Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

Valdybos atgimimas: keliai ir klystkeliai

Pastaruoju metu vis dažniau dalyvauju įvairių valdybų veikloje. Vienose neoficialiai, tik konsultuojant, kitose – būnant tikru nariu, o vienoje ir valdybos pirmininku išrinktas. Bet puiki idėja įmonėje ar kitoje organizacijoje suformuoti valdybą neretai labai prastai įgyvendinama. Taip prastai, kad naudos neduoda jokios, o laiko sugaištama marios.

Kokios didžiausios akcininkų klaidos formuojant valdybas?

Blogiausia, kai valdyboje atsiduria vykdantieji asmenys – įmonės direktorius, finansininkas. Patys save kontroliuoja, patys sau patarinėja? Kam tada tokia valdyba reikalinga…

Idealios valdybos modelis

Valdyba naudingiausia įmonei, kai ji suformuota kiek netikėtu, bet labai paprastu būdu.

Išskiriamos pačios kritiškiausios įmonės veiklos kompetencijos. Ne mažiau, nei trys ir ne daugiau, nei septynios. Penkios – idealu.

Kiek yra kritinių veiklos kompetencijų, tiek valdybos narių. Ir valdybos nariais samdomi tokie žmonės, kurie toje kritinėje kompetencijoje turi daug praktinės patirties. Kitaip tariant, geriausi tos srities profesionalai, kokius tik galima pasisamdyti.

Tokiu būdu sudaryta valdyba atneš visą reikiamą kompetenciją, ji bus puikus pagalbininkas direktoriui ir kitiems vykdantiesiems vadovams. Taip pat ji turės neabejotiną kompetenciją, vertinant svarbiausius įmonės sprendimus.

Kokios kompetencijos įmonei svarbiausios?

Dvi sritys, kurios būtinai turi būti atstovaujamos valdyboje

Marketingas. Išskyrus monopolijas, kiekvienai įmonei tai – pats svarbiausias valdybos narys. (Priminsiu, kad marketingas – tai visi veiksmai, kurie pritraukia pirkėjus dabar ir sukuria stiprų brand ateičiai. Reklama ar viešieji ryšiai tėra maža maža marketingo dalis).

Juk nieko nėra svarbiau įmonei, nei generuoti pinigus dabar ir (ar) ateityje, tiesa? Už pinigų generavimą ir brand kūrimą atsakingas žmogus visada yra svarbiausias įmonėje. Tad valdyboje būtinas žmogus su didele strateginio marketingo patirtimi.

Gamyba. Specialistas, kuris gerai išmano kaip už klientų pinigus pateikti jiems prekes ar paslaugas. Žodis „gamyba“ čia turi plačią prasmę – nebūtina patiems viską gaminti, galima ir nupirkti kitur, tačiau bendruoju atveju ir šį procesą vadinkime gamyba. Optimalių gamybos procesų išmanymas yra pagrindinis šio valdybos nario bruožas.

Marketingas užtikrina ilgalaikius pinigų srautus, gamyba užtikrina produkcijos (ar paslaugų) už tuos pinigus pateikimą. Be marketingo nieko neparduosim, be gamybos neturėsim ką pardavinėti. (Priminsiu, kad gamybos sąvoką čia naudoju labai plačiai – suradimas, kas reikiamas prekes galėtų pagaminti čia irgi suprantama kaip gamyba. Gamyba turi užtikrinti prekių buvimą, o ne jų gaminimą nuosavoje gamykloje.)

Stiprių marketingisto ir gamybininko buvimas įmonėje yra būtini. Jei bent vieno nėra – įmonei prasideda bėdos. Arba ji nesugeba pelningai parduoti, arba nesugeba pagaminti (laiku ar už tinkamą savikainą).

Turint šiuos kertinius žmones, kiti pasirenkami, priklausomai nuo įmonės veiklos specifikos.

Sritys, kurios gali būti atstovaujamos valdyboje

Finansai. Finansų specialisto ypač pageidauja įvairūs investuotojai – jie nori būti ramūs, kad piniginiai srautai bus gerai valdomi, tačiau ir neesant išoriniams investuotojams, savininkui naudinga po ranka turėti gerą finansų specialistą, ypač, jei jis turi ryšių su finansinėmis institucijomis.

Valdymas. Ypač svarbi sritis, kai įmonė pergyvena pokyčius – staigiai plečiasi ar traukiasi, radikaliai keičia veiklos pobūdį ar pan. Geras valdymo specialistas padės pokyčius pergyventi žymiai lengviau, ypač jei jis turi patirties tokioje organizacijoje, kokią norime sukurti.

Pardavimai verslui. Patirtis dirbant su verslo klientais, pardavėjų komandos valdymas – dažnoje įmonėje trūksta sugebėjimų atlikti paskutinį veiksmą – pasiekti pirkėją. Tai ypač taikytina neseniai susikūrusioms įmonėms, parduodančioms verslui ir dar neįgavusioms pirkėjų pasitikėjimo.

Santykiai su tarpininkais. Privačius pirkėjus dažniausiai tenka pasiekti per tarpininkus – prekybos tinklus, tad valdybos narys, turintis ne tik patirties, bet ir asmeninių ryšių, yra labai pageidaujamas.

Teisė. Gal įmonei svarbi kokios nors šalies teisė? Gal verslas paremtas patentais? Gal įmonė reorganizuojama – skaidoma ar jungiama? Kartais teisininkas praverčia. Dažniausiai teisininkas valdybos nariu būna tik tą kritinį veiklos periodą.

Logistika. Jei įmonei reikia sukurti ar reorganizuoti neefektyvią logistikos sistemą – suprantama, kad patyręs logistas būtinas. Kartais jo funkcijas geriau atlieka Goldratto apribojimų teorijos (TOC) specialistas – logistikos problemos geriau sprenžiamos ne tradiciniais logistikos metodais, o reorganizuojant gamybos ir skirstymo procesą.

IT. Verslas paremtas informacinėmis technologijomis? Diegiate milžinišką IT projektą? Apsvarstykite galimybę bent metams į valdybą pasisamdyti atitinkamą IT specialistą.

Žmogiškieji ištekliai. Dažnai pervertinama sritis, tačiau įmonei planuojant pokyčius, toks specialistas gali praversti.

Kitos kritinės kiekvienos įmonės sritys

Įdomi ir gerai veikianti idėja yra į valdybą pasisamdyti šalies, į kurią ruošiamės pradėti eksportuoti, specialistą, galbūt net tos šalies pilietį. Kalbos, kultūros žinojimas, ryšiai gali būti labai naudingi.

Kaip kontroliuoti įmonę, jei valdyboje – vien specialistai?

Deja, Lietuvoje (o dažnai – ir pasaulyje) įsigalėjo ydinga praktika į valdybą rinkti akcininkų atstovus, o ne specialistus. Tokiu būdu akcininkai nori kontroliuoti bendrovę.

Bet jei akcininkų nedaug, bendrovę kontroliuoti galima dažniau nei kartą per metus sušaukiant akcininkų susirinkimą. Trys-keturi akcininkai tai gali labai efektyviai daryti. Trims akcininkams pasitarus telefonu ir nė vienam neprieštaraujant, jų sprendimas gali iškart įgauti akcininkų susirinkimo sprendimo galią.

Jei akcininkų daug, jei juos greitai surinkti į vieną vietą yra sudėtinga, kontrolės funkcijai yra numatytas puikus organas – stebėtojų taryba. Į ją akcininkai ir gali rinkti savo atstovus, kad šie prižiūrėtų valdybos ir direktoriaus veiklą. Net ir akcinių bendrovių įstatyme parašyta, kad stebėtojų taryba „yra kolegialus bendrovės veiklos priežiūrą atliekantis organas“, o valdyba yra „kolegialus bendrovės valdymo organas“. Labai aiškiai ir labai gerai paskirstytos funkcijos.

Kita bėda – į valdybą renkami tik „tos srities“ specialistai. Gerai, tačiau tokioje valdyboje pritrūkstama kitų kritinių tai įmonei kompetencijų ir įmonė dažnai neišnaudoja visų savo galimybių.

Taigi, suformuoti įmonėje, ypač didesnėje, valdybą yra puikus savininkų sprendimas. Tik įgyvendinti jį reikia ne „taip kaip visi“, o atsižvelgiant į kritines įmonės kompetencijas ir poreikius. Ko visiems savininkams ir linkiu.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2011.07.04.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT