Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

lrytas.lt: Ar tragedija Rygoje suduos smūgį „Maxima“ įvaizdžiui?

2013.11.22, Dovydas Pancerovas, lrytas.lt.

Tuo metu, kai Latvijos ugniagesiai liejo prakaitą ir kraują griuvėsiuose, prekybos centro „Maxima Latvija“ vadovai tylėjo. Tylėjo iki penktadienio popietės. Prabilę bandė išsiginti atsakomybės. Taip verslininkų elgesį įvertino Latvijoje žinomas žurnalistas. Lietuvos reklamos ekspertai mano priešingai – nelaimė neturės ilgalaikių pasekmių įvaizdžiui, nes bendrovė reagavo tinkamai.

Latvija šokiruota. Tokios tragedijos šalyje nebuvo jau seniai. Latviai nėra emocingi kaip lietuviai, todėl skaudūs išgyvenimai sustingo susimąsčiusiuose žvilgsniuose. Kasdienybė sustojo.

„Tai – baisi būsena. Tu esi šokiruotas, sukrėstas, bet negali savo emocijų parodyti ir išreikšti. Latviai yra žymiai santūresni nei lietuviai“, – apie niūrų penktadienį pasakojo tos šalies žurnalistas. Jis buvo prislėgtas.

Kolega nenorėjo, kad jo pavardė būtų skelbiama. Nenorėjo, nes sukritikavo „Maxima Latvija“ vadovų elgesį tragedijos akivaizdoje.

„Buvo padaryta daug klaidų, kurių aš negaliu suprasti, – sakė žurnalistas. – Visų pirma, kodėl vadovai nepasirodė tarp griuvėsių? Jie tai turėjo padaryti iškart, vos sužinojo apie nelaimę. Turėjo atvažiuoti ir padaryti bent trumpą pareiškimą apie situaciją ir priemones, kurių imsis. Bet jokios reakcijos nebuvo.“

Jis mano, kad kiti istorijos dalyviai elgėsi kitaip – prekybos centrą suprojektavęs architektų biuras „Kubs“ ir statybos bendrovė „Re&Re“ iškart prabilo apie kompensacijas ir atsakomybę.

„Iš vienos pusės, „Maxima“ lyg ir yra mažiausiai kalta dėl šitos nelaimės. Jie tik pastato nuomininkai. Tačiau per tokią krizinę situaciją negalima bandyti išsiginti atsakomybės. O kaip elgiasi „Maxima“? Spaudos konferenciją jie surengė tik 11 val., o Gintaras Jasinskas („Maxima Latvija“ vadovas. – Red.) vis bandė paaiškinti, kokie jie nekalti. Viešųjų ryšių požiūriu tai yra neteisingas žingsnis“, – kalbėjo verslo žurnalistas iš Latvijos.

Jis mano, kad po šitos nelaimės prekybos tinklo įvaizdžiui Latvijoje gali būti suduotas didelis smūgis.

„Reikia pripažinti, kad „Maxima“ tinklui Latvijoje nuolat kyla problemų dėl įvaizdžio. Vis nutinka kokių nelaimių. Prieš kelerius metus įvyko didelė avarija, per kurią žuvo „Maxima“ darbuotojai. Dar seniau buvo kilęs skandalas dėl reklamos, kurioje „Maxima“ teigė, kad neplauna salotų“, – pasakojo žurnalistas.

Jis mano, kad dabar latviai kurį laiką bijos eiti į šio tinklo prekybos centrus, todėl lietuvių bendrovė patirs nuostolių.

„Žinoma, tokia nelaimė galėjo nutikti bet kuriame prekybos centre, bet kuriame tinkle. Iš esmės, problema yra labai gili ir skaudi – statybų kokybė ir kontrolė. Tai aktualu ne tik Latvijai, bet ir Lietuvai. Namai dabar pastatomi per kelis mėnesius, naudojamos pigios medžiagos. Neduok Dieve, bet ateityje tokių tragedijų gali būti ir daugiau“, – svarstė žurnalistas.

Jis pasakojo, kad panašių nelaimių Latvijoje jau buvo. Per audras nugriuvo kelių parduotuvių sienos, buvo įgriuvęs didelio prekybos centro stogas Liepojoje. Laimei, per tas nelaimes žmonės nežuvo.

Nepalaužė ir didesnės krizės

Prekybos tinklas „Maxima“ Lietuvoje buvo nuolat kritikuojamas, išgyveno ne vieną įvaizdžio krizę, tačiau atsilaikė. Tai rodo, kad verslininkai sugebės suvaldyti ir situaciją Rygoje. Taip mano rinkodaros specialistas Linas Šimonis. Jis spėja, kad pirkėjų parduotuvėse nesumažės.

„Stiprūs prekės ženklai dažniausiai lengviau išgyvena krizes. Priėmę teisingus sprendimus, mobilizavę pajėgas jie gali suvaldyti net labai sudėtingas situacijas. Manau, kad „Maxima“ yra stiprus prekės ženklas ir jie išspręs šitas problemas“, – svarstė specialistas.

Reklamos ekspertas mano, kad tragedija Rygoje nėra didelė įvaizdžio krizė – pastatas priklausė ne prekybos centrui „Maxima“, jie buvo tik nuomininkai. Todėl bendrovė yra mažiausiai atsakinga už nelaimę.

„Buvo ir didesnių krizių. Pavyzdžiui, prieš kelerius metus žmonės buvo kviečiami nepirkti „Maxima“. Akivaizdu, kad tai nepadarė didelės ilgalaikės žalos. Lietuviai perka ten, kur yra pigu, patogu. Tai yra įprotis. Kai kurie klientai gal kurį laiką ir bijos apsipirkti, tačiau tai trumpalaikis efektas“, – sakė L.Šimonis.

Specialistas mano, kad nelaimė neturės ilgalaikių pasekmių „Maxima“ įvaizdžiui Lietuvoje.

„Maxima“ kontroliuoja situaciją

Nelaimė Rygoje neturės neigiamų pasekmių prekybos tinklo įvaizdžiui, tačiau situaciją gali sugadinti pačių „Maxima“ specialistų veiksmai. Sėkminga komunikacija gali padėti išvengti įvaizdžio problemų. Taip mano Lietuvos marketingo asociacijos pirmininkas Simonas Bartkus.

„Gal šiek tiek buvo pavėluota, tačiau tai, ką jie kalbėjo šį rytą buvo pakankamai gerai. Jeigu jie toliau teiks išsamią informaciją, padės nukentėjusiems, paaiškins, kaip užkirs kelią tokioms nelaimėms ateityje, padės ieškoti kaltininkų, tai bus sėkminga komunikacija“, – pasakojo rinkodaros ekspertas.

Jau penktadienio rytą „Maxima Latvija“ uždarė savo interneto puslapį. Informaciją apie prekes pakeitė gedulo žodžiais. Popietę taip pat buvo pasielgta ir su lietuviškuoju „Maxima“ puslapiu. Prekybos centro administracija pranešė, kad Lietuvoje bus nutrauktos reklamos, o parduotuvėse neskambės muzika. Bus apmokėtos ir žuvusiųjų laidojimo išlaidos.

„Dabar jie turi konkrečiai paaiškinti, kas jau yra padaryta ir kokie žingsniai bus daromi. Visų pirma, jie turi padėti nukentėjusiems ir jų šeimoms. Kitas žingsnis, užtikrinti, kad tai nepasikartotų. Turi būti atliktas auditas, pastatų patikrinimas ar kažkas panašaus. Žmonės turi pajausti, kad situacija yra kontroliuojama“, – kalbėjo S.Bartkus.

Ekspertas prisiminė, kad prieš trejus metus buvo į skandalą patekusios bendrovės „British petroleum“ situaciją. Meksikos įlankoje išsiliejo nafta, tačiau bendrovės vadovai per skubėjimą pridarė daug komunikacijos klaidų, neigė žiniasklaidoje pasirodžiusią informaciją. S.Bartkus mano, kad „Maxima“ tokių klaidų nepadarė.

Jo nuomone, bendrovės įvaizdis nenukentės.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2013.11.22.

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT