Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

lrt.lt: Kodėl kartais negalioja principas „rinkis prekę lietuvišką“?

2014.07.11 Vilija Andrulevičiūtė, lrt.lt

Rinkdamiesi maisto produktus, pirkėjai vadovaujasi principu „rinkis prekę lietuvišką“, tačiau šis kol kas negalioja lietuviškų prekės ženklų kūno priežiūros ir kosmetikos priemonėms, pastebi didžiųjų prekybos centrų atstovai. Lietuviškos kūno kosmetikos pardavimai tesudaro 9–10 proc. visos apyvartos. Rinkodaros specialisto Lino Šimonio teigimu, šią situaciją pakeisti įmanoma.

„Kol kas sunku būtų lyginti pirkėjų meilę lietuviškiems maisto produktams ir lietuviškai kosmetikai. Mūsų tinkle lietuviški prekių ženklai sudaro apie 10 proc. visų parduodamų kosmetikos, kūno priežiūros priemonių. Tačiau pastebime, kad šis segmentas nuosekliai auga“, – pažymi prekybos tinklo „Rimi“ Viešųjų ryšių vadovė Giedrė Bielskytė.

Prekybos tinklo „Maxima“ komunikacijos vadovė Renata Saulytė skaičiuoja, kad „Maxima“ prekybos tinkle yra maždaug 350 kosmetikos priemonių, pagamintų Lietuvos gamintojų, o jų pardavimai sudaro maždaug 9 proc. visų pardavimų.

„Palyginę šių ir praėjusių metų pardavimus, matome, kad lietuviškų prekės ženklų kosmetikos pardavimai yra išaugę maždaug dviem procentais. Kiekvienais metais augimas yra tolygus. Galvojame, kad jis galėtų būti didesnis, jei tiekėjai pasiūlytų daugiau įvairesnių prekės ženklų ir įvairesnės produkcijos, daugiau padirbėtų vystydami prekės ženklą“, – kalba R. Saulytė.

Savo ruožtu prekybos tinklo „Iki“ Viešųjų ryšių departamento vadovas Andrius Petraitis teigia, kad tiek kalbant apie kūno priežiūros prekes, tiek apie veido kosmetiką ar šampūnus – visur lyderiaujančiose pagal pardavimus pozicijose galime rasti ir produktų su lietuviškais prekių ženklais.

Pasak rinkodaros specialisto L. Šimonio, žmogus neturi laiko gilintis į produkto sudėtį, tad renkasi tą, apie kurio prekės ženklą turi nuomonę.

„Apie kūno priežiūros priemones, jei jos yra, tarkime, iš Skandinavijos, greičiausiai manome, kad yra natūralios, jei iš Prancūzijos – turbūt labai gerai, prabangu, jei iš Vokietijos – atsiduoda tepalu, nes Vokietija – žinomiausia kaip automobilių gamintoja. 9–10 proc. yra fantastiškas rezultatas, nes Lietuva nėra ta šalis, kuri, manoma, galėtų atlikti didelius mokslinius tyrimus ir pagaminti gerus produktus. Tie 9 proc., matyt, parduodami dėl geros kainos, taip pat todėl, kad tikima, jog, kaip ir lietuviški maisto produktai, kūno kosmetika yra natūralesnė“, – teigia rinkodaros specialistas.

Atsiranda patrauklių lietuviškų naujovių

Pagrindinę lietuviškos kosmetikos pardavimų dalį, anot „Maxima“ ir „Rimi“ prekybos tinklų atstovių, užima „BIOK laboratorijos“ linijų „Rasa“, „Margarita“, „Aras“ kosmetikos priemonės.

G. Bielskytės teigimu, „Rimi“ prekybos tinkle labai pasiteisino ir nišinių natūralių „Uoga Uoga“ gaminių pasiūlymas pirkėjams.

„Šio ženklo gaminių pardavimai viršijo mūsų lūkesčius, artimiausiu metu planuojame šios kosmetikos turėti visose mūsų „Rimi Hypermarket“ formato parduotuvėse. Nors neprekiaujame dekoratyvine kosmetika, tačiau šiam gamintojui padarėme išimtį – šiandien mūsų lentynose galima rasti ir „Uoga Uoga“ pudrų, blizgesių lūpoms ir kitų produktų. Šios sėkmės paskatinti į savo lentynas priėmėme ir kito lietuvių gamintojo „You&Oil“ gaminius, kurių gamybai naudojami eteriniai aliejai“, – pasakoja pašnekovė.

G. Bielskytės teigimu, nors didelė dalis pirkėjų vis dar pagal įprotį renkasi didžiųjų užsienio gamintojų – „L`Oreal“, „Nivea“, „Dove“ – produkciją, lietuviškos kosmetikos pardavimai auga, nes pirkėjai ieško nišinių, natūralių, geros kokybės produktų ir juos randa tarp lietuviškų gamintojų gaminių.

Padėtų naujovės ir dėmesys produkcijai

Principas „rinkis prekę lietuvišką“ lietuviškoms kūno priežiūros priemonėms, kosmetikai galėtų prigyti, nes žmonės tiki, kad Lietuvoje pagamintos prekės yra kokybiškesnės, natūralesnės. Tad žmonės tikrai mielai rinktųsi ir lietuvišką kosmetiką, bet reikia, kad pasiūla būtų didesnė, įsitikinusi R. Saulytė. Jos teigimu, lietuviška produkcija savo kaina gali sėkmingai konkuruoti su atvežtine, natūralumu ji užsienietišką netgi lenkia, tačiau prekės ženklo žinomumu, pasiūla ir naujovėmis lietuviška kosmetika nusileidžia.

„Čia galioja labai paprasta taisyklė – kuo daugiau naujienų siūlai, kuo daugiau kalbi apie tas naujienas ir jų naudą, patrauklumą, tuo pardavimai yra didesni. Užsienietiška kosmetika yra stiprūs prekės ženklai, jie pristato daug naujienų kiekvieną mėnesį, jau nekalbant apie metus. Lietuviai šiuo atveju dar atsilieka. Tačiau jei žiūrėtume į savybes (kažkada esame darę apklausas), lietuviška prekė, palyginti su užsienietiška, laikoma natūralesne“, – kalba pašnekovė.

Prekybos tinklų atstovių teigimu, labai svarbu, kad lietuvišką kūno kosmetiką gaminančios įmonės pasiūlytų naujų, įdomių produktų, atsirastų naujų prekės ženklų.

Pasak rinkodaros specialisto L. Šimonio, dienos, kada lietuviška kosmetika, kūno priežiūros priemonės pardavimais prilygtų užsienietiškai, nebūtų iliuzija, jei Lietuvoje atsirastų stiprus prekės ženklas, kuris turėtų labai stiprias asociacijas su natūralumu, kokybe, tam tikra prabanga ar kitomis savybėmis. Tai galėtų kilstelti nuomonę apie visą lietuvišką kūno kosmetiką.

„Rinkodara prasideda nuo produkto kūrimo, tad dėmesį reikia sutelkti į produkciją, o ne jos reklamą“, – sako L. Šimonis.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2014.07.11.

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT