Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

lrytas.lt: Užkerėtas vietas atburia sumani galva

2013.02.22, Artūras Jančys, lrytas.lt.

Kauno centre yra judrių vietų, kurios iš pirmo žvilgsnio atrodo patrauklios verslui, bet įmonės čia išsilaiko vos kelerius metus. Tarkime, iš vakaro baldų pirkti planavęs kaunietis ryte tose patalpose jau randa karnavalinių drabužių prekyvietę ar kirpyklą, rašo „Lietuvos ryto“ priedas „Laikinoji sostinė“.

Vytauto prospekto atkarpa nuo Šiaulių banko iki Parodos gatvės pradžios ir Laisvės alėjos atkarpa iki į Vytauto parką vedančių laiptų yra tarsi užkeikta verslui – įmonės čia išbūna vidutiniškai dvejus trejus metus, paskui įsikuria nauji šeimininkai, siūlantys kitos rūšies gaminius.

Pirkėjai vos spėja apsiprasti su naujomis paslaugomis, o jau ant durų kabo užrašas „Išnuomojama“.

Tačiau ir šioje užkeiktoje vietoje atsiranda užkeikimą įveikti pasišovusio verslo, nesiskundžiančio nei pirkėjų srautais, nei nepatogia infrastruktūra.

Taip pat net Kauno užkaboriuose jau kelis dešimtmečius klesti paslaugos, nepakeitusios savo veiklos krypties nuo sovietmečio. Kas svarbiausia sėkmingai prekybai – vieta ar sumani rinkodara, aiškinosi „Laikinoji sostinė“.

Per mažai pėsčiųjų

Praėjusios vasaros pradžioje čeburekų mėgėjai krimto šiuos tautiniu patiekalu tapusius azijietiškus skanėstus kavinėje, vos prieš dvejus metus įsikūrusioje ilgame pastate ties Vytauto prospekto ir Laisvės alėjos kampu.

Rudenį kavinė jau buvo uždaryta. Šiame į kelias sekcijas suskirstytame pastate verslo įstaigos per pastaruosius 10 metų pasikeitė neatpažįstamai.

Čia veikė buitinės technikos parduotuvė, dizaino salonas, išskirtinių baldų salonas – visas įmones sunku ir išvardyti.

Kelerius metus buvo nusistovėjusi rimtis, bet nuo praėjusios vasaros prasidėjo judesiai. Atsikėlė naujokai – maisto papildais ir kosmetika pagal Sibiro sveikuolių receptus prekiaujanti parduotuvė.

Bet neliko čeburekinės, išsikelti ketina ir karnavalinių apdarų salonas.

„Iš pažiūros vieta atrodo gera, pats centras, bet šioje Vytauto prospekto dalyje mažai pėsčiųjų.

Automobiliai lekia ir pralekia, o šaligatviu praalkusių žmonių praeina nedaug.

Be to, mažai vietos automobiliams pastatyti.

Ir apskritai, būna vietų, kurios žmonėms tiesiog nepatinka“, – svarstė „užburtoje“ vietoje prasmegusios kavinės savininkas Andrius Žvirblis.

Ateina net ir A.Sabonis

Vis dėlto užkeiktoje zonoje veikia ne tik verslininkus išgujantys bildukai, bet ir gerosios jėgos, spinduliuojančios sėkmės aurą.

Japonų greito maisto restoranėlis Laisvės alėjos atkarpoje prie Parodos kalno veikia Kaune jau šeštus metus ir nėra jokių požymių, kad užsidarytų.

Iš pažiūros toks populiarumas atrodo nesuprantamas, nes vieta tikrai ne ideali – čia beveik nėra kur ilgesniam laikui pastatyti automobilį, atsitiktinių praeivių srautas taip pat nėra didelis.

Niekuo neišsiskiriantis dėžutės formos pastatas atrodė pasmerktas, ilgai riogsojo tuščias, kai apie 2000-uosius užsidarė čia veikusi alumi ir spirgais prakvipusi užeiga.

Dabar kauniečiai čia plūste plūsta, japoniškų skanėstų nusipirkti ateina net Lietuvos krepšinio legenda Arvydas Sabonis.

„Nėra čia jokios mistikos ir apskritai nėra netinkamų vietų verslui, yra tik netinkamos idėjos, – tvirtino „Sushi ekspres“ direktorius Paulius Šuksteris. – Mes radome neužimtą nišą, įkūrėme pirmąją Kaune sušinę ir tvirtai laikomės užsibrėžtos linijos, nesiblaškome. Ir klientų mums užtenka, ir vietos automobiliams pastatyti trūkumas nėra didelė kliūtis.“

Versle – kaip ir kare

Pergalę mūšyje lemia ne tiek vietovė ir karių skaičius, kiek išmani strategija. Panašios taisyklės tinka ir verslui.

Rinkodaros žinovas Linas Šimonis paaiškino vietos ir strategijos santykį siekiant verslo sėkmės: „Vieta yra svarbu, ne veltui didieji prekybos centrai veržiasi į centrą, perka ar nuomoja brangius sklypus. Gera vieta svarbi, bet ne svarbiausia ir anaiptol ne pakankama sąlyga verslui klestėti. Daug lemia ir tai, kokios paslaugos, prekės siūlomos ir kaip tai daroma.

Pavyzdžiui, „Apple“ gaminiai pritrauks masę klientų, nors parduotuvė įsikurs ir miesto užkampyje. Taip, yra verslui užburtų vietų, bet sumani strategija jas atburia.“

Praktinis pavyzdys, pagrindžiantis L.Šimonio teorines išvadas, – Kaunakiemio gatvėje beveik 50 metų veikianti šašlykinė.

Išliko nuo sovietinių laikų

Ji įsikūrusi tikrai nepavydėtinoje vietoje, pramoniniame kvartale, netoli „Ragučio“ alaus gamyklos. Čia nėra nei pėsčiųjų, nei automobilių srautų.

Tačiau, kaip pastebėjo ir rinkodaros specialistas L.Šimonis, kauniečiams šašlykai pirmiausia siejasi su šašlykine „Žaliukė“.

Šią kuklią kavinę pagrįstai galima vadinti mažu, bet ištvermingu Kauno viešojo maitinimo verslo dinozauru.

Savininkai ir šašlykų receptai iš esmės nesikeitė nuo praėjusio amžiaus septintojo dešimtmečio pabaigos.

Jauni kauniečiai valgo tokio paties skonio šašlykus, kaip ir jų seneliai.

„Išsaugojome nekeistą interjero stilių. Ne iš ilgesio sovietmečiui, tiesiog šiais beprotiško skubėjimo ir kaitos laikais žmonėms reikia pastovumo. Ypač kauniečiams, kuriems būdingas tvirtybės, pastovumo jausmas“, – teigė šašlykinės savininkas Jonas Poderys.

Kerus išsklaido internetas

Gali būti, kad staigių permainų epocha nelemtojoje Vytauto prospekto „prarajos zonoje“ baigsis. Čia šiuo metu įsikūrusiam verslui atsitiktinių praeivių srautai jau nėra pagrindinis maitintojas. Kelerius metus veikia grožio salonas – moterims juk svarbu ne vieta, ne automobilių stovėjimo aikštelė, o „sava“ kirpėja.

Kirpyklos kaimynystėje – nuo 2008 metų jokių blogų burtų nepaveiktas užuolaidų salonas, į kurį ateina žinantys ko nori ir iš anksto per internetą ar pažįstamus išsiaiškinę, kur reikiamos prekės ieškoti. Beje, čia ir sovietmečiu buvo audinių parduotuvė. Internetas iš esmės keičia rinkodarą tokia linkme, kad patogios ir nepatogios paslaugų, prekybos vietos nebetenka didelės reikšmės.

Šiame daugybę besikeičiančių verslo įstaigų mačiusiame pastate įsikūrusios naujakurės, sibirietiškų maisto papildų ir kosmetikos parduotuvės, vadovė Eglė teigė viltis dedanti ne į negausius praeivius, kurie gal ir nepastebės iškabos, o į tikslinį pirkėją.

Ne viskas, kas centre, auksu žiba

Saulius Umbrasas

Nekilnojamojo turto bendrovės „Ober-Haus“ Kauno biuro vadovas

„Jeigu parduotuvė ar paslaugas teikianti įstaiga įsikuria miesto centre, strategiškai geroje vietoje, tai dar neužtikrina sėkmės, gausios klientūros.

Kitaip tariant, gera vieta nebūtinai tikrai gera. Lemiamas veiksnys yra pėsčiųjų srauto pasiskirstymas.

Vytauto prospektą pagal palankumą verslui galima suskirstyti į dvi dalis. Jo pirmoje dalyje, nuo Geležinkelio stoties iki maždaug Ramybės parko, yra daug praeivių, todėl čia daug užeigų, parduotuvių.

Parodos gatvės ir Parodos kalno prieigose jau kitaip – čia prašvilpia virtinės automobilių, vairuotojai į šalis nebesidairo.

Net Laisvės alėjoje yra apytuštė zona, kurioje menkai išplėtotos paslaugos, nes ten nedidelė vaikščiojančių žmonių santalka – pavyzdžiui, atkarpa nuo Soboro iki sankryžos su A.Mickevičiaus gatve.

Pastatų savininkai kartais nepagrįstai padidina nuomos kainas, manydami, kad jei namas centre, verslininkai strimgalviais puls nuomotis ir brangiai mokės. O paaiškėja, kad nors vieta teoriškai gera, verslui ji nepatogi, ir patalpos greitai ištuštėja, vėl ieškoma nuomininkų.“

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2014.02.22.

Linas Šimonis

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas
  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2023 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.

SAVE & ACCEPT