Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

Žurnalas „Marketingas“: Pardavimų didinimo rezervai slypi pareigų pavadinime?

2006.05.19 Linas Šimonis, „Marketingas“.

Kas yra vadybininkas?

Įsivaizduoju daugumos reakciją, kai perskaitys šj pavadinimą. Bet išvadas padarykime vėliau, dabar atlikime mažą tyrimą. Neseniai keliems verslininkams uždaviau klausimą: „Kas yra vadybininkas, kaip apibūdinsite jo pareigas?” Atsakymai nešokiruoja tik iš pirmo žvilgsnio.

Žinomos bendrovės pardavimų ir rinkodaros direktorius: „Žmogus, kurio atliekamos funkcijos priklauso nuo srities, kurioje jis dirba. Pavyzdžiui, pardavimų vadybininkas eina pas žmones, prezentuoja, pardavinėja”.

Vienos didžiausių šalyje konsultacinių bendrovių direktorius: „Nežinau. Jei žinočiau, tikrai pasakyčiau”.

Mokslų daktaras, garsios ir pirmaujančios savo srityje bendrovės marketingo direktorius: „Problemų, atsirandančių firmoje, sprendėjas, organizatorius”. (Atkreipkite dėmesį – nė žodžio apie pardavimus.)

Garsios lietuviško kapitalo konsultacinės bendrovės savininkas (citata iš straipsnio spaudoje): „Pardavimo pokalbis tik tada bus sėkmingas, jei vadybininkas sugebės klientui pirmiausia parduoti save, paskui – prekę ar paslaugą ir pagaliau – kainą”.

Viskas gražu, tiesa? Tai kodėl tokie apibūdinimai kenkia verslui?

Atsakymas aiškėja, atidžiau panagrinėjus, kaip anglų kalboje suprantamas žodis manager ir kuo jis skiriasi nuo vadybininko.

Vadyba – tai kažkoks kalbininkų surogatas. Žodis vadyba lietuvių kalboje neturi aiškaus apibrėžimo. Tai – naujadaras, kurį kalbininkai sukūrė, norėdami surasti alternatyvą žodžiui menedžeris, ir iš pirmo žvilgsnio jis atrodo vykęs. Tačiau, kaip atsitinka daugumai kalbininkų sprendimų, jis visiškai nekompetentingas ir ne tik neatspindi originalaus žodžio reikšmės, bet net klaidina.

Iš apklausos matome, kad šiandien vadybininkas Lietuvoje daro, ką tik nori: pardavimų vadybininkas – pardavinėja (?), personalo vadybininkas – net nežinau ką, produkto vadybininkas – vargu ar jis pats dorai žino savo pareigas ir atsakomybę. Dar esu aptikęs ir regiono vadybininkų, o vadybininkai, išvežiojantys į parduotuves prekes, jau tapo norma. Tik nė vienas mano sutiktas vadybininkas tiksliai negalėjo apibūdinti savo pareigų ir atsakomybės. Būtent šis nežinojimas ir yra didžiausia blogybė: nežinome pareigų, nežinome darbo pobūdžio, tiesiog nežinome, ko iš vadybininko reikėtų reikalauti. Na, tiesą sakant, manome, kad žinome, tačiau ar atsiras bent vienas mūsų, patenkintų savo vadybininkų darbu? O gal vadybininkai dirba blogai, nes nežino, ko iš jų reikalaujame? Taip, tai žeidžia mūsų ego, nes mes juk gerai vadovaujame, tik jie nemoka ar nesugeba dirbti.

Kas yra manager?

Pasitelkime 1994 m. išleistą anglų-lietuvių kalbų žodyną: „manager – direktorius, vedėjas, valdytojas”. Nė vienu žodžiu neužsimenama apie jokius vadybininkus. Juos kalbininkai sugalvojo jau vėliau. Ir visiškai neaišku kam (tikiuosi, kad tai ne KGB darbas norint susilpninti mūsų ekonomiką). Taigi, jeigu manager – ne vadybininkas, tai kaip turėtume jį vadinti lietuviškai?

Manager – tai valdytojas

Jei atidžiau pastudijuotume vakarietišką verslo kultūrą, suprastume, kad ten žodis manager suvokiamas tik kaip valdytojas. Beje, šią reikšmę mums ir siūlo anglų-lietuvių kalbų žodynai. Tad neišradinėkime dviračio, negalvokime nereikalingų ir klaidinančių naujadarų ir vartokime tuos žodžius, kurie tiksliausiai nusako esmę.

Bet juk valdytojas – tai aukštos pareigos

Taip. Lygiai tokios pat aukštos, kaip ir manager. Ir norėdami užtikrinti aukštą pardavimų lygį, turime turėti aukšto lygio pardavimų valdytojus. Pabrėžiu, ne pardavėjus, o valdytojus. Jų pareiga ir yra užtikrinti tokį pardavėjų darbą, kad įmonė parduotų maksimalų kiekį už didžiausią kainą. Tai būtų pardavimų valdytojas (sales manager). Gamybos valdytojas, kokybės valdytojas, transporto valdytojas – visur, pakeitę keistą žodį vadybininkas, gauname labai vienareikšmiškai suprantamas pareigas.

Management – tai valdyba?

Be abejo, taip. Juk ir dabar įmonę valdo keli savo sričių valdytojai: finan­sų direktorius, pardavimų, rinkodaros, gamybos valdytojai. Kartu jie ir sudaro valdybą. Valdybą, kuri valdo jmonę. Ir valdytojo darbą apibūdinantis veiksmažodis – valdyti – labai tiksliai nusako darbo pobūdį. Atsakingo darbo, reikalaujančio tam tikrų valdymo žinių ir įgūdžių. Patirties neturinčiam studentui paprastai valdytojo pareigų neskirsime. Iš pradžių jis bus valdytojo padėjėjas, asistentas.

Kokia nauda iš šio žodžių kaitaliojimo?

Vadybininkais veržiasi dirbti visi ką tik kokius nors mokslus baigę ar net nieko nebaigę studentai. Ir nebandyk jiems pasiūlyti žemesnių pareigų. Jie tikisi daryti kažkokius darbus. Tačiau, nesant aiškaus pareigų apibrėžimo, sudėtinga vertinti jų darbų kokybę. Sudėtinga net nustatyti vertinimo kriterijus.

Lietuviai nemoka ir nemėgsta pardavinėti. Todėl kiekvienas pretenduojantis į vadybininko vietą tikisi pardavinėjimo išvengti. Manoma, kad „vadybininkas” – tai ne „pardavėjas”. Tačiau darbdaviai tikisi, kad vadybininkai pardavinės. Rezultatas – visi nepatenkinti. Kam tai naudinga? Niekam (KGB).

O kas gi pardavinės?

Nebūkime naivūs. Pardavinėti turi pardavėjai. Labai gražiai ir tiksliai išreikštos pareigos. Lygiai taip, kaip gydytojai gydo ar statybininkai stato. Klaidiname save ir savo darbuotojus, vadindami juos ne pardavėjais, o vadybininkais, atstovais, konsultantais ir t. t. Bet jūsų pardavėjai išties konsultuoja pirkėjus? Labai gerai. Geras pardavėjas turi būti paslaugus, rūpintis savo klientais. Konsultantas jis bus tuomet, kai tik konsultuos dėl kokių nors savybių, visiškai nebūdamas suinteresuotas parduoti. O jei tik į jo pareigas įeina pardavimas, jis jau pardavėjas.

Lietuvos problema – daug vadybininkų, mažai pardavėjų ir valdytojų

Geras pardavėjas yra aukso vertės. Per penkiasdešimt socializmo metų iš mūsų gyvenimo išsitrynė pardavinėjimo įgūdžiai. Legendos sklando tik apie žydų sugebėjimą viską parduoti.

Dar didesnės vertės yra geras pardavimų valdytojas. Nes jis sugeba taip suorganizuoti pardavėjų darbą, kad konkurentams belieka tik pavydėti. Jis sugeba parinkti reikiamus žmones, sukurti pardavimo proceso taisykles, organizuoti pardavėjų mokymus, kartu su jais analizuoti sudėtingas pardavimo situacijas.

Geras pardavimų valdytojas niekada nieko nepardavinės pats. Jis viską atliks savo pardavėjų rankomis. Tačiau geras pardavimų valdytojas visuomet turi aukščiausios klasės pardavėjus. Kaip sako valdytojų „tautosaka” – „parodyk, kokie tavo pardavėjai, ir aš pasakysiu, koks tu valdytojas”.

Pabaigoje – anekdotas

Anekdotas, bet iš realaus gyvenimo. Parašyti šį straipsnį galutinai paskatino viename Lietuvos dienraštyje perskaityta tokia mintis: „…esu baigusi žemės ūkio elektrifikacijos mokslus Tauragės politechnikume, dabar turbūt galėčiau dirbti vadybininke”. Vienas žmogus sakė, kad kiekviena melžėja gali valdyti valstybę. Žinome, kuo tai baigėsi. Dabar kiekvienas prieš 15 metų „proftechninę” mokyklą baigęs lietuvis mano galįs dirbti vadybininku. Gal todėl, kad tikisi kažką veikti, neturėdamas jokios konkrečios atsakomybės? Ar ne todėl jų darbas toks apgailėtinas?

Tai gal verčiau priimkime į darbą valdytojus, o vadybininkus palikime konkurentams? Gal ne kiekvienas studentas turi gabumų būti valdytoju? Gal reabilituokime pardavėjus ir nebijokime tiesiai šviesiai kandidatams į darbą pranešti, kad jie turės pardavinėti. Arba valdyti, jei to mums reikia.

Vietoj P. S.

Pastaruoju metu vietoj vykdančiojo direktoriaus atrandu vykdomojo direktoriaus pareigas. Gal kas nors galėtų paaiškinti, ką reiškia pastarasis žodžių junginys?

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2006.05.19.

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT