2011.08.31 Laura Gabrilavičiūtė, iq.lt.
Lietuvos krepšinio federacija (LKF) tempia į teismą verslininkus, neremiančius mūsų šalies krepšinio rinktinės, tačiau mėginančius jos vardą naudoti reklamose. Tuo metu IQ.lt kalbinti marketingo specialistai bado pirštais į LKF ir FIBA klaidas – apsisaugoti nuo tokių verslininkų veiksmų sunku, todėl priemonių reikėjo imtis dar gerokai prieš prasidedant krepšinio šventei.
Teisme atsidūrė Lietuvos krepšinio rinktinės vardą savo reklamoje panaudojęs bankas „Snoras“. LKF užkliuvo banko reklama, kurioje teigiama: „Sirkite už Lietuvos rinktinę! Investuokite į krepšinio obligacijas ir Lietuvos rinktinei užėmus 1 vietą gaukite 20 proc. grąžą per dvejus metus“.
LKF teigia, kad ji yra užpatentavusi Lietuvos krepšinio rinktinės vardą, todėl jį gali naudoti tik pati federacija ir rėmėjai.
Teismas spręs ir LKF konfliktą su „Kalnapilio-Tauro grupe“, įsigijusia bilietų į Panevėžyje vyksiančias krepšinio rungtynes, kuriose žais lietuviai, ir siūlančia šiuos bilietus laimėti reklaminės akcijos metu.
Konfliktas buvo kilęs ir praėjusiais metais su buitinės technikos pardavėjais „Elektromarkt“. Krepšininkas Mantas Kalnietis šio tinklo parduodamus televizorius reklamavo vilkėdamas Lietuvos krepšinio rinktinės marškinėlius. Konfliktas buvo išspręstas pakeitus nuotrauką.
Kelias užkertamas iš anksto
„Visą laiką, kai vyksta tarptautiniai renginiai, tų renginių rinkodaros priemonių sąraše būna numatoma, kaip rinkodaros teisių turėtojas – šiuo atveju FIBA ir organizacinis komitetas – užkirs kelią taip vadinamam „ambush marketing“ (reklamos būdas, kai įmonė sieja save su tam tikru renginiu nesumokėjusi pinigų, kad taptų oficialia rėmėja, – red. past.). Tai yra neteisėtas arba asociatyviai susiejantis veiklas su tam tikru įvykiu marketingas. Visame pasaulyje tai yra labai populiarus