Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

LRT.lt: Dingstančios prekės su akcijomis – gudrybė ar paklausa?

2016.09.28 Vilija Andrulevičiūtė, LRT.lt

Kartais kone visą akcijos laiką tuščios tam tikrų prekių lentynos veikiausiai nėra jokia prekybos tinklų gudrybė, sako rinkodaros specialistas Linas Šimonis. Pasak pašnekovo, tuščios nukainotų prekių lentynos gali pakenkti patiems prekybos tinklams. Prekybos tinklų atstovai akcijų planavimą vadina labai sudėtingu procesu ir tikina, kad kartais akcinės prekės sulaukia tokios sėkmės, kad lentynų jomis papildyti nepavyksta ir dėl to, kad jų nebegaunama iš tiekėjų.

LRT.lt laišką parašė vilnietis Karolis, kuris stebėjosi tuščiomis erdvėmis prekių, kurioms taikomos akcijos, lentynose. Vyras pasakoja pastebėjęs, kad prekėmis lentynos nepapildomos keletą dienų, todėl įtaria, kad tai ne nukainotų prekių sėkmė, o kokia nors prekybos tinklo gudrybė.

„Užsukęs į arčiausiai namų esančią prekybos tinko „Maxima“ parduotuvę pastebiu, kad kai kurių prekių, kurioms taikomos akcijos, neįmanoma rasti visą akcijos laikotarpį. Žinoma, netikrinu nuo pat ryto kelissyk per dieną, tačiau užsukęs po darbo kiekvieną pavakarę pastebiu tas pačias tuščias lentynas“, – rašo Karolis.

Neseniai tokį reiškinį vyras teigia stebėjęs vyno lentynoje, nes jo mėgstamam vynui buvo taikoma nuolaida. Tačiau lentynoje nė butelio Karolis tikina neradęs tris ar keturias dienas. Pasak vyro, lentynoje buvo galima pastebėti ne vieną tokį tuščią plotą.

„Tačiau tai tikrai nėra vienintelės prekės, kurios dingsta per akcijas (galbūt ten taip ir neatsiradusios). Panašių reiškinių galima stebėti namų ūkio, kai kurių maisto produktų lentynose. Gal tiesiog prekybos tinklams neapsimoka pardavinėti tų prekių sumažintomis kainomis, tačiau pavilioja akcijomis pirkėjus, kad vis tiek kažką įsigytų?“ – laiške svarsto Karolis.

Norint gauti akcinių prekių, ragina nedelsti

Prekybos tinklo „Maxima“ Korporacinių reikalų departamento direktorius Rosvaldas Gorbačiovas teigia, kad besiruošdami akcijoms, prekybos tinklo darbuotojai visada stengiasi užsakyti reikiamą prekių kiekį, tačiau kai kurios akcijos būna populiaresnės, nei prognozuota.

„Tokiu atveju, jei yra galimybė, užsakome papildomą kiekį akcinių prekių. Suprantame, kad pirkėjas, neradęs akcinės prekės lentynose, gali nusivilti, todėl kviestume nelaukti paskutinės akcijos dienos, o norimą prekę įsigyti anksčiau“, – kalba R. Gorbačiovas.

Prekybos tinklo „Iki“ viešųjų ryšių vadovė Berta Čaikauskaitė pažymi, kad planuojant akcinių prekių kiekį vertinama daug veiksnių, tačiau visų prognozuoti neįmanoma.

„Yra faktorių, kurie gali smarkiai pakoreguoti rezultatą. Pavyzdžiui, suplanuota akcija ledams savaitgaliui, o oras staigiai atšyla ir trims dienoms numatytas kiekis nuperkamas per dieną. Į didžiąsias parduotuves prekės vežamos kasdien, tačiau į mažesnes – kelis kartus per savaitę ir kartais tiesiog fiziškai sunku atvežti papildomą kiekį akcijai, o kartais ir tiekėjas daugiau neturi tos prekės.

Taip pat įtakos turi ir konkurentų akcijos – jei akcijos sutampa, pardavimai būna gerokai mažesni. Būtent tam, kad apsidraustume nuo sunkiai prognozuojamų faktorių, mes visada rašome, kad akcijai skirtų prekių kiekis yra ribotas“, – aiškina B. Čaikauskaitė.

Pašnekovė pažymi, kad jei pirkėjas parduotuvėje neranda ieškomos prekės, jis neperka ir dar nusivilia parduotuve, todėl tuščios lentynos prekybininkams yra nenaudingos.

Savo ruožtu prekybos tinklo „Rimi“ viešųjų ryšių vadovė Giedrė Bielskytė sako, kad prekybos tinklas nėra pastebėjęs, jog visu kurios nors akcijos laikotarpiu prekės lentynoje apskritai nebūtų.

„Taip, pasitaiko, kad prekių lentynoje trūksta, kol jų atsivežame. Taip pat labai retai, bet būna, kad, paskelbus akciją, sutrinka tiekimas iš tiekėjo pusės. Tuomet visada informuojame pirkėjus, jeigu prekės nėra ar nebus“, – pasakoja G. Bielskytė.

Rinkodaros specialistas: tai vargiai tyčinis reiškinys

Rinkodaros specialistas L. Šimonis įsitikinęs, kad viena dažniausių tuščių lentynų priežasčių – didesnė, nei planuota, akcijų sėkmė, o bandymas tokiu būdu gudrauti įmanomas, tačiau mažai tikėtinas.

„Kad ir kaip kruopščiai akcijos planuojamos, jų sėkmė gali būti gerokai didesnė, nei planuota, ir prekės tikrai gali dingti. Tiekėjai tokiu atveju turi greitai pristatyti papildomai prekių ir, mano žiniomis, prekybos tinklai labai griežtai kontroliuoja tiekėjus, kad jie laiku pristatytų prekes. Tiekėjai, be abejo, nenori pardavinėti savo prekių sumažintomis kainomis, nes tai jiems yra nepelninga. Gali būti, kad jie sąmoningai negali pateikti reikiamo kiekio.

Tačiau prekybos tinklams tuščia lentyna – tikrai ne į naudą, todėl abejoju, kad jie galėtų sąmoningai palikti tuščias kai kurių akcinių prekių lentynas. Gal kartais vienas ar kitas taip padaro, tačiau nemanau, kad tai yra masinis ir specialiai sukuriamas reiškinys“, – kalba pašnekovas.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2016.09.28.

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT