Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

Delfi.lt: „Sodros“ ėjimas: žinia emigrantams tik išlipus iš lėktuvo

2017.04.12 Edgaras Savickas, Delfi.lt

„Pasitikrinkite! Ar nesate skolingas už privalomąjį sveikatos draudimą“, – toks plakatas yra bene pirmas dalykas, kurį pamato Lietuvoje iš lėktuvo išlipę emigrantai.

Juos užsakiusi „Sodra“ teigia, kad taip siekia kuo efektyviau pasiekti svetur išvykusius lietuvius, tačiau viešųjų ryšių ir rinkodaros specialistai kritikuoja tokį komunikacijos sprendimą.

Pradėjo išieškojimus

Šių metų pradžioje „Sodra“ ėmėsi privalomojo sveikatos draudimo (PSD) įmokų skolų turinčių gyventojų. Iš pradžių žmonės raginti patys susimokėti susikaupusias skolas, pateikti dokumentus, įrodančius, kad jie nėra skolingi, deklaruoti išvykimą.

Kovo pabaigoje pranešta, kad per nepilnus tris mėnesius ilgalaikė privalomojo sveikatos draudimo skola sumažėjo beveik 11 mln. eurų, ir prasideda išieškojimas.

„Etapais išieškosime tą skolą, kuri yra apie 50 mln. eurų. Tikimės, kad šių metų gale būsime pritaikę išieškojimo priemones visiems“, – sakė „Sodros“ direktorius Mindaugas Sinkevičius.

Kreipiasi į laukiančiuosius bagažo

Kaip DELFI informavo Vilniaus oro uosto komunikacijos projektų vadovė Agnė Mažeikytė, du dėl PSD skolų pasitikrinti raginantys plakatai oro uosto bagažo atsiėmimo salėje kabo nuo vasario mėnesio.

„Sodros“ komunikacijos skyriaus vyriausiasis specialistas Rytas Stalnionis aiškino, kad taip siekiama informuoti svetur gyventi išvykusius lietuvius, kad jiems nedeklaravus išvykimo iš Lietuvos galėjo susikaupti PSD įsiskolinimas.

„Nagrinėdami kanalus, kuriais galime pasiekti šią savo klientų grupę ir informuoti juos bei paskatinti susitvarkyti iš anksto, pasirinkome Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostus, kurių keleivių atvykimo salėse buvo užsakyti informaciniai plakatai“, – sakė jis.

R. Stalnionis pridūrė, kad daug informacijos buvo skelbiama ir kitais kanalais: užsienyje veikiančiuose ir ten gyvenantiems lietuviams skirtuose interneto portaluose įdėti informaciniai skydeliai ir aktuali informacija, bendraujama su lietuvių bendruomenėmis visose pasaulio šalyse, joms rengiama ir siunčiama informacija.

„Be to, bendradarbiaujant su Užsienio reikalų bei Švietimo ir mokslo ministerijomis, informacija platintama per diplomatines atstovybes, neformaliojo lituanistinio ugdymo organizacijas užsienyje ir panašiai, tiesiogiai bendrauta su užsienio lietuvių bendruomenių lyderiais“, – sakė jis.

Trumparegiškas sprendimas

Viešųjų ryšių agentūros „Nova Media“ vyresnysis partneris Arijus Katauskas „Sodros“ plakatus įvertino nevienareikšmiškai.

„Iš vienos pusės, „Sodra“ yra atsakinga už tai, kad surinktų mokesčius. Kita vertus, kaip patys žmonės jaučiasi? Grįžta į šalį, iš kurios buvo išvykę, ir pirmas dalykas šalia „sveiki atvykę“ yra „pasitikrink, ar nesi skolingas“.

Kokią tai emociją sukelia? Manau, kad realiai pats PSD yra sunkiai suvokiamas žmonėms – kodėl jie turi tą dalyką mokėti. Viena pagrindinių problemų yra tai, kad užsienyje gyvenantys žmonės nesupranta, kodėl turi jį mokėti, kaip jis apskaičiuojamas, kodėl vienaip ar kitaip tai yra daroma“, – svarstė jis.

A. Katauskas pabrėžė, kad dabar transliuojamą žinutę emigrantai sutinka neigiamai.

„Žmonės, t. y. emigrantai, atvyksta į Lietuvą, ir iškart gauna žinutę iš „Sodros“, jėgos struktūros. Šiuo atveju dar grasinama antstoliais ir panašiai. Man tai primena Valstybinę mokesčių inspekciją prieš 10 metų – užuot kvietusi pasitarti, ėmėsi vos ne represinių priemonių“, – sakė DELFI pašnekovas.

Viešųjų ryšių specialistas pastebėjo, kad dabartinė „Sodros“ komunikacija panaši į policijos: arba susimokėsi mokesčius, arba mes išieškosime per antstolius.

„Tokią komunikaciją dabar matome, o oro uoste gauname iškart, pirmu numeriu. Ne paaiškinimą, ne dialogą, ne dar kažką – o jėgos struktūrą. Ką mes gausime iš emigrantų? Manau, kad ir dabar deklaruojančių savo išvykimą yra kur kas daugiau dėl to, kad „Sodra“ grasina išieškoti pinigus“, – sakė A. Katauskas.

Jo manymu, toks ėjimas yra trumparegiškas.

„Bandoma surinkti 10 mln., o galiausiai paaukojama ne tik „Sodros“, bet ir valstybės reputacija. Žiūrint iš ilgalaikės perspektyvos, gausime elementarų bandymą išvengti ir dar negatyvo srautą iš tų pačių emigrantų“, – svarstė pašnekovas.

Gluminanti intonacija

Rinkodaros specialistas Linas Šimonis sako, kad oro uoste pakabinta emigrantams skirta informacija nėra blogas dalykas.

„Galbūt iš tikrųjų tai yra ta vieta, kur emigrantai gali pamatyti ir pastebėti, imtis tam tikrų veiksmų. Kas šioje istorijoje yra tragiškai blogai – ta intonacija ir žodžiai, kuriais „Sodra“ pateikia informaciją. Intonacija yra tokia: „Jūs skolingi, dabar eikite ir aiškinkitės“, – sakė jis.

Specialisto teigimu, į emigrantus verčiau kreiptis taip: „Mes labai atsiprašome, tačiau mūsų duomenys, kurie galbūt yra neteisingi, rodo: gali būti, kad Jūs esate truputį skolingi.“

„Tada reikėtų paprašyti, ar jiems nebūtų sunku pasitikrinti, susisiekti su mumis. VMI tai daro labai neblogai.

Čia galima įžvelgti analogiją su parduotuve, kai einant pro duris pradeda pypsėti kontrolė. Instrukcija yra tokia: darbuotojas turi ramiai prieiti ir pasakyti „labai atsiprašome, tikriausiai įvyko klaida, mūsų pardavėjai užmiršo nuimti ženkliuką.“ Tada reiktų paprašyti prieiti prie kasos ir tai patikrinti“, – lygino L. Šimonis.

Kalbėdamas apie pavyzdį su parduotuve, teigia, kad blogiausia būtų žmogų iškart apkaltinti vagyste.

„Tačiau „Sodra“ daro būtent taip“, – stebėjosi L. Šimonis.

„Jei su jais būtų bendraujama atvirkščiai, tada rezultatas būtų lygiai tas pats, tačiau žmonių reakcija – visai kitokia. Esu įsitikinęs, kad ir galutinis išieškojimų skaičius būtų visai kitas.

Tai galėtų parodyti, kad valstybė ir jos institucijos su žmonėmis elgiasi normaliai“, – sakė rinkodaros specialistas.

Kaip informuoja Valstybinė ligonių kasa, Lietuvos sveikatos draudimo sistema grindžiama solidarumo ir visuotinumo principais, todėl PSD įmokų mokėjimas yra visų piliečių konstitucinė pareiga.

PSD įmokų dydį ir mokėjimo tvarką nustato Sveikatos draudimo įstatymas. Apdraustaisiais laikomi asmenys, kurie moka PSD įmokas arba yra draudžiami valstybės lėšomis.

Draudžiamieji, kurie PSD įmokų nemokėjo ir nepateko į valstybės lėšomis draudžiamų asmenų sąrašus, gali kreiptis į asmens sveikatos priežiūros įstaigas ir naudotis jų paslaugomis, tačiau tokiu atveju planinės paslaugos jiems yra mokamos.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Skaitytojai, perskaitę šį straipsnį, po to dažniausiai skaitydavo:
  • Marketingo patirtis

Linas Šimonis | 2017.04.12.

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT