Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

Delfi.lt: Po „Ikea“ ir „H&M” atidarymų: kodėl žmones ištinka masinė isterija

2013.08.26 Ugnė Karaliūnaitė, delfi.lt.

Rugpjūčio mėnuo Lietuvos pirkėjams padovanojo dviejų pasaulyje žinomų prekės ženklų parduotuves. Tiek „Ikea“, tiek „H&M” parduotuvių atidarymai sulaukė isteriškos pirkėjų reakcijos.

Atidarymo dieną švedų „Ikea“ parduotuvės stovėjimo aikštelė buvo prigrūsta automobilių, gyventojai pirkti baldų vyko su priekabomis. „H&M” parduotuvės atidarymo isterija apėmė jaunesnę auditoriją – paaugliai dar iš vakaro rinkosi sostinės „Akropolyje“, kad galėtų pirmieji patekti į naujai atidaromą drabužių parduotuvę.

DELFI aiškinasi, kodėl naujų prekių ženklų atėjimas į Lietuvą sukelia masines psichozes.

Masinis veržimasis į naujai atidaromas parduotuves ar naujai pristatomus produktus nėra vien lietuviams būdingas bruožas. Lygiai taip pat prie parduotuvių durų buriuojasi naujo „iPhone“ telefono ištroškę amerikiečiai. Mases žmonių į parduotuves sutraukia po Kalėdų vykstantys išpardavimai Didžiojoje Britanijoje.

Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) socialinių mokslų (psichologijos) daktaras Visvaldas Legkauskas teigia, kad prie parduotuvių susidarančios žmonių masės – rinkodarinės psichologijos panaudojimo pavyzdys.

Sukuria iliuziją, kad gali prekių nelikti

Pasak specialisto, kiekvieno produkto ar prekės ženklo pristatymui (angl. launch) bandoma patraukti kuo didesnį visuomenės dėmesį.

„Tam panaudojimas ištisas kompleksas priemonių – intensyvi reklama, papildomos vertės pasiūlymas pirmiesiems klientams. Norima pritraukti masę žmonių ir tai ištransliuoti žiniasklaidoje“, – teigė pašnekovas.

Sukelti masinį susidomėjimą įmonės bando ir kitomis priemonėmis. Kaip pastebi V. Legkauskas, pavyzdžiui, „Ikea“ dar prieš parduotuvės atidarymą įsileido žiniasklaidą, kad „paerzintų“ pirkėjus.

„Kataloge taip pat parašyta, kad kainos galioja, kol prekių yra. Galime suprasti ir paslėptą mintį, kad jų gali ir nelikti“, – komentavo pašnekovas.

Socialinės psichologijos specialistas pastebi, kad į atidarymo akcijas labiausiai reaguoja impulsyvūs žmonės, tačiau prie durų dirbtiniu būdu sudarytos minios sukelia ir likusių žmonių smalsumą.

„Kiekvienas verslas žino, kad vartotojiškoje kultūroje pritraukus žmogų į parduotuvę labai tikėtina, kad jis vis tiek kažką nusipirks“, – pridėjo pašnekovas.

Dirbtinai sukuriama minia

Kalbėdamas apie nevienkartines akcijas, pavyzdžiui, „Akropolio“ „Jamam“ išpardavimus, V. Legkauskas pabrėžia, kad šiuo atveju galima įvardyti du tipus žmonių. Vieni į parduotuvę skuba paskatinti impulsyvumo, kiti – tikslingi akcijų sekėjai, kurie numato, kada akcija gali būti ir ko jiems reikia.

„Tačiau kiekvienas rinkodaros specialistas žino, kad net racionalus pirkėjas, atėjęs į parduotuvę, bus paveiktas masinės isterijos ir tikriausiai parduotuvėje nusipirks kažką, ko jam galbūt nereikia“, – teigė socialinės psichologijos specialistas.

Paklaustas, kodėl pirkėjai negali atsispirti pagundai leisti pinigus, jei šalia mato perkančius kitus gyventojus, socialinių mokslų daktaras įvardijo konformizmą (prisitaikymą – DELFI).

„Darau taip, kaip daro kiti. Žinoma, tame yra racionalaus grūdo – jei daug žmonių savo noru kažką daro, tai tikėtina, kad tai yra naudinga. Konformizmas veikė tūkstančius metų, kol visuomenę pradėjo stipriai valdyti marketingas. Šiandien pasinaudodamos minios instinktu įmonės dirbtinai sukuria masę ir priverčia kitus žmones daryti taip, kaip daro minia“, – aiškino pašnekovas.

Dideli „brendai“ sukuria pažadą žmonėms

Marketingo specialistas Linas Šimonis teigia, kad dideliems „brendams“ (liet. prekės ženklams) į naują rinką įsilieti lengviau, nes ir nenorėdami jie sulaukia masinio visuomenės dėmesio.

„Tiek „Ikea“, tiek „H&M” yra didžiuliai „brendai“, kurių net Lietuvoje neįmanoma nežinoti, – kalbėjo jis. – Didžiuliai „brendai“ sukuria tam tikrą pažadą žmonėms. Prisiminkime, kiek buvo stovėta prie pirmo „McDonald’s“ Lietuvoje“.

Vis dėlto L. Šimonis negailėjo pagyrų ir rugpjūčio mėnesį Vilniuje parduotuves atidariusių prekių ženklų viešųjų ryšių specialistams.

„Jie padarė labai geras viešųjų ryšių kampanijas – šurmulys buvo sukurtas visoje medijoje. Medija buvo pakankamai maitinama informacija, bet, jei tai būtų nereikšminga, žiniasklaida nebūtų kreipusi tiek dėmesio“, – kalbėjo marketingo specialistas.

Vis dėlto tiek „H&M”, tiek „Ikea“ informacijos pliūpsniai pradėjo dalintis vos pora savaičių iki parduotuvių atidarymo. Iki tol įmonės atstovai mažai komentavo apie savo planus šiame regione.

„Nepaisant to, kad jie buvo užsiblokavę, žiniasklaida vis vien rašė. Jei būtų pradėję informaciją skleisti daug anksčiau, nebūtų likę vėliau ką rašyti. Be to, stambūs prekės ženklai galbūt prieš pusmetį tiesiog neskyrė resursų viešiesiems ryšiams tokiai šaliai kaip Lietuva“, – svarstė L. Šimonis.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2013.08.26.

Linas Šimonis

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas
  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2023 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.

SAVE & ACCEPT