Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

Kaip parduoti Lietuvą

Lietuvą būtina parduoti.

Būtina užsieniečiams parduoti idėją atvažiuoti į Lietuvą turistauti arba atvažiuoti į Lietuvą investuoti.

Gal kai kam pernelyg šokiruojančiai skamba žodis “parduoti”, tačiau realybėje vyksta idėjos atvykti turistauti ar investuoti pardavimas. Ir Lietuva nėra geriausiao perkama prekė.

Kodėl Estija laimi?

Tarp naujųjų pokumunistinių šalių šį marketingo mūšį bent jau potencialių investuotojų akyse laimi Estija. Estai nuoseklaus ir kryptingo darbo dėka suformavo nuomonę, kad jie – labiausiai išsivysčiusi naujoji valstybė, kad jie vos ne visos Europos IT lyderiai.

Neabejoju, kad skaičiuojant įvairius šalių reitingus, tokia nuomonė prideda keletą vietų, nes subjektyvi nuomonė visada turi didelę įtaką “objektyviems” rezultatams.

Pavydime Estijai? Manome, kad tai neteisinga? O gal geriau ne pavydėti, o patiems pagalvoti, kaip pasiekti panašius rezultatus. Kaip prisivilioti daugiau turistų, daugiau investuotojų.

Strategija

Estija sėkmingai įgyvendino strategiją – parodyti save pasauliui kaip regioninę (ir ne tik) IT lyderę. Skype, rinkimai internetu, NATO kibernetinio saugumo kompetencijos centras, nepaliaujamas vadovų kalbėjimas šia tema, suformavo nuomonę, kad Estija – moderniausia pokumunistinė valstybė su stipriomis informacinėmis tecnologijomis.

Kokia Lietuvos strategija?

Jokios.

Tik suradus tinkamą Lietuvos išskirtinumą, išskirtinumą pavertus valstybės strategija, bent dešimt metų nenuilstamai tai vykdant, galima tikėtis sėkmės.

Kol kas apie tai nėra net užuominų. Nė viena vyriausybė, nė vienas prezidentas tuo neužsiėmė. Todėl ir turime tokią situaciją.

Kol neturėsimtinkamos strategijos, apie taką kalbėti būtų anksti, tačiau trys dalykai bet kokiu atveju turėtų būti diskutuojami jau dabar.

Valstybės pavadinimas

Angliškas Lietuvos pavadinimas Lithuania yra nevykęs. Dauguma užsieniečių mūsų šalies pavadinimą taria ne “lisiueinia”, o “lituania”. Neprievartaukime jų, pakeiskime anglišką mūsų šalies pavadinimą į Lituania. Ir mums patiems bus artimesnė rašysena, ir užsieniečiams paprasčiau.

Tikriems anglams toks rašymas gal ir nelabai įprastas, tačiau daugumai tai būtų žymiai geresnis variantas, nei dabartinis.

Net ir lakūnai savo lėktuvą pavadino Lituanica, o ne Lithuanica.

Vėliava

Vizualinis šalies pateikimas taip pat labai svarbu.

Dabartinė, Pan-Afrikos spalvų trispalvė niekuo neišsiskiria iš kitų šalių vėliavų.

Tiesa, vėliavų, kurios būtų išskirtinės yra nedaug. JAV, Šveicarija, Japonija, Jungtinė Karalystė. Dauguma turi tą pačią problemą – jas sunku atsiminti, jos paskęsta tarp kitų pasaulio vėliavų.

Ar geresnis variantas būtų dabar populiarėjanti istorinė vėliava su Vyčiu? Iš vienos pusės – taip, tai būtų išskirtinė vėliava. Iš kitos pusės – Vytis ir modernumas – nelabai dera.

Himnas

Kas sakė, kad mūsų himnas turi skambėti graudžiai, lėtai, užtęstai?

Teko kartą girdėti prieš sporto varžybas Kauno muzikinio teatro dainininkų giedamą himną. Iš esmės jis buvo atliktas maršo tempu.

Geriau skambančio mūsų šalies himno neesu girdėjęs! Tai turėtų tapti atlikimo standartu.

Pasiklausykite Italijos himno. Džiaugsminga nuotaika, tempu jis išsiskiria iš visų. Mes galime padaryti, kad mūsų Tautiška giesmė irgi būtų džiaugsmo, pergalės simbolis, o ne liūdesio ir dūmojimo.

Lietuvos marketingas

Mums reikia užsieniečių. Reikia turistų pinigų, reikia investuotojų.

Kad jie ateitų, reikalingas marketingas. Reikia parduoti Lietuva, tiksliau – parduoti idėją atvažiuoti pas mus su pinigais. Tik taip mes geriau gyvensim. (Yra ir trečia išeitis – daugiau ekportuoti, bet tai jau kita tema.)

Jei norim sėkmingai parduoti, reikalinga veikianti strategija. Kol jos neturim, galime pakeisti bent simbolius, skiriančius mus nuo kitų šalių.

Pernelyg drąsu? Yra dvi galimybės. Mes galime dirbti savo pavadinimui, vėliavai, himnui, kalbai. Arba šalies pavadinimas, vėliava, himnas, kalba dirba mums. Ką renkamės?

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2012.08.27.

Diskusija

  1. Rasius says

    2013.07.14 at 11:58

    Tenka dažnai pakeliauti. Pagalvojau, kaip Lietuvą pristatau svetur?
    Pavadinimas. Svetur mūsų šalį identifikuoja kaip Lituania, Litauen ar Litva, bet ne “Litfjueinja”. O paaiškinti, kur yra, kiek kebliau. Žodis Baltic nieko nesako, o geriausiai veikia virtinė: Estonia. Latvia, Lituania, Polonia seka.
    Vėliava. Kai Maroke čiabuviui padovanojau Lietuvos futbolo rinktinės sirgaliaus šaliką, tas negalėjo atsidžiaugti, identifikavęs trispalvę kaip Džamaika. Pagal spalvas esame atpažįstami tik tautiečiams ar kaimynams.
    Himnas. Jau eilę metų esant reikalui vietoj Tautiškos giesmės traukiam Ant kalno mūrai. Šis neoficialus himnas susilaukia ne tik aplinkinių ovacijų, bet ir pagarbos.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT