Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

Nuspręsta: brand atitikmuo lietuvių kalboje – brendas

Nuspręsta: nuo šiol šiame puslapyje brand’ui įvardinti bus naudojamas žodis „brendas“. Jis nebus išskiriamas nei kitu šriftu, nei kabutėmis nei kaip nors kitaip. „Brendas“ bus laikomas normaliu, naudotinu lietuvių kalbos žodžiu.

Jau matau nuo įsiūčio pajuodusius kalbininkių veidus, ieškančius būdų nubausti už tokį jų sugalvotų taisyklių nepaisymą.

Tačiau tik neišsilavinusios lituanistės galvoje gali gimti idėja žodį „brand“ versti sąvoka „prekės ženklas“.

Brendas ir prekės ženklas bendra turi tiek, kiek padangos ir automobilis.

Tai nėra iš skirtingų operų, tačiau pasakymai „prekės ženklas“ ir „brendas“ yra tiek pat skirtingi, kiek „padangos“ ir „automobilis“.

„Nusipirkau padangas“ ir „nusipirkau automobilį“ nėra tapačios sąvokos, tad kodėl „kuriu brendą“ kalbininkai liepia keisti fraze „kuriu prekės ženklą“?

Padangos yra automobilio dalis, prekės ženklas yra brendo dalis. Kaip turime žodį „automobilis“, taip reikia turėti žodį tam, kas anglų kalboje vadinama „brand“.

Neturėdami brendo sąvokos (neturime, nes draudžiama ją viešai naudoti), stumiame verslininkus nuo pačio pelningiausio, didžiausią vertę sukuriančio įmonės turto – brendo kūrimo. Ir toliau dėmesys sukoncentruojamas į gamybą, marketingas suprantamas kaip reklama, geriausiu atveju – dar ir viešieji ryšiai.

Kuo skiriasi brendas nuo prekės ženklo?

Prekės ženklas – tai prekę ženklinantis užrašas, logotipas ar pan.

Brendas – tai pirkėjų nuomonė apie produktą.

Taip, nuomonė susiejama su išskirtiniu užrašu, pavadinimu, pakuote ar pan., tačiau brendo esmė – ne užrašuose ir logotipuose, o nuomonėje. Pirkėjų nuomonėje, kuo mūsų produktas skiriasi nuo konkurento.

Kartais sakoma, kad įmonės gamina produktus, žmonės perka brendus. Tai neblogas paaiškinimas. Produktai gali būti pažymėti prekių ženklais, tačiau nebūtinai tai bus brendai. Kartais jų visai nėra – tada pirkėjai renkasi pagal kainą. Pažįstama situacija?

Tad nepainiokime nuomonės su logotipu, brendo su prekės ženklu, ir nuo šiol viską vadinkime savais vardais.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Skaitytojai, perskaitę šį straipsnį, po to dažniausiai skaitydavo:
  • Kontaktai
  • Kas yra brand?

Linas Šimonis | 2013.04.05.

Diskusija

  1. Dzedimainas says

    2013.04.10 at 00:45

    Ziauriai gerai ir paprastai pasakyta.

    ,,Kartais sakoma, kad įmonės gamina produktus, žmonės perka brendus. Tai neblogas paaiškinimas. Produktai gali būti pažymėti prekių ženklais, tačiau nebūtinai tai bus brendai. Kartais jų visai nėra – tada pirkėjai renkasi pagal kainą. Pažįstama situacija?”

  2. Dzedimainas says

    2013.04.10 at 00:47

    Bet jus man prasau pasakykite, kodel imones nereaguoja i poreiki kurti is savo imoniu logotipo lygio prekiu i Brendu lygio?

    Nors sakykime pinigu ir turi? (Vadovas asilas? tradicijos ne tos? Kame reples?)

  3. mokra says

    2014.04.08 at 14:33

    Sutinku, kad absurdiška dėti lygybės ženklą tarp prekės ženklo ir brando. Tačiau…. Nuomonė apie produktą ir rendo įvaizdis. O brandas yra “name, term, design, symbol, or any other feature that identifies one seller’s product distinct from those of other sellers.”

  4. ARctica Studia says

    2015.06.17 at 22:10

    Ėjau pro šalį ir pamačiau … BRAND’as tai kada prekė yra pripažinta kokybiška, turinti tik gerą reputaciją ir tokia išlieka visad ir visados nesikeisdama – kai ji yra pati pačiausia ir geriausia, ji ir yra BRENDAS.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT