Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

Pusiau sėkminga įmonė

Įmonės yra trijų rūšių: sėkmingos, nesėkmingos ir pusiau sėkmingos.

Sėkminga įmonė uždirba daug, jos savininkai gyvena nejausdami finansinių sunkumų ir dėl ateities gali būti ramūs. Tai gera įmonės rūšis.

Nesėkminga – tai nuostolinga įmonė, kurioje situaciją pakeisti galimybės nėra. Tai irgi gera įmonės rūšis, nes savininkams sprendimas aiškus – įmonę uždaryti. Nepainiokite šios rūšies su laikinai nuostolinga dėl investicijų į gamybą ar brendo kūrimą. Imonės, investuojančios į brendus, turi visus šansus tapti sėkmingomis.

Blogiausia įmonės rūšis

Trečia įmonės rūšis – pusiau sėkminga. Tai blogiausia įmonės rūšis.

Ji nėra nuostolinga, joje dirba savininkai, gaunamų pajamų užtenka išmaitinti šeimą, įsigyti automobilį, nuskristi į Turkiją ar Egiptą pailsėti. Bet didesnių pajamų, nei padorus atlyginimas, įmonė negeneruoja.

Ar savininkai nori tokią įmonę uždaryti?

Ne, nes įmonė išmaitina šeimas, yra galimybė nuskristi į Turkiją ar Egiptą pailsėti, įsipilti benzino ir t.t.

Ar savininkai patenkinti tokia padėtim?

Ne, nes norėtų daugiau, netgi žino, kad įmonėje glūdi potencialas, tačiau situacija jau kuris laikas nesikeičia, o ankstesni bandymai ką nors keisti buvo nesėkmingi.

Taip ir sukasi užburtas ratas: uždaryti įmonę nesinori, tačiau ką daryti, kaip paversti sėkminga įmone – neaišku.

Kodėl įmonė tik pusiau sėkminga?

Puikūs gamybininkai, technologai įkūrė įmonę, padarė keletą inovacijų, rinka jas gerai priėmė, atsirado pinigų, ateitis atrodė šviesi.

Bet konkurentai nesnaudė. Jie nukopijavo produktą, sumažino kainą ir džiaugiasi pelnu iš kitų sugalvotų ir išbandytų idėjų.

Pirkėjai jau užmiršo, kas sukūrė originalų produktą, jiems kaina pasidarė svarbiau. Prisideda ir prekybos tinklai, reikalaujantys akcijų, nuolaidų, dar mažesnių kainų.

Pradėjus žaisti nuolaidų ir akcijų žaidimus, įmonė iš sėkmingos tapo pusiau sėkminga. Dingo pradinis džiaugsmas ir entuziazmas, burnojami kvaili pirkėjai, perkantys pigesnius konkurentų gaminius, prekybininkai, valdžia bei visi kiti, susiję ar nesusiję asmenys.

Kalti visi, išskyrus pačius savininkus.

Ar tikrai? Kur tikroji priežastis, sėkmingą įmonę pavertusi blogiausia įmonės rūšimi – pusiau sėkminga?

Klaida: kurti produktą, o ne brendą

Visų pusiau sėkmingų įmonių bėda – nesugebėjimas produkto paversti brendu.

Taip atsitinka, kai įmonę valdo gamybininkai ir marketingas laikomas nederamu, nereikalingu užsiėmimu. Kai tikima, kad pirkėjas pats atsirinks kas yra kas, kad jis domėsis, bus lojalus, kad konkurentai nekopijuos, nepardavinės pigiau, kad viskas kažkaip išsispręs savaime.

Deja, viltis ir tikėjimas nėra veiksminga strategija.

Nevykęs pavadinimas, išskirtinumo neįvardinimas, strateginės krypties neturėjimas, manymas, kad akcijos ir  nuolaidos yra marketingas, pačio marketingo sprendmų atidavimas į marketingo vadybininkės rankas – klasikinės pusiau sėkmingos įmonės klaidos.

Ką daryti? Ar galima tokią įmonę išgelbėti?

Daryti, žinoma, reikėjo anksčiau. Vėliau gydymas būna ilgas ir nelabai malonus. Bet, jei yra pasiryžimo – verta.

Pirmas žingsnis: realybės pripažinimas

Savininkams reikia pripažinti, kad pagrindinė neklestėjimo priežastis – jie patys.  Visi užsiėmę gamyba, marketingas paliktas likimo valiai (marketingo vadybininkei).

Pripažinti klaidą, kad buvo kuriami produktai, o ne nuomonės. Logotipai, o ne brendai. Kad visi užsiiminėjo gamyba, ir nė vienas – marketingu.

Pasekmė – pusiau sėkminga įmonė, su tokia didelių pinigų neužsidirbsi. Kartais gelbėja atsitiktinumas ar konkurentų kvailumas, tačiau tokie atvejai reti.

Antras žingsnis: gamybininko virtimas marketingistu

Iš įmonės, kurioje visi paklūsta gamybai, reikia tapti įmone, kurioje visi paklūsta marketingui.

Primenu, marketingas – tai ne reklama. Didelių reklamos biudžetų nereikia. Reikia žinių, intuicijos, teisingų sprendimų, nes marketingas – tai nuomonės apie produktą kūrimas. O ją kuria viskas: pavadinimas, kaina, kur pagaminta, kur parduodama, kaip įpakuota, kokia spalva nudažyta.

Marketingo strategijos esmė – surasti atsakymą į klausimą „kodėl pirkti iš mūsų, o ne iš konkurentų“. Taktikos – šį atsakymą transliuoti visais įmanomais būdais. Taip sukuriamas brendas – pirkėjo nuomonė apie produktą.

Paprasta atrodo tik iš pirmo žvilgsnio. Dažniausiai kaip tik šioje vietoje ir suklystama.

Trečias žingsnis: atsakomybės už marketingą imasi įmonės vadovas

Klaida marketingo funkcijas deleguoti marketingo vadybininkei. Ji gali padaryti akciją, reklamos maketą ar susitarti su parduotuve. Tačiau ji neturi įgaliojimų keisti produkto charakteristikas, kainą, įpakavimą, pardavimo būdą ir t.t. Tai gali padaryti tik įmonės vadovas.

Tik vadovas atsakingas už įmonės rezultatus. Tik vadovas atsakingas už marketingo strategiją.

Tarp jūsų nėra tinkamo marketingo stratego? Teks samdyti. Darbuotoją (ne vadybininkę, gerokai aukštesnio lygio), konsultantą, valdybos narį – nesvarbu, svarbu, kad žinotų, kaip kuriamas brendas.

Pasamdytasis už vadovą visų darbų nepadarys, galutinius sprendimus priimti turėsite jūs. Tačiau jis padės surasti teisingus sprendimus ir atskirti juos nuo neteisingų. Jei esate vadovas-gamybininkas, dešinioji jūsų ranka privalo būti marketingistas.

Marketingo ignoravimas sukūrė tik pusiau sėkmingą įmonę. Norite sėkmingos? Teks tai pakeisti.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Skaitytojai, perskaitę šį straipsnį, po to dažniausiai skaitydavo:
  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją
  • Kontaktai

Linas Šimonis | 2013.04.29.

Diskusija

  1. Rytis Kaminskas says

    2013.05.18 at 17:54

    Ačiū, Linai, geras “dušas”.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT