Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

15min.lt: „Kakės Makės“ fenomenas: gamintojai ir prekybininkai trina rankomis, o teatralai neatsigina žiūrovų

2016.04.09 Lukas Zadarackas, 15min.lt

Dešrelės, duona, kepimo tešla, sūreliai, šampūnas, košės, dantų pasta, skalavimo skystis ir dar daugiau prekių pažymėti linksmos nenuoramos Kakės Makės vardu. Verslininkai tai jau vadina lietuvišku fenomenu – nuo vaikiškos knygos ant produktų nužengusi herojė pardavimus tiesiog sprogdina, o sėkmės negali paaiškinti net knygų autorė.

Parduotuvių lentynose „Kakės Makės“ jau netrūksta, o gamintojai vos spėja dėlioti, regis, įprastus produktus į pakuotes su išsišiepusia mergaite, vaikams žinoma iš knygų. Jeigu praėjusiais metais šiaulietės rašytojos Linos Žutautės sukurtą veikėją galima buvo išvysti tik ant higienos prekių, tai šiandien Kakė Makė pelną neša ir maisto gamintojams.

Sugundė populiarėjantis vardas

Higienos ir kosmetikos prekes gaminanti UAB „Biok“ yra tik viena iš daugelio „Kakės Makės“ ženklo traukai neatsispyrusių įmonių. Anot bendrovės rinkodaros vadovės Romualdos Stragienės, idėja pasinaudoti populiariu personažu kilo stebint rinką.

„Sulaukėme momento, kai užaugo „Kakė Makė“, pradėjo atsirasti knygos, spektakliai, į kuriuos neįmanoma pakliūti. Kreipėmės į „Alma Littera“, kuri yra prekės ženklo savininkė, ir pasiūlėme tokį projektą“, – pasakoja R.Stragienė.

Pirmosios „Biok“ prekės su „Kakės Makės“ ženklu prekyboje pasirodė lapkritį ir dabar bendrovė siūlo vonios putas, šampūną, kūno prausiklį, dantų pastą, dantų skalavimo skystį ir dar keletą produktų su nenuoramos mergaitės įvaizdžiu.

„Vaikų kategorijoje neturėjome tvirtos pozicijos, šis segmentas buvo mūsų silpnoji vieta, tad atėjome su „Kake Make“. Turėjome optimistinį planą ir rezultatai yra pagal šį planą“, – džiaugėsi R.Stragienė, pažymėdama, jog prekybos tinklai šias prekes priėmė noriai ir į pirmuosius pasiūlymus reagavo teigiamai.

Be to, R.Stragienė pritarė minčiai, kad šį prekės ženklą galima vadinti lietuviškuoju Vakaruose garsios „Hello Kitty“ atitikmeniu.

Populiariausios – „Kakės Makės“ dešrelės

Tai, kad vaikiškų prekių kategorijoje „Kakė Makė“ populiarumu nesiskundžia, paliudijo ir „Rimi Lietuva“ viešųjų ryšių vadovė Giedrė Bielskytė.

„Kalbant apie vaikų kosmetikos ir higienos prekes, neįtraukiant kūdikių prekių, tai galiu pasakyti, kad „Kakės Makės“ prekės ženklas sudarė beveik pusė šios kategorijos pardavimų“, – tikino G.Bielskytė.

„Maxima LT“ komunikacijos vadovė Renata Saulytė teigė nesistebinti, kad „Kakės Makės“ produkcija parduotuvių lentynose vis dažniau atranda savo vietą.

„Mažyliams gerai pažįstami personažai ant įvairių produktų – gana plačiai pasaulyje taikoma praktika“, – aiškino R.Saulytė.

„Maxima“ prekybos tinklo parduotuvėse šiuo metu parduodamos 27 skirtingų pavadinimų „Kakės Makės“ prekės, tarp kurių yra varškės sūreliai, desertai, dešrelės, miltų mišiniai bei kita produkcija.

Šis prekybos tinklas ne maisto prekėmis su „Kakės Makės“ atvaizdu pradėjo prekiauti praėjusių metų vasarą, o maisto produktus siūlo nuo šių metų pradžios.

„Didžioji dalis produktų „Maxima“ tinkle yra vos keletą mėnesių. Tačiau, kaip rodo pardavimai, prekės populiarėja, ir kai kurių pardavimai kovą jau buvo išaugę dvigubai ar net penkiagubai.

Klientams reikia laiko, kad naujus produktus ar prekes atrastų ir priprastų prie jų“, – teigė R.Saulytė.

Populiariausia „Kakės Makės“ prekė „Maxima“ parduotuvėse yra vištienos dešrelės, kurių vien tik kovą parduota per 10 000 pakuočių.

Pardavimai viršijo lūkesčius

Blynų ir keksiukų miltinius mišinius, avižines košes ir įvairias dešreles, orientuotas į Kakę Makę pamėgusius vaikus, nuo šių metų vasario pradėjo siūlyti ir AB „Kauno grūdai“ bei AB „Vilniaus paukštynas“.

Anot „KG Group“ marketingo tarnybos direktoriaus Artūro Skairio, kelių pastarųjų mėnesių prekių su Kake Make pardavimai viršijo lūkesčius.

A.Skairys aiškino, kad „Kakės makės“ prekės ženklu pažymėtus įmonės produktus yra nesunku gaminti, ir tokiu būdu vaikai kartu su tėvais išmoksta gaminti nesudėtingus patiekalus.

Pasiteiravus, ar bendrovės nesiruošia gaminti dar daugiau produktų su „Kakės Makės“ vardu, A.Skairys prasitarė, kad idėjų yra. Todėl bus stebima rinka, ir jei šie produktai pasiteisins, bus pristatyta ir naujų prekių.

Bilietai į spektaklį išperkami akimirksniu

Nenuorama Kakė Makė pelnus neša ne tik dešrelių ir dantų pastos gamintojams, bet ir menininkams. Kaip tikino Valstybinio jaunimo teatro vyr. specialistė Simona Krolytė, bilietai į du spektaklius – „Kakė Makė“ bei „Kakė Makė ir pavogtas laikas“ išperkami vos pasirodo prekyboje kiekvieno mėnesio 20 dieną.

„Tai kažkoks fenomenas su tuo spektakliu ir personažu. Mes Mažajai salei skirtą spektaklį perkeliame į Didžiąją salę, nes žiūrovai piktinasi, kad nespėja įsigyti bilietų ir jiems nepakanka vietų“, – pasakojo S.Krolytė.

Ji pridūrė, kad žmonės bilietus bando įsigyti ne tik internetu, bet ir stoviniuoja eilėse lauke.

„Dvidešimtą dieną gauname piktu laiškų, kažkas net ministerijai norėjo skųsti“, – juokėsi teatro atstovė.

Spektaklis „Kakė Makė“ pirmą sykį žiūrovams buvo parodytas dar 2014 m. gruodžio 6 d., o nuo to laiko populiarumas jo neapleidžia. Iš viso teatre per mėnesį spektakliai Kakės Makės tema rodomi bent septynis kartus.

Marketingo ekspertas: tai puikus lietuviškas brendas

Marketingo strategijos ekspertas Linas Šimonis, paklaustas apie „Kakės Makės“ fenomeną, pirmiausiai pabrėžė, kad tai nėra prekės ženklas, o brendas.

Jo nuomone, lituanistai pastarąjį žodį draudžia vartoti nesuprasdami dviejų terminų skirtumų.

„Brendas net nebūtinai turi būti registruotas. Brendas yra sukurta nuomonė apie kažką. Lietuvoje Landsbergis yra brendas. Landsbergis jaunesnysis 70 proc. dėl savo pavardės tapo vienos iš didžiausių partijų vadu. Tai – brendo jėga“, – skirtumą aiškino L.Šimonis.

O „Kakės Makės“ fenomeną pavadino neįtikėtinai puikiu lietuvišku pavyzdžiu kuriant stiprų brendą be didžiulių reklamai skirtų biudžetų.

„Brendai sukuriami ne baigus formalius mokslus, o turint labai gerą nuojautą, kaip reikia daryti. Tai labiau kūrybiškumas, o ne loginiai dalykai“, – dėstė marketingo strategijos ekspertas.

L.Šimonis pažymėjo, kad egzistuoja rizika, jog vieną dieną „Kakės Makės“ produktų taps per daug, jie praras savo išskirtinumą ir jų populiarumas ims mažėti.

Tiesa, ekspertas pažymėjo, jog neįmanoma pasakyti, ant kurio produkto pradėti žymėti brendai tampa pertekliniais.

„Kakės Makės“ duona? Nežinau, gal taip, gal ne. Jeigu matome „Kakės Makės“ dantų pastą, viskas gerai – ji padeda tėvams vaikus pratinti prie dantų valymo. Nežinau, kur riba, čia reikia turėti gerą nuojautą“, – sakė L.Šimonis. Jo nuomone, „Kakės Makės“ vystytojams derėtų patyrinėti dar vieno populiaraus vaikiško brendo „Angry Birds“ veiklą.

„Angry Birds“ nunyko, nes pradėjo dalyti franšizes visiems. Taip, per trumpą laiką jie užsidirbo gerus pinigus. Čia reikia skaičiuoti, kas atneša daugiau pinigų – ar per trumpą laiką brendus dedant ant visko ir po to jį sunaikinant, ar per ilgesnį laiką uždirbti mažesnius pinigus. Čia masių nuojauta svarbesnė už skaičiavimus“, – įsitikinęs marketingo strategijos ekspertas.

L.Šimonio teigimu, „Kakės Makės“ vardas vaikus traukia dėl to, kad yra juokingas ir gerai įsimenantis, o tėvams knygos apie šią veikėją taip pat imponuoja, nes gali pasitarnauti kaip gera edukacinė literatūra auginant vaiką.

Perka ir pati kūrėja

Kakę Makę į pasaulį išleidusi rašytoja L.Žutautė teigia besidžiaugianti veikėjos žygiu į prekių lentynas, bet pridūrė, kad paaiškinti jos populiarumo negali.

„Jei galėčiau paaiškinti šį fenomeną, turbūt sukurčiau dar keletą tokių personažų“, – sakė rašytoja.

L.Žutautė tikino ir pati perkanti „Kakės Makės“ prekės ženklu pažymėtą produkciją, nes nori žinoti, kam šis ženklas atstovauja.

Tačiau rašytoja nepanoro atskleisti, ar „Kakės Makės“ ženklu pažymėtų dešrelių ir sūrelių pardavimai prisideda prie jos piniginės storėjimo.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2016.04.09.

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT