Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

Kalnapilis pakliuvo į kreatyvų spąstus

Kalnapilis pakliuvo į kreatyvų spąstus

Kalnapilio reklamos akcijos atgarsiai

Prieš kurį laiką spaudoje paskelbtas „Oficialus pranešimas dėl “Kalnapilio” reklamos“ apnuogino ilgai slėptą tiesą – kreatyvai reklamos agentūrose nė nesiruošia tarnauti klientų akcininkams, viskas, ko jie siekia – sukurti „cool“ reklamą ir girtis ja prieš kitus kreatyvus.

Tai akivaizdu, pasižiūrėjus į Rimi, Švyturio ir Utenos alaus reklamos filmukus, Bitės ir Omnitel reklamos kampanijas, bankų, draudimo bendrovių, mėsos ir pieno gamintojų bei daugelio kitų bendrovių reklamas, kur kreatyvai už klientų akcininkų pinigus kuria „meną“.

Bet dar niekada reklamos agentūros vadovas taip atvirai neprisipažino, kad jam visiškai nerūpi kliento pinigai. Reikėjo skandalo, kad tai atsitiktų.

Kalnapilio akcininkai nenori parduoti daugiau?

Cituoju reklamos kreatyvų išplatintą „Oficialų pranešimą dėl „Kalnapilio“ reklamos“:

„Panaudodami Rūpintojėlį mes norėjome pasakyti vieną vienintelį dalyką ? lietuviai turėtų keisti savo požiūrį į gyvenimą: matyti daugiau pozityvių dalykų nei negatyvių, turėtų stengtis būti laimingesni.“

Ar tikrai Kalnapilio akcininkai tenori „vienintelio dalyko“ – kad „lietuviai turėtų keisti savo požiūrį į gyvenimą“? Tai jie investavo į alaus daryklą tik tam, kad „pakeistų lietuvių požiūrį į gyvenimą“?

Kas iš mūsų tiki, kad Kalnapilio akcininkams rūpi ne jų pelnas ir akcijų vertė, o „kad Lietuvoje greičiau vyktų pokyčiai“?

(Gal ir neprieštaraučiau, jei tai būtų Rusija. Pasak politologų, iš mūsų kaimynių tik ši valstybė per tarpininkus perka kitos šalies įmones ir pamažėl apdoroja mūsų smegenis, norėdama, kad „lietuviai keistų savo požiūrį“, bet ne į gyvenimą, o į pačią Rusiją. Gerai dirbančių specialiųjų tarnybų požymis.)

Einu pasiklausiu savo akcijų fondo valdytojų, ar jie investavo į BBH. Jei taip – prašysiu greitai tas akcijas parduoti, nes man reikia jų uždirbamų pinigų, o pokyčiais tegul rūpinasi kitos institucijos.

Kreatyvai

Svarbiausia, kad tai nėra vien tik pasiteisinimas visuomenei po kilusio skandalo. Tai tipiškas reklamos agentūrose dirbančių kreatyvų mąstymas. Šiame „pranešime“ skambantys žodžiai tiksliai, labai tiksliai atspindi jų požiūrį į klientų pinigus.

Pažvelkite į reklamą. Kas jos herojus – Kalnapilis ar „kietai“ papuoštas rūpintojėlis? Kas joje reklamuojama – alus, kompaktinis diskas ar medinukas su ausinėmis? O ką prisimenate nusisukę – Kalnapilį ar rūpintojėlį?

Pasak reklamos, vienintelis motyvas, dėl kurio turėčiau įsigyti šio alaus – populiarių liaudies dainų (etnohitų) kompaktinis diskas. Taip išeina, kad Kalnapilis mums siūlo kyšį – „pirkite mūsų alaus, už tai gausite „etnohitus“?

Prasta strategija.

Kalnapilis po įspūdingo 1995 – 1996 metų starto, kai po pirmosios savo reklamos kampanijos buvo tapęs privalomu jaunųjų to meto „vadybininkų“ atributu, nesugebėjo išlaikyti „naujosios vadybininkų kartos alaus“ pozicionavimo idėjos ir užleido lyderio poziciją Švyturiui.

Deja, tai logiška. Po puikios, „į dešimtuką“ pataikiusios pirmosios reklamos, visos kitos buvo tik arba nelabai vykusios pirmõsios kopijos, arba sukurtos kreatyvų, kuriems, atrodo, nelabai rūpėjo įmonės rezultatai. Nerūpėjo, arba jie nežinojo, kaip juos pasiekti. Nežinojo, nes neturėjo jokio strateginio mąstymo.

Jeigu kreatyvai galvotų kaip parduoti daugiau Kalnapilio alaus, kaip iš Švyturio ar Utenos ilgam atimti keletą procentų rinkos, tokios „pakišų“ reklamos jie nebūtų sukūrę.

Kreatyvai parduoda reklamą, o ne produktą

Pažvelkite į daugelį kitų kreatyvų sukurtų reklamų. Kas pirmiausia krenta į akis – reklama ar reklamuojamas produktas?

Deja, tai tiesa. Kreatyvai galvoja kaip padaryti reklamą, apie kurią visi kalbėtų, o ne kaip parduoti kliento produktą už didžiausią, kiek tik įmanoma kainą. Pardavinėti jiems žema. Nes jie „menininkai“. Apie ilgalaikę strategiją jie negalvoja. Nes jie yra „menininkai“. Pardavimą jie palieka pardavėjams, o patys galvoja tik apie savo „prekę“ – reklamą. Parduoti savo „cool“ reklamą ir tuo girtis reklamos konkursuose jiems daug svarbiau, nei parduoti klientų prekes.

Kalnapilis eilinį kartą pakliuvo į kreatyvų spąstus.

O jūs, kai kitą kartą žiūrėsite į savo įmonės reklamą, sakysite „kokia gera reklama“ ar „koks geras mūsų produktas“?

Nes tai paprasčiausias būdas atskirti gerą reklamą nuo blogos.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Skaitytojai, perskaitę šį straipsnį, po to dažniausiai skaitydavo:
  • lrytas.lt: Kodėl Kauną ėda duobės ir nežinia dėl tilto?

Linas Šimonis | 2006.03.15.

Diskusija

  1. Marijonas Dziurbeiko says

    2006.03.14 at 17:05

    Kalnapilis po įspūdingo 1995 – 1996 metų starto, kai po pirmosios savo reklamos kampanijos buvo tapęs privalomu jaunųjų to meto „vadybininkų“ atributu, nesugebėjo išlaikyti „naujosios vadybininkų kartos alaus“ pozicionavimo idėjos ir užleido lyderio poziciją Švyturiui.
    Skrandžio neapgausi, vadybininkai atsigėrė labai prasto kalnapilio ir gryžo prie nuolat gero ŠVYTURIO.
    O apie rūpintojėlių reklamą, tai tikra tiesa, pamatęs pirmą kartą plakatą net nesupratau apie ką kalbama. Pirma mintis buvo, kad kviečia į liaudies meno parodą, būčiau ėjęs…

  2. natalija makarenko says

    2006.03.14 at 17:26

    Gerb. Linai, aisku, kad Jusu “preke” yra pozicionavimas. Pozicionuojant savo “preke”, kazkodel nusprendete kautis su kreatyvais (paskutiniu Jusu straipsniu daliu jau galima nebeskaityti, nes ir be to aisku, kas bus pasakyta). Ar Jums neatrodo, kad kreatyvus reikia ne pulti, o pajungti? Siaip ar taip, ir Jus, ir jie siekiate tu paciu tikslu:is pradziu -itikti klientams, po to- padaryti zinoma ir parduoti ju produkta.

  3. Simas Kalvinskas says

    2006.03.14 at 17:46

    Sveiki,
    visu pirma pazymesiu, kad nesu tiesiogiai susijes kas telpa po zodziais marketingas, reklama, pozicionavimas, kreatyvas (“keistas” lietuviskas zodis) ir pan., tad tiesiog keletas pastebejimu is salies:
    1. Kiek Linai dar pulsite tuos kreatyvus, man susidaro ispudis, kad jie paima dali jusu pelno ir del to jus nepatenkintas..Ne viskas turi buti tik juoda ir balta.
    2. Del gamintoju “pakisu”, ar jus turite info kiek % to pacio alaus yra nuperkama jei akcija (t.y. dalinamos pakisos) vyksta ir jei jokia akcija nevyksta tiesiog pardavinejamas alaus. Speju, kad nevykstant jokiai akcijai to pacio alaus parduodama kelis kartus maziau..Tad gamintojas (arba jo kreatyvai ) verciasi per galva sugalvodami kaip dar cia mus suviliojus “pakisomis”. Konkreciai del sio atvejo su Rupintojeliu nekomentuoju, nes tai atskira ir plati tema del formos pasirinkimo.
    3. Linai, gal jau kazkur ir yra pamineta, bet manau visiems butu naudinga jei jus parasytumet straipsniuka apie savo “success story”, kur konkreciai buvo sekmingai panaudota jusu pozicionavimo patirtis. Tuomet ir maziau neigiamu nuomoniu bus Jusu atzvilgiu.
    Tiek trumpai.

  4. Sigita Vaičiutė says

    2006.03.14 at 18:45

    Periodiškai Lietuvos žiniasklaidoje vis banguoja karo tarp imonių užsakovų ir reklamos agentūrų dūmai. Nesuprantu kam tas karas, juk vieni be kitau nelabai galime? Ar gi reikia geram kūrybininkui įrodinėti, kad jis geras jei jo darbo rezultatai kalba už save? O kam imonei visą kaltę versti ant agentūros jei pati tokią pasirinko, pati patvirtino idėjas ar koncepcijas ir pan.? Beprasmė kova abiejų pusių įrodyti savo teisumą. Na bet užtat labai lietuviška:) Tad ir žiūrėkim į rezultatus, juos vertinkim ir mokykimės iš jų, nes geriau daryti ir klysti nei nieko nedaryti ar ne?
    Linai, kritiškumas visais ir visų atžvilgiu nesuteikia pastangoms skleisti savo žinias ir profesionalumą pagreičio. Kritika turi būti pagrįsta skaičiais ir faktais, kad būtų “skani” ir sveikintina.
    Na, bet pasikartosiu geriau rašyti ką nors ir klysti, bei pasimokyti, nei nieko nerašyti. Todėl pirmyn.

  5. Nerijus Kalinauskas says

    2006.03.14 at 21:17

    Sveiki,
    Na ir karštai čia sudeti kreatyvai. Gaila jų, bet dar labiau gaila marketingo specialistų, kurie leidžia panašias atrakcijas. Kalnapilis išsipozicionavo totaliai, bet iš paskos išsipozicionuoja ir kitos alaus kompanijos. Jūsų dievinamas “Švyturys” su savo pardavimo skatinimo kampanija “Lobis” (tokia buvo berods 2004 ar 2005) žiauriai pakankė tuometiniam brand’o įvaizdžiui ir matyt tik todėl, kad marketingo skyrius “užsidėtų pliusą” už “gerą” kampaniją. Tarkim ir dabar man nėra visiškai aiški jų pozicija – kam šis alus skirtas? Būsiu dėkingas už aiškų ir konkretų atsakymą.
    Reziumuodamas noriu pabrėžti, kad nei vienas kreatyvas niekada nepradės kampanijos be kliento parašo ant projektinio lapo, tad gal kniskime giliau – žuvis pūva nuo galvos…

  6. Vytis Radvila says

    2006.03.15 at 09:30

    Gerb. Liani,
    kai gaunu laiska apie Jusu nauja straipsni, jau zinau, kad i suns dienas bus isdeta kazkokia imone ir kreatyvai, kurie kurė jos produktui reklama. Kaip zinau, pats padedi parduoti, tad kodel rasai tik apie kitu blogus pavyzdzius, o ne apie savo gerus pavyzdzius is kuriu galetumeme pasimokinti. Darosi ispudis, kad pats nieko produktyvaus nedarai, kaip tik kritikuoji kitus.

  7. Marijonas Dziurbeiko says

    2006.03.15 at 11:08

    Nerijui Kalinauskui
    Pilanai sutinku su Jūsų nuomone joks “kreatyvas” neateina į įmonę su paruošta reklamine kampanija. Yra tam tikras veiksmų eiliškumas ir tik po projekto pristatymo užsakovui, gaunamas palaiminimas ir kas svarbiausia pinigai.
    O dėl alaus paskirties, tai… jis skirtas gerti ir šia prasme Švyturio alus Lietuvoje geriausias

  8. Deimantė Laumytė says

    2006.03.15 at 11:49

    As visikai sutinku su p. Linu – kreatyvai kuria mena, bet ne REKLAMOS STRATEGIJA.
    As pati pazistu nemazai kreatyvu, ir tikrai dauguma ju – gryni menininkai. TAIP, tame nera nieko blogo – jie superiniai zmones, su jais linksma, jie nuolatos pilni ideju, bet, PATIKEKIT, dauguma ju nieko neismano apie produkto reklamine strategija (cia galim visai neliesti pozicionavimo!). Ir tai yra normalu, nes as nieko neismanau apie kreatyvu darba. Ir tikrai pripazistu, kad Lietuvoje super mazai “kombinuotu” specialistu (du viename) – kreatyvu-strategu.
    As matau situacija labai paprastai – uzsakovai (bites, omniteliai, kalnapiliai, svyturiai ir kitos imones) manosi pataikysia i desimtuka, parodydami kazka a la “naujo” – parodydami vaizda, kartais sustiprinta ir papildyta garsu, BET jie pamirsta pristatyti produkta!
    PRIPAZINKIME – naujoji Bites reklama – as joje nieko daugiau nematau, isskyrus MENISKUMA – kazka a la naujo, kame as “nesigaudau” – grazus vaizdai, nebloga muzika, bet kas man is to?
    Jeigu buciau Lietuvoje negyvenusi 10 metu ir dabar sugrizusi, tikrai nesuprasciau, kuom ta Bite uzsiima. Gal kokia nors meno galerija? Gal prekiauja motociklais? Gal saldainiais (prisimenate skraidancius guminukus?)??? Visiskai sutinku su p. Lino issakyta nuomone.
    Ir nebutina kalbeti apie pozicionavima. Galim pakalbeti ir apie Zydruju vandenynu strategija arba bet kokia kita verslo/marketingo strategija – kiekvienos pagrindas yra KITOKS mastymo budas, bet neprisimenu tokios, kuri siulytu uzmirsti savo parduodama preke ir mestis i MENA, kuris neturi JOKIOS TVIRTOS REKLAMINES ZINUTES. Pagarbiai,
    Deimante

  9. Kestutis Navikauskas says

    2006.03.15 at 12:25

    Oojoj…
    Nu ir s*das straipsnis.
    Apie nieka, niekam.
    Linas, ko gero, realiai nebendravo su alaus marketingistais ar pardavimu vadovais. As – bendravau ;)
    Pakutiniais metais buvo atrasta aukso gyslele – pridedamoji verte – ziebtuveliai, CD, DVD ir ttt. Tai pakelia pardavimus tos pacios rusies alui iki 7 kartu – nuo 20000 l/men. iki 150 000 l/men. (!!!). Duomenys – konkretus.
    Klipai, reklama… Ne jie daro alaus pardavimus.Pardavimus daro:
    1. Issatymas prekybos vietose (pvz. – VP uz palete visose parduotuvese ~ 100000Lt/men.)
    2. Prideta kokia nors nesamone – ziebtuveliai, peiliukai ir pan. Taures veikia kur kas silpniau.
    Idomu, kada bus straipsnis apie ka nors? :))))

  10. Deimantė Laumytė says

    2006.03.15 at 12:55

    P. Kestuti,
    Jus, mano galva, nelabai isigilinote, apie ka Lino straipsnis:)
    Gan nuodugniai isdestete, kas didina pardavima – kokia pridetine verte klientams rupi.
    O kaip del kreatyvu-strategu?
    Beje, as nesutikciau su Jumis, kad tik ta vadinamoji prodetine verte didina pardavima.
    Pabandykit per TV neberodyti Kalpnapilio ar Svyturio reklamos…:) Nebepades net ir superiskiausia PRIDETINE VERTE:)

  11. Nerijus Kalinauskas says

    2006.03.15 at 21:28

    p. Deimante,
    Kuo izeide Jus kurybos zmones? Ju darbas kurti. Menas labai skirtingai suprantamas/suvokiamas. Marketingo specialisto darbas – susivokti ko reikia, atsirinkti, nukreipti kreatyva teisinga linkme. MS yra projekto autorius, atsakingas uz reklamos PATEKIMA I RINKA. O jus ka rasote – kreatyvas – strategas – teorija… Pabandykite is kreatyvo padaryti stratega…

  12. Gyte Gedvilaite says

    2006.03.15 at 22:14

    “Kalnapilio” reklama tikrai buvo nevykus. Taciau del kai kuriu kitu paminetu “menisku” reklamu nesutikciau. Pavyzdziui, Bites naujausia reklama. Ji sukelia malonias emocijas, norisi ziureti (ziureti reklama!), be to, akyse smarkiai pakilo imones ivaizdis. Apie ta reklama kalbama (ar matei…?), kalbama is pozityviosios puses. Ar tai galima pavadinti bloga reklama? Galbut tik strategija, kaip uzsitikrinti gera ateiti, o ne priversti pirkti dabar pat (nes PIGU, nes reklama I TEMA)

  13. Giedrius Griška says

    2006.03.16 at 12:59

    Perskaitęs straipsnį ir komentarus supratau, kad tiek p. Linas, tiek ir išsakiusieji savo nuomones teisūs. Tik mąstymas labai paviršutiniškas. Kaip rašė p. Sigita, reikia žiūrėti giliau.
    Juk modelis yra toks: vartotojas marketingo specialistas kreatyvai. Tai reiškia, kad marketingistai turi išsiaiškinti vartotojų poreikius, o dar geriau suformuoti pozcionavimo idėją, o jau kreatyvo darbas yra išpildyti tą idėją. Tačiau susidaro toks įspūdis, kad kiekvienas šios grandies dalyvis (nereikia pamiršti ir pačios įmonės vadovų, tvirtinančių projektus) antkolę traukia į savo pusę, ir galiausiai gaunasi šnipštas. Marketingistas pateikia pvz. pozicionavimo strategiją, o kreatyvas kuria reklaminę kompaniją iš savo varpinės (dažnai net neatsižvelgdamas į strategiją), nes jam reikia pasirodyti prieš savo vadovus, reikia dalyvauti tarptautiniuose ir vietinės reikšmės konkursuose. Kuo “šustriau” – tuo geriau, ir nusispjauti į patį produktą. Žinoma, didelė kaltė ir marketingo specialistų – jie privalo prižiūrėti ir kontroliuoti kreatyvų darbą. Bet… O geriausiai būna tada, kai sukuriama reklaminė kampanija ir pvz.: vaizdo klipas pristatomas užsakovams. Ir tada gen. direktorius pareiškia, kad jis netvirtins tokios kampanijos, nes klipas nepatiko jo žmonai.
    100% galima pritarti ir p. Gediminui. Juk niekas nesiginčina, kad “mažos dovanėlės” didina pardavimus. Ir to jokiais būdai nereikia atsisakyti. Bet juk gera pozicionavimo (ar bet kokia kita) strategija tam netrukdo. Tiesiog, kokia tai bebūtų pardavimų skatinimo programa, reikia nepamiršti paties produkto ir to, kokia nuomonę apie tą produktą turi galutiniai vartotojai. Jei tik vartotojų nuomonė apie produktą pasikeis į blogąją pusę (turiu omeny ne tik kokybę, skonį ir pan.), jokios dovanos nepadės.
    Turi būti vienintelė (!) “raudona linija” (pagrindinė idėja, mintis) per visą produkto strategiją. O kreatyvų darbas – ne keisti strategiją, o ją įgyvendinti, pateikti vartotojui, papuošti…

  14. Andrius Bakutis says

    2006.03.16 at 17:06

    Pasikartosiu, su kiekvienu straipsniu man Linas krenta vis žemiau ir žemiau. Norėčiau pateikti keletą klausimų pamastymams: Kas yra kreatyvas ir kiek jų yra?
    Ar 1 kreatyvas = kitam kreatyvui?
    Kiek yra pozicionavimo strategijos specialistų?
    Ar 1 pozicionavimo specialistas = kitam pozicionavimo specialistui? Dabar paanalizuokime straipsnį, visi kreatyvai yra nieko verti nes jie nieko nesugeba sukurti arba Jų požiūris yra blogas, nes jie mato tik savo, o nemato kliento (Pasak Lino). Tai čia kaip suprasti, yra tik viena tiesa, pozicionavimo idėjos tobulos, kreatyvai nurašomi? Kalnapilis su šia reklama daug ką prarado, pelnas, brandas ir t.t. (Pasak Lino). Kiek Kalnapilio apyvarta sumažėjo? Kiek pajamų negavo? Kiek % rinkos prarado? Nerandu atsakymų!!! Ko siekia alaus gamintojai? (Kiekvienas alaus gamintojas mano, jog jo alus yra geriausias ir skaniausias) – reklamos tikslas (nors ir su rūpintojėliu) yra PARAGAUKITE „Kalnapilio“ alaus, jis Jums patiks, o jei labai patiks Jūs tikrai su draugais įveiksite 6 bokalus ir dar gausite CD, na o jei nepatiks ir būsite įveikę kelis butelius ir gal užsimanysite CD, tai nors ir ne taip mėgaudamiesi alumi, tačiau dar išgersite tiek alaus jog už tai gautumėte CD. Kiek CD buvo išplatinta paleidus ir atšaukus šią reklamą? Kur skaičiai Linai? O gal vis dėl apyvarta padidėjo ir tam tikruose vartotojų sluoksniuose Kalnapilis sustiprino savo poziciją? Ok, gana apie tai, Lino pozicija aiški. Klausimėlis Jums Linai, ar kada nors parašysite nors vieną savo sėkmės istoriją, jau manau to reikia, nes toks jausmas jog Jūs viska peikiate o pats nieko nedarote, arba tas išgirtasis Jūsų pozicionavimas neveikia taip kaip norėtųsi?

  15. Sigita Vaičiutė says

    2006.03.16 at 17:13

    Na džiugu, kad vystosi diskusija.
    Man patiko p. Kęstučio komentaras, bent jau skaičiai yra ir galima kažką vertinti. Tik vat vienas klausimas kilo: jei geriausiai veikia išstatymai prekybos vietose, tai kam tada metami tokie pinigai į TV reklamą?
    Manyčiau, kad čia ir yra šuo pakastas, pardavimus didinam per taktinius tikslinius veiksmus, kur “kreatyvams” pasireikšti nėra daug erdvės, o įvaizdinių, pozicionavimo, pliusų susidėjimo ir kitus tikslus įgyvendiname per masinę reklamą. Gal aš klystu? Pataisykit.
    p. Giedriaus komentaras taip pat taiklus, “kreatyvai” turėtų įgyvendinti užsakovo strategiją, bet:
    1. Ką daryti “kreatyvui” kai užsakovas neturi strategijos?
    2. Ką daryti “kreatyvui” kai užsakovo strategija per siaura jo kūrybiniams užmojams ir potencialui?
    Tada ir prasideda kliento pakliuvimo į “kretyvų” spastus procesas.

  16. Laura Senvaitytė says

    2006.03.16 at 17:55

    Sveiki, Šiandiena “Verslo žiniose” publikuotas straipsnis “Tarp didžiųjų aludarių – tik du pelningi”. “Švyturys-Utenos” alus pernai gavo 353,5 mln Lt pajamų, 16,7% daugiau nei 2004m., nors dar nepaskelbė gauto pelno. “Kalnapilio-Tauro grupė” skelbia gavusi 3,498 mln. Lt pajamų ikimokestinio pelno – 393% daugiau nei 2004 m., kai jis buvo 0,71 mln. lt. Pajamos siekė 105,8 mln. – 5,3% daugiau nei 2004 m. Generalinis KTG direktorius džiaugiasi apčiuopiamais rezultatais, kurie gauti dėka ilgalaikės įmonės strategijos, išaugusio alaus eksporto, išaugusio darbo efektyvumo ir aktyvaus skverbimosi į kavinių, restoranų ir t.t. tinklą. “Švyturys…” užėmė 2004 m. 48,24% rinkos, KTG – 23,83%.
    Taigi įmonė džiaugiasi rezultatais (tikriausiai ir akcininkai), kodėl gi neskirti šiek tiek pinigų reklamai, kuri galėtų pakeisti lietuvių požiūrį? :) Daugiau pozityvumo! Visiems puikios nuotaikos!
    Laura

  17. Karolina Jovaisaite says

    2006.03.16 at 19:14

    Perskaiciau as sita straipsni ir toks jausmas, kad jau kazkur ji skaiciau. nieko nauja… liudna.
    as asmeniskai nieko bloga nematau tose reklamose nei bites, nei omnitelio, nei kalnapilio. juk tai ne pardavimus skatinancios, o zenkla primenancios ir gerinancios reklamos.
    Klanapilio rupintojelis is vis turejo but labai sekmingas, nes sukele skandala ziniasklaidoje, o tai bet kokiu atveju didina zinomuma. o p. Linui noreciau pasiulyti pazvelgti placiau ir pakomentuosi kitokias reklamas. labai jau visos temos vyriskos. visi straipsniai apie alu ir operatorius…
    man pvz alaus reklamos isvis “negroja”, nes atstovauju kosmetikos, grozio, dovanu ir gyvenimo budo pusei.
    IVAIROVES!!! Sekmes!
    Karolina

  18. arunas sileris says

    2006.03.16 at 19:16

    Keistoka, kad daugelyje zinuciu pylos gauna vadovai, kurie moka pinigus ir deda parasus, neva tai jei jau jie parasa padejo, tai reiskia, kad laimina ir su viskuo sutinka. Kad “kreatyvas” jiems pardave viena ar kita ideja ir reskai tik tai, kad vadovams ta ideja patiko, bet ar jie turi “know how” spresti, kad ta ideja didins pardavimus..well, well, well. Isvada paprasta, bet atrodo iki siol neaiski. Marketingo spec. ir kreatyvu bendras darbas ir kontrole arba plataus profilio marketingistas reklamos agenturoj.. pvz.: Linas Simonis;) Peace!

  19. Asta Vasiliauskaite says

    2006.03.17 at 11:29

    Apmaudu, kad Linas nedalyvauja diskusijose. Paskelbia savo subjektyvu vertinima ir toliau nepolemizuoja.
    Nezinau koks sio puslapio tikslas. Tik dar viena media forma savo straipsniams skelbti? O atsiliepimai ne velnio nerupi? Ar tam nera laiko? Labai patiko Lauros komentaras. Realus skaiciai ir KTG vadovo vertinimas. Mano asmenine nuomone Garage4x4 kreatyvai ir strategai galejo labiau pasigilinti i lietuviu etnosimbolika bei pasirinkti ne Rupintojeli. Visai suprantamas dalies visuomenes nariu pasipiktinimas del jo naudojimo reklamoje.

  20. Edis Tamošauskas says

    2006.03.19 at 20:29

    ‘naujoji Bites reklama – as joje nieko daugiau nematau, isskyrus MENISKUMA – kazka a la naujo, kame as “nesigaudau” – grazus vaizdai, nebloga muzika, bet kas man is to?’ – “Bitė, tai kažkas nuostabaus, ten tikrai gera”. Tai nieko nesako? Ypač, kai kiti du telekomai tik dusina vienas kitą, iš esmės – susilygina? Gal tikrai Linas per daug supaprastina situaciją: paimtas pasiaiškinimo dėl reklamos formos tekstas pateikiamas kaip reklamos tikslas. Priedai prie prekės staiga nebeskatina pardavimų. Kūrybiškumas reklamos vaizdiniuose staiga tampa nieko vertas (ar tikrai atsimenu ties kurių skalbimo miltelių reklama nuėjau prie šaldytuvo?). Taip, reikia pripažinti tikslų pirmenybę. Taip, neverta vien užsimiršti ties kerinčiais vaizdais (jų užsakovams). Bet tai ir tiek – ne kūrybiniai rangovai valdo rinkodarą, formuoja darbo su rinkomis linijas. Tai – įmonių rūpestis. Kiek šis straipsnis ketino tai priminti, tiek jis ir geras.

  21. Egle Karkalaite says

    2006.03.20 at 09:41

    Sutinku, kad svarbiausias reklamos tikslas-skatinti produkto ar paslaugos pardavimą, kam būtina bent jau šiokia tokia strategija, nuo kurios nereiktų sukti į šoną. Tačiau juk ir pati reklama yra prekė. Prekė, kurią reikia įsiūlyti, todėl ji tiesiog privalo būti patraukli (kažin ar kuris iš mūsų gaiš laiką tam, kas nedomina, nestebina ir apskritai negražu). Be to reklama skirta vartotojui, kuris (jei nėra marketingo specialistas) tikrai neanalizuos jos tikslingumo ir ji tiesiog liks jo atmintyje arba ne. O čia jau svarbiausia efektas (nesvarbu vaizdas, garsas ar skandalas spaudoje).Efektas skatina poreikį kartoti tai, kas jį sukėlė (pvz. vietoj kelionės prie šaldytuvo likti su Bitės guminukais). O tai, kas dauk kartų kartojama, ne tik įsimena, bet ir įtikina. Taigi reklamos tikslas pasiektas!

  22. Bertas Rafanavičius says

    2006.03.25 at 21:36

    Linai, dar neparduokite HHB akcijų. Gali tekt atpirkti brangiau, kaip “Mažeikių naftos” atveju… Taigi, ar dar ne laikas keistis?.. O “Rūpintojėlis” su savo etnodiskais tai tik trumpalaikė akcija. Man ji nepatiko, bet efektas tik “vietinis”. Apskritai, nesistebiu, kad jūs esate suinteresuotas teigti kitaip. Jūsų straipsnis – prasta (savanaudiška) propaganda.

  23. Neringa Kubiliene says

    2006.03.30 at 09:37

    Is tiesu skaitydama komentarus vis tikejausi, kad sekantis bus Lino. Bet jis, matyt, dziaugiasi, kad jo straipsniai taip audringai komentuojami (vis gi kritika geriau nei tyla etery) ir sekmingai snipineja rinkdamas informacija is savu saltiniu kitam straipsniui. Kalbant apie “didziuju” reklamas, visi apkalbeti produktai/paslaugos pasieke auksta zinomumo lygi. Todel efektyvios, kokybiskos, BRANGIOS reklamos butent jiems. Ir tik tam, kad reklama ZIURETU tas, kuris paprastai perjungia kanala i kita, isgirdes reklamos pradzia skelbiancia muzikele. Taigi be “kreatyvu” cia niekaip… Ir visai gincytis neverta, kad tokia reklama – bendras imones marketingo zmoniu ir reklamos kureju darbas. O jeigu dar skaiciai tenkina imones savininkus, tai tik belieka sekmes visiems palinketi ir laukti kitu meniniu reklamu. … kaip ir Lino straipsniu apie pati save :)

  24. Kristina Mačiūnaitė says

    2006.05.24 at 14:13

    Perskaiciusi straipsni ir komentarus, tiesiog nebeturiu ka pridurti. Viskas issakyta. Linai, Jusu poziuris labai pavirsutiniskas. KOkie yra Jusu darbai? Gal vert apradeti ziureti kitu kampu? Zuvis puna juk ne nuo uodegos..

  25. Edvinas Bernotas says

    2006.09.11 at 13:58

    Pilnai pritariu Neringai, pagrindinis reklamos uzdavinys – buti pastebetai ir tik po to tampa imanomi visi kiti dalykai, kuriu ish ponios Reklamos tikimasi. Jei mes demonstruojame zmogishkuma, baisedamiesi netaktishku simboliu niekinimu reklamoje, tai ar ne lygiai taip pat turetume prieshintis tos pacios reklamos ir jos kishamu ideju lindimu i musu pasamone?
    Kaip gerai, kad dar yra nuo ginti savo vartotojiskas evrtybes!:)
    Parduoti, parduoti ir dar karta parduoti, gerb. Linai? O, kur zmogishkumas?:)

  26. Vytautas Junokas says

    2006.09.25 at 13:36

    Labai jau daug protingu bei teisingu minciu pasakyta.Bet ar nepastebite kad reklama , kad ir kokia ji butu , padeda kompanijai ne tik parduoti produkta – bet ir palaikyti savo varda…o vardas dabartiniu metu dar daug ka reiskia… juk mieliau pirksite Tojota nei Hung-Sining…

  27. Inga Z says

    2006.11.10 at 16:59

    Paskaicius komentarus susidaro ispudis, kad visi “komentuotojai” – kreatyvai. Be abejo, musa – bek, puola -ginkis :)

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Linas Šimonis

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas
  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2023 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.

SAVE & ACCEPT