Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

Kaip parašyti įmonės misiją, viziją, vertybes

Atspėkite, kokioms įmonėms, ar bent jau kokioms verslo šakoms priklauso šios vizijos:

  • Būti patikimu partneriu klientams, turintiems siekių.
  • Tai reiškia, kad mes tikime, jog daugelis žmonių kuria savo viziją ir ateities planus. Mes dirbame norėdami pelnyti klientų pasitikėjimą kaip jų partneris kiekvieną dieną, sunkiais ir gerais laikais, ir padėdami jiems įgyvendinti savo planus.
  • Būti profesionaliu, patikimu ir pažangiu savo klientų finansiniu partneriu
  • Išlaikyti veiklų integraciją, gamybines lyderio pozicijas ir vartotojų pasitikėjimą tiek Lietuvos, tiek užsienio rinkose.
  • Aukštos reputacijos įmonė, kuria didžiuojasi darbuotojai, akcininkai ir visuomenė.
  • Kultūringas aptarnavimas, aukšta gaminių kokybė, kvalifikuotas profesionalų darbas ir konsultacijos, greitas reagavimas į užsakovo pageidavimus, maksimalus poreikių patenkinimas už minimalią kainą.
  • Būti žinoma ir klientų lūkesčius pateisinančia bendrove.
  • Kryptingai auganti įmonių grupė, veiklą grindžianti aukščiausiais kokybės valdymo standartais ir tvirta partneryste.
  • Tapti savo šakos lyderiu ir pagrindiniu žaidėju kiekviename savo rinkos segmente ir pagrindinėse geografinėse rinkose.

Taip, rimtu veidu klausytis apie įmonių vizijas, misijas, vertybes ir kitus panašius kliedesius sudėtinga. Zita Kelmickaitė kažkada pasakė kultinę frazę “žodžių tryda”. Gal ji tinka ir čia?

Kam reikalingos vizijos, misijos ir vertybės?

Vizijas, misijas sugalvoti yra lengva, todėl pasiduodama visuotinei madai jas rašyti, pasikabinti ant sienos, skelbti internete.

Ir pamiršti.

Parodykite man bent vieną valdybos posėdį, kur sprendimai buvo priimami, vadovaujantis vizija, misija, vertybėmis.

Parodykite bent vieną vadovų susirinkimą, kuriame sprendimai buvo priimami, vadovaujantis vizija, misija, vertybėmis.

O kada eiliniai darbuotojai sprendimus priėmė vadovaudamiesi įmonės vizija misija? Beje, jei tų darbuotojų paklaustumėte, kokia įmonės vizija ir misija, kiek iš jų neklysdami pasakytų? O kiek darbuotojų bent jau skaitė įmonės viziją ir misiją?

Tai kam tos vizijosmisijosvertybės reikalingos, jei jomis niekas nesivadovauja?

Vizijos – drambliuko svajonės

Paskaitinėjus vizijas, susidaro įspūdis, kad įrašyti frazę “būti lyderiu Lietuvoje” yra tiesiog garbės reikalas. Tai skelbia netgi tokios įmonės, kurios neturi jokių šansų tapti ne tik lyderiu, bet ir pirmo penketuko žaidėju. Kokių galų viešinti tokius neišsipildžiusius savininkų norus ir svajones? Gal geriau skirti pastangas konkurentų silpnų vietų paieškai?

Atspėkite, kieno ši vizija:

Moderni, efektyviai veikianti kredito įstaiga, siekianti tapti lyderiu Lietuvos finansinių paslaugų rinkoje.

Oho, SEB, DNB, Hansabankui jau laikas susiprastinti ir žiūrėti, kaip Lietuvos padangėje atsiranda naujas kredito paslaugų lyderis. Ne, tai netgi ne greitųjų kreditų įmonė. Tai rašo įmonė, kurios turtas – viso labo 44 milijonai litų.

Palyginimui: per tuos pačius metus SEB bankui nė trijų mėnesių nereikėjo, kad tokią sumą uždirbtų, o turtas skaičiuojamas milijardais. Tikitės jį aplenkti? Ko apsirūkėte?

Kokia yra visų įmonių misija ir vizija?

Įmonės misija – uždirbti akcininkams pinigų. Vizija – uždirbo daugiau, nei vidutiniškai rinkoje.

Viskas.

Tai tinka visoms pelno siekiančioms organizacijoms.

Linkėjimas vadovams

Taupote laiką ir pinigus? Nesirūpinkite nevykėlių akademikų peršamomis vizijomis, misijomis ir vertybėmis.

Resursus geriau skirkite strategijai – atsakymo į klausimą “kodėl reikia pirkti iš mūsų, o ne iš konkurentų” suradimui. Naudingiau ne tik jūsų piniginei, bet ir darbuotojams – jie žinos įmonės išskirtinumą ir galės priimti jos strategiją atitinkančius sprendimus.

Vizija – tai svajonės. Svajokite, to niekas nedraudžia. Bet kam jas skelbti viešai? Geriau pasirūpinkite strategija – taip savo svajones paversite realybe.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Skaitytojai, perskaitę šį straipsnį, po to dažniausiai skaitydavo:
  • Kaip parašyti įmonės misiją, viziją, vertybes
  • Marketingo strategijos paskaita
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

Linas Šimonis | 2014.10.20.

Diskusija

  1. Aivaras says

    2015.08.27 at 22:24

    Linai, tu neteisus sakydamas, kad vizijos nereikia skelbti viešai. Tik skelbti reikia ne taip kaip siūlo vadovėliuose, „pora pastraipų ir gana“.

    Vadovėliuose neakcentuojama kad vizijos tikslas: papasakoti kokia yra verslininko svajonė savo darbuotojams ir akcininkams, kad jie dirbtų kryptingai, kad įkvėptų veiklai.

    Smulkiam verslui vizijos užrašinėti nereikia, verslininkas ir taip su visais asmeniškai bendrauja, sąmoningai ar ne, savo svajones (t.y. viziją) nupasakoja. O stambiam verslui viziją skelbti būtina, jei nenorima, kad svarbiausias tikslas taptų babkių dalyba.

    Svarbu: svajonės negalima įrėminti kaip monumento, būtina apie ją kalbėti nuolat ir daug. Kad darbuotojai nepamirštų kokios svajonės siekia, kad žinotų kas svarbu ir norėtu prie tos svajonės prisidėti savo darbu. (Kažkuria prasme vizija pozicionuoja įmonės veiklą darbuotojų galvose).

    Geros vizijos pavyzdys, Kenedžio pranešimas apie siekį išsilaipinti Mėnulyje. Tai vizija, kuri įkvėpė milijonus žmonių.

    Antivizijos pavyzdys, Elopo pasisakymas dėl Nokia: „skęstam, gelbėkitės kas galit“. Puikus paskatinimas veikti, aiški kryptis :). Iki pasisakymo Nokia dar laikėsi ir turėjo šansų persitvarkyti.

  2. Linas Šimonis says

    2015.08.28 at 10:18

    Aivarai, tai gal galite kokį nors realų įmonės geros vizijos pavyzdį pateikti? Aš tokio nemačiau. Kiek užtikau, tai vis dėl paukščiuko korporatyvinis bla bla bla parašytas. Neretai, oi kaip neretai rašydami vizijasmisijasvertybes jie kitas įmones kaip pavyzdžius naudoja.

    O išskirtinumo nenukopijuosi. Nes tai ir yra išskirtinumas – kuo mes skiriamės nuo konkurentų, kodėl reikia pirkti pas mus, o pas konkurentus.

    Ir nepainiokime su politikais. Kenedžio “man on the moon” ar Landsbergio “atkurkime valstybę” yra kito tipo idėjos, nei “Būti žinoma ir klientų lūkesčius pateisinančia bendrove”.

  3. Aivaras says

    2015.08.28 at 22:45

    Aha, akademikai priskaldė malkų, absoliuti dauguma vadybininkų šventai tiki, kad puiki vizija tai tas „bla bal bla“ giliai stalčiuje. Tai formalios deklaracijos be jokios prasmės, kurių niekas neskaito, kurios nepadeda samdiniui susiorientuoti, ko firma siekia.

    Aš kiek kitaip suprantu kas yra vizija. Vizija (verslininko svajonė) tai ne tekstas ant popieriaus, ne abstrakčios deklaracijos, tai nuolatinis pasakojimas apie firmos perspektyvas, siekius. Vizija, visų pirma skirta esamiems ir būsimiems samdiniams, kad padėtu susiorientuoti ką daryti ir paskatintu toje firmoje dirbti.

    Nori pamatyti kam sekasi kurti vizijas? Pažiūrėk, kokioj firmoj žmonės svajoja dirbti? Google, Apple… Jie kuria ateitį. O kokioj Lietuviškoj firmoj svajotum padirbėti už ačiū? Tokių yra, tiesiog jų vizijos praslydo pro žiniasklaidą.

    Labai lengva patikrinti ar firma turi nors kokią viziją: paprašyk bet kurio darbuotojo papasakoti, kaip firma, jos veikla atrodys po metų kitų. Na blogiausiu atveju, ką dabar daro. Net patys savininkai ima lementi kažką neaiškaus :(

    StartUp’ai aktyviai kuria vizijas investuotojams. Nors… skaičiau, kad paskutiniu metu jie apsiriboja fraze „mes tokie kaip (…) tik biški kitokie“. Prisimink Hyperloop, SpaceX, Tesla… tik nesakyk kad tai ne vizijos.

    Geros vizijos (svajonės) patys samdiniai negali pateikti. Jų vizija dažniausiai apsiriboja asmenine karjera. Todėl ir kuria “Būti žinoma ir klientų lūkesčius pateisinančia bendrove”. Babkes atidirbinėja, nes „viarslinykai“ svajoja, kad samdiniai svajotu už juos.

    Tapti žinomu, menka svajonė, pabėgiok nuogas prieš prezidentūra ir būsi. Patenkinti lūkesčius – orientuotis į „greitesnius arklius“ ne į ateitį.

  4. Linas Šimonis says

    2015.08.29 at 00:35

    O ne geriau būtų pasakoti ne “firmos perspektyvas ir siekius”, o pasakyti, kuo skiriesi nuo konkurentų, kodėl reikėtų pirkti tavo produktą, o ne konkurento.

    Google, Apple kaip tik savo išskirtinumu ir garsios. Kiekvienas galėtų pasakyti, kuo šios firmos skiriasi nuo kitų, atsakymai būtų panašūs. O paprašykit aplinkinių pasakyti, kokios yra jų vizijos ir misijos – gausite neįtikinamiausias, kartais priešingas versijas.

  5. aivaras says

    2015.08.29 at 14:07

    Pozicionavimas ir vizija visgi skirtingi dalykai. Nereiktų jų maišyti į vieną katilą. Viena yra svajoti ir tų svajonių siekti, visai kas kita – konkreti taktika, imtis konkrečių veiksmų esamu momentu.

  6. Linas Šimonis says

    2015.08.29 at 14:33

    Google svajojo su savo G+ aplenkti Facebook, Rimi – Maximą, Ermitažas – Senukus. Garantuoju, kad ir svajojo, ir vizijas matė, ir netgi stengėsi savo svajones pasiekti.

    Bėda – neturėjo rimtos strategijos, tad ne tik didžiausio – mažesnių konkurentų neaplenkė.

    Istorija rodo, kad svajonės nėra veiksminga strategija. O išskirtinumo ir motyvo pirkti paieškos – yra. Nors lyderio, jei jis nedaro grubių klaidų, aplenkti neįmanoma, tačiau tapti tvirtu antru rinkoje – galima. Bet tikrai ne svajoniųvizijumisijuvertybių būdu.

  7. Aivaras says

    2015.08.30 at 03:28

    Tavo pavyzdžiai yra norai ne svajonės. Ir pas juos tikriausiai kas nors rašė tuos bla bla bla į stalčių.

    Vizija – ne strategija, ne taktika, ne pozicionavimas. „Svajoju sukurti kai ką, kuom galėčiau didžiuotis“, tai ta svajonė, kuri paremta idėjomis gali tapti puikia vizija. Svajojama apie tai ko dar nėra, kartais smarkiai prasilenkiant su realybe. Tai nėra blogai, turi šmėžuoti kažkur miražas kur norėtum patekti.

    Pastebėjau, tu akcentuoji, ką reiktų dabar padaryti, kad firma ar projektas būtų išskirtinis. Aš – apie bendrus firmos siekius. Gal tuom ir baikim, kol nenusifilosofavom, padiskutuosim kada nors, progai pasitaikius prie alaus :)

  8. Renata says

    2016.02.18 at 12:08

    Įdomiau buvo skaityti jūsų pasisakymus, manau, jūs abu iš dalies teisūs, bet didžiausią sėkmę firmai lemia tikėjimas sėkme ir naudojimasis visų priemonių eiti tikslo link. Jeigu kažkam yra paskata paleisti viziją misiją vertybes viešai, kad ir “šabloniškai”, beprotiškai neįmanomą, bet nereiškia, kad jam nepavyks bent jau pajudėti pirmyn keliais laipteliais, kilimas aukštyn irgi yra tobulėjimas.

  9. Ollex says

    2019.11.11 at 16:38

    Ačiū už įdomius pastebėjimus. Tik klausimas ar XXI-am amžiuje tokie dalykai kaip vizija, misija ir vertybės labiau nekelia juoko, nei pasitikėjimo?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT