Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

Vilniaus diena: Brangūs drabužiai gimsta pigiose šalyse

2008.11.15  Vilniaus diena.

Pasivaikščiojimas po parduotuves gali priminti geografijos pamokas. Bangladešas, Maurisija, Kambodža, Tailandas – į Lietuvą vežami drabužiai iš viso pasaulio. Tačiau pirmauja Kinija.

Gamyklos – tolimose šalyse

“Už beveik 300 litų nusipirkau megztuką, o du kartus išskalbus jis jau atrodė nunešiotas. Nieko keisto, tik vėliau pastebėjau, kad jis pagamintas Kinijoje”, – pasiguodė draugė, rodydama naują pirkinį. Atidžiau peržiūrėjus spintą paaiškėjo, kad didžioji dalis drabužių atkeliavo būtent iš šios šalies, tačiau ne visais jais teko taip greit nusivilti. “Vis tiek netikiu, kad kinų produkcija gali būti gera”, – nenusileido ji.

Tačiau ar tikrai? “Mexx”, “Zara”, “Monton”, “Motivi”, “Marks&Spencer” – visose šiose parduotuvėse drabužių etikečių su užrašu “Pagaminta Kinijoje” – gausu. To nepaisydami vilniečiai mielai perka ir dažniausiai net nežino, kad dėvi kiniškus gaminius. Tik nusivylę kokybe ima ieškoti, kas galėjo dėl to būti kaltas.

“Klausimas, kur drabužis pagamintas, labiau svarstytas prieš keletą metų. Dabar daugelis jau žino, kad garsios įmonės savo gamyklų turi tolimose šalyse ir todėl kokybė kenčia. Kinija taip pat keičiasi – tobulėja šalis, jos technologijos, be to, viskas priklauso nuo fabriko, su kuriuo dirbama, kokią kokybę jis gali užtikrinti”, – sakė “Aprangos grupės” rinkodaros direktorė Irma Marcinkienė.

Į “Aprangos grupei” priklausančią parduotuvę “Zara” drabužiai atkeliauja iš viso pasaulio: Kinijos, Šri Lankos, Turkijos, Tailando, Maroko, Ispanijos, Portugalijos, Bulgarijos, Bangladešo, Vietnamo, Indijos, Kambodžos, Indonezijos, Brazilijos, Rumunijos, pavyko rasti net keletą lietuviškų gaminių.

“Vienos šalys stipresnės vienais produktais, kitos – kitais, natūralu. Gaminti Kinijoje palanku, jei reikia mažesnių kainų, Italijoje galima rasti ypatingų verpalų, Portugalija garsi klasikiniais drabužiais, Bangladešas – įvairiais plonais, siuvinėtais, rankų darbo daiktais. Gamintojai visada ieško, kur gaminti geriausia. Beveik visos didžiosios įmonės savo gamyklas turi keliose šalyse”, – kalbėjo I.Marcinkienė.

Svarbesnis įmonės vardas

Mažytę, kartais net sunkiai randamą etiketę su nurodyta šalimi nustelbia įmonės vardas. “Tarkim garsieji mados namai “Gucci”. Pirkdamas drabužius žmogus tikisi, kad jie bus iš Italijos. O jei po “Gucci” ženklu parašyta, kad drabužis pagamintas Kinijoje, norės, kad būtų kokiais 30 proc. pigesnis. Jei ant tokio pat daikto liks tik kilmės šalis, be “Gucci” ženklo, kaina iškart kris, – aiškino rinkodaros specialistas Linas Šimonis.

Kilmės šalis žmonėms sukelia tam tikrų asociacijų. Jei jos teigiamos, tai padeda parduoti produktą. Gurmaniškas maistas, vynai – Prancūzija; inžineriniai sprendimai – Vokietija; mada, dizainas – Italija ir t. t. Tačiau jeigu daiktas turi stiprų prekės ženklą, kilmės šalis tokios didelės reikšmės neturi. Etiketė tėra juridiškai saugoma prekės ženklo vizualioji išraiška – užrašas, spalvos. O prekės ženklas kelia pirkėjui atitinkamų asociacijų ir norą įsigyti būtent tą produktą, net jei už jį mokama daugiau.”

Perkeldamos gamyklas į šalis, kurios vartotojams asocijuojasi su prasta kokybe, įmonės stengiasi garantuoti už produktus savo vardu. “Nesvarbu, kur pasiūtas drabužis. Vartotojas nuo to nenukenčia. Kiekviena įmonė stengiasi išsaugoti savo vardą, daug investuoja į kokybės priežiūrą, nes žino, kad jei nuvils pirkėją, kitą kartą jis negrįš. Žinoma, europietiška kokybė visą laiką vertinama, bet rinka šiandien tokia, kad reikia derinti kokybę, dizainą ir kainą, todėl gamintojai kartais priversti ieškoti galimybių ir kitose šalyse”, – sakė I.Marcinkienė.

Kartais pirkėjai net nežino, iš kokios šalies atvežtus drabužius vilki. Lietuvoje prekybininkams tai nurodyti neprivaloma. Todėl etiketėse kilmės šalį nurodo tik tie, kurie ja didžiuojasi, arba kurie tuos pačius drabužius siūlo kitoms šalims. Kaimynėje Latvijoje drabužių kilmės šalis privalo būti nurodyta ant kiekvieno drabužio.

Kur lietuviškos prekės?

Turkija, Marokas, Kinija, Brazilija, Honkongas, Filipinai, Egiptas, Kambodža… Kaip netikėta paruoduvėje “Zara” rasti palaidinių su mažyčiu užrašu ant etiketės: “Pagaminta Lietuvoje”. Jų išvaizda labai nesužavėjo, tačiau vis tiek gera rasti savą daiktą.

“Atradę lietuvišką prekę žmonės nustemba net labiau nei iš kurios nors tolimos šalies. Tačiau Lietuvoje drabužiai taip pat siuvami ir jų kokybė gana gerai vertinama. Jų nedaug turbūt todėl, kad palyginti su tolimomis šalimis, siūti Lietuvoje yra gana brangu. Tačiau lietuviškų gaminių tikrai yra. Didžioji dalis klasikinių kostiumų vyrams “Aprangos grupei” siuvami Lietuvoje, “Mexx” siūlo lietuviškų gaminių, nors kartais jų kainos būna net didesnės”, – sakė I.Marcinkienė.

Vis dėlto savas – ne visuomet arčiau kūno. “Jeigu “Nike” ant savo gaminių užrašytų, kad jie pagaminti Lietuvoje, manau, vartotojai juos vertintų prasčiau. Tačiau jie tikrai gamina”, – šypsojosi L.Šimonis.

Drabužiai siuvami:

“Zara” – Kinija, Šri Lanka, Turkija, Tailandas, Marokas, Ispanija, Portugalija, Bulgarija, Bangladešas, Vietnamas, Indija, Kambodža, Indonezija, Brazilija, Lietuva, Rumunija.

“Bershka” – Turkija, Marokas, Rumunija, Kinija, Indija, Bangladešas, Ispanija, Portugalija.

“Marks&Spencer” – Vietnamas, Kinija, Tailandas, Honkongas, Šri Lanka, Marokas, Filipinai, Egiptas, Maurisija, Indonezija, Turkija.

“La Senza” – Turkija, Kinija, Tailandas.

“Monton” – Estija, Kinija.

“Motivi” – Indija, Kinija, Italija, Turkija, Marokas.

Pražūtinga konkurencija

Gaminiai, plūstantys iš Azijos šalių, kai kurioms lietuviškoms įmonėms buvo lemtingi. 2005 m. leidus importuoti jų gaminius į ES šalis, tekstilės pramonėje nepavyko išvengti permainų. 2000–2006 m. ES vidaus prekyba medvilnės gaminiais sumažėjo perpus, o jų importas iš Kinijos padidėjo daugiau kaip dvigubai. Paskaičiuota, kad išausti 1 t medvilnės Alytuje kainavo 106 eurų, o Kinijoje – 40 eurų. Tokia padėtis pernai lėmė bendrovės “Alytaus tekstilė” bankrotą.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2008.11.15.

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT