Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

Delfi.lt: Po „Lidlo“ atidarymo pirkėjas sulaukė pasiūlymo iš „Maximos“

2016.07.22 Martynas Žilionis, Delfi.lt

Į redakciją kreipėsi skaitytojas, pastebėjęs, kad šalia naujos „Lidl“ parduotuvės veikianti „Maxima“ kiekvienam apsipirkimui siūlo pastebimą papildomą nuolaidą. Panašių priemonių ėmėsi ir kiti tinklai. Tačiau prekybininkai tikina, kad tokie veiksmai nebūtinai susiję su rinkos naujoko iš Vokietijos atsidarymu.

„Reikalas tas, kad nuo birželio 28 d. iki liepos 31 d. „Maxima“ parduotuvėse man su „Ačiū“ kortele kiekvienam pirkimui suteikia 10 proc. nuolaidą. Tiesa, kiekvieną kartą pirkinių suma neturi būti didesnė nei 100 Eur.

Manau, kad tokios nuolaidos dėl to, kad prie namų atsidarė „Lidlas“ ir taip jie bando pirkėjus vilioti pas save. Ypač tuos, kurie gyvena šalia dviejų parduotuvių.

Kita vertus, gal būt vertėtų daugiau klientų, turinčių korteles paklausti ar jiems taikoma nuolaida. Galbūt čia man vienam taip pasisekė, kad už lojalumą tokias nuolaidas dalina“, – pusiau rimtai, pusiau juokais kalbėjo skaitytojas Darius, pripažinęs, kad pastaruoju metu dažniau užsuka į vokiečių parduotuvę, be to, kurį laiką atostogavo.

Panašių pasiūlymų gauti papildomą 10 proc. nuolaidą pirkinių krepšeliui teigia pastebėję ir kitų prekybos tinklų pirkėjai.

„Maxima“ Komunikacijos skyriaus vadovė Renata Saulytė pripažino, kad bendrovė pateikė tokius pasiūlymus daliai klientų.

„Esmė ta, jog tai nėra konkurencinis veiksmas, o lojalumo didinimo veiksmas, analizuojant atskirų klientų segmentus ir klientų poreikius. Tokių pasiūlymų ateityje tik daugės ir jie tik įvairės, nes tai, kas tinka visiems, nebetinka jau niekam“, – pakomentavo vadovė.

Anot jos, pasiūlymai klientams buvo suformuluoti atsižvelgiant ne į jų gyvenamą vietą arba parduotuvių vietą, bet į lojalumo korteles turinčių pirkėjų pirkinius.

„Iki“ parduotuvių tinklą valdančios bendrovės „Palink“ viešųjų ryšių vadovė Berta Čaikauskaitė DELFI komentavo, kad klientų lojalumo programa vykdoma atsižvelgiant į pirkėjų poreikius ir naujas tendencijas.

„Stengiamės pasiūlyti tai, kas pirkėjams aktualu. Pvz., senjorams nuolaidas taikome antradieniais: pensijoje esantiems žmonėms nėra taip svarbu kurią dieną apsipirkti, o kai mūsų parduotuvėse jiems suteikiama 10 proc. nuolaida, tai tikrai verta užsukti“, – sakė pašnekovė.

Anot jos, šiemetinė naujiena – speciali nuolaida apsipirkti su lojalumo kortele kliento gimtadienio proga. Esą visi „Iki premija“ kortelių turėtojai savo gimtadienio proga gauna nuolaidos kvitą, suteikiantį 10 proc. nuolaidą vienam apsipirkimui. Ja galima pasinaudoti per trijų mėnesių laikotarpį.

Viešųjų ryšių vadovės teigimu, per metus prekybos tinkle panaudojama apie 1,4 mln. lojalumo kortelių. Kiekvieną savaitę jų savininkams suteikiamos nuolaidos, galinčios siekti iki 40 proc.

„Taigi nuolaidų mūsų prekybos tinkle yra tiek pat kiek ir prieš naujo žaidėjo atėjimą į rinką“, – reziumavo B. Čaikauskaitė.

„Norfos“ atstovas spaudai Darius Ryliškis informavo, kad jo atstovaujamas prekybos tinklas lojaliems klientams, turintiems nuolaidų korteles, nuolat taiko įvairias nuolaidas. Atsižvelgiant į parduotuvės vietą ar į konkrečią prekių grupę taip pat taikomos specialios nuolaidos. Tačiau su naujais konkurentais tai esą nesusiję.

„Tokių dalykų pas mus nėra. Šalia tų nuolaidų, kurios taikomos įprastai dar vyksta specialios akcijos, taikomos nuolaidos atskiroms prekių grupėms. Akcijos vyksta nuolatos, banga seka bangą, bet su „Lidl“ tai niekaip nesusiję“, – sakė „Norfos“ atstovas.

„Rimi Lietuva“ viešųjų ryšių vadovė Giedrė Bielskytė informavo, kad jos atstovaujamas prekybos tinklas iki rugpjūčio 8 d. lojalumo kortelių savininkams taip pat siūlo 10 proc. nuolaidą pirkinių krepšeliui antrą kartą apsiperkantiems kai kuriose parduotuvėse.

„Tai nėra pirmas kartas, kai „Rimi“ siūlo pirkėjams tokiu būdu apsipirkti pigiau – ir pernai, ir užpernai darėme tokius veiksmus.

Papildomą nuolaidą šiuo metu taikome įvairiose parduotuvėse visoje Lietuvoje dėl skirtingų priežasčių – vienos jų yra naujos, tad tokiu veiksmų norime pakviesti pirkėjus susipažinti su parduotuve, pabandyti apsipirkti dažniau, šalia kitų atsidarė konkurentų parduotuvės (ir tai nėra susiję tiktai su jūsų minimu konkurentu – kiti mūsų konkurentai taip pat vykdo sparčia plėtrą), tad tokiu būdu konkuruojame dėl pirkėjų“, – komentavo G. Bielskytė.

Marketingo strategijos ekspertas Linas Šimonis atsargiai vertino tokius „Maxima“ veiksmus, tačiau, jo nuomone, neatmestina hipotezė, jog šis prekybos tinklas papildomas nuolaidas pirkėjams galėjo pasiūlyti norėdamas susigrąžinti iš „Lidlo“.

„Ką reiškia papildoma nuolaida perkant už ne daugiau kaip 100 Eur? Tai reiškia, kad prekybos tinklas nori prisitraukti smulkių pirkėjų, kurie perka nedideliais kiekiais, išleidžia nedideles sumas per vieną pirkimą, o ne tų stambių pirkėjų, apsiperkančių vieną kartą per savaitę ir tikrai daug“, – svarstė pašnekovas.

Anot jo, gali būti, kad „Maxima“ naudoja tam tikrus duomenis apie lojalumo kortelių savininkų pirkimo įpročius.

„Ji yra didžiausia rinkos tyrimų bendrovė Lietuvoje. Bet koks jų žingsnis ir tos pačios dienos vakarą jie mato procento dalių pardavimo pokyčius. Turint tokius rinkos tyrimų duomenis, tokią pardavimo apimtį, galima daryti daug taktinių veiksmų – papildomą nuolaidą, gal dar kai ką“, – sakė ekspertas.

Jo teigimu, bendrovės lojalumo programa, masinis „Ačiū“ kotelių išleidimas buvo vykdomas ne veltui – tam, kad būtų galima analizuoti kiekvieno pirkėjo įpročius (nebūtinai žiūrint į jo vardą pavardę).

„Galbūt IT sistema suprogramuota taip, kad pastebėtų žmones, kurie neįprastai nustojo kažką pirkti. Neįprastai, tai reiškia, tikėtina, kad ne šiaip trumpų atostogų išvažiavo, bet pradėjo pirkti kitur, pvz., nuėjo į „Lidlą“.

Taip, tai būtų tie žmonės, kurie perka mažesnėmis sumomis, kuriems įdomus pigumas ir t.t. Sistemos pagalba galima būtų tokias sumas atrinkti ir pasiūlyti papildomą nuolaidą, kad jiems čia būtų pigiau nei „Lidle“, – kalbėjo L. Šimonis ir pabrėžė, kad tai tik hipotezė, o jis nežinąs, ar jis teisinga.

Paklaustas, kokių žingsnių atsidarius „Lidlui“ ėmėsi rinkos senbuviai jis atkreipė dėmesį į sumažėjusias kai kurių produktų kainas.

„Pavyzdžiui, „Lidlas“ pagaliau padarė gerą darbą – atpigino bananus. Mūsų aplinkoje juokaujama, kad įstojus į ES, bananai Lietuvoje labai pabrango. O dėl „Lidlo“ jie atpigo ir kitose parduotuvėse. Pastaruosius pora kartų nepastebėjau, kad kainuotų daugiau 1 Eur, anksčiau 1,5 Eur kainuodavo“, – aiškino pašnekovas.

Jo nuomone, ilgainiui gali atpigti ir kai kurios kitos prekių grupės, Lietuvoje pastebimai brangesnės nei, pvz., Vokietijoje. Jei mūsų šalyje „Lide“ jos bus pardavinėjamos pigiau, nenorėdami prarasti rinkos dalies ir pirkėjų, kainas taip pat turės mažinti ir kiti prekybos tinklai.

L. Šimonis neatmetė, kad tam tikrų rinkodaros veiksmų ėmėsi ir kiti prekybos tinklai.

Didžiulio ažiotažo ir ilgų eilių sulaukęs pirmųjų „Lidl“ parduotuvių atidarymas buvo birželį. Bendrovė neskelbia tikslesnių prekybos rezultatų, tačiau teigia, kad jie pranoko lūkesčius.

Po atidarymo rinkos senbuviai – „Maxima“, „Iki“, „Norfa“, „Rimi“ prekybos tinklai tikina nepastebėję didesnių rinkos pokyčių. Esą kai kuriose jų parduotuvėse dėl konkurentų pasirodymo pardavimas net buvo padidėjęs.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2016.07.22.

Linas Šimonis

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas
  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2023 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.

SAVE & ACCEPT