Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

lrt.lt: L. Šimonis: didelių nuolaidų daryti nereikia

2013.07.29, Vytenis Radžiūnas, lrt.lt.

Nesibaigiančios nuolaidos prekybos centruose pirkėjus veikia kaip narkotikai, tvirtina rinkodaros ir pozicionavimo konsultantas Linas Šimonis. „Žmonės tarsi „sėdi ant nuolaidų adatos“, ir prekybos centrai jau sunkiai išsiverstų be nuolaidų“, – tinklalapiui LRT.lt sako L. Šimonis.

Be nuolaidos neatvers piniginės

Įpusėjus vasarai prekybos centrai trimituoja apie akcijas ir išpardavimus. Kai kurios parduotuvės organizuoja tik sezonų išpardavimus, tuo metu kitose, rodos, nuolaidą gausi kada beužeitum.

„Dabar visiems yra sunku gyventi be nuolaidų ir akcijų. Tai – kaip narkotikai ar alkoholis. Iš pradžių yra viskas gerai, bet vėliau prie to priprantama, ir be jų niekas nenori pirkti prekių. Prekybos centrai taip pat sunkiai išsiverstų be nuolaidų, nes jau yra susiformavęs žmonių įprotis“, – pastebi L. Šimonis.

Kad žmonės yra pripratinti prie nuolaidų ir jų ieško, sutinka ir tyrimų kompanijos „Synoptycum Ad research“ vadovas, rinkodaros specialistas Mindaugas Liaudenskis. Jo nuomone, daug kas priklauso ir nuo šalies bei visuomenės – Lietuvoje vartotojai yra gana jautrūs kainai.

L. Šimonis mano, kad atskirai įmonei skelbiamų nuolaidų trumpalaikis efektas yra teigiamas, tačiau ilgalaikėje perspektyvoje – ne. „Didžioji nuolaidų dalis yra daroma gamintojo sąskaita. Prekybos centrui tikrai neapsimoka, kad gamintojas turėtų stiprų brand‘ą. Jis nori, kad atėjusiam vartotojui būtų nesvarbu, kurį daiktą pirkti – A, B ar C. Savo ruožtu gamintojui svarbu, kad pirkėjas būtų prisirišęs prie jo brand‘o, pirktų jo pagamintą daiktą, bet ne konkurento.

Jei visi daro nuolaidas, atsiranda lojalumas joms, bet ne brand‘ui. Man labai keista, kad gana dažnai patys gamintojai apsigauna ir mano, kad jiems akcijos ir nuolaidos yra į naudą. Tuomet pradeda jomis žaisti, noriai į tai įsitraukia, bet ilgesniu laiku bus atvirkštinis, neigiamas efektas“, – tikina L. Šimonis.

Savo ruožtu M. Liaudenskis pastebi, kad daug ką lemia ir pats produktas, jo kokybė bei prekės ženklo įvaizdis. „Yra gaunančių aukštesnes pajamas, kuriems nesvarbi kaina ar nuolaida. Kartais lemia ir kultūrinės priežastys. Pavyzdžiui, yra tokių, kurie neturi didelių pajamų, bet perka vertingus daiktus su įvaizdžiais, tarkime, „Apple“, nes sureikšmina kultūrinės tapatybės dalyką“, – sako rinkodaros specialistas.

Nesiorientuoja į klientą, kurio sprendimą lemia nuolaidos

Kauno „Akropolio“ valdytoja Daiva Dankšienė tinklalapiui LRT.lt sako, kad prekybos centras per metus organizuoja žiemos ir vasaros sezonų išpardavimus bei dvi nacionalines akcijas. „Norime, kad jos būtų efektyvios ir naudingos tiek centro nuomininkams, tiek pirkėjams“, – sako pašnekovė.

D. Dankšienė neslepia, kad per skelbiamas momentines išpardavimų dienas apyvarta išauga kelis kartus, taip pat didėja ir pirkėjo krepšelis. „Pastaraisiais metais vis daugiau pirkėjų ieško nuolaidų ir tada įsigyja savo pirkinius. Pastebima, kad žmonės mažiau perka prieš didžiąsias akcijas ir po jų“, – priduria valdytoja. Didžiausią augimą per akcijas jaučia avalynės bei drabužių pardavėjai.

Gintarė Urnevičienė, prekybos centro „Europa“ vadovė, pastebi, kad kai kurie prekybininkai turi ir tarpines nuolaidas. „Realiai išpardavimai pradedami mažesnėmis nuolaidomis – nuo 20-25 proc., tada įsibėgėjama ir artėjama prie didesnių. Tai organizuoja ne prekybos centrai, bet prekybininkai, o prekybos centrai komunikaciją pastiprina“, – sako prekybos centro vadovė.

Anot G. Urnevičienės, jų prekybos centras nesiorientuoja į klientą, kurio sprendimą lemia nuolaidos. „Mūsų tikslinė auditorija yra žmonės, kurie ieško kokybės ir pasiruošę mokėti pinigus. Žinoma, jiems malonu, kai gauna asmeninę nuolaidą ar dovanėlę, bet tai nėra tie žmonės, kurie mėgsta stumdytis minioje kartu su kitais, apsipirkinėti per maratonus ar panašias akcijas. Kita mūsų tikslinės auditorijos dalis yra jauni, progresyvūs vartotojai, kurie galbūt vartoja daugiau ne masinius produktus, o ieško originalumo, už kurį pasiruošę mokėti pinigus“, – tęsia G. Urnevičienė.

Užsienyje nuolaidos didesnės?

Nemažai žmonių prekes įsigyja ne Lietuvoje, bet užsienyje. Manoma, kad ten išpardavimai yra didesni, todėl galima daugiau išlošti. „Užsienyje nuolaidos iš tikrųjų yra didesnės, tačiau sezoninės, kai reikia išparduoti kolekciją ir išsivalyti sandėlius, mat kitais metais tai bus nebemadinga.

Tokios didelės sezoninės nuolaidos Lietuvoje retai kada būna, nes mūsų šalyje mada vėluoja – Lietuvoje bus populiarus ir madingas daiktas, kuris Vakaruose buvo madingas prieš dvejus metus. Taigi žmonės nesivaiko pačios naujausios kolekcijos, ir nėra poreikio daryti dideles nuolaidas – ir taip nuperka. Tuo metu Vakaruose be didelės nuolaidos ne taip lengva parduoti“, – pasakoja L. Šimonis.

Savo ruožtu D. Dankšienė teigia nemananti, kad užsienyje nuolaidos labai skiriasi nuo suteikiamų Lietuvoje. „Tai labai priklauso ir nuo rinkos bei konkretaus prekės ženklo. Į mūsų šalį atėję dideli prekių ženklai nuolaidas visur suteikia vienodas. Užsienyje taip pat labai daug išpardavimų net miesteliuose, kuriuose galima senesnių kolekcijų daiktus įsigyti tikrai su didelėmis nuolaidomis“, – sako pašnekovė.

Anot D. Dankšienės, reaguojant į klientų pirkimo įpročių kitimą pastaraisiais metais, Lietuvoje nuolaidų akcijos taikomos dažniau, todėl ir nėra tokios matomos ir intensyvios, o užsienio rinkoje nuolaidų akcijos vyksta tik kelis kartus, todėl labiau atkreipia dėmesį.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2013.07.29.

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT