Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

lrytas.lt: Ką turi daryti Kaunas, kad neapsijuoktų?

2013.09.07 Vėjūnė Inytė, lrytas.lt.

Rinkodaros specialistas Linas Šimonis įsitikinęs, kad Kaunas galėtų išsiskirti kaip profesionalų miestas. Reklamuojant šią idėją galima būtų pasitelkti kol kas neveiksmingą, žmones tik juokinančią socialinę reklamą.

Kaune pasirodančios socialinės reklamos neretai sukelia miestiečių nuostabą ir kitų miestų gyventojų pašaipas.

Kai kurios jų menkina Kauną, kitos neturi jokio socialinio poveikio.

Kaunietis rinkodaros strategijų ir technologijų specialistas L.Šimonis įsitikinęs, kad prastas miesto įvaizdis socialinėse reklamose atsispindi dėl to, jog politikai nesugeba suformuluoti, kuo Kaunas yra išskirtinis.

Kitas socialines problemas liečiančių reklamų kūrėjai visiškai neišmano žmonių psichologijos.

– Kaune pasirodančios socialinės reklamos neretai menkina miesto įvaizdį. Kaip manote, kodėl taip atsitinka?

– Tokio reiškinio šaknys slypi gana giliai. Problema ta, kad Kauno politikai nesukuria ilgalaikės miesto plėtros strategijos. Neaiški viena konkreti kryptis, kuria remiantis būtų priimami visi sprendimai.

Mano nuomone, Kaunas turi vieną išskirtinį bruožą, kuriuo galėtų didžiuotis, jį reklamuoti, remti ir iš to turėti naudos. Kaunas – tai profesionalų miestas.

Kaune rengiami geriausi medikai, technologijų ir kitų įvairių sričių specialistai. Tačiau verslas iš Kauno keliasi į Vilnių, geriausi profesionalai išvyksta dirbti į sostinę.

Taip yra todėl, kad Vilnius – valdininkų miestas. Valdininkai verslininkams patogiau pasiekiami, juos lengviau paveikti, duoti kyšį, kad verslas plėtotųsi. Į pelningai veikiančias įmones išvyksta dirbti ir profesionalai.

Jei Kauno valdžia suvoktų, kad profesionalai yra didžiausias turtas ir išskirtinumas, stengtųsi jiems sudaryti palankesnes sąlygas, laimėtų visas miestas. Savo sričių specialistai nėra patys neturtingiausi žmonės. Jie mieste leistų pinigus.

Žinau, kad kauniečiai kultūros srities atstovai man prieštarautų. Sakytų, kad Kaunas gali išsiskirti ir didžiuotis kultūriniu gyvenimu.

Tačiau ar matėte Kauno miesto savivaldybės parengtą 350 puslapių strategijos planą? Jame užtikau puslapį tezių apie kultūros plėtotę Kaune. Visa ši strategija yra tik metai iš metų nukopijuojamų ir performuluojamų norų ir linkėjimų rinkinys, kuriame tuščiažodžiaujama apie nieką.

Šia strategija turėtų vadovautis meras ir jo pavaldiniai. Bet nežinia, kuo reikia vadovautis. Taip yra ir socialinės reklamos srityje. Niekas nežino, kokias gerąsias savybes joje pristatyti, kad formuotųsi patrauklus miesto įvaizdis.

Idėjos sukūrimas patikimas reklamų kūrėjams. Jie dažnai piešia gražius paveikslus arba rašo niekam poveikio nedarančius šūkius. Tokias reklamas reikėtų uždrausti, nes tik švaistomi mokesčių mokėtojų pinigai.

– Jei politikai nesuvokia, kad socialinė reklama yra galingas ginklas, galintis pagerinti miesto įvaizdį, gal Kauną, kaip patrauklų miestą, galėtų reklamuoti patys verslininkai?

– Pateiksiu tokį pavyzdį. Turime „Žalgirio“ areną ir stiprią krepšinio komandą. Į arenoje vykstančius renginius ir varžybas atvyksta ne tik kauniečiai. Iš miesto svečių verslininkai renginių metu gauna pelno. Dalį jų kaip mokesčius sumoka miestui. Miestas iš tų pinigų remia krepšinio komandą.

Būtų naivu tikėtis, kad verslininkai, susibūrę į kokią nors asociaciją, patys dalį savo pelno skirtų miestui ar sportininkų komandai remti. Šią funkcija atlieka ir turi atlikti savivaldybė.

Taip yra ir kuriant gerą miesto įvaizdį formuojančią reklamą. Geras reklamines idėjas pastebi ne tik vietos gyventojai, bet ir užsieniečiai.

Kauniečiai turi suvokti, kad kaip esame, taip ir liksime miestu, kuriame laisvalaikio turistai praleidžia pusdienį. Ypatingų išskirtinumų mes neturime. Tačiau turime profesionalų. Privalome sau tai pripažinti, susitaikyti su tuo ir rinktis kitą nišą.

Jei užsienio verslininkai žinotų, kad Kaunas – patogus verslo, konferencijų turizmui, miestas laimėtų. Užsieniečiai čia leistų pinigus, taip pat ir kultūros renginiuose. Žinia, kad miestas palankus profesionalams, pasklistų iš lūpų į lūpas.

Kauno, kaip profesionalų miesto, įvaizdžio vėliavą turėtų nešti meras. Jis yra viešiausia figūra. Manau, kad per vieną kadenciją užkurti mechanizmą įmanoma. Idėja, kad Kaunas patrauklus būtent profesionalams, nėra politizuota. Todėl ją galėtų tęsti ir palaikyti bet kuri politinė partija ar judėjimas.

– Mieste pilna ne tik Kauno įvaizdį apibūdinančios, bet ir įvairias socialines problemas liečiančios reklamos. Kaip manote, ar jos veiksmingos, ar yra prasmės jas kurti?

– Kalbant apie su socialinėmis problemomis susijusią reklamą, ji Kaune taip pat dažnai niekinė. Vien šūkiai „Nerūkyk“, „Nevairuok išgėręs“ nieko nekeičia.

Pakalbėkime kad ir apie rūkymo antireklamą. Žmones gali veikti tik drastiška, bet per silpnąsias vietas kertanti reklama. Jei reklamoje bus rašoma, kad iš rūkančio burnos smirdi kaip iš užpakalio ar kad mergina rūkančiam vaikinui sako: su tavimi neprasidėsiu, nes tavo vyriškumo organas nepakils, tai jau priverstų susimąstyti.

Tokiomis kategoriškomis tezėmis būtų kertama per nevalą, pabrėžiamos gresiančios seksualinės problemos. Ilgainiui tai duotų rezultatų.

Tačiau reklamų kūrėjai paprastai visai neišmano žmogaus psichologijos, nežino, kaip manipuliuoti žmogaus sąmone. O stambios verslo įmonės tuo sėkmingai naudojasi. Pavyzdžiui, prieš kelerius metus rūkalus gaminanti įmonė surengė akciją, kurios metu garsiai reklamavosi, kad prekybos taškams padovanojo lipdukus, kuriuose skelbė: „Cigarečių čia nepilnamečiams nėra“. Akcija buvo išgarsinta ir išliaupsinta.

Tačiau iš tiesų tokie užrašai daro atvirkštinį poveikį. 14 – 16 metų maištaujantis žmogus, pamatęs draudimą, iš karto užsinori protestuoti, žūtbūt nusipirkti rūkalų. Štai kaip veikia psichologijos žinių pritaikymas praktikoje.

Visų sričių socialinės reklamos kūrėjai turėtų tartis su psichologais ir vadybos specialistais.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2013.09.09.

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT