Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

Delfi.lt: Internetinėje parduotuvėje – nuolaidos nuo dvigubai pakeltų kainų

2012.09.14 Ugnė Karaliūnaitė, delfi.lt.

Vis populiarėjančios internetinės parduotuvės ne visada pasiūlo geriausią kainą, nors gali sutaupyti parduotuvių ir personalo išlaikymo kaštus. Kartais, norėdami privilioti kuo daugiau klientų, internetinių parduotuvių kūrėjai pasitelkia ir klaidinga informacija, kad savo neva mažomis kainomis priviliotų kuo daugiau klientų.

Į DELFI akiratį pakliuvo internetinė parduotuvė b-a.lt, kurioje siūlomos prekės nuo šampūno plaukams iki projekto namui statyti. Tačiau iš visų prekių įvairovės labiausiai akį patraukia kosmetikos priemonių kainos ir jų palyginimas su rinkos kaina.

Kvepalų rinkos kaina ir 800 litų

„Chanel Chance“ (50 ml) tualetinis vanduo internetiniame puslapyje kainuoja 275,75 litus, tačiau kartu rašoma, kad šios prekės rinkos kaina 630,27 lito.

Parfumuotą vandenį „Tom Ford Grey Vetiver“ (100 ml) siūloma įsigyti už 348,28 litų. Atrodytų geras pasiūlymas, nes kartu nurodoma, kad rinkos kaina už šiuos kvepalus – 796,07 lito. Tačiau tereikia vos kelių minučių, kad kitoje internetinėje parduotuvėje tą pačią prekę rastum už 332 litus.

Ne pačią geriausią kainą siūlo internetinė parduotuvė ir kremams: „Clinique“ skystas muilas veidui (200 ml) parduodamas už 71,22 lito, o rinkoje kainuoja – 121,47 lito. Tačiau labai greitai galima rasti lietuvišką internetinę parduotuvę, kur tas pats muilas kainuoja jau tik 59 litus.

Stebina ir amerikietiško prekės ženklo „Victoria Secret“ skelbiama rinkos kaina. Kūno priežiūros rinkinuko kaina internetiniame puslapyje 199 litai, tačiau parduotuvės atstovai teikia, kad jo rinkos kaina 537 litai. Patikrinus, už kokią kainą siūloma įsigyti rinkinį JAV, paaiškėja, kad produkto gamintojai jį siūlo už 65 dolerius (172 litai).

Stebina ir interneto parduotuvės kūrėjų tvirtinimas, kad „Givenchy Dahlia Noir“ (30 ml) kvepalai kainuoja rinkoje 450,64 lito, o jie parduoda už 201,09 lito. Paieškojus internete galima rasti ir kitų lietuvių pardavėjų, kurie šiuos kvepalus siūlo už 202 litus.

Įmonė: rinkos kainos automatiškai susigeneravo

Paskambinus internetinės parduotuvės b-a.lt tinklalapyje nurodytu telefonu atsiliepė pardavimų vadybininkė Simona.

Pasiteiravus, iš kur gautos kosmetikos prekių kainos, pašnekovė atsakė: „Čia yra komercinė paslaptis, mes negalime tokių dalykų atskleisti“.

Pradėjus pokalbį apie klaidinančią reklamą, pardavimų vadybininkė teigė pasidomėsianti, ar neįvyko klaida ir paprašė paskambinti po valandos.

Per valandą internetiniame puslapyje pradėjo keistis Simonai nurodytų kvepalų kainos.

Prieš skambutį internetinės parduotuvės mobiliuoju telefonu „Chanel No.5” parfumuotas vanduo (60 ml) buvo pardavinėjamas už 434,51 lito, skelbiant, kad rinkos kaina 993,18 lito.

O padarius pakeitimus pasirodė, kad šio gaminio rinkos kaina jau tik 496,59 lito. Atpigo ir pačios internetinės parduotuvės kaina. Dabar ji skelbiama – 397,27 lito.

Vėl susisiekus su pardavimų vadybininke, ji teigė, kad aptiktos techninės programos klaidos ir jos sprendžiamos. „Taip, automatiškai programoje įvyko klaida ir susigeneravo kainos. Dar nėra taip buvę. Tik kai kurioms prekėms taip nutiko“, – teigė pašnekovė.

Tokios parduotuvės ilgai neišsilaiko

Rinkodaros specialistas Linas Šimonis, išgirdęs apie internetinės parduotuvės naudojamą būdą privilioti kuo daugiau pirkėjų, teigė, kad tokios parduotuvės gali veikti tik trumpą laiką ir yra pasmerktos užsidarymui.

„Jei parduotuvė iš tiesų imasi tokių nesąžiningų dalykų (klaidingai skelbdama rinkos kainą – DELFI), ji neturi jokios rimtesnės marketingo strategijos. Vienas žmogus yra gerai pasakęs: trumpą laiką galima apgaudinėti labai daug žmonių, bet ilgą laiką negalima to padaryti. Gali būti, kad jie suras vieną kitą žmogų, kuris patingės pasižiūrėti, kokias kainas siūlo konkurentai, bet tas puslapis rimtos ateities neturi“, – nuomonę išsakė marketingo žinovas.

Pasak pašnekovo, parduotuvėse klaidinančias nuolaidas skelbti yra sunkiau, tačiau internete tuo pasinaudoti – labai lengva.

„Vaizdas toks, kad ši internetinė parduotuvė desperatiškai bando užsidirbti pinigų. Tos įmonės, kurios turi geras strategijas, jos tokių dalykų nedaro, nes tai yra labai trumpalaikiai dalykai. Pirkėjai nėra kvaili“, – komentavo L. Šimonis.

Specialistas teigė, kad nesąžiningumo reklamose dažnai pasitaiko, tačiau rimtos ir perspektyvios įmonės nerizikuoja dėl trumpalaikio pelno meluoti klientams.

L. Šimonis neatmeta galimybės, kad parduotuvės savininkai galėjo būti apgauti tiekėjų: „Man yra tekę susidurti su atvejais, kai tiekėjai padidina kainą, o paskui parduotuvių savininkams pasako, kad padarė didelę nuolaidą atpigindami prekes iki įprastinės kainos“.

Turi galėti įrodyti savo teiginius

Lietuvos reklamos biuro vadovė Lauryna Macijauskaitė aiškino, kad internetinėje parduotuvėje šalia kainos rašomą rinkos kainą, kuri netaikoma pirkiniui, galima laikyti reklama, nes užbraukus didžiulę kainą klientas skatinamas pirkti prekę.

„Tiek pagal įstatymus, tiek pagal Reklamos etikos kodeksą, tokius faktus jie turi įrodyti – turėti dokumentus. Net jei klientas paskambintų ir paklaustų, iš kur tokia informacija, parduotuvės atstovai turėtų tai padaryti“, – sakė pašnekovė.

Pasak pašnekovės, gali būti, kad nuorodų į šaltinį, iš kur paimta rinkos kaina, galbūt elektroninės parduotuvės kūrėjai norėjo nurodyti, kad išvengtų lyginamosios reklamos.

„Jei jie patys tą rinkos kainą nustatė, tai tikriausiai tai nelabai įrodoma“, – teigė L. Macijauskaitė.

DELFI primena, kad klaidinančią reklamą pastebėję gyventojai gali kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą arba Lietuvos reklamos biurą.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2012.09.14.

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT