Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

Delfi.lt: Pirkėjas nusivylė „Lidlu“ – mes ne lenkai, dėl to turime pirkti brangiau

2017.07.13 Martynas Žilions, Delfi.lt

Daugiau nei prieš metus atsidarant pirmoms parduotuvėm „Lidl“, daugelis tikėjosi, kad čia apsipirkti bus galima pigiau. Tačiau ir šis tinklas Lietuvoje už tą pačią prekę prašo gerokai daugiau nei Lenkijoje, net jei čia mokesčiai didesni.

Į DELFI redakciją kreipėsi skaitytojas Mykolas. Jis pastebėjo, kad tas pats daiktas „Lidle“ Lietuvoje kainuoja kur kas daugiau nei šio tinklo parduotuvėje kaimyninėje šalyje.

„Atradau tokį dalyką, įdomus būtų „Lidl Lietuva“ komentaras. Aukšto slėgio plovimo įrenginys Lietuvoje kainuoja 59 Eur, o Lenkijoje 48 Eur (199 zlotai). Beje, PVM Lietuvoje 21 proc., o Lenkijoje – 23 proc.“

Iš tikrųjų standartinis pridėtinės vertės mokesčio tarifas Lenkijoje kiek didesnis. O kodėl Lietuvoje prekė brangesnė, bendrovės Korporatyvinių reikalų ir komunikacijos departamento vadovė Agnė Gaižauskienė pakomentavo taip:

„Prekių kainos konkrečios šalies „Lidl“ parduotuvėse nustatomos atsižvelgiant į tos valstybės mokestinę bei konkurencinę aplinką.

Nors kai kurių prekių kainos gali skirtis, dedame visas pastangas, kad bendras pirkinių krepšelis Lietuvos kontekste išsiskirtų patraukliausia kaina. Taigi, reikėtų lyginti tų pačių prekių kainas Lietuvos prekybos tinkluose.“

Marketingo strategijos ekspertas Linas Šimonis turėjo kitokią nuomonę, kodėl lietuviai turi mokėti daugiau nei lenkai.

„Tikriausiai tai yra susiję su maža konkurencija Lietuvoje. „Lidlo“ strategija nėra pati mažiausia kaina pasaulyje. Galime surasti kokią nors Zimbabvę, kur panašūs dalykai dar daugiau kainuoja. Jo strategija yra būti pigiausiu Lietuvoje.

Jeigu analogiški produktai „Maximoje“, „Iki“, „Rimi“, „Norfoje“ ar kitame tinkle, pvz., „Šile“ yra brangesni, „Lidlas“ kainą nustato pagal juos“, – aiškino pašnekovas.

Jo teigimu, atėjęs į Lietuvos rinką „Lidlas“ čia padidino konkurenciją tarp prekybos tinklų ir dabar ji didesnė. Vis dėlto kai yra nedaug didelių žaidėjų, dėl kainų jiems nereikia nė susitikti ir susitarti.

„Kartais tie susitarimai įvyksta pasižiūrėjus, kaip daro kitas ir suprantant, kad tiesiog nereikia gadinti rinkos – aš pardavinėsiu panašia kaina, o pirkėjai vis tiek ateis. Kartelinius susitarimus draudžia įstatymai, tačiau vadovams netgi nesusėdus ir nesusitarus, nusprendžiama laikytis tokių kainų. Lietuvoje daugmaž taip ir vyksta“, – svarstė L. Šimonis.

Kaip pavyzdį jis pasitelkė bananų kainą. Esą pagal juos dažnai ir sprendžiama apie kainų lygį vienoje ar kitoje parduotuvėje:

„Visi suvokia, kokia tai jautri prekė lietuviui, kuris visada žino, kiek jie maždaug kainuoja. Ta kaina pamažu augo, augo ir užaugo pakankamai didelė. Manau, kad tai nebuvo joks susitarimas – vieni į kitus žiūrėjo, po kiek pardavinėja ir padidino. Kai kokia akcija sumažina, bet reguliari kaina didesnė.

Atėjęs „Lidlas“ parodė, kokia gali būti kaina – maždaug trečdaliu mažesnė. Bet ir tame pačiame „Lidle“ ji užaugo, kad būtų pelninga. Jei gerais supratau vaikščiojusias kalbas, rinkoje bananų savikaina prieš daugiau nei metus buvo apie 80 ct, o vos atsidaręs „Lidlas“ pardavinėjo po 60 ct. Iki tol visose parduotuvėse jie kainavo apie 1,6 Eur, o dabar nusistovėjo ties 1 Eur. Ir, matyt, tokia ji leidžia uždirbti tam tikrą pelno procentą.“

Anot eksperto, prekybininkai nuolat stebi vieni kitus ir pamažu po kelis centus vis didina kainas taip siekdami didinti pelningumą. Tik tada kai į nusistovėjusią rinką ateina naujas stiprus žaidėjas, kainos dėl konkurencijos gali sumažėti.

„Telekomunikacijų rinkoje kažkada užteko, kad atėjo trečias žaidėjas „Tele2“ ir tada prasidėjo staigus kainų mažėjimas. Jie nežiūrėjo į konkurentų kainas, tiesiog darė gerokai mažesnes ir matome, kad dabar už ryšį Europoje mokame mažiausiai.

Prekybos tinkluose šitas dar nevyksta ir dėl net „Lidlo“ neįvyko. Manau, jei ateitų dar keli kitokie tinklai, būtų labai naudinga. Labai laukiu „Tesco“, „Carrefour“, kitų tinklų, kurie turi kitokių prekių kitokias veiklos koncepcijas ir pirkėjai dėl to pajustų mažesnes kainas“, – svarstė pašnekovas.

Tai ne pirmas kartas, kai skaitytojai pastebi, kad „Lidl“ kainos Lietuvoje ir kitose šalyse skiriasi ir dažniausiai ne mūsų naudai.

Metų pradžioje DELFI skaitytojas Egis atkreipė dėmesį, kad Lietuvoje, jo nuomone, beveik viskas brangiau: „Maistas, paslaugos, elektrotechnika, drabužiai, vaistai, žaislai.“.

Airijoje gyvenančio lietuvio patalpintose nuotraukose matyti, kad 500 g avižiniai dribsniai lietuviškoje parduotuvėje kainuoja 0,65 eurus, kai airiškoje – 0,49 eurai. Tiesa, produkto pakuotės išvaizda skiriasi. Tačiau kartu lyginamos ir „Mocarelos“ sūrių kainos. Vienodos pakuotės kainos skiriasi 0,1 euro (Lietuvoje – 0,69 euro, Airijoje – 0,59 euro).

Kaip matyti iš nuotraukos, 200 g anakardžio riešutų pakuotės kaina to paties prekės ženklo parduotuvėje Airijoje – 2,39 euro, Lietuvoje – 2,99 euro. Trijų lūpų balzamų pakuotė lietuviškoje parduotuvėje – 2,49 euro, airiškoje – 1,59 euro. Šešių pomidorų kaina skiriasi 0,3 euro (Lietuvoje – 1,29 euro, Airijoje – 0,99 euro).

Primename, kad balandžio mėnesį prekybos tinklas „Maxima“ paskelbė mažomis kainomis konkuruosiąs ne tik su Lietuvos prekybos tinklais, bet ir Lenkijoje veikiančiais prekybos milžinais „Biedronka“, „Tesco“, „Lidl“ ir „Kaufland“.

Tada „Maximos“ atstovai teigė, kad parduotuvėse visoje Lietuvoje jau atsirado daugiau nei pora dešimčių prekių lenkiškai žemomis kainomis – kiaulienos, vištienos, kavos, kečupo, aliejaus, makaronų, vandens.

Pernai, praėjus keliems mėnesiams po „Lidl“ atidarymo pasigirdo kalbos, kad bus jungiami prekybos tinklai „Rimi“ ir „Iki“. Praėjusį gruodį žinios apie tokį sandorį patvirtintos oficialiai. Tačiau dar nėra aišku, kada „Rimi“ savininkai galutinai baigs sandorį dėl „Iki“ tinklą valdančios „Palink“ įsigijimo.

Birželį vidutinė metinė infliacija Lietuvoje buvo 2 proc.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Skaitytojai, perskaitę šį straipsnį, po to dažniausiai skaitydavo:
  • TV3.lt: Metai po „Lidl“ atėjimo: kokia lemtis kitų prekybos tinklų?

Linas Šimonis | 2017.07.14.

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT