Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

Delfi.lt: Nemokamo maisto į „McDonald’s“ kviečia programišiai

2011.06.28 Rasa Lukaitytė, delfi.lt

Brukalų autoriai vis įžūlėja. Kartu su kitu spamu į pašto dėžutes iš mcdonalds.com besibaigiančio elektroninio pašto ateina pranešimas apie tai, kad trečiadienis visame pasaulyje yra nemokamo maisto diena šiame greitojo maisto restorane.

„McDonald’s“ rinkos vadovė Lietuvai Virginija Girulska DELFI sakė apie tokio turinio laiškus girdinti pirmą sykį.

„Komentaras yra toks, kad mes nieko nerašėme ir pirmą kartą apie tai girdžiu. Kaip galima komentuoti melą“, – teigė ji.

Anot pašnekovės, iki šiol niekas nebuvo prisistatęs su tokio ar panašaus laiško kopija ir nereikalavo nemokamo maisto.

„McDonalds“ kviečia Jus į nemokamos vakarienės dieną, kuri vyks birželio 29 d., 2011 m. kiekvienoje mūsų kavinėje“, – anglų kalba rašoma brukale.

Jame taip pat išdėstomas nemokamo maisto meniu ir nurodoma, kad pavalgyti galima pateikus spausdintą prie laiško prikabintą kvietimo kortelę.

Bus patikėjusių

Marketingo strategijos ir pozicionavimo konsultantas Linas Šimonis mano, kad hakeriai, siųsdami tokius laiškus, tiesiog norėjo pasilinksminti.

„Visų pirma, manau, tai yra fun, įdomu, krūta, nežinau, kokius dar žodžius naudoja jaunimas. Lygiai taip pat yra nulaužiamos įmonių svetainės ir jose parašoma kažkas a la juokingo. Kita versija galėtų būti, kad tai gali būti nemėgstančių „McDonald’s“ maisto iniciatyva. Tačiau aš būčiau linkęs laikytis pirmosios versijos“, – DELFI komentavo jis.

Pašnekovas mano, kad gali būti žmonių, patikėjusių šiuo apgaulingu laišku.

„Pažiūrėkime laidą „Klausimėlis“ ir pamatysime, kad žmonės „žino“ pačius netikėčiausius dalykus. Švietimo ministrui šią laidą reikėtų būtinai žiūrėti, nes galima pamatyti, kokius dalykus žmonės žino ir kaip kartais visiškai neįtikinamais dalykais juos galima įtikti, apgauti. Tai nėra vien Lietuvos problema. Mes lietuviai mėgstame pasišaipyti iš amerikiečių, iš tikrųjų, visokių žmonių yra visose pasaulio šalyse ir patikėti gali visur viskuo. Tikrai gali patikėti ir tikrai dalis ateis“, – sakė L. Šimonis.

Jis pabrėžia, kad spamas yra ne reklamos, bet kriminalinė priemonė. Reklamos įstatymas numato, kad reklama elektroniniu paštu galima tik vartotojui sutikus.

„Blogai, kad Lietuvoje pernelyg pasyviai veikia vartotojų teisių apsaugos tarnybos, kurioms būtinai reikia parašyti skundą lyg jos pačios negalėtų inicijuoti tyrimų“, – sakė pašnekovas.

Jis pataria, kad bent kiek įtarimų sukėlusį laišką reikia ištrinti. „Jei tai buvo vertinga, dažniausiai siuntėjas jį atsiųs dar sykį. (…) Dar blogiau, kai su atkeliaujančiu į mūsų kompiuterius atkeliauja virusai. Kartais žmonės nesuvokia, kaip greitai jų kompiuteris gali tapti atakos prieš Estijos bankus dalyviu“, – sakė L. Šimonis.

Gali reikalauti žalos atlyginimo

Minėtą laišką DELFI persiuntė advokatų kontoros „AAA Baltic Service Company“ partnerei Aušrai Pakėnienei. Ji sako, kad šiuo brukalu pažeidžiamas ne vienas įstatymas ir restoranų tinklas galėtų reikalauti turtinės žalos atlyginimo.

„Čia yra naudojamas svetimas prekių ženklas be prekių ženklo savininko sutikimo – pažeidžiamas Prekių ženklų įstatymas. Pagal šį įstatymą, prekių ženklo savininkas gali pareikalauti atlyginti nuostolius – šiuo atveju labai sunku įvertinti žalą, nes sudėtinga apskaičiuoti, kiek buvo apgautų vartotojų, kiek jų prarado „McDonald’s“ restoranas dėl klaidingos informacijos pateikimo“, – komentare DELFI tvirtino ji.

Anot pašnekovės, paprastai pažeidimo vieta laikoma serverio, iš kurio išsiunčiami laiškai, vieta. Tokiu atveju, jeigu ši vieta yra ne Lietuvoje, ginčas dėl pažeidimo turėtų būti sprendžiamas pagal pažeidimo vietos teisę.

Remiantis Prekių ženklų įstatymu, prekių ženklo savininkas turi teisę uždrausti naudoti prekių ženklą be jo sutikimo komercinėje veikloje, taip pat ir reklamoje.

Pagal šio įstatymo 50 straipsnį dėl turtinės žalos atlyginimo, negautų pajamų dydis nustatomas atsižvelgiant į tai, kokios pajamos būtų gautos teisėtai naudojantis šio įstatymo saugomu prekių ženklu.

„Vietoj žalos, faktiškai atsiradusios dėl šio įstatymo nustatytų teisių pažeidimo, atlyginimo, prekių ženklo savininkas gali reikalauti atlyginimo, kuris turėjo būti sumokėtas, jeigu pažeidėjas būtų teisėtai naudojęs prekių ženklą, o kai yra pažeidėjo tyčia ar didelis neatsargumas, – iki dviejų kartų didesnio šio atlyginimo. Hipotetiškai, prekių ženklų savininkas galėtų reikalauti vidutinio įprastai gaunamo licencijos mokesčio dydžio kompensacijos“, – komentavo A. Pakėnienė.

Anot jos, šiame laiške taip pat pateikiama klaidinanti reklama – pažeidžiamas Reklamos įstatymas.

Pagal šį įstatymą, už klaidinančios ar neleidžiamos lyginamosios reklamos naudojimą reklaminės veiklos subjektams gali būti skiriama 1-30 tūkst. Lt bauda, o tais atvejais, kai pažeidimai buvo padaryti atsakomybę sunkinančiomis aplinkybėmis, gali būti skiriama bauda iki 120 tūkst. Lt.

Tais atvejais, kai pažeidimas yra mažareikšmis, pažeidimu nepadaroma esminės žalos šio įstatymo saugomiems asmenų interesams, Konkurencijos taryba, vadovaudamasi teisingumo ir protingumo kriterijais, už klaidinančios ar neleidžiamos lyginamosios reklamos naudojimą gali skirti tik įspėjimą.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2011.06.28.

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT