Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

Delfi.lt: Išlikimo kaina smulkiausiems – rasti „savo“ pirkėją

2012.09.02 Kamilė Baubinaitė, delfi.lt.

Norėdami nepasiduoti didžiųjų konkurentų spaudimui mažesnieji prekybininkai ir gamintojai Lietuvoje turi persiorientuoti ir pasiūlyti pirkėjui išskirtinę prekę, sako rinkodaros specialistas Linas Šimonis.

DELFI pašnekovo teigimu, nors kai kurie smulkieji verslininkai vis dar bando dėl klientų kovoti mažesne kaina, dauguma jų jau suprato, kad vien to nepakanka. Tikimasi, kad šio reiškinio rezultatas ateityje – didėjantis specializuotų parduotuvių skaičius, tarp kurių išaugs ir siūlančių sveiką maistą bei gurmaniškus produktus.

Lietuvoje dėl kiekvieno pirkėjo dėmesio kovoja net keli didieji prekybos centrai, su jais varžytis bando ir mažmenininkai, įkūrę nedideles parduotuvėles miestų mikrorajonuose, kaimuose ar miesteliuose. Visgi, netolygiai kovai įtaką daro ne tik mastai, bet ir kainos – retai nedidelėje parduotuvėje galima rasti pigesnių prekių, kurių dažniausiai ir ieško pirkėjas. Pasak rinkodaros specialisto Lino Šimonio, tai – ne priežasties mažoms parduotuvėlėms bei gamintojams išnykti iš pirkėjų akiračio. Specialisto teigimu, svarbiausia – išsiskirti, o kaip tai padaryti, mažmenininkams jau pademonstravo mažieji alaus gamintojai. Verslininkams sekant teigiamu pavyzdžiu, ateityje mažmeninių specializuotų parduotuvių, pateiksiančių vartotojams itin platų tam tikrų prekių asortimentą, turėtų tik daugėti.

Konkuruoti dėl kainos neverta

Ūkio subjektų, užsiimančių mažmenine prekyba, skaičius Lietuvoje šiuo metu žemiausias per septynerius metus. Pasak L. Šimonio, dalyvaudami rinkoje daugelis jų klysta į pagalbą bandydami pasitelkti mažesnes kainas. „Konkuruoti kaina galima tik vienu vieninteliu atveju – jeigu turi savikainos pranašumą. Jeigu turi savikainos pranašumą, gali padaryti tokią kainą, kad kitam pardavinėti jau nebe apsimokėtų. Tuo tarpu mažos parduotuvės, maži gamintojai to savikainos pranašumo neturi ir jų kaštai didesni. Tokiu atveju esant greta didelio prekybos centro konkuruoti kaina nepavyks. Dar ir šiandien verslininkai to nesupranta ir vis dar mano, kad išeitis pas save prisivilioti pirkėją yra padaryti pigiau, nors iš tiesų išeitis yra padaryti kitaip negu didžiuosiuose centruose“, – kalbėjo vyriškis.

L. Šimonio teigimu, savo išskirtinumą gali rasti kiekviena parduotuvė ar gamintojas. „Gyvenau netoli vietinės parduotuvės, kurios savininkai dabar pasikeitė. Ir jie pradėjo viską daryti gerai. Iki tol darbo valandos buvo nuo 9 iki 17 val., viskas orientuota į žmones, norinčius apsipirkti pigiau, o dabar darbo laikas net ir sekmadieniais iki 21 val. Asortimentas nėra pats plačiausias ir pigiausias, bet niekas tokio padaryti ir nesistengia – pirkdami žmonės dėl to problemų nemato. Pastebėjau, jog ateina pakankamai daug aplinkui gyvenančių žmonių, nors čia – ir dviem procentais brangiau“, – pasakojo L. Šimonis.

Vyriškio teigimu, sektinas pavyzdys smulkiesiems verslininkams – mažieji aludariai, sugebėję rasti „savo“ pirkėjus. „Jie pradėjo nebe pigiai pardavinėti stiprų alų, bet pardavinėti įprasto stiprumo alų, tačiau akcentuodami visai kitus dalykus nei kainą. O mes matome rezultatus. Tai matoma pasižiūrėjus ir į gurmaniško maisto parduotuves, kuriose pardavinėjamos prekės kitokios, nei gali įsigyti prekybos centruose. Nors didžiosios parduotuvės reaguoja ir pateikia panašius produktus, daliai žmonių, perkančių gurmaniškose parduotuvėse, ten apsipirkti yra smagiau, galbūt jie randa didesnį pasirinkimą“, – kalbėjo vyriškis.

L. Šimonis pasakojo, jog panašiu keliu žengė ir lietuviškomis daržovėmis bei vaisiais prekiaujantys ūkininkai – jiems teko pakeisti prieš daugiau nei dešimtmetį įsigalėjusį pirkėjų požiūrį į gimtojoje šalyje užaugintą produkciją, kai populiaru buvo girti iš Vakarų Europos importuotus produktus. „Prieš 15 – 20 metų lietuviški vaisiai, lietuviška daržovė buvo negražu, neskanu, blogai, lenkiška – gerai, o olandiška – iš viso fantastika. Tačiau daržovių augintojų dėka, 10 – 15 metų požiūrio diegimas, jog lietuviška produkcija geresnė, sveikesnė, nuomonę pakeitė. Tai ir yra tam tikros pamokos – tokie dalykai per naktį neįvyksta ir jiems reikia laiko“, – sakė jis.

Ateityje daugės gurmaniško maisto parduotuvėlių

Specialisto teigimu, tendencijos rodo, jog ateityje itin išpopuliarės mažmenininkų valdomos sveiko maisto ir gurmaniškų produktų parduotuvės. „Tam reikalingos ne tiek reklamos žinios ar išlaidos, o sugebėjimas pateikti žmonėms informaciją. Tolesnė mada, kurios pradžią, bet tikrai dar ne pabaigą, mes jau matome – sveiko maisto parduotuvės, sveiko maisto kavinės. Pasižiūrėkite į tą pati „Mc Donald’s“ restoraną – jie taip pat kreipia į tai dėmesį, nors ir netaps sveiko maisto maitinimosi įstaiga“, – kalbėjo jis. Vyriškio teigimu, ateityje daugės ir specializuotų parduotuvių: „Atsiras gurmaniškos rytietiško, itališko, prancūziško maisto parduotuvės. Tai nutiks didesniuose miestuose, kur jau yra pakankamai pirkėjų. Galbūt jei norėsiu nusipirkti išskirtinio aliejaus, eisiu į jo ir alyvuogių parduotuvę, kur yra šimtai aliejaus rūšių“.

Šią tendenciją galima pastebėti jau dabar. Pasak Lietuvos smulkiųjų verslininkų ir prekybininkų asociacijos pirmininkės Zitos Sorokienės, didžiuosiuose miestuose po truputį jau kuriasi įvairios specializuotos parduotuvės. „Džiaugiamės, kad ši tendencija šiek tiek pasistūmėjo į priekį ir miestuose atsiranda kepyklėlių, mažų maisto ar pramonių prekių parduotuvėlių. Prieš 10 – 12 metų, kai buvo prekybos centrų vajus, ypač rajonuose tokios parduotuvės išnyko, reta kuri iš jų išsilaikė“, – kalbėjo asociacijos pirmininkė. Moters manymu, smulkiųjų verslininkų parduotuvėse į lankytojus sutelkiamas ypatingas dėmesys, nes šiuos pirkėjus stengiamasi labiau išlaikyti, jiems tokiose parduotuvėse kartais siūlomas ir didesnis specialių prekių asortimentas, mažesnės kainos.

L. Šimonis taip pat sakė, kad žmonės jau įprato lankytis mažose parduotuvėlėse. „Pirmas dalykas yra tas, kad visuomenėje žmonės nebūtinai turi turėti daug pinigų, kad galėtų sau leisti kad ir kartą per porą mėnesių nueiti į tokią parduotuvę kažką nusipirkti. Masinė produkcija pas mus naujove buvo prieš 15 – 20 metų ir ji po truputį atsibosta – tam tikra visuomenės dalis nori naujų pojūčių, potyrių. Galbūt ji daug keliauja, mačiusi daugiau pasaulio ir ieško, kuo paįvairinti savo gyvenimą. Šis procesas visuomenėje vyksta ir toks poreikis natūraliai formuojasi“, – sakė jis. Kita vertus, specialisto teigimu, išlieka amžinas klausimas – ar pasiūlai atsirasti reikalinga paklausa, ar pasiūlos atsiradimas gali ją ir inicijuoti.

Svarbiausia – išsiskirti

L. Šimonio manymu, svarbiausia smulkiesiems verslininkams – būti kitokiais nei jų konkurentai. „Numeris vienas yra išskirtinumas. Strategija skambėtų taip: kuo aš skiriuosi nuo šalia esančių konkurentų, kodėl aš kitoks. Svarbu surasti tam tikrą išskirtinumą, kuris yra svarbus ne itin didelei, bet reikšmingai daliai pirkėjų. Jei ši – labai didelė, tuomet sunkiau konkuruoti su didžiaisiais prekybos centrais, nes jie šiuo žmones ir „pasiima“. Šiuo atveju, reikia atsižvelgti į maždaug 10 proc. visuomenės ir žvelgti į juos kaip į taikinį, tikintis, kad bent pusė jų ateis. O tai yra labai daug kalbant apie nedidelį verslą“, – sakė jis.

Tuo tarpu Z. Sorokienė pastebi bėdų ne pačių smulkiųjų verslininkų požiūryje, bet jiems sudaromose sąlygose. Moters manymu, dėl sumažėjusio ūkio subjektų, užsiimančių mažmenine prekyba, skaičiaus, kalti ir rinkos pokyčiai bei sugriežtėjusios sąlygos smulkiajam verslui. „Visada reikia įvertinti sumažėjusį vartojimą ir rinkos pokyčius. Dalis verslininkų iš rinkos pasitraukė tikrai todėl, kad jiems sunku pragyventi. Nemaža dalis verslininkų stengiasi bet kokiomis priemonėmis prisitaikyti prie esamų sąlygų ir išgyventi šiame versle“, – mano ji.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2012.09.02.

Linas Šimonis

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas
  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2023 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.

SAVE & ACCEPT