Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

Rinkimai 2015, II turas: perpozicionavimo klasika

Plakatas "renkiesi tarp patrioto ar milicininko"

Pavėluotas, bet tikslus aukščiausios prabos marketingas. Ar jo užteks?

Pagaliau! Pagaliau rinkimų kampanijoje atsirado dėmesio vertos pastangos.

Po nuobodaus ir kvailo pirmojo turo, Kauno mero rinkimuose driokstelėjo reklama, galinti pakeisti rezultatą.

“Kovo 15-ąją renkiesi tarp patrioto ir milicininko”.

Žodis “patriotas” gal ne pats tinkamiausias (o yra tinkamesnis?),  tačiau idėja – puiki. Klasikinis perpozicionavimo pavyzdys.

Nuomonės apie konkurentą pakeitimas

Iki šiol Matijošaitis save pristatinėjo kaip verslininką, einantį gelbėti Kauno. Konservatoriai buvo vaizduojami kaip nekompetetingi nuobodūs tipai, neverti mero posto.

Ši reklama viską keičia. Konservatoriai surado silpną vietą ir smogė visa jėga.

Silpnojo vieta – buvusi konkurento darbovietė. Buityje vartojama frazė “milicininko mentalitetas” reiškia nekompetetingą, ribotą, kyšius imančią ir visus bausti ketinančią vidutinybę.

Pasinaudoję liaudyje susidariusiu neigiamu, pašaipiu milicininko įvaizdžiu, konservatoriai pagrindinį varžovo atributą “verslininkas” bando pakeisti neigiamu “milicininkas”. Jei pavyks – rinkimus jie laimės.

“Verslininkas” yra neblogas mero atributas, tuo tarpu “milicininkas” skamba kaip “Šustauskas” ar net blogiau.

Perpozicionavimas – tai ne palyginamoji reklama

Labai dažnai perpozicionavimas painiojamas su palyginamąja reklama. Deja, tai du skirtingi dalykai.

Lyginamoji reklama yra bandymas įrodinėti, kad tavo produktas “geresnis”. Konkurento charakteristikos (dažniausiai – kaina) lyginamos su savo “geresnėm” charakteristikom. Ne itin veiksmingas būdas.

Perpozicionavimas – neigiamo atributo, neigiamos nuomonės “prikabinimas” prie konkurento. Geriausias neišnaudotas pavyzdys – mažųjų aludarių nesugebėjimas High gravity technologijos alui prikabinti etiketę “skiestas”.

Perpozicionavimas versle

Perpozicionavimu ypač tinka naudotis tada, kai neesi rinkos lyderis.

Konkurento charakteristikose surandi silpną vietą ir, ja naudodamasis, pasistengi prie jo prilipdyti neigiamą nuomonę. Meistriškai padarius, su nedideliais biudžetais galima pasiekti puikių rezultatų.

Marketingas – tai nuomonės formavimas. Idealu, jei tuo pačiu metu pavyksta suformuoti ne tik teigiamą nuomonę apie save, bet ir neigiamą apie konkurentą. Tai jau aukštasis pilotažas.

Sveikinimai Kauno konservatoriams, į rinkimų kampaniją atnešus marketingo išminties. Bus įdomu stebėti rezultatus. Nuo šiol jie nebėra lengvai prognozuojami.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Skaitytojai, perskaitę šį straipsnį, po to dažniausiai skaitydavo:
  • Rinkimų kampanija 2015: kvailystės ir nuobodybės

Linas Šimonis | 2015.03.10.

Diskusija

  1. Jonas says

    2015.03.10 at 13:17

    Man atrodo “milicininkas” asocijuojasi tikrai ne su “Šustausku”, o su tuo kas baudžia. Kadangi Lietuvoje yra labai daug rinkėjų, kurie kaltina valdžią dėl visų nesėkmių, jiems reikia “milicininko”, kuris ateitų į savivaldybę ir nubaustų visus nedorus biurokratus. Matijošaičiui naudingas toks pozicionavimas. Manau šia reklama konservatoriai padarė paslaugą Matijošaičiui.

  2. jhr says

    2015.03.10 at 14:20

    Deja Šimoni, šį kartą šovei pro šalį. 1.Rusų okupacijos metais visi buvo spaliukai, komjaunuoliai, SS/KP nariai, draugovininkai, ir visi taip pat suvokė, kad tai tik duoklė skeltanagiams. 2.Žiniasklaida labai greitai išsiaiškins – Matijošaitis buvo grynas – ir koks milicininkas. 3.ACistos klausimas – kas Kaunui geriau – patriotas ar ūkininkas. 4.Jei jau žvairys patriotas – tada aCiprašau – kodėl Kaunas iki šiol su savo milžinišku Lietuvos centro potencialu – gilioj subinėj? 5.Kauno savivaldybėje pilnas bardakas (tik be veidrodžių ir kilimų, bet aišku, k…. yra): TARNAUTOJŲ nėra, vieni VALDININKAI? 6.Patriotizmas – paskutinė žuliko viltis (ką matom iš Kremliaus Xuilo pavyzdžio).

    Taip kad – tai puiki reklama Matijošaičiui (o dar jei jis nesifotkintų su žiurke ant rankų!!!).

  3. Remigijus Gineitis says

    2015.03.10 at 17:48

    Pritariu, šūvis taiklus. Milicininko kepurė priverčia krūptelėti. Jei jau krūptelėjau, tai per rinkimus gali ir ranka sudrebėti, jeigu nesu giliai tikintis, atsiprašau, nusistatęs dėl kandidato.

    Gaila, pristigo rutininės kūrybos, todėl tiek grafinė dalis, tiek konservatorių pavidalas – neišbaigti, skystoki. “Patriotas” – vargu ar suveiks, be to, ne kiekvienam aišku, kas paslėpta po simboliais. Bet kuriuo atveju, suabejoję paskutiniai neapsisprendę rinkėjai – daug geriau, negu nieko.

    Tačiau svarbiausia, kad investicija atsipirks net pralaimėjus, netgi ilguoju laikotarpiu!

  4. Aušra says

    2015.03.10 at 18:48

    Prasta idėja lyginti buvusias pareigas su baigusio tam tikrus “patrioto” kursus kompetencija, tolygu į Zuokienės grynų ir maišytų vaikų palyginimą – kai nebėra idėjų beliaka tik tai, ką matome.

  5. Linas says

    2015.03.10 at 18:59

    Turiu pripažnti, kad tapo truputį įdomiau. Ir čia aš Linui pritariu. Tiesiog įdomiau. Nes buvo visiškai neįdomu. Nebuvo visai jokios nuomonės. O dabar ji “gryninasi”. Ir nesvarbu, kad antrąjame ture dauguma balsuos ne UŽ, o PRIEŠ. Iš principo… Geriau kažkokia nuomonė, nei jokios.

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Linas Šimonis

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas
  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2023 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.

SAVE & ACCEPT