Maxima renkasi naują šūkį. Net per žiniasklaidą giriasi. Kuo tikisi išlaikyti ir privilioti pirkėjus?
Kodėl einate į Maximą?
Pagrindinis motyvas apsilankyti Maximoje yra „didžiausia“. Didžiausias tinklas (daugiausia prekybos vietų), didžiausias pasirinkimas, didžiausios akcijos, didžiausios nuolaidos.
Kokį motyvą svarsto dabartinė vadovybė?
Ji kankinasi ties klausimu, kas geriau: „Maxima. Tai, ko reikia“ ar „Maxima. Kad nieko netrūktų“.
Taktiką diktuoja strategija
Didelių įmonių šūkius parenka įvairios „vadybininkės“ ar “komunikacijos vadovės”. Deja, taktikėms dažnai trūksta supratimo apie strategiją. Tad jos renkasi, besivadovaudamos kriterijum „kaip fainai mes čia pasakysim“.
Didelės kompanijos žiūri pro pirštus: rezultatų neįtakoja, o pliusiukas ties „teisingo, pagal vadovėlius rašyto rinkodaros plano“ dalim uždėtas.
Bet šūkiai – tai ne vienadieniai kūrybiškumo fejerverkai. Šūkiai turi atspindėti strategiją.
Sėkmingiausios kompanijos (įskaitant Maximą) pelningos ne dėl kas pora metų keičiamų šūkių. Jos pelningos dėl savo strategijos. Gerai sukonstruoti, strategiją dramatizuojantys šūkiai prie to svariai prisideda – prisiminkime Tele2.
Šūkis ar išskirtinumas?
Šūkių, vizijų, misijų, vertybių kūrimas – marketingo imitavimas.
Tai, kas svarbu, yra išskirtinumas. Išskirtinumas tarp konkurentų, motyvas pirkti iš jūsų, o ne iš konkurentų.
Kiekviena parduotuvė turi vieną unikalų išskirtinumą – savo vietą. „Artimiausia parduotuvė“ yra motyvas pirkti. Jeigu tokių pirkėjų srauto užtenka – puiku, jau dirbate pelningai. Jei ne – šūkiaivizijosmisijosvertybės nepadės, reikia surasti tikrą motyvą apsilankyti pas jus, o ne pas konkurentus. Reikia surasti išskirtinumą ir jį paversti strategija.
O šūkis vertingas tik tada, kai dramatizuoja išskirtinumą, kai motyvuoja pirkti iš jūsų, o ne konkurentų.
Maximos išskirtinumas – dydis
Maxima turi akivaizdų išskirtinumą – dydį. Jie yra rinkos lyderiai, didžiausi, galingiausi, populiariausi.
„Didžiausias tinklas, didžiausios nuolaidos“ būtų neatremiama žinutė, prieš kurią labai sunku kovoti.
Jei vietoj marketingistų kiti tinklai pasiųstų teisininkus, įrodinėjančius, kad teiginys neatitinka realybės, Maxima galėtų atsakyti „mes nesamdome teisininkų, mes tuos pinigus išleidžiame papildomoms akcijoms“, ir tai vėl būtų didžiausių nuolaidų patvirtinimas. Teisininkais galėtų tapti besipraktikuojantys studentai.
Koks turi būti Maximos šūkis?
Geras šūkis turi būti labai greitai suvokiamas, įtikinamas ir motyvuoti pirkėjus išleisti pinigus pas jus.
Geras šūkis turi tikti tik jums. Jei tokį pasakys konkurentas – turėtų gautis akivaizdi netiesa.
„Kad nieko netrūktų“ nesako nieko. Tokį „šūkį“ sėkmingai gali naudoti ir Rimi, ir Prisma, ir ateinantis Lidl. Niekas neprisikabins, niekas neprisimins.
„Tai, ko reikia“ lietuviui yra akcijos ir nuolaidos. Tik pasakyta tokiu būdu, kurio nei kas nors prisimins, nei tai bus motyvas užeiti į Maximą, o ne Rimi. „Didžiausias tinklas, didžiausios nuolaidos“ – akivaizdi, visiems žinoma ir suprantama strategija, sėkmingai vykdoma pastaruosius keliolika metų. Prieš tokią tiesmukai kovot – kaip kumščiais prieš traukinį.
Pranas says
2015.09.08 at 14:58Čia viskas dėl LIDLo, bandoma pasakyt, kad Maximoje bus 50 tūkst. pavadinimų prekių, o LIDLe, tarkime 5 tūkst. O “didžiausios nuolaidos” neatrodo jokia laiminti strategija. Koks LIDLas gali atrėžti – gerai, pas jus didžiausios nuolaidos, o pas mus ir be jų mažiausios kainos. Paremti realiais palyginimais – fotkėmis “iš gyvenimo”. Plius priminti kaip Maximoje buvo “kuriamos” nuolaidos – iš pradžių visada buvo pakeliamos kainos, ir tada tik pritaikomos “didžiausios” nuolaidos. Visi tai ne kartą patyrė. Na, ir šūkis matyt šiukšlyne…