Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

lrytas.lt: I. Paleičikas nesibaimina lietuvių boikoto „Lukoil“

2014.08.17 Marius Jokūbaitis, lrytas.lt

„Kai prasidėjo neramumai Ukrainoje, pakeitėme degalų tiekėją: dabar nebesukame į „Lukoil“ degalines“, – pasakojo keletą automobilių turinčios vidutinės sostinės bendrovės vienas vadovų.

Tokių pirkėjų Lietuvoje ir kitose Rytų Europos šalyse toli gražu ne vienas.

„Lukoil“ pavadinimas neatsiejamas nuo šios kompanijos kilmės šalies – Rusijos. Todėl nieko keista, kad vos Maskva pradėjo konfliktą su Ukraina, socialiniuose tinkluose pasklido raginimų nebepirkti degalų iš šio mažmenininko.

Nerimo signalai jau sklinda ir iš pačios „Lukoil“ būstinės. Apie tai rašo “Lietuvos rytas”.

Rusiško kapitalo koncernas pardavė degalų tinklą Ukrainoje, ieško verslo pirkėjų Rytų Europoje.

Ar tas pat laukia ir degalinių Lietuvoje?

Pabūgo, kad nusisuks pirkėjai

Naftos koncernas ne juokais susirūpino savo įvaizdžiu už Rusijos sienų. „Lukoil“ vardas siejamas su rusišku kapitalu, o koncerno prezidentas Vagitas Alekperovas seniai yra pelnęs Rusijos prezidento Vladimiro Putino palankumą.

Tačiau įvykiai Rytų Ukrainoje gali atsiliepti rusiškam verslui užsienyje. Taip pat ir „Lukoil“, valdančiam degalinių tinklus Rytų Europoje.

„Reikšmingas Rusijos įvaizdžio pablogėjimas užsienio regionuose gali neigiamai atsiliepti kompanijos prekės ženklui tarp vartotojų“, – toks įspėjimas pasigirdo iš koncerno būstinės Maskvoje. Manoma, kad trumpuoju laikotarpiu dėl to gali sumažėti apyvarta.

Tai buvo paskelbta praėjus 3 dienoms po to, kai paaiškėjo, kad degalinių tinklą Austrijoje „Lukoil“ parduoda šios šalies kompanijai „AMIC Energy“. Rusijos kapitalo koncernas „Lukoil“ taip pat ketina trauktis iš Čekijos, Slovakijos, kitų Europos šalių.

„Lukoil“ prezidentas V.Alekperovas neseniai paskelbė, jog bus parduota nemaža dalis verslo Rytų Europoje, todėl koncentruos verslą Rusijoje.

Parduotų ne I.Paleičikas

Baltijos šalyse veikianti „Lukoil Baltija“ formaliai priklauso Nyderlanduose įregistruotai kompanijai „Lukoil Europe Holdings B.V.“.

Anksčiau neoficialiai skelbta, jog šią kompaniją valdo ir pagrindinis akcininkas yra verslininkas Ivanas Paleičikas, jau daug metų vadovaujantis „Lukoil“ verslui šiame regione.

Tačiau pats I.Paleičikas sakė esąs tik samdomas darbuotojas. Todėl jei būtų parduodamas degalinių tinklas Lietuvoje, tai nuspręstų akcininkai Maskvoje.

„Tokį sprendimą turėtų priimti pagrindinė kompanija, o ne aš“, – „Lietuvos rytui“ teigė I.Paleičikas. Jis pripažino, kad bendrovė yra rusiško kapitalo, nors ir įregistruota Nyderlanduose.

Nenori būti atpirkimo ožiai

I.Paleičikas nesibaimino, kad „Lukoil“ vardas Lietuvos vartotojams siejasi su Rusija, nors dėl agresyvių šios šalies veiksmų vairuotojai gali boikotuoti degalines.

„Lietuvoje esame daugiau nei 20 metų, čia dirba lietuviai, nėra nė vieno ruso. Bet vis tiek kažkas nori mus padaryti atpirkimo ožiais. Šiame dideliame žaidime mes esame niekuo dėti“, – kalbėjo I.Paleičikas, bandydamas atmesti politikos ir verslo sąsajas.

Reikia pripažinti, kad raginimų ignoruoti „Lukoil“ degalines pasigirsta kiekvieną sykį, kai tik pašlyja santykiai su Rusija. Ne kartą taip elgtis Lietuvos žmones ragino ir politikai.

„Boikotų buvo daug, bet mūsų prekybos tai nepaveikė.

Netgi atvirkščiai: žmonės atsirenka, kas yra kas. Nelabai kas reaguoja į tokius raginimus. Gal vienas kitas ir nebesipils degalų“, – svarstė verslininkas.

Traukiasi ne dėl baimės

Pasak I.Paleičiko, „Lukoil“ iš Rytų Europos bėga ne dėl rusiško įvaizdžio, o dėl susitraukusio verslo.

„Pajamos iš degalų prekybos – smulkmė, palyginti su naftos gavyba. Europoje mes uždirbame gal vos tris šimtus milijonų eurų, o iš gavybos skaičiuojami milijardai“, – „Lietuvos rytui“ tvirtino I.Paleičikas.

Prekyba degalais traukiasi ne tiktai Lietuvoje, bet ir kitose Rytų ir Vidurio Europos šalyse. Tai rodo ir uždaromos naftos perdirbimo gamyklos.

Ar yra galimybių, kad bus parduotas ir didžiausias degalinių tinklas Lietuvoje?

„Lukoil“ – ne politinė, o komercinė organizacija. Bet jei politika trukdys verslui, tai pastarasis išeis“, – užsiminė I.Paleičikas. Anot jo, nereikia ir boikotų: jau netrukus vežėjams dyzelino reikės mažiau, nes nebus ką gabenti į Rusiją, galbūt mažiau pirks ir žemdirbiai.

Bandė patekti pas prezidentę

I.Paleičikas neslėpė įgijęs „Lukoil“ prezidento V.Alekperovo pasitikėjimą: „Jei laiko jau 20 metų, vadinasi, yra patenkintas manimi.“ Anot verslininko, lietuviai vadovai itin vertinami ir siunčiami dirbti į Latviją, Estiją, Suomiją.

„Štai ir Lenkijos degalinių tinklą valdome nuo sausio“, – gyrėsi pašnekovas.

Verslininkas teigė jaučiantis nuoskaudą dėl to, kad Konkurencijos taryba nubaudė bendrovę 12 mln. litų bauda už tai, jog ji įsigijo 16 degalinių apie tai nepranešusi.

„Tai beveik visas mūsų metų pelnas“, – sakė jis.

„Lukoil Baltija“ atstovai bandė patekti į susitikimą ir su prezidente Dalia Grybauskaite, bet ji esą nepriėmė. Ar tai gali būti susiję su tuo, kad „Lukoil“ atstovauja rusiškam kapitalui?

„Kas galėtų tai paneigti?“ – pakartojo garsią frazę vienas turtingiausių Lietuvos verslininkų.

Rusijos vardas vertės jau nebeprideda

Linas Šimonis

Rinkodaros specialistas

„Prekės ženklas yra neatsiejamas nuo šalies, kurioje jis atsirado. O šalis neatsiejama nuo politikos.

Kalbant apie „Lukoil“, dalis vartotojų jau anksčiau pasirinko, kur piltis degalus. Kam nepatinka rusiškas kvapas, tas jau seniai neužsuka į tas degalines. Ar atsiras naujų boikotuotojų? Gal koks procentas, bet esminių pokyčių jau nebus.

Prekės ženklo pakeitimas nieko neduotų. O štai jei „Lukoil“ tinklą Lietuvoje įsigytų „Shell“, boikotavę vartotojai vėl sugrįžtų.

Tačiau neabejoju, kad Rusijos įvaizdis pablogės, o tai paveiks ir su šia šalimi susijusius prekių ženklus.

Pastebėjau, kad ant Lietuvoje parduodamo rusiško šokolado pakuotės kilmės šalis parašyta labai smulkiomis raidėmis. Gamintojai jaučia, kad Rusijos vardas jau neprideda vertės produktams tokiose rinkose kaip Lietuva.“

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2014.08.18.

Linas Šimonis

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas
  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2023 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.

SAVE & ACCEPT