Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

2020.06.26. Jonas Deveikis, LRT.lt

Restorano „Sugamour“ klientas pasipiktino skirtingomis restorano kainomis Vilniuje ir Kaune. Už tą patį patiekalą Vilniuje sumokėjo beveik dvigubai daugiau. Restorano atstovė teigia, kad taip bandoma įeiti į rinką.

Kaune gyvenantis Andrius pasakoja į „Sugamour“ restoranus papusryčiauti užsukantis ne taip ir retai, tačiau paskutinis jo apsilankymas Vilniaus Vokiečių gatvėje esančiame „Sugamour“ restorane jį privertė susimąstyti, kodėl Kaune esančiame restorane kai kurių patiekalų kainos yra daugiau nei 30 proc. mažesnės nei tokių pat patiekalų Vilniuje.

„Savaitgalį buvau nuvykęs į Vilnių ir nusprendžiau užsukti į Vokiečių gatvėje esantį restoraną „Sugamour“. Ten, kaip ir dažnai tai darau Kaune, užsisakiau didelę porciją „Klasikinių benediktų“ ir dienos sriubą. Patiekalai buvo identiški tiems, kuriuos valgydavau Kaune, tačiau sąskaita skyrėsi“, – pasakoja Andrius.

Jis tikina Vilniuje už didelę porciją „Klasikinių benediktų“ sumokėjęs 8,50 euro, o Kaune už tą patį patiekalą įprastai mokantis 5,9 euro, už dienos sriubą jis sumokėjo 3 eurus, nors dienos sriuba Kaune kainuodavo 1,6 euro.

„Kainų skirtumas sudaro daugiau nei 30 proc. Pamaniau, kad galbūt ir Kaune kainos pakilo, tačiau po keleto dienų užsukęs į „Sugamour“ restoraną Kaune pamačiau, kad kainos čia yra nepakitusios ir daug žemesnės nei Vilniuje“, – sako Andrius.

Restorano atstovai: bandome įeiti į rinką

Restoranas „Sugamour“ Lietuvoje veikia keturiose vietose. Vilniuje jis įsikūręs Bernardinų sode, Vokiečių gatvėje ir Vilniaus verslo centre „Park Town“. Kaune restoranas įsikūręs Kauno „Akropolyje“.

Pasižiūrėjus į internete skelbiamą meniu, galima pastebėti, kad daugelis patiekalų Vilniaus Vokiečių gatvėje esančiame restorane yra brangesni nei tokie patys patiekalai Kaune.

Pavyzdžiui, „Afternoon tea“ rinkinys Kaune esančiame restorane kainuoja 18,5 euro, o lygiai toks pats rinkinys Vilniuje, Vokiečių gatvėje esančiame restorane, kainuoja jau 25 eurus. Klasikinė kiaušinienė Kaune – 4,6 euro, o Vilniuje – 6,5 euro, dienos sriuba Kaune – 1,6 euro, o Vilniuje – 3 eurai.

„Amber food grupės“, kuriai priklauso ir restoranai „Sugamour“, rinkodaros vadovė Lina Nikonovaitė LRT.lt teigia, kad tokį kainų skirtumą lemia tai, jog restorane Kaune bandoma pritraukti daugiau lankytojų, todėl čia taikoma speciali kainodara.

„Restoranas „Sugamour“ Kaune veikia palyginti neseniai, tad, norėdami padidinti jo žinomumą ir klientų srautą, taikome specialią kainodarą“, – kainų skirtumus komentuoja L. Nikonovaitė.

Vilnius yra brangesnis miestas nei Kaunas

Rinkodaros strategijos specialistas Linas Šimonis sako, kad toje pačioje šalyje to paties prekės ženklo restoranuose taikyti skirtingas kainas nėra įprasta.

„Tai nėra normali praktika. Dažniausiai tinklai apsisprendžia nusitaikyti į tam tikrą pirkėją, apsisprendžia, ar tinklas bus pigus, vidutinis, ar brangus. Atitinkamai yra pasirenkamos vietos, kurios leidžia taikyti tam tikrą savikainą. (…) Todėl, kai vienas restoranas Kaune, o kitas Vilniuje, skirtingos kainos nėra normali praktika“, – sako L. Šimonis.

Rinkodaros strategijos specialistas įsitikinęs, kad skirtingos kainos gali atsirasti ne tik dėl pasirinktos strategijos mažesnėmis kainomis pritraukti klientus, bet ir todėl, kad Vilnius yra brangesnis miestas nei Kaunas.

„Nekilnojamojo turto ir darbo jėgos kainos Vilniuje ir Kaune skiriasi. Todėl gali taip atsitikti, kad, nematydami kitos išeities, verslininkai daro tų pačių produktų skirtingas kainas Vilniuje ir Kaune“, – mano L. Šimonis.

Anot jo, jei visgi restoranas pasirinko taikyti žemesnes kainas siekdamas įeiti į rinką, tai yra rizikinga strategija, nes pakelti kainas ateityje bus sunku.

„Pakelti kainą yra labai sunku. Tai nėra neįmanoma, tačiau sunku, kadangi natūrali žmogiška reakcija į didesnes kainas yra neigiama. Daug geriau turėti ne mažesnes kainas, bet strateginį išskirtinumą ir daryti kitaip“, – pataria rinkodaros strategijos specialistas.

Skirtinga kainodara gali papiktinti klientus

Viešųjų ryšių bei komunikacijos specialistas Arijus Katauskas LRT.lt sako, kad sprendimas taikyti žemesnes kainas yra vienas iš būdų pritraukti lankytojų, tačiau tai taip pat juos gali ir atbaidyti.

„Dažniausiai eidamas į to paties prekės ženklo restoraną žmogus tikisi gauti produktą už tą pačią kainą, kaip ir pirkdamas pieną tos pačios prekės ženklo parduotuvėse, tačiau taip gali ir nebūti. Dalis žmonių pastebi tokius skirtumus ir gali nusivilti. Tokiu atveju jie gali paskleisti neigiamą žinutę. (…), o ji gali sklisti daug plačiau nei teigiamos žinutės“, – tikina A. Katauskas.

Jis taip pat pažymi, kad kainodara yra tik vienas iš būdų pritraukti klientų į naujai atidarytą kavinę, tačiau ne vienintelis.

„Tai yra labai dažnai taikoma strategija visoje mažmeninėje prekyboje, įvedant naują restoraną, kavinę ar parduotuvę. Net jei ir kaštai yra vienodi tiek vienoje, tiek ir kitoje kavinėje, vis tiek kainos gali skirtis dėl skirtingos konkurencinės aplinkos. Pavyzdžiui, Vilniaus gatvėje pigių Benedikto kiaušinių, tikėtina, ir negausime“, – teigia viešųjų ryšių specialistas.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Skaitytojai, perskaitę šį straipsnį, po to dažniausiai skaitydavo:
  • Kaip parašyti įmonės misiją, viziją, vertybes
  • Kontaktai
  • Konferencijų organizatoriams

Linas Šimonis | 2020.07.01.

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT