Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

Balsas.lt, TV3.lt: Mažos parduotuvėlės krizmečiu – verslas ar užgaida?

2011.01.10 Rūta Levickaitė, balsas.lt, tv3.lt.

Šalia didžiųjų prekybos centrų pamažu dygsta vis daugiau smulkių specializuotų parduotuvėlių, kur siūloma šviežios duonos, kavos, vyno ar kitų išskirtinių produktų.Niša tokioms parduotuvėlėms Lietuvoje plėstis tikrai yra, teigia rinkodaros strategijos specialistas Linas Šimonis. Svarbu tik pasirinkti tinkamą strategiją bei ryžtis kažką naujo pradėti pirmam.

„Vienintelis būdas mažoms krautuvėlėms konkuruoti su didžiaisiais prekybos centrais – daryti ką nors kitaip.  Išskirtinumų gali būti keletas:  galimybė apsipirkti greičiau, pasiūlyti ilgesnį parduotuvėlės darbo laiką ar pirkėjus vilioti kitokių prekių asortimentu. Lietuvoje gana sparčiai plėtojamos trečiosios kategorijos – išskirtinių prekių – mažos parduotuvėlės. Nepaisant ekonominių sunkumų, vis daugiau žmonių gręžiasi į šias parduotuves, nes jie ieško išskirtinio skonio, kokybės produktų, kurių nenusipirksi įprastame prekybos centre“, – pastebėjo L. Šimonis.

Svarbu ne dydis, o įvaizdis

Pašnekovo teigimu, tai, kad mažos parduotuvėlės steigiasi net sunkmečiu, stebinti neturėtų, nes ateinanti tokių krautuvėlių tendencija nepriklauso nuo ekonominės situacijos.

„Krizė baigėsi prieš dvejus su puse metų. Dabar yra įprastas gyvenimas. Sunkmetis buvo tada, kai gyvenome ne už tiek, kiek uždirbame, o kiek uždirbame ir dar pasiskoliname. Buvo labai daug suvartojama iš skolintų pinigų. Dabar mes išleidžiame tiek, kiek uždirbame, tik nedidelis nepatogumas likęs, kad reikia grąžinti ir skolas, kurias suvartojome“, – į dabartinę situaciją filosofiškai žvelgė rinkodaros specialistas L. Šimonis.

Anot jo, steigiant specializuotą parduotuvėlę svarbu ne tiek jos dydis, kiek sukuriamas įvaizdis.

„Svarbu yra nujausti, numatyti būsimas tendencijas, nebijoti kreivų aplinkinių žvilgsnių, ryžtis kažką daryti pirmam. Kai esi ne dvidešimt penktas, o pirmas, po tam tikro laiko visi tave pripažįsta tos srities ekspertu. Lyderį aplenkti yra labai sunku, tačiau mažos parduotuvėlės versle svarbu ne tiek dydis, kiek žmonių nuomonė. Jeigu ji bus labai stipri ir teigiama, padaryta viena kita klaida gali būti dovanota“, – sakė L. Šimonis.

Ne praturtėjimui, o saviraiškai

Pirmąją specializuotą vyno krautuvėlę Lietuvoje įsteigusi „Vyno klubo“ direktorė Rasa Starkus pripažino, kad mažoms parduotuvėms išgyventi nėra lengva, tačiau pasaulyje pastebima tendencija, kad jų steigiama vis daugiau.

„Tokios parduotuvėlės dažniausiai būna šeimos įmonės, kur parduodami mieli daiktai, kuriais savininkai patys labai domisi ir žino, kaip juos galėtų pateikti pirkėjui pačiu tinkamiausiu ir patraukliausiu būdu. Maža parduotuvėlė – tai labai asmeniška žmogaus saviraiškos dalis“, – svarstė pašnekovė.

Moteris pasakojo pastebinti, kad tuo metu, kai steigė savo parduotuvėlę, daugiau tokių aplink nebuvo, tačiau praėjus devyneriems metams, įvairių specializuotų parduotuvių poreikis išaugo gana ženkliai.

„Kiek tai yra mada, parodys laikas, nes ir dabar yra tokių parduotuvėlių, kurios atsidaro ir neilgai trukus užsidaro.  Kiek ilgai jos veikia, priklauso nuo savininkų lūkesčių. Jeigu jie galvoja, kad tai yra geras praturtėjimo būdas, klysta. Tai turi būti gyvenimo būdas“, -verslo subtilybes aiškino R. Starkus.

Anot jos, lietuviams trūksta atsidavimo darbui, gal todėl ne visos naujos parduotuvės išsilaiko.

„Lietuvoje labai dažnai galvojama, kad užtenka sukurti gerą interjerą, atsivežti bet ko ir visi plūs. Reikia pačiam daug dirbti, domėtis, atsivežti įdomų produktą, o ne galvoti, kad gali miegoti iki dešimtos ryto, puotauti, o kažkas kitas dirbs už tave. Kai žmonės tai supras, tada viskas bus kitaip“, – dėstė „Vyno klubo“ savininkė.

Paklausta, ar vadovaujant mažai parduotuvėlei jaučianti didžiųjų prekybos centrų konkurenciją, R. Starkus svarstė, kad Lietuvoje apskritai vartojimo rinka maža.

„Vienam įsteigti ir išlaikyti mažą parduotuvėlę sunku, nes vienas dirbti negali.  Reikia samdyti keletą darbuotojų, o jiems išlaikyti reikalinga atitinkama apyvarta, kurios dydį nulemia prekybos centrai. Tačiau apskritai problema yra ne prekybos centrai, o žmonių pirkimo įpročiai. Žmonės ieško patogumo ir nedidelės kainos, o mažos parduotuvės siūlo kokybę“, – sakė pašnekovė.

Idėjas reikia kurti, o ne kopijuoti

Kiek daugiau nei dvejus metus „Itališkai kepyklėlei“ vadovaujanti Žydrūna Damulytė prasitarė verslą kūrusi tada, kai krizės dar nesijautė, tačiau šiuo metu pirkėjų sumažėję, todėl tikimąsi geresnių laikų ateityje.

„Kai kūrėmės, buvo palanki ekonominė situacija, turėjome didelį klientų srautą –  matyt žmonės jau buvo pribrendę tokiai vietai“, – svarstė kepyklėlės savininkė.

Vis dėlto, moteris teigė sėkmės recepto nežinanti. „Turbūt reikia labai daug dirbti, susitelkti ir padaryti viską, ką gali padaryti geriausio. Niekada nenuleisti rankų, tvirtai  laikytis pradinės idėjos. Jeigu žmogus yra labai aktyvus, užsidegęs savo idėja, pasiryžęs labai daug duoti savo smulkiam verslui, atsidaryti krautuvėlę gali būti nesunku, tačiau jeigu nėra vidinio užsidegimo, niekada nesulauksi gerų laikų“, – tvirtino Ž. Damulytė.

Sunkmetį pašnekovė sakė jaučianti iki šiol, todėl sakyti, kad viskas jau praėjo, dar anksti.  „Kepyklėlė gyvuoja iš idėjos, ne pelno. Tikimės geresnių laikų ir pelno ateityje“, – vylėsi pašnekovė.

„Lietuviai turi tokį bruožą – žiūrėti, ką kaimynas daro, ir padaryti taip pat.  Vertėtų susirasti naujų idėjų, Lietuvoje daug dalykų nėra, kurie yra visur kitur. Lengviausia pasižiūrėti į savo kiemą, niekur neišvažiuojant ir padaryti taip pat. Pasižiūrėkime aplinkui plačiau į viską. Gal reikėtų važiuoti ilsėtis ne į Turkiją, o norinčiam pradėti savo verslą žmogui išvykti svetur ir pasivaikščioti didelio miesto gatvėmis bei idėjų verslui susirasti pačiam“, – teigė „Itališkos kepyklėlės“ savininkė.

Išliks originaliausi

Rinkodaros strategijos specialistas L. Šimonis prognozavo, kad ir ateityje mažos specializuotos parduotuvėlės turės perspektyvą.  „Ateityje, manau, kad steigsis mažų parduotuvėlių tinklai ir tos parduotuvėlės, kurios sugebės gerai specializuotis bei  pasiūlyti ką nors išskirtinio, tikrai gyvuos. Milijoninės apyvartos nebus, bet gyventi ir tokiam verslui išsilaikyti bus galima“, – svarstė rinkodaros strategijos specialistas.

Ar ateityje mažos parduotuvėlės plėsis, „Vyno klubo“ savininkės R. Starkaus svarstymu, daug priklausys nuo rinkos, ekonominės situacijos. „Nemanau, kad jos visos užsidarys, turėtų atsirasti įdomesnių, įvairesnių, bet trūksta žmonių supratimo, turi keistis mentalitetas, nes šiuo metu daugiau vadovaujamasi emocijomis, o ne protu“, – sakė ji.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2011.01.10.

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT