Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

15min.lt: Gediminas – gerbiamas, bet primirštas valdovas

2010.09.17 Gediminas Cibulskis, 15min.lt

Didysis kunigaikštis Gediminas – vienas iš svarbiausių Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės (LDK) valdovų ir dinastijos, valdžiusios teritoriją, kurioje dabar įsikūrusios 8 valstybės, pradininkas. Tačiau šiandieninėje Lietuvoje šis karžygys ir diplomatas prisimenamas nebent oficialiomis progomis.

Galbūt situaciją pakeis šiandien Vilniuje prasidedanti visą savaitgalį truksianti Gedimino šventė. Anot organizatorių, šventė užtvindys sostinės gatves kultūros, pramogų, sporto renginiais ir netikėtais pasirodymais. Iniciatyva rengti tokią šventę kilo 1991-ųjų rugsėjį, minint 650-ąsias didžiojo kunigaikščio mirties metines, tačiau vėliau ši idėja transformavosi į „Sostinės dienas“. Dabar nuspręsta atgaivinti Gedimino šventę, tiesa, sutarta nelaukti Gedimino dienos, kuria paskelbta rugsėjo 28-oji.

„Kuriant kuo patrauklesnę Gedimino šventės programą buvo siekiama įtraukti kuo daugiau vilniečiams įdomių renginių. Tam, kad visi renginiai galėtų vykti tą patį savaitgalį, buvo pasirinkta visiems jų kuratoriams tinkama data – rugsėjo 17–19 dienos“, – aiškino šventę organizuojančio Vilniaus regiono kultūros centro direktorius Paulius Jurgutis.

Anot pašnekovo, Gedimino asmenybės reikšmė mūsų valstybės istorijai neabejotina, tačiau visų svarbiausias faktas yra tas, kad plačiosios visuomenės nuomone jis – Vilniaus įkūrėjas, pastatęs miestą, kai išvydo sapną su Geležiniu vilku. „Šiandien yra telkiamasi ne tiek į patį Gedimino asmenį, kiek į jo idėjas: universalią gimtos kultūros vertę, tautinį, religinį pakantumą“, – dėstė P.Jurgutis.

Galingos dinastijos pradininkas

„Gediminas visada vertintas kaip žymus valdovas. Jis, ko gero, yra vienas iš trijų dažniausiai minimų LDK valdovų, šalia Mindaugo ir Vytauto“, – mano istorikas Tomas Baranauskas.

Apie 1275 metais gimęs, 1316-aisiais Lietuvos valdovu tapęs ir iki pat mirties 1341-ųjų šalį valdęs Gediminas svarbus vien jau tuo, kad pradėjo dinastiją, kuri ketvirtį tūkstantmečio valdė Lietuvos didžiąją kunigaikštystę (LDK). Jo palikuonių valdžioje atsidūrė milžiniška Vidurio ir Rytų Europos teritorija tarp Baltijos, Juodosios ir Adrijos jūrų, kurioje šiuo metu gyvuoja 8 valstybės. Visų pirma, pačios LDK žemėse dabar įsikūrusios Lietuva, Baltarusija ir Ukraina. Gedimino anūkas Jogaila tapo Lenkijos karaliumi, o šio sūnus Vladislovas Varnietis karūnuotas ir Vengrijos karaliumi, kuriai tuomet priklausė dabartinės Slovakija ir Kroatija. Jogailos anūkas, taip pat Vladislovas, valdė Čekiją ir Vengriją.

Vadinamuosius Gedimino stulpus, ko gero, reikėtų vadinti Gediminaičių stulpais, mat pirmąkart jie paminėti kaip asmeninis Vytauto ženklas.Ypač ryškus Gedimino vaidmuo diplomatinėje srityje. Išleidęs savo dukterį už būsimo Lenkijos karaliaus Kazimiero, jis tapo pirmuoju LDK valdovu, sudariusiu sąjunga su Lenkija bendrai kovai prieš Vokiečių ordiną. Tos pačios politikos dalis yra garsieji jo laiškai, neretai priskiriami ir lietuvių literatūros gimimui. „Laiškuose jis bandė pralaužti Lietuvą kaip pagoniška valstybę supusią diplomatinę blokadą, siekė krikštytis ir kartu pasikviesti visokių reikalingų specialybių žmonių, užmegzti ryšius tiesiogiai su popiežiumi, kad jis neremtų Vokiečių ordino. Jis iš tikrųjų ir nerėmė ordino, bent jau Gedimino laikais, todėl atsirado galimybių sudaryti paliaubas, kuriomis buvo pasinaudota. Iš tikrųjų Gediminas pademonstravo diplomato talentą“, – kalbėjo T.Baranauskas.

Be to, Gediminas į Lietuvą iš Vakarų pasikvietė amatininkus, kurie, kaip manoma, pastatė pirmąsias mūrines pilis šalyje: Vilniuje, Senuosiuose Trakuose ir Krėvoje.

Anot istoriko, yra pakankamai patikimų duomenų, kad Gediminas iš tiesų pirmasis įkūrė LDK sostinę Vilniuje. Naujausi archeologiniai duomenys rodo, jog gyvenvietė šiuo vietoje buvo jau XIII a. viduryje, bet nėra pagrindo neigti, kad būtent Gediminas čia perkėlė savo sostinę, galbūt net pirmąkart įkūrė nuolatinę Lietuvos sostinę. „Yra įvairių hipotezių. Nėra aišku, ar ta sostinė iki Gedimino iš viso egzistavo kaip pastovus darinys, nors galbūt toks įspūdis gali susidaryti dėl šaltinių trūkumo“, – pasakojo mokslininkas.

Tiesa, Gediminas greičiausiai nebuvo tas valdovas, kuris pradėjo naudoti vieną iš Lietuvos valstybės simbolių – vadinamuosius Gedimino stulpus. Ko gero, juos reikėtų vadinti Gediminaičių stulpais, mat pirmąkart istoriniuose šaltiniuose jie minimi kaip asmeninis Vytauto ženklas. Tik vėliau stulpai įsitvirtino ir buvo perimti kitų valdovų.

Vardas – ne itin populiarus

Pasak T.Baranausko, iki pat XVI a. Lietuvoje dar buvo nemažai gyventojų, vadinamų senaisiais tautiniais, pagoniškais vardais. Vėliau juos ėmė stumti krikščioniški vardai. Tačiau Gedimino vardas atkeliavo iki šių laikų. Kai kurie Gediminai netgi valdė Lietuvą ir per du atkurtos nepriklausomybės dešimtmečius: šalies premjerais dirbo Gediminas Vagnorius ir Gediminas Kirkilas. Tačiau dabar šis vardas nėra itin populiarus. Gyventojų registro tarnybos duomenimis, per pirmąjį šių metų pusmetį šalyje užregistruoti 17 naujagimių, kuriems suteiktas Gedimino vardas. Tai tebuvo 105 vieta pagal populiarumą. Pernai per visus metus užregistruoti 45 ką tik gimę Gediminai ir šis vardas buvo 87-as pagal populiarumą. Dar prieš dešimtmetį Gediminų per metus buvo užregistruojama dvigubai daugiau. Tiesa, pasak naujagimių registravimo specialistų, panašus likimas ištiko visus senosios LDK valdovų vardus: tėvai vis dar teikia juos vaikams, tačiau jie toli gražu nėra tarp populiariausių.

Didelio pelno neneša

Panašu, kad Gedimino vardas nėra ir labai komerciškas. Šiuo vardu pavadintų produktų didžiuosiuose prekybos centruose praktiškai nėra. „Maximos“ prekybos tinkle tinkle tėra vienintelė prekė Gedimino vardu – degtinė „Gediminas“. „Rimi“, be degtinės, dar siūlo ir Vytauto V.Landsbergio knygą – pasaką „Gediminas ir keturi seneliai.“ Tačiau tai pasakojimas apie mažą berniuką, o ne LDK valdovą.

Pasak „Maxima LT“ atstovės ryšiams su visuomene Renatos Saulytės, degtinė „Gediminas“ sudaro vos 0,059 proc. visų „Maximos“ parduodamų degtinių asortimento. Palyginimui, populiariausia prekybos centro degtinė „Lithuanian vodka auksinė“ sudaro 8 proc. visų degtinės pardavimų. „Konkrečių skaičių nepateiksiu, bet šių produktų mūsų asortimente yra labai mažai. Galima matyti tendenciją, kad šis pavadinimas nėra ypač populiarus, nes „Gedimino“ degtinės pardavimai nusileidžia kitiems lietuviškiems prekiniams ženklams: „Bajorų, „Lithuanian“ ir pan.. Šiuo metu „Gedimino“ degtinės galima surasti tik keliose mūsų parduotuvėse“, – informavo ir „Rimi Lietuva“ atstovė ryšiams su visuomene Jovita Bagdonaitė.

degtinė „Gediminas“ sudaro vos 0,059 proc. visų „Maximos“ parduodamų degtinių asortimento. Palyginimui, populiariausia prekybos centro degtinė „Lithuanian vodka auksinė“ sudaro 8 proc. visų degtinės pardavimų. R.Saulytė pasakojo, jog prekių pavadinimų „lietuviškumas“ pirkėjų pernelyg nevilioja. Tokios prekes klientai dažnai renkasi kaip suvenyrus, neretai tai būna užsieniečiai. Kaip pavyzdį jį pateikė prieš Žalgirio mūšio jubiliejų į prekybą paleistus šiam mūšiui skirtus saldainius: „susidomėjimas buvo, bet ne toks didelis, kaip buvo galima tikėtis“.

Ne verslo reikalas

Tiesa, rinkodaros ekspertas Linas Šimonis tvirtino, jog valdovų vardais prekės ar paslaugos ir neturėtų būti vadinamos. „Dažniausiai, kai prekės ir paslaugos pradedamos vadinti visokiais kunigaikščių vardais, tai reiškia ne ką kita, kaip tu įmonių vadovų ir marketingistų fantazijos trūkumą“, – kalbėjo jis. Esą pirkėjui svarbiausia, kad išskirtinis būtų pats produktas, o ne jo pavadinimas.  „Be abejo, jeigu aplinkui visi pavadinimai yra beviltiški, tai galbūt pavadinimas su kokiu nors kunigaikščiu gal kokį pranašumą ir turėtų. Bet galvojant pavadinimą, idealu, kai jis perteikia tam tikras asociacijas su produkto išskirtinumu. Kokias asociacijas perteikia produktas pavadinimu, pavyzdžiui, kunigaikštis Kęstutis, aš nežinau“, – kalbėjo L.Šimonis. Pasak specialisto, istorinius pavadinimus prekėms verta duoti tada, jei jos iš tiesų yra autentiškos, pavyzdžiui, jei būtų pardavinėjamas gėrimas, kurį kunigaikštis Gedimina iš tiesų gėrė.

L.Šimonio nuomone, senųjų valdovų vardai turėtų būti naudojami vadinant valstybės įstaigas, universitetus, gatves, aikštes ir pan. „Bet tai yra kita kalba, tai yra ne produktas. Jie vadinami labiau dėl pagarbos žmogui, vardo išsaugojimo“, – įsitikinęs rinkodarininkas. Šiuo požiūriu Gediminas nėra nuskriaustas: tik jo ir Vytauto vardais Lietuvoje puikuojasi universitetai, kariuomenėje yra Lietuvos didžiojo kunigaikščio Gedimino štabo batalionas, kadaise jo įkurtos sostinės Vilniaus širdyje driekiasi Gedimino prospektas.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2010.09.17.

Linas Šimonis

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas
  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2023 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.

SAVE & ACCEPT