Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

Sėkmingai atskiesta Glorija

Godumas

Godumas niekada naudos neatneša. Nei gyvenime, nei versle.

Tačiau tokio godumo pavyzdžių apstu.

Pavyzdžiui, Glorija, geriausias Lietuvoje pilstomas brendis. Jo savininkai užsimanė iš gero vardo užsidirbti dar daugiau pinigų. Ar jiems tai pavyks? Ar godumas ir čia pakiš koją?

Glorija – stiprus brand

Vienas Glorijos savininkų konkurentas yra man prisipažinęs, kad geriausia, kas atsitiko per nepriklausomybės laikotarpį lietuviškų stipriųjų gėrimų srityje, yra Glorijos atsiradimas ir išlikimas.

„Nors jie ir yra mūsų konkurentai, lenkiu galvą prieš juos už tai, kad sukūrė tokį nuostabų produktą“ – retai sutinkamas konkurentų pripažinimas.

Pripažinimo Glorija sulaukė ne tik tarp konkurentų, bet ir tarp tikrų brendžio ir konjako mėgėjų. Su jais pasikalbėjus, tampa aišku – Glorija yra jų vertinamas gėrimas. Ne kartą teko stebėti vaizdelį, kai asmuo, galintis rinktis tarp Glorijos ir Hennessy, renkasi Gloriją, ir tikrai ne dėl kainos.

Dar įdomiau pasidaro, jei atsiranda kitas asmuo, pritariantis šiam pasirinkimui – užsimezga supratingas pokalbis tarp dviejų žinovų, panašiai, kaip tarp dviejų Harley-Davidson ar Apple savininkų.

Tikrų brendžio mėgėjų tarpe Glorija vertinama ir pirkėjai jai yra lojalūs.

Išdavystė

Staiga Glorijos savininkus apima godumas, jie nori uždirbti iš šio pavadinimo dar daugiau. Jie atskiedžia Gloriją sultimis ir pradeda pardavinėti brendžio – sulčių gėrimą, taip tikėdamiesi „praplėsti vartotojų ratą“, kaip pasakytų marketingo dėstytojas ar studentas.

Deja, tai nesuveiks. Jaunimui Glorija jokios vertės neprideda, atvirkščiai, jis asocijuojasi su senu, seniai rinkoje esančiu produktu. „Senas“ šiuo atveju – neigiama prasme.

Tačiau ištikimiems Glorijos gerbėjams tai kaip su mazgote per veidą – Glorija dabar reiškia ne tik išskirtinio skonio brendį, bet ir žaliam jaunimėliui skirtą skiedalą.

Dabar, kai kas nors užsisakys Glorijos, nebebus aišku, ar tai tikras brendžio vertintojas, ar eilinis studenčiokas, pasidavęs mados klyksmui.

Praleista galimybė sukurti naują kategoriją

Liūdniausia yra tai, kad Glorijos savininkai praleido galimybę sukurti naują kategoriją ir būti joje pirmi.

Viskas, ką jiems reikėjo padaryti, tai naujo tipo gėrimui – vaisių skonio brendžiui – sukurti naują, unikalų pavadinimą ir jį paversti šio tipo gėrimų sinonimu.

Taip, kaip Sobieski tapo degtinės su natūraliais vaisiais ar sultimis sinonimu.

Absolut tapo brangios degtinės sinonimu.

Stoličnaja tapo rusiškos degtinės sinonimu.

Buvimas kategorijos įkūrėju suteikia didžiulį pranašumą – pirkėjai mato jį kaip „originalų“, „tikrą“, o tai suteikia galimybę konkuruoti ne kaina, o savo reputacija.

Žinoma, yra ir rizikų.

Pirma, vartotojai gali nepripažinti naujos kategorijos. Pinigai, skirti jai kurti, tokiais atvejais bus paleisti vėjais.

Antra, gali atsirasti konkurentas, turintis daugiau resursų ir gebėjimų – skyręs dėmesio ir pinigų jis gali tą kategoriją „atimti“. Taip atsitiko su Fizz – Kiss sidru, Edusho – Jacobs kava ar kitais. Tačiau tai pinigų trūkumo ar nemokėjimo juos panaudoti, o ne atsiradimo pirmu pasekmė.

Resursai reikalingi, kad galėtume pirmieji atsidurti ir įsitvirtinti pirkėjo mintyse.

Liūdnas finalas

Sėkmingai atskiesta Glorija ne tik butelyje, bet ir mūsų mintyse. Glorijos, „geriausio lietuviško brendžio“ asociacijos atskiestos tikram brendžio mėgėjui visiškai nepriimtinais dalykais.

Po metų kriaušių sultimis atskiestos Glorijos parduotuvių lentynose nebeliks. Vienintelis šios „kampanijos“ rezultatas – sėkmingai sumažinta šio išskirtinio gėrimo asociacija Glorijos gerbėjų mintyse.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Skaitytojai, perskaitę šį straipsnį, po to dažniausiai skaitydavo:
  • Beprasmiai reklamos šūkiai – tai ne marketingas

Linas Šimonis | 2007.12.04.

Diskusija

  1. Marijonas Dziurbeiko says

    2007.12.04 at 16:01

    Mažai dairausi po fizzų ir kissų lentynas, todėl tikriausiai ir nepastebėjau šio baisaus glorijos pilstytojų nusižengimo, kurį aprašė Linas.
    O šiaip, visada maniau, kad brendžiai gali būti gaminami tik tradiciškai vynuogininkyste ir vyndaryste besiverčiančiuose kraštuose, o į Lietuvą brendžio spiritai atvežami cisternose ir čia pilstomi į butelius, gal dar skiedžiami.
    Taip turiu pritarti, kad brendis “Glorija” tikrai geras, bet tai ne pilstytojų, o kokybiškos pirminės žaliavos nuopelnas…

  2. Marijonas Dziurbeiko says

    2007.12.04 at 16:01

    Mažai dairausi po fizzų ir kissų lentynas, todėl tikriausiai ir nepastebėjau šio baisaus glorijos pilstytojų nusižengimo, kurį aprašė Linas.
    O šiaip, visada maniau, kad brendžiai gali būti gaminami tik tradiciškai vynuogininkyste ir vyndaryste besiverčiančiuose kraštuose, o į Lietuvą brendžio spiritai atvežami cisternose ir čia pilstomi į butelius, gal dar skiedžiami.
    Taip turiu pritarti, kad brendis “Glorija” tikrai geras, bet tai ne pilstytojų, o kokybiškos pirminės žaliavos nuopelnas…

  3. martynas Marčenko says

    2007.12.05 at 17:27

    Tai norima pasakyti, kad vieno brand’o klijavimas ant skirtingu produktu yra blogai? hm, o kaip paaiskinti Virgin – vienas megstamiausiu brandu Didziojoj Britanijoj, Trump – tiek ivairus sou, tiek nt turto vystymo kompanija. O galbut tai isimtys?

  4. Edis Tamošauskas says

    2007.12.07 at 02:04

    Virgin yra Sero Ričardo Bransono uždirbtas vardas, tad juo sunku ką pagadinti, nors prieštaringumo atrasti būtų galima. Svetainė yra apie pozicionavimo reikalus, ir šis straipsnis parodo (įtikinamai), kaip nevykęs yra solidaus ženklo naudojimas nesolidžių prekių grupei (turinčiai, dargi, neaiškias perspektyvas). Ádomu, kad “Glorija” manęs nėra itin stebinusi, o štai “Stumbro brendis” yra. O apie “Alitos” mitą ir atskirą straipsnį galima būtų surašyti. Kad dar taip kepenis turėti geležines…

  5. henrikas denreris says

    2007.12.07 at 18:04

    Turint gera varda, nereikia jo tersti. Atgauti,nepades jokios jegos. Henrikas Denkeris

  6. Modestas Chmieliauskas says

    2007.12.29 at 13:55

    Sėkmė ir viltis
    Nėra geresnio meto kaip Kalėdos,
    kad palinkėti Jums sėkmės,
    Nėra nuostabesnio laiko kaip Naujieji,
    kad suteikti Jums vilties.

  7. Linas Kurtinaitis says

    2008.02.22 at 22:33

    keista,nors beveik niekad negeriu brendzio,bet straipsnis mane sudomino…Gal tai ir yra tiesa….Visos firmos paleidusios i pasauli savo kudiki,kuris po to sekmingai uzsirekomenduoja vartotoju skrandyje ir pasamoneje,palaipsniui pradeda ji zlugdyti…keista…kodel taip yra ? atrodo biznis eina,brandas stipreja,tik sugebek ji islaikyti…ir stai tau-“gimdytojai” ji sugadina…kodel ? todel,kad Lietuvoje visu biznieriu pasamoneje kiekybe visad nugali kokybe….

  8. [email protected] says

    2008.02.27 at 14:07

    as manau, kad po kazkurio laiko ima veikti “zydisko bizniuko” principas. Zydai yra geri komersantai, viskas, kas liecia pinigus – ju arkliukas ( as manau, tai aplamai talentinga tauta, jei kalbetume apie talentus pasiekti nauda ir talentus meno srityje).
    Zydai megsta daryti bizniuka is to, kas daug ir pigu, nes psichologiskai zmogus vistiek pirks pigesni, kalbekite, ka norite :) tai gali buti totalus slamstas, bet patraukliai ipakuotas ir pigus. Jis bus nupirktas pirmiau uz brangu ir solidu daikta.
    Todel matome, koki populiaruma turi Maximos prekes :) skurdzios ir vidutines(?) klases atstovai eina i sia parduotuve, perka gal ir neilgalaiki, bet veikianti daikta, o po to ji ismeta. Na ir kas? kam tai rupi? si bendruomene yra gausiausia – stai jums ir atsakymas. Daug ir pigiai perku, musu daug.
    O prekes kategorija, kokybe labai aptaki savoka. Pas mus parduoda geroj parduotuvej centre (neva) geriausios kokybes preke. Bet po kazkiek laiko suzinai, kad panasia preke, tik pigiau, gali gauti kokiam kromely ar dar blogiau – turguj.
    As asmeniskai “myliu” Apple ir Steve Jobs, bet perskaiciusi komentarus macpartijoj, imu abejoti bet kokios veiklos skaidrumu cia. Turiu omeny iPhone atveji. Atristas, atkabintas ar dar kazkoks, o parduoda! Topocentras, dar kazkas, neturedami teises, pazeisdami vartotojo teises. Tik pirk, o kas paskui – ne mano reikalas. Buvo keista, tiesa sakant, juk jo po to negalima butu naudoti, o man buria burtus, kad viskas tvarkoje, viskas veikia. Kalbu apie viena “distributoriu”, siuliusi man si daikciuka. Cia suveike BUTENT zydisko bizniuko principas – gal pavyks, o paskui “stumsiu” urmu. Ir brandas, prekes zenklas, reputacija neteko jokios prasmes – geru vardu tiesiog norima pasinaudoti nesaziningai, be suteiktu teisiu.

  9. Sarunas Jasiukevicius says

    2008.03.26 at 08:34

    Nemaciau pakuotes, todel sunko komentuoti, bet gal tai visai ne i studentos orientuotas produktas? Siaip brendis su sultimis yra aperityvas pries maista. Ir jo vartotojas tas pats kaip “Gloria” ir “Torres”

  10. Andrius Ižganaitis says

    2008.04.09 at 15:15

    mazytis pastebejimas “Hennesy” turetu buti rasomas “hennessy”

  11. Linas Šimonis says

    2008.04.09 at 16:01

    Andriau, aciu uz pastebejima! Isties buvau padares klaida.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT