikaina. Taigi parduotuvei apsimoka gyvuoti, net parduodant bent vieną kitą porą batų per dieną“, – kalbėjo konsultantas.

Šitaip dirbdami, prekybininkai atsiduria uždarame rate. Didžiausios perkamosios galios klientai greitai perpranta moraliai pasenusius „mažos rinkos“ principus ir Lietuvoje nebeperka. O kuklesnių pajamų gyventojai negali sau leisti pirkti po tris poras batų per vieną sezoną, todėl nedidina pelningumo.

„Iš tiekėjų Lietuvos prekybininkai įsigyja prekių brangiau, nes mažai parduoda. O mažai parduoda todėl, kad siūlo prekę pirkėjui per didele kaina“, – analizavo L. Šimonis.

Pokalbininko teigimu, dėl šios priežasties pastaruoju metu mūsų šalyje vis labiau populiarėja apsipirkti internetu.

„Netikri“ išpardavimai

Didieji prekybos centrai gali sau leisti radikalius žingsnius – parduoti prekes pigiau už jų savikainą.

„Stambiausių prekybos tinklų pasiūla aprėpia labai daug prekių segmentų. Padarę svarių nuolaidų vienur, jie kompensuoja jas kitose srityse“, – sakė L. Šimonis.

Tačiau išpardavimų drabužių, batų, aksesuarų parduotuvėse, per kuriuos sezoninių daiktų būtų galima įsigyti pusvelčiui, mūsų pirkėjai nesulaukia. „Mažesnė nei 23-30 proc. nuolaida, pavadinta išpardavimu, yra ne kas kita, kaip tyčiojimasis iš pirkėjo“, – įsitikinęs rinkodaros specialistas.

Jo nuomone, tai – dar viena nerašyta šalies prekybininkų tradicija, kuri nutrūks tik laikui bėgant.

„Sunkiausia yra pakeisti įpročius. Iš savo darbo patirties galiu pasakyti, kad tam reikalingas laikas skaičiuojamas metais. Taigi greitų pokyčių nesitikėčiau, tačiau ekonomikos krizė – vienas iš spyrių, galinčių priversti peržiūrėti šiuos prekybinius papročius, – sakė pokalbininkas.  „Nujaučiu, kad gali įvykti lūžis. Visuomenė jau atsikando didelių prekybos centrų. Todėl, ekonomikos situacijai stabilizavusis, žmonių dėmesio centre galėtų atsidurti nedidukės specializuotos parduotuvės, kurios gali užtikrinti įasmenintą pardavėjo santykį su pirkėju, pasiūlyti geros kokybės išskirtinių prekių, savo ruožtu atsigaus nemasinės gamybos įmonės.

Visa tai įvyks gal po penkerių metų. Žinoma, laimės tas, kuris šioje srityje bus pirmasis.“

Stebuklingas miška

Ne vienas iš mūsų pastebi, kad parsinešę namo pirkinių maišelį, jame aptinkame tik mažą dalį to, ką iš anksto numatėme įsigyti. Užtat abejotino reikalingumo daiktų – apsčiai. Tai įrodo prekybininkų profesionalumą, įrengiant salių erdves taip, kad jose ilgai klaidžiotum lyg stebuklų miške, pamiršęs laiką, pirkinių sąrašą ir kraudamasis į krepšelį ir viena, ir kita, ir trečia.

O štai didžiųjų prekybos tinklų lojalumo programoms specialistas turi pastabų. „Lojalumas šiuo atveju suprantamas blogai – kaip pirkėjo lojalumas prekybos tinklui. O juk turėtų būti atvirkščiai. Išdalyti korteles ir vilioti simbolinėmis nuolaidomis gali kiekviena parduotuvė, tai labiau žaidimas psichologiniais dalykais.

Svarbu, kad aš, konkretus pirkėjas, visuomet eičiau į vieną iš jų. Tam praverstų specialūs pasiūlymai, skirti būtent man, atsižvelgiant į mano įprastą prekių krepšelį. Tarkim, jeigu reguliariai perku vaikiškų sauskelnių, manytina, jog man galima pasiūlyti ir vaikų maisto. Šį tą panašaus daro garsioji interneto parduotuvė Amazon.com – pasirinkus vieną daiktą, pasiūlomi kiti, kuriais domėjosi žmonės, pirkę tą patį, ką ir jūs“, – sakė specialistas.

Už Atlanto buvo susiklosčiusi tradicija leisti pinigus, kurių dar neužsidirbai – kreditinės kortelės uždarė vartotoją į savotišką gyvenimo skolon narvelį, kuris tvirtas tik tol, kol bankas leidžia skolintis.

L. Šimonio nuomone, kol kas baimintis dėl itin pavojingų vartotojiškumo išdavų mūsų šalyje nėra pagrindo. „Bet man, kaip žmogui, atrodo, kad skolintis pramogai nereikėtų. Įsigyti išsimokėtinai tai, kas tau reikalinga kasdien, tarkim, būstą arba automobilį, yra visiškai suprantamas dalykas. Tačiau šitaip pirkti poilsinės kelionės, kurios malonumas – trumpas, o poveikis kišenei – ilgalaikis, manau, nevertėtų. Malonumams geriau pasitaupyti“, – svarstė pokalbininkas.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2008.12.08.

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT