Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

Delfi.lt: „Rimi“ perka „Iki“: kokie pokyčiai laukia?

2016.12.23, Martynas Žilionis, delfi.lt

Penktadienį ryte oficialiai patvirtinta, kad vieni didžiausių Lietuvos prekybos tinklų jungiasi – „Rimi“ savininkai perka „Iki“. Kokie pokyčiai dėl to laukia pirkėjų, darbuotojų ir visos rinkos?

Pristatydami sutartą įsigijimo sandorį „Rimi“ atstovai teigė, kad naujas tinklas tampa stipriu mažmenininku Nr. 2 kasdienio vartojimo prekių rinkoje Lietuvoje. „Rimi Baltic“ vadovas Edgaras Sesemannas sakė:

„Bendrovė tiki Lietuvos rinka ir nori čia augti ir plėstis. Dėl to šiandien ir paskelbėme, kad įsigijome „Iki“ tinklą. Taip „Rimi“ taps antra didžiausia mažmeninės prekybos įmonė Lietuvoje ir Baltijos šalyse“.

Vadovas sakė, kad dėl tinklų sujungimo tikimasi trijų dalykų: didesnių pirkimų kiekio, tiekimo grandinės efektyvumo ir efektyvesnės rinkodaros. Jo teigimu, sujungtas tinklas užims 23 proc. šalies rinkos. „Maxima“ esą turėtų išlikti didžiausia žaidėja su 39 proc. rinkos.

E. Sesemannas pabrėžė, kad sandorį turi patvirtinti Konkurencijos taryba. Kol sandoris bus patvirtintas tinklai dirbs įprastai.

„Integracijos procesu bus sprendžiama, ar toliau bus naudojamas vienas prekės ženklas, ar toliau bus naudojami abu vardai. Bet tai bus vertinama ateityje“, – sakė jis.

Vadovas neatmetė, kad gali būti kuriamas ir naujas prekės ženklas, tačiau dabar turint du stiprius prekės ženklus, trečio kūrimas yra tik viena iš alternatyvų.

E. Sesemannas teigimu, įsigyti konkuruojantį prekybos tinklą nuspręsta dėl to, kad užimant mažesnę rinkos dalį konkuruoti yra sunku. Verslininkai neatskleidė, kaip keisis parduotuvių ir darbuotojų skaičius – tai bus sprendžiama individualiai, atsižvelgiant į kiekvienos parduotuvės rezultatus ir perspektyvas.

Nuo 2020 m. dėl tinklų susijungimo atsiradusios masto ekonomijos, veiklų optimizavimo, tikimasi sutaupyti apie 15 mln. Eur. per metus.

„Turime apie 300 laisvų darbo vietų, taigi turime darbuotojų trūkumą. Dėl to, jeigu ir bus sprendžiama apie parduotuvių uždarymą ar darbuotojų atleidimą, jiems visiems bus pasiūlyta užimti laisvas vietas“, – sakė „Rimi Lietuva“ vadovas Peras Dahlis.

„Rimi“ atstovai teigė, kad vokiečių prekybos tinklo „Lidl“ atėjimas neturėjo įtakos sandoriui – esą jis pradėtas kur kas anksčiau nei paskelbta apie rinkos naujoko pasirodymą.

Prekybos tinklo „Iki“ viešųjų ryšių vadovė Berta Čaikauskaitė pabrėžė, kad kol sandoris bus baigtas, jokių esminių pokyčių bendrovių veikloje nebus.

„Apie tai informavome savo darbuotojus, partnerius ir tiekėjus. „Iki“ ir „Rimi“ išlieka konkurentais, o jų veiklą prižiūri Konkurencijos taryba ir kitos institucijos.

Prekybos tinklas „Iki“ 2017 m. yra išsikėlęs ambicingus verslo tikslus ir patvirtintą veiklos planą, kurie tikrai nesikeis, kol nebus užbaigtas sandoris. Nors šiuo metu jau planuojamas įmonių susijungimo procesas, į visus klausimus, susijusius su įmonės struktūra, verslo procesais, darbuotojų skaičiumi ir prekės ženklu, galėsime atsakyti tik užbaigę susijungimą“, – kalbėjo vadovė ir pridūrė, kad tinklų susijungimas bus naudingas abiems pusėms.

Kokia yra sandorio vertė

„Rimi Lietuva“, priklausanti „ICA Gruppen“, pasirašė susitarimą įsigyti UAB „Palink“, valdančią prekybos tinklą „Iki“. Sandorio vertė – 213 mln. eurų, kurie turėtų būti sumokėti pinigais. „Palink“ vadovas Gerardas Rogas nedetalizavo, kaip bus daroma su „Iki“ tinklo turimomis lėšomis.

Kartu „Rimi“ ir „Iki“ užims didesnę rinkos dalį ir galės efektyviau konkuruoti. Po susijungimo bus siekiama sustiprinti pasiūlymus pirkėjams bei kiekvienoje bendrovėje išlaikyti tai, ką ji turi geriausia.

„Mes tikime Lietuva ir norime čia investuoti. Sieksime sustiprinti mūsų pasiūlymus pirkėjams, užtikrindami mažesnes kainas, platų vietinių maisto prekių asortimentą ir atnaujindami parduotuves. Sujungę tinklus iš tiekėjų pirksime didesnius kiekius prekių, turėsime efektyvesnę tiekimo grandinę ir rinkodarą“, – sakė E. Sesemannas.

„Tikiu, kad „Iki“ patirtis mažmeninės prekybos rinkoje ir ypač šviežio maisto srityje bus naudinga naujajai bendrovei. Susijungimas su „Rimi“ leis pasiūlyti Lietuvos pirkėjui dar geresnes paslaugas. Džiaugiamės nauju savininku, nes tai leis pakelti pirkėjų aptarnavimą į naują lygį“, – teigė G. Rogas.

Po sandorio „Rimi Lietuva“ taps antru pagal dydį tinklu augančioje Lietuvos mažmeninės prekybos rinkoje. Šiuo metu bendrovė užima ketvirtą poziciją.

„Iki“ akcijas šiuo metu valdo „Rewe Group“, „Coop Switzerland“, „Colruyt Group“, „Unilec“, „CONAD“ ir UAB „Baltisches Haus“.

Sandorį dar turi patvirtinti konkurenciją reguliuojančios institucijos – patvirtinimą tikimasi gauti ne vėliau nei 2017 m. ketvirtąjį ketvirtį.

Kokią rinkos dalį užims?

Lietuvoje veikia 30 „Rimi Hypermarket“ ir 25 „Rimi“ prekybos centrų, bendrovė „Palink“ valdo 235 „Iki“ ir „Iki Express“ parduotuves. „Maxima LT“ skelbia valdanti 240 parduotuvių. Vadinasi, jei susijungtų „Rimi“ ir „Iki“, naujas tinklas pagal parduotuvių skaičių aplenktų „Maxima“.

„Sodros“ duomenimis, prekybos tinklą „Iki“ valdanti bendrovė „Palink“ turi apie 7,3 tūkst. darbuotojus, o „Rimi Lietuva“ – 3,3 tūkst. Taigi, bendras dviejų tinklų darbuotojų skaičius būtų per 10 tūkst. Pagal šį rodiklį vis dar pirmautų „Maxima LT“, turinti 16,5 tūkst. darbuotojų.

„Euromonitor International” rinkos analitikė Jekaterina Smirnova anksčiau DELFI komentavo, kad skaičiuojant pinigine verte, 71 proc. visos maisto priekių rinkos šiuo metu dalijasi keturi didžiausi prekybos tinklai.

„Žiūrint į pastaruosius dešimt metų, „Maxima“ sugebėjo išlaikyti stabilią lyderio poziciją, siekiančią 37 proc. visos maisto prekių rinkos. Susijungus „Palink“ ir „Rimi Lietuva“ įmonėms, bendras jų parduotuvių skaičius viršytų „Maximos” parduotuvių skaičių, tačiau rinkos dalis sudarytų tik apie 22 proc.

Turėdamos tokią rinkos dalį sujungti tinklai nesugebės aplenkti „Maximos“ pagal apyvartą ir užimti pirmos vietos Lietuvos maisto prekių rinkoje. Iš kitos pusės, susijungimas padėtų sustiprinti „Palink“ ir „Rimi“ pozicijas bei konkurenciją kitų rinkos žaidėjų atžvilgiu, pavyzdžiui, „Lidl“, kuris akivaizdžiai nusiteikęs ryžtingai ir planuoja toliau didinti savo parduotuvių skaičių“, – komentavo analitikė.

Ar atras savo nišą?

Komentuodamas sandorį prieš kurį laiką marketingo strategijos konsultantas Linas Šimonis DELFI sakė, kad „Rimi“ ir „Iki“ tinklai stokoja išskirtinumo:

„Jei pažiūrėtume į Lietuvos rinką, realiai tik du ir dabar atėjęs trečias tinklas turi aiškų išskirtinumą. „Maxima“ yra didžiausia: didžiausias tinklas, didžiausios parduotuvės, akcijos ir kt. „Norfa“ – pigiausia, nors pigiausio tinklo karūną dabar nori užsidėti „Lidlas“. Na, „Iki“ nedidelės parduotuvės šalia namų, viskas gerai.

Su „Rimi“ sudėtinga – kažkada nesėkmingai bandė kopijuoti „Maximą“, dabar lyg bando parodyti, kad ten truputį kitokios, brangesnės, bet geresnės prekės, tačiau parduotuvių dydis nelabai tinkamas. Žodžiu, šie du tinklai palyginti su kitais turi gana silpną strategiją“.

Galimą jų susijungimą pašnekovas palygino su DNB ir „Nordea“ bankų jungtuvėmis. Esą jie neišsiskiria iš kitų konkurentų, o kai to nėra, negali konkuruoti, dėl to marketinginės problemos sprendžiamos susijungimo būdu.

„Jei pasikeistų „Rimi“ ir „Iki“ pavadinimas, reikėtų keisti daug kitų dalykų. Jei norima patenkinti tik akcininkų ego, tai pavadinimai pakeičiami mechaniškai ir tada kažkas išnyksta.

Vis dėlto šių tinklų formatas absoliučiai skirtingas. „Iki“ parduotuves pavadinti „Rimi“ būtų visai nelogiška, nebent būtų perdaromi jų formatai, peržiūrimas asortimentas ir t.t. Tada taip“, – svarstė L. Šimonis.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2016.12.23.

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT