Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

Žurnalas „Marketingas“: Lietuviai renkasi tik pigumą? Tai netiesa

2005.10.19 Linas Šimonis, „Marketingas“

Pradžiai – eksperimentas

Laikraštis Noriu. Skelbimai apie parduodamus automobilius. Mane domina tik techniškai tvarkingi automobiliai. Per penketą minučių surandu vieną Audi, šešis BMW, keturis Fiat, septynis Ford, vieną Honda, trisdešimt penkis Opel, dvidešimt vieną VW, dvylika ZAZ, Moskvič, Žiguli, Volga ir kitų tarybinių automobilių. Kodėl tik tiek? Visi šie automobiliai kainuoja 1000 Lt ir mažiau.

Paskambinau porai prekeivių ir iš jų susidomėjimo (jei atmesime standartinius pardavimo triukus) supratau, kad pernelyg šiais automobiliais tauta nesidomi. Na, bent jau eilutės tai tikrai nėra.

Taigi, pigių, iki 1000 Lt kainuojančių automobilių nusipirkti tikrai galima. Tiesą sakant, visa eilė Ford Escort tekainavo tik 350 – 400 litų. Jau nekalbant apie tarybinius automobilius.

Antrojoje eksperimento dalyje dalyvausite jūs. Pažvelkite pro langą. Arba išeikite į gatvę ir suskaičiuokite pirmus pasitaikiusius dvidešimt automobilių. Keli iš jų yra pigesni, nei 1000 Lt? Tai kodėl tie lietuviai nusipirko ne pigiausius, o kelis, dažnai ir keliolika kartų brangesnius automobilius? Kvaili jie, ar ką?

O kokiu automobiliu važinėjate jūs? Kodėl rinkotės tokį brangų, kai galėjote už 350 litų įsigyti Ford Escort?

Pirkėjai matė skirtumą

Atsakymas vienintelis – pirkėjai matė jiems svarbų skirtumą tarp pigių ir brangių automobilių. Pasižiūrėjus į gatves akivaizdu, kad tokių, brangiai mokančių lietuvių, yra absoliuti dauguma.

Tai kodėl taip dažnai girdime sakant, kad lietuviams yra svarbu tik „pigu ir dar pigiau“? Kodėl taip dažnai girdime skundžiantis, kad pirkėjai brangesnių prekių neperka?

Atsakymas yra tik ką atliktame eksperimente.

Pirkėjas turi suvokti skirtumą tarp pigios ir brangios prekės ir tas skirtumas jam turi būti svarbesnis, nei kainos skirtumas. Jei šalia stovi dvi panašios prekės, ir pirkėjas nemato tarp jų skirtumo, dažniausiai jis rinkasi pigesnę. Net jei iš tikrųjų skirtumas egzistuotų, bet pirkėjas to nesuvoktų, jis dažniausiai rinktųsi pigesnį produktą.

Kada renkamės pigiausią?

Taigi, pigiausią mes dažnai renkamės tada, kai nematome skirtumo tarp pigaus ir brangaus produkto. Dviejų vienodų automobilių kainos visuomet būna vienodos. Tačiau juodas Mercedes sedanas visuomet kainuos daugiau, nei geltonas. Nebent surastume geltonos spalvos gerbėją.

Kai kuriais atvejais produkto charakteristikos mums išties yra mažai svarbios, ir mes renkamės pigiausią. Tačiau tai atsitinka labai retai. Žymiai, žymiai dažniau skirtumo tarp pigesnio ir brangesnio produkto mes tiesiog neįžvelgiame, laiko papildomos informacijos paieškai neturime, didelės grėsmės, jei pasirinksime netinkamai, neįžvelgiame. Todėl ir renkamės pigiausią.

Tai kas kaltas, kad mes nematome skirtumo tarp pigios ir brangios prekės? Mes ar pardavėjai?

Taigi, ne lietuviai kvaili kad nesupranta, kaip blogai daro, pirkdami pigiausias prekes. Tai pardavėjai nesugeba padaryti taip, kad pirkėjai suvoktų skirtumą tarp brangesnės ir pigesnės. Ir ne tik suvoktų, bet ir laikytų tą skirtumą svarbiu. Tą skirtumą taip dramatizuotų, kad jis taptų lemiamu pasirinkimo kriterijumi.

Ką daryti?

Visiems, kurie neturi mažiausios savikainos, reikėtų susirasti rinkoje tokį išskirtinumą, kurio konkurentai negalėtų arba nenorėtų naudoti, ir kuris būtų svarbus motyvas pirkėjui pirkti šį, o ne kitą produktą.

Pirkėjo neapgausime, todėl šis išskirtinumas turi būti pagrįstas faktais, o ne norais. Įvairūs emociniai pozicionavimo sprendimai taip pat netinka. Ir pozicija turi būti išreikšta ne pardavėjo, o pirkėjo kalba ir mąstymu.

Jei norime nuo konkurento skirtis kaina, turime pasiekti, kad pirkėjo mintyse skirtumės su savo produktu. Priešingu atveju, kaip pasakė pozicionavimo pradininkas Jack Trout, „geriau jau turėkite mažiausią kainą“.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2005.10.19.

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT