Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

15min.lt: Kovą su „Audi“ dėl prekinio ženklo pralaimėjęs „Audimas“ sako ieškantis išeičių

2019.08.11 Marius Jokūbaitis, 15min.lt

Po skausmingo pralaimėjimo ES dėl prekinio ženklo registravimo bendrovė „Audimas“ užsimena apie naujus ženklus, tačiau rinkodaros specialistas Linas Šimonis sako, kad vienai žinomiausių Lietuvos kompanijų bus sunku nuryti šią karčią piliulę ir tai gali paveikti pelnus.

Viena žinomiausių lengvosios pramonės įmonių šalyje „Audimas“ į užsienio rinkas veršis su kitais prekės ženklais, plės elektroninę prekybą.

Jau rašyta, kad viena seniausių Lietuvos lengvosios pramonės įmonių „Audimas“ pralaimėjo teisinį ginčą dėl prekės ženklo registravimo. Ginčas kilo prieš penkerius metus, kai buvo gautas Vokietijos koncerno „Audi AG“ protestas dėl „Audimo“ registravimo.

Galės parduoti po kitais prekės ženklais

Tai reiškia, kad „Audimas“ negalės į daugumą Europos rinkų eksportuoti produkcijos su savo prekiniu ženklu.

Audimas logotipas
Audimo logotipas nuo 2015 metų

Sportinės aprangos gamintojas „Audimas“ yra vienas žinomiausių lietuviškų prekės ženklų.

ES bendrasis teismas patvirtino ES intelektinės nuosavybės tarnybos sprendimą, jog „Audimo“ prašomas įregistruoti prekės ženklas gali būti painiojamas su „Audi AG“ prekės ženklu. Anot teismo, „Audi“ yra pagrindinis elementas ženkle „Audimas“, ir tai gali suklaidinti vartotojus, pavyzdžiui, ispanakalbius, nes pirkėjai tokį pavadinimą galėtų suprasti kaip „Audi plius“.

Audi logotipas

Tiesa, prekės ženklo „Audimas“ vykdančioji direktorė Vesta Krungolcienė 15min aiškino, kad „Audimas“ nevykdo jokio produktų su atnaujintu „Audimo“ prekės ženklu pardavimo ir pridūrė, kad lietuviška produkcija eksportuojama su užsakovų prekiniais ženklais.

„Taigi, teismo sprendimas šioje byloje įmonei nesukuria realios rizikos ir nuostolių“, – tikino V.Krungolcienė.

Tačiau prekinių ženklų ekspertas Linas Šimonis sako, kad tai didelis smūgis verslui, vienam žinomiausių lietuviškų prekinių ženklų ir gera, bet skaudi pamoka pačiam „Audimui“.

„Tai gera pamoka verslui, kuris turėtų žinoti, kad prekinį ženklą patentuoti reikia ne tik Lietuvoje, bet ir visoje ES. Šiuo atveju buvo gerokai uždelsta“, – pastebėjo L.Šimonis.

Siūlo, kad valstybė kompensuotų

Tiesa, „Audimo“ prekės ženklo vykdančioji direktorė sako, kad su atnaujintu „Audimo“ logotipu paženklinta produkcija prekiaujama daugiausiai Lietuvos ir kaimyninėse rinkose, kuriose šis ženklas yra registruotas nuo 2014 metų ir nėra nuginčytas. Tačiau tai rodo, kad „Audimo“ prekinis ženklas galės būti tik ribotai matomas rinkose.

Beje, „Audimas“ šiais metais likvidavo savo įmonę Latvijoje. „Po kelių bandymų vykdyti prekybą Latvijos rinkoje fizinėse parduotuvėse nusprendėme pasitraukti, nes plėtros galimybės ir perspektyvos šioje šalyje buvo gana ribotos. Šiuo metu Latvijos klientus sėkmingai aptarnaujame veikiančioje „Audimo“ el. parduotuvėje“, – paaiškino bendrovės atstovė

Pasak L.Šimonio, valstybė turėtų prisidėti prie lietuviškų prekinių ženklų patentavimo, dalinai kompensuoti. „Tai nepigi ir sudėtinga procedūra, tačiau valstybė daug išleidžia nereikšmingiems projektams, o čia būtų pagalba lietuviškam verslui, siekiančiam rinkų užsienyje“, – sako L.Šimonis.

Kita vertus, skausmingoje „Audimo“ istorijoje atsakomybę turėtų prisiimti ir dizaineriai, atnaujinę prekinį ženklą. „Pomėgis kaitalioti logotipą kartais baigiasi taip, kad pasimaunama ant kabliuko“, – pastebėjo jis.

Beje, „Audimas“ prekinį ženklą atnaujino dar 2015 m. ir į tai investavo 1,2 mln. eurų.

Užsimena apie naujus ženklus

„Audimo“ prekės ženklo vykdančioji direktorė V.Krungolcienė sako, kad bendrovė plėtrai į kitas eksporto rinkas turi išeitį.

„Audimas“ turi įregistravęs kitus šiuo metu galiojančius prekės ženklus, kuriuos ir gali naudoti eksportui į šalis, ir kurie turi prioritetą lyginant su su automobilių gamintoju „Audi“ prekės ženklais, skirtais aprangai.

Taip pat turime ir daugiau alternatyvų: esamo prekės ženklo plėtra į pavienes rinkas ar naujų prekės ženklų registracija. Šie nauji prekės ženklai neturėtų jokių asociacijų su dabartiniu ir jiems būtų taikoma kitokia kainodara ir produkto strategija“, – vardino ji.

Primename, kad ginčas kilo dėl to, jog „Audimas“ turėjo strategiją prekinį ženklą naudoti ant tokių produktų kaip lagaminai, skėčiai, krepšiai, kuprinės ir, žinoma, drabužių. Kai kurias panašias prekes rinkai tiekia ir Vokietijos koncernas „Audi AG“.

Kaip elgsis Lietuvos įmonė ateityje? „Audimas“ žada eksportuoti produkciją per elektroninę prekybą, taigi ne per fizines parduotuves. Šis komercijos kanalas bus valdomas iš Lietuvos. Tačiau L.Šimonis sako, kad atpažįstamas brendas kuria tikrąją vertę ir pelną, ir be jo „Audimui“ svečiose šalyse bus sunku išlaikyti pelningumą. „Ši istorija gali atsiliepti pelningumui“, – mano jis.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Skaitytojai, perskaitę šį straipsnį, po to dažniausiai skaitydavo:
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune
  • Strateginės sesijos moderavimas
  • Kaip parašyti įmonės misiją, viziją, vertybes

Linas Šimonis | 2019.08.11.

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT