Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

Delfi.lt: Kur dingo tūkstančiai prekybos tinklų darbuotojų

2017.12.06 Martynas Žilionis, delfi.lt

Parduotuvių pardavėjai – vis dar populiariausia specialybė Lietuvoje. Tačiau bent jau didžiųjų prekybos tinklų darbuotojų per pastaruosius dvejus metus sumažėjo beveik dešimtadaliu.

„Sodros“ duomenimis, lapkričio pabaigoje didžiausioje šalies įmonėje „Maxima LT“ dirbo 15,6 tūkst. asmenų. Tai yra 1,6 tūkst. arba 9,4 proc. mažiau nei prieš dvejus metus.

Per tą patį laikotarpį antro didžiausio prekybos tinklo „Iki“ darbuotojų skaičius sumažėjo beveik 700–ais arba apie 9 proc. ir dabar yra kiek daugiau nei 7 tūkst.

Kiek nuosaikesnis (4,5 proc. arba 158) mažėjimas fiksuotas bendrovėje „Rimi Lietuva“. Su 3335 darbuotojais pagal šį rodiklį ji dabar atsilieka nuo „Norfos“, kurioje darbuojasi 3385 asmenys – vos 4 mažiau nei prieš dvejus metus.

2015 m. lapkritį rinkos naujokė „Lidl Lietuva“ turėjo tik 277 darbuotojus. Tačiau per pastaruosius metus jų skaičius padidėjo vos 70 – nuo 1566 iki 1636.

Iš viso šių metų spalį Lietuvoje dirbo 63,1 tūkst. parduotuvių pardavėjų – 64 mažiau nei prieš dvejus metus. Vidutinis pardavėjų atlyginimas padidėjo nuo 355 Eur („ant popieriaus“) 2015 m. spalį iki 435 Eur šį spalį.

Atskyrė veiklas, investuoja į savitarną

„Maximos“ personalo departamento direktorė Margarita Plešakienė komentavo, kad per pastaruosius metus įmonės darbuotojų skaičius 6 proc. susitraukė dėl objektyvių priežasčių:

„Pirmiausia, siekiant išgryninti ir susitelkti į pagrindinę veiklą – mažmeninę prekybą, praėjusių metų sausio pradžioje nuo įmonės buvo atskirti ir į keturias atskiras įmones perskirstyti fizinės apsaugos padaliniai.

Šios antrinės bendrovės ir toliau teikia saugos paslaugas visiems „Maximos“ padaliniams. Atskyrus minėtas įmones, į antrines bendroves perėjo dirbti daugiau nei 800 darbuotojų. Jie sudaro beveik 5 proc. sumažėjusio darbuotojų skaičiaus.“

Anot direktorės, likusį sumažėjimą (mažesnį naujai priimamų darbuotojų skaičių) lėmė efektyvesni procesai ir rekordinė savitarnos kasų plėtra. Esą vien 2018 m. planuojama investuoti per 2 mln. eurų ir 26 parduotuvėse įrengti apie 150 visiškai naujų savitarnos kasų.

„Būdami didžiausiu darbo vietų kūrėju šalyje, kurdami geras, palankias darbo sąlygas, aktyviai siekiame ir išlaikyti esamus, ir pritraukti naujų darbuotojų – šiuo metu visame „Maximos“ tinkle ieškome daugiau nei 600 darbuotojų“, – informavo įmonės atstovė.

Jos teigimu, kiekvieną dieną darbuotojai iš įvairių miestų ir rajonų – Varėnos, Šalčininkų, Eišiškių, Molėtų, Utenos ir kt. vežame į ir iš darbo Vilniuje. Taip didinamos galimybes įsidarbinti ir sostinėje dirbti ne tik vilniečiams, bet ir nutolusių regionų gyventojams. Darbuotojai vežami ir iš Vilniaus centro į atokesnius mikrorajonus.

Be to, M. Plešakienės teigimu, dalis darbuotojų apgyvendinami naujame bendrabutyje Vilniuje. Jau daug metų darbuotojams siūlomas ir maitinimas – dviejų patiekalų pietūs.

Sumažėjo parduotuvių skaičius?

Prekybos tinklo „Iki“ viešųjų ryšių vadovė Berta Čaikauskaitė nurodė kelias priežastis, kodėl sumažėjo kolegų skaičius. Pirmiausia tai susiję su pasikeitusiu parduotuvių skaičiumi, kuris dabar siekia 231.

„Antroji darbuotojų mažėjimo priežastis susijusi su prekybos tinklo veiklos optimizavimu, kuris yra būtinas siekiant pirkėjams suteikti geriausią apsipirkimo patirtį. Nuolat atnaujiname ir investuojame į darbo procesų efektyvumo didinimą, pvz., savitarnos kasų plėtrą. Tai padeda užtikrinti efektyvesnį parduotuvių darbą.

Tačiau mūsų prekybos tinklas deda visas pastangas, kad galėtų išlaikyti savo darbuotojus ir pritraukti naujų. Didelį dėmesį kreipiame į darbuotojų ugdymą ir tobulėjimą, darbo sąlygas. Koreguojame jas atsižvelgdami į pokyčius darbo rinkoje, stengiamės išgirsti darbuotojų nuomonę ir atsižvelgti į jų pageidavimus“, – nurodė „Iki“ atstovė.

Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vykdomasis direktorius Laurynas Vilimas apibendrino, kad didžiųjų prekybos tinklų personalo pokyčius lemia skirtingos priežastys.

Pvz., per šiuos metus vienas tinklas atskyrė apsaugos darbuotojus nuo pagrindines veiklos, kitas uždarė tam tikrą skaičių parduotuvių, trečias automatizavo procesus.

„Vis dėlto yra ir keletas bendrų veiksnių, tai – efektyvesni procesai, ieškant optimaliausio veiklos modelio, peržiūrimos darbuotojų funkcijos. Dėl to gali mažėti ne realus darbuotojų skaičius, o tiesiog „etatų ant popieriaus“ skaičius.

Esu įsitikinęs, kad dabartinė blogėjanti demografinė šalies situacija, intensyvėjanti konkurencija (bent jau prekybos sektoriuje) taip pat prisideda prie fiksuojamo negatyvaus darbuotojų kiekio balanso“, – komentavo asociacijos vadovas.

Savitarnos kasų tik daugės

Marketingo strategijos ekspertas Linas Šimonis įsitikinęs, kad labiausia mažėjantį darbuotojų skaičių prekybos tinkluose lemia automatinių savitarnos kasų plėtra.

„Jos vis labiau populiarėja. Matyt, kad prekybos plėtra labai stipriai links į savitarną. Tai yra natūralu, ypač augant žmonių atlyginimui.

Darbuotojų kaštai yra ganėtinai juntami. Dėsninga kad visos įmonės, taip pat ir prekybos tinklai stengiasi kiek įmanoma daugiau darbuotojus pakeisti kažkuo kitu, kam nereikia nuolat mokėti atlyginimo“, – komentavo ekspertas.

Anot jo, vis daugiau investuojama ne tik į klientų aptarnavimo, bet ir į kitus procesus – pvz., sandėlių darbą, IT ūkį. Geriau organizuojant darbus vienas darbuotojas jų atlieka daugiau, taigi jų reikia mažiau:

„Manau, kad tai yra visiškai natūralus procesas ir jis bus pastebimas ne tik prekybos tinkluose, bet ir kitur, kur tik galima žmonės pakeisti robotais, automatika, dar kažkuo. Tai bus daroma apskaičiavus pelningumą.

Jei paskaičiuosi, kiek vienas darbuotojas kainuoja, bus didžiulės sumos. Vakarų Europoje, kur darbo jėga dar brangesnė, jau seniau buvo investuojama į našesnius įrankius, įrangą ir kt. Prekybos tinkluose dar prisideda savitarnos kasos. Tokios tendencijos ir Lietuvoje. Daug žmonių pastebėjo, kad savitarnos kasose galima greičiau apsipirkti nei laukti eilėje ir jos populiarios.“

Kiek kainuoja ir kada atsiperka

Savitarnos kasų pardavėjai neskelbia, kiek tiksliai kainuoja pats įrenginys, jo programinė įranga ir integracija į esamas bendrovės sistemas.

Vis dėlto DELFI kalbinti specialistai teigė, kad viena savitarnos kasa, priklausomai nuo modifikacijos (pvz., ar priima tik mokėjimus kortele ar ir grynaisiais) daugiausia gali kainuoti iki 20–30 tūkst.

Eur. Jeigu parduotuvė, kurioje įdiegiama tokia kasa, dirba kiekvieną dieną nuo 8 val. iki 22 val. (14 val. per dieną), per savaitę išeina 98 val. – arba beveik 2,5 pardavėjo etato, jei kiekvienas darbuotojas dirbtų tik 40 val. įprastinę savaitę.

„Sodros“ duomenimis, vidutinis pardavėjo atlyginimas neatskaičius mokesčių šį spalį buvo 435 Eur neatskaičius mokesčių. Visa tokio darbuotojo darbo vietos kaina būtų apie 570 Eur per mėnesį. 2,5 darbuotojo įmonei iš viso kainuotų apie 17,1 tūkst. Eur per metus.

Taigi, grubiai skaičiuojant, daugiausia per dvejus metus savitarnos kasa galėtų atsipirkti. Tiesa, nustatyta, kad pirkėjai yra linkę dažniau apgaudinėti savitarnos kasas nei įprastai dirbančius pardavėjus – kasininkus. Tad galimai padidėtų nuostoliai dėl vagysčių.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Skaitytojai, perskaitę šį straipsnį, po to dažniausiai skaitydavo:
  • Kontaktai

Linas Šimonis | 2017.12.06.

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT