Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

Kibernetinis saugumas – Krašto apsaugos ministerijos reikalas

Šis straipsnis ne apie politiką ar valstybines institucijas. Šis straipsnis – apie marketingą. Tiesa, marketingas šioje situacijoje vadintinas propaganda, bet esmės tai nekeičia.

Marketingo tikslas – suformuoti sau palankią nuomonę, skatinti kitus elgtis taip, kaip pačiam yra naudinga. Tai galioja ir įmonėms, ir valstybėms.

Ataka prieš portalą ar prieš valstybę?

Prisiminkime paskutinįjį garsų įvykį Lietuvoje – DDoS atakas prieš Delfi, vėliau – prieš visą Hostex. Kokia turėtų būti Lietuvos reakcija? Ypač, įvertinus būsimą pirmininkavimą ES?

Perduoti visus šalies kibernetinio saugumo klausimus Krašto apsaugos ministerijai.

Žinutė aiški – kibernetinę ataką prieš Lietuvą mes traktuojame taip pat, kaip ir fizinę ataką prieš savo teritoriją. Elgsimės ir atsakysime taip, kaip elgiamasi su priešu ar teroristu.

Po atakų prieš savo šalį, Estija pakoregavo įstatymus ir tokias atakas prilygino terorizmui. Labai adekvati reakcija, būtina ir Lietuvoje.

Ataka – Lietuvos marketingo šansas

Kai kas džiaugiasi, kad politikai pagaliau prakalbo apie kibernetinį saugumą, bet reakcija toli gražu ne tokia, kokia turėtų būti.

Keisčiausia, kad tyli save bandančios vaizduoti kaip pažangiausią partiją – Lietuvos liberalų sąjūdžios vadovai. Liberalai, o ne partija, kurios buvęs vadovas yra viešai pareiškęs, kad nesinaudoja elektroniniu paštu nes jam trukdo (geriau – faneros lapas), turi teikti įstatymų, susijusių su naujosiomis technologijomis, pakeitimus, būti naujųjų technologijų gynėjai.

Lietuva galėtų inicijuoti NATO penktojo straipsnio peržiūrą su pasiūlymu, kad ataka prieš vienos valstybės kompiuterių tinklus būtų laikoma ataka prieš visą NATO. Niekas nepuls jo keisti, tačiau žinutę pasauliui siūstume aiškią: kibernetiniu saugumu mes rūpinamės taip pat, kaip ir fiziniu.

Marketingas? Propoganda? Taip, tačiau Estija vykdydama tokio tipo propagandą įvairiuose reitinguose vertinama aukščiau už Lietuvą. Atsitiktinumas? Anaiptol.

Kibernetinis saugumas – toks pat svarbus, kaip ir fizinis

Kibernetiniu saugumu turi rūpintis Krašto apsaugos ministerija, nes tai – visos šalies saugumo nuo užsienio agresoriaus reikalas.

Ryšių reguliavimo tarnyba? Ji nesugeba vos ne legaliai veikiančių interneto šiukšlintojų – spamerių pažaboti ar bent jau vaizduoti kokią nors iniciatyvą, tad atiduoti jiems spręsti valstybės internetinio saugumo klausimus yra kvaila. Sakote, kad spamas – ne RRT, o Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos darbas? Tai puikus įrodymas, kad RRT nerodo iniciatyvos tvarkyti kibernetinius reikalus, rūpinasi tik patogiu gyvenimu. Jiems brukti dar ir krašto gynybą?

Prieš ką Rusijos spectarnybos kovos sekantį karą – prieš Valstybinę ne maisto produktų inspekciją, Ryšių reguliavimo tarnybą ar Krašto apsaugos ministerijai priklausantį specialų kibernetinės kovos padalinį?

Žmonės (kareiviai) gali būti tie patys, technika – ta pati, skirtumas tik pavadinime. Bet propagandos prasme tai reiškia labai daug.

Trečiasis pasaulinis karas? Jis vyks internete. Geriau jau jam būtume pasiruošę. O pradžiai – bent jau sudarytume nuomonę, kad rimtai į tai žiūrime.

Politikai nepasiruošę

Dar kartą: šis straipsnis – apie marketingą, o ne apie politiką ar Krašto apsaugos ministeriją. Ministerija kibernetinei krašto gynybai nepasiruošusi, ministras situacijoje nesigaudo. Iš ko matyti?

Ką nusprendžia Krašto apsaugos ministerija, praėjus savaitei po Lietuvos užpuolimo? Ogi pėstininkus pavadinti husarais, ulonais ir dragūnais. Kokia adekvati reakcija!

Premjerui šis Lietuvos užpuolimas pasirodė toks menkavertis, kad net darbo grupės nemato reikalo sukurti.

Konservatorių indėlis šiek tiek didesnis – visom keturiom nubalsavo už abortų draudimą. Bus patrankų mėsos po dvidešimties metų. Tik patrankomis jau niekas nebešaudys.

Liberalai atostogauja – iš jų negirdėti nieko. Jei jų marketingistai būtų kažko verti, tai šią padėtį išnaudotų rinkėjams rodydami savo modernumą ir šiuolaikinio pasaulio supratimą. Bet nusprendė, kad geriau per rinkimus įsisavinti vieną-kitą milijoną lankstinukams ir plakatėliams. Įsiteikti savo auditorijai? Ir dar nemokamai? Neapsimoka. O jų rinkėjai nuo kompiuterio neatsitraukia, kas čia įvyko, gerai supranta, jiems adekvati partijos reakcija būtų labai patraukli. Net patrauklesnė, nei gėjų ir lesbiečių santuokų įteisinimas.

Privalomoji karinė tarnyba?

Grąžinti privalomąją karinę tarnybą? Visiems – ir vyrams ir moterims. Savaitinių kursų apie kibernetinį saugumą forma, kad įprastume saugotis nuo virusų, saugiai laikytume duomenis ir t.t. Kareivinėse gyventi nebūtina, uniformų dalinti nereikia, bet įsisamoninti, kad nevalia atidarinėti netikėtai atsiųsto invoice_660789.pdf.exe failo – privaloma. Nes kiekvienas atidaręs gali tapti priešo armijos kariu.

Tai būtų ir praktinė nauda, ir marketinginė – dar kartą įrodytume pasauliui, kad esame IT šalis. Beliktų tik rinkimus internetu įteisinti.

Kaip nepacituoti Ilja Laurso, kad esame hakerių tauta. Tikiu, kad potencialas apsiginti (o gal ir pulti?) yra, reikia tik tinkamo koordinavimo bei šiek tiek investicijų.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2013.07.10.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT