2016.10.31. Vytenis Miškinis, delfi.lt
Reikia labai aiškiai atskirti du dalykus. Pirma – strategija. Tai yra strateginiai sprendimai, kurie atsako į klausimą, kodėl pirkti pas mus, o ne pas konkurentus.
Kaune esanti kebabinė Helovino proga nustebino savo klientus nestandartiniu sprendimu – siūlo paragauti dar nematytus juodos spalvos kebabus.
„Visi švenčia Heloviną, tuo pačiu ir įmonė nori prisidėti prie to jaunimo, kad jiems būtų įdomiau, kad jiems būtų kažkokia šventė atėjus pas mus valgyti. Visiems labai įdomu. Visi pakankamai sužavėti, labai nustebę“, – sako juodais kebabais prekiaujančios įmonės „Liuks kebabai“ direktorė Jolita Tamaliūnienė.
Pasak pašnekovės, juodi kebabai niekuo nesiskiria nuo įprastų, tiesiog yra pritaikyti specialiai progai, o ir kaina jų tokia pat kaip tradicinių – mažas kebabas kainuoja 2,10 eur., o didelis – 2,70 eur. Tačiau atskleisti, kaip jie gaminami nepanoro, nes tai – komercinė paslaptis.
„Mes dedam natūralius priedus, bet nenorėtume sakyti tos tešlos recepto, nes konkurentai negailestingi. Bet viskas ten tikrai yra natūralu, jokių dažų, jokios chemijos nėra. Net kai valgai nieko nelieka, nedažo. Ir skonis toks pats kaip įprasto kebabo. Jokio kitokio skonio neturi“, – tikino J. Tamaliūnienė.
Ji sako, kad dėl netradicinio sprendimo sulaukė kažkiek naujų klientų, tačiau kiek tiksliai žmonių atvyko paragauti būtent juodų kebabų pasakyti negalėjo.
„Kas sužinojo, visi atvažiuoja būtent jų paragauti. Kas eina švęsti helovino taip pat užsuka, nes tai yra naujiena Kaune ir norime išsaugoti tą naujieną. Mes stengiamės daryti kažką naujo kiekvienai šventei“, – sako J. Tamaliūnienė.
Galėtų pritraukti pilnus lėktuvus turistų
Marketingo strategijos eksperto Lino Šimonio teigimu, juodų kebabų idėja tikrai yra įdomi, tačiau prekiaujant jais tik per Heloviną didelės naudos tikėtis nereikėtų.
„Reikia labai aiškiai atskirti du dalykus. Pirma – strategija. Tai yra strateginiai sprendimai, kurie atsako į klausimą, kodėl pirkti pas mus, o ne pas konkurentus. Tai yra išskirtinumas, motyvas pirkti. Visos sėkmingos įmonės turi tinkamą ir aiškią savo strategiją ir žmonės dėl to pas juos ateina.
Strategiją reikia skirti nuo taktikos, kaip mes ją įgyvendiname. Visas prisitaikymas prie Helovino ir panašių švenčių jau yra taktiniai dalykai, kurie idealiai atlikti sutampa su strategija. Jeigu šitos kebabinės strategija yra išskirtinumas – juodi kebabai, jie jais garsėja Lietuvoje ir už jos ribų, tai jų surišimas su Helovinu yra puikus, dar kartą primena apie save ir tai yra ilgalaikės sėkmės įtvirtinamas. Jeigu to nėra, kebabai tokie kaip visur ir tai yra kažkoks laikinas sugalvojimas, tai efektas ir bus laikinas“, – sprendimą komentuoja L. Šimonis.
Kadangi juodi kebabai siūlomi tik per Heloviną, net gana didelio populiarumo socialiniame tinkle „Facebook“ susilaukusi akcija įmonei ilgalaikės naudos neatneš, įsitikinęs L. Šimonis. Tačiau marketingo eksperto teigimu, tokį sprendimą jie galėtų išnaudoti ne tik per Heloviną.
„Kartais taip įvyksta, kad kažkokie taktiniai dalykai, kaip, pavyzdžiui, juodi kebabai, būna tiek geri, kad jie virsta įmonės strategija ir jie virsta tuo išskirtinumu, ilgalaikiu motyvu pirkti. Tokiu atveju gali būti, kad ši kebabinė atsitiktinai surado savo išskirtinumą, surado savo strategiją ir galbūt po kelių metų skris lėktuvai pilni turistų, kurie bus užsirezervavę vietas šitoje kebabinėje ir jie dės į „Facebook“, savo puslapiuose ir visur kitur įspūdžius iš kebabinės, kuri pardavinės juodus kebabus.
Man ta juodų kebabų idėja atrodo verta dėmesio, aš ją labai rimtai svarstyčiau, ar nevertėtų to paversti ilgalaike strategija. Nes tai yra tas išskirtinumas. Užsimaniau kebabų ir galvoju, kur man važiuoti. Va – jie duoda juodus. Manau, čia gali būti tas arkliukas, ant kurio gali gimti rimtas, didžiulis, pelningas kebabinių tinklas“, – svarsto L. Šimonis.