Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

TV3.lt, Balsas.lt: Kaimiškas maistas pralaimi kovą dėl vartotojo

2013.02.27, tv3.lt, Balsas.lt

Rinkodaros specialistai skelbia, kad prekių ir prekių ženklų prisotintoje rinkoje svarbiausia – ne produktas, o pirkėjo nuomonė apie jį. Ar tiesiai vartotojams pačių pagamintą maistą parduodantys ūkininkai gilinasi į rinkodaros gudrybes? Pastaraisiais metais didėjant kaimiško maisto paklausai, žemės ūkio produkcijos gamintojai priversti gilintis į pirkėjų poreikius ir elgseną. Daugeliui tai visiškai svetima sritis. Tačiau vieni ūkininkai ir be rinkodaros strategijų pelno vartotojų pasitikėjimą, o kitų pastangos nueina perniek.

Reikalauja naujų įgūdžių

Mobilieji ūkininkų turgeliai, šviežio pieno pilstymo automatai, nedidelės krautuvėlės, ūkininkų produkcijos skyriai didžiuosiuose prekybos centruose, internetinė prekyba žemės ūkio produktais rodo, kad natūralaus maisto paklausa auga. Tad žemdirbiams būtini nauji įgūdžiai – rinkodaros.

Savo produkciją tiesiai vartotojams tiekti pasiryžę ūkininkai patyrė, kad neužtenka tik pagaminti kokybišką produktą. Kad jį pasirinktų pirkėjas, reikia kažkaip jam įtikti ar patikti.

Paslaugų ir prekių persotintoje rinkoje vyksta nuolatinė kova dėl vartotojo, tiksliau – dėl jo sąmonės. Šio pasaulio galingieji nuo seniausių laikų ieškojo, kaip užkariauti ir pavergti vartotojo sąmonę. Pažangių technologijų amžiuje pirkėjų sąmonei paveikti taikomi labai įvairūs būdai.

„Žmonių sąmonė nuolat atakuojama prekių ženklais, kurie mirguliuoja prekybos centrų lentynose, laikraščių ir žurnalų puslapiuose, televizijos ekranuose. Jei norime turėti rinką, mes, ūkininkai, privalome naudoti tokias pačias priemones, kitaip šita mašina sutraiškys mus. Ir ištikimiems pirkėjams sunku atsispirti akcijų ir kitokiems viliotiniams“, – sakė Rokiškio rajono pieno gamintojas Almontas Šedys, suvokiantis šiuolaikinės rinkodaros poveikį vartotojui.

Rokiškėnas dalį pieno žaliavos perdirba savo ūkyje, o pieno produktus parduoda sostinės gyventojams, tad yra priverstas gilintis į pirkėjų elgseną ir poreikius.

Pieno automatai nepritapo

Ūkininkų bendravimo su vartotojais patirtis gana skirtinga. Vieniems pavyko įtikti pirkėjams, kitiems teko trauktis iš rinkos. Pavyzdžiui, gelbėdamiesi nuo mažų pieno supirkimo kainų, dėl kurių grėsė bankrotai, ūkininkai prisipirko pieno pilstymo automatų, kurie buvo pastatyti prekybos centruose. Tačiau juose pieno pilstymo automatai ilgiau neužsibuvo.

Ko gero, ilgiausiai rinkoje išsilaikė pirmasis tokią naujovę įdiegęs ir bene daugiausia pastangų dėl vartotojų dėjęs Panevėžio rajono ūkininkas Laisvūnas Valikonis. Jis pats daug bendravo su pirkėjais, aiškino šviežio pieno privalumus, kaip naudotis automatais, rūpinosi švara ir estetine aplinka, o nuolatiniams pirkėjams Italijoje pagamino specialias nuolaidų korteles.

Tačiau komunikabilaus jauno ūkininko pastangos daug naudos nedavė. Taip, šviežią pieną iš automatų pamėgo dalis pirkėjų, tačiau jų nepakako, kad atsipirktų pieno gamintojo investicijos.

L.Valikonio kolegos iš rinkos pasitraukė dar greičiau, nors jų pieno pilstymo įranga buvo didmiesčiuose, kur daugiau vartotojų, o jų poreikiai įvairesni. Pieno gamintojai liko nusivylę, kad neperprato pirkėjų elgsenos.

Mato rinkodaros klaidas

Rinkodaros konsultantas Linas Šimonis įsitikinęs, kad pieno automatai – puiki idėja, tačiau jie rinkoje neįsitvirtino dėl elementarių rinkodaros klaidų. Anot jo, viena iš jų – netinkamai buvo apibrėžta produkto kategorija, o tai yra vienas svarbiausių rinkodaros sprendimų.

L.Šimonis mano, kad „natūralus pienas“ yra kur kas geresnė kategorija nei „šviežias pienas“. „Šviežias pienas yra ir parduotuvės lentynoje. Bet ten jis nėra natūralus – iškaitintas, nugriebtas. Pirkėją labiau paveiks žodis natūralus “, – įsitikinęs rinkodaros konsultantas.

Pieno produktus parduodantys ūkininkai nesutinka su rinkodaros specialistu. Anot jų, šviežio pieno prekybos centruose nerasi, nes šviežias – ką tik pamelžtas. Būtent tuo jis ir skiriasi nuo parduotuvėje pirkto.

„Prekybos centrų lentynos lūžta nuo pieno – taip pat ir su užrašu natūralus . Tačiau ar gali tokį produktą vadinti natūraliu pienu, jei perdirbimo metu jis neteko savo sudedamųjų dalių?“ – retoriškai svarstė pieno gamintojas A.Šedys.

Savo produktą kaip „šviežią pieną“ pristatinėjo ne visi pilstymo automatus įsigiję ūkininkai. Štai L.Valikonis buvo pasirinkęs rinkodaros specialisto rekomenduojamą apibūdinimą „natūralus pienas“. Tačiau tai jam neužtikrino sėkmės.

L.Šimoniui užkliuvo ir netvarkinga kai kurių pieno automatų išvaizda, ir pieno kaina. Pasak jo, kaina – rinkodaros pastangų atspindys, todėl geras produktas neturi būti pigus.

Pieno gamintojas A.Šedys sutinka, kad ūkyje pagamintų šviežių pieno produktų kaina turėtų būti aukštesnė, tačiau abejoja, ar brangesni produktai neatbaidys ir taip mažiau perkančių vartotojų.

„Nemokame parduoti. Mūsų produktų kainos nesiskiria nuo kainų prekybos centruose, o kai kurių produktų jos dar ir mažesnės. Tik vienas kitas produktas kainuoja brangiau. Tačiau produktų kokybė skiriasi, tad mums konkuruoti sunku“, – aiškino ūkininkas.

Pasitikėjimą pelnė ne iš karto

Sėkmė lydi ekologinio ūkio savininkus Arūną ir Daivą Giedrikus iš Biržų rajono. Ūkininkai jau ne vienus metus savo išaugintas gėrybes – nuo retų prieskoninių augalų iki tradicinių daržovių – vežioja parduoti į sostines turgus.

Čia darbštumu ir atsakingumu garsėjančių daržovių augintojų laukia nemažai nuolatinių pirkėjų, kurie dar nenusivylė Giedrikų parduodamais produktais. Tad ūkininkų veidai – kaip kokybės garantas. Ne vieną iš pirkėjų Giedrikai vadina bičiuliu, norinčiuosius kviečia apžiūrėti jų ūkį.

Ūkininkai prisimena, kad vartotojus prisijaukino ir jų pasitikėjimą įgijo ne iš karto. „Iš pradžių nelabai norėjo pirkti mūsų brangesnių ekologiškų daržovių. Labai jų ir neraginome, o duodavome tik paragauti ir tikėjomės, kad sugrįš. Taip ir buvo. Mūsų pomidorų paragavę pirkėjai grįždavo jų nusipirkti. Pajutę skirtumą tarp ekologiškai išaugintų ir chemizuotų daržovių vilniečiai jau laukdavo mūsų“, – savo patirtimi dalijosi Giedrikai.

Lietuviams reikia mėsos

Uogų augintojas Mindaugas Šlapkauskas, paklaustas, kaip įtinka pirkėjams, kalbėjo ne taip optimistiškai. „Lietuviams reikia mėsos – štai ir visa rinkodara. Uogos – ne pirmo būtinumo produktas, todėl ir jų paklausa nedidelė. Turguje prie prekiaujančiųjų mėsa išsirikiuoja eilės, o nusipirkti uogų ateina vienas kitas“, – pirkėjų pasirinkimu nusivylęs ne tik šviežias uogas, bet ir uogienes, sultis bei sirupus pardavinėjantis Kauno rajono ūkininkas. Jis augina avietes, juoduosius serbentus, braškes.

Ūkininkas sutinka, jog reikia šviesti ir tinkamai informuoti žmones, kad jie gebėtų atsirinkti, kur natūralus ir kokybiškas produktas, o kur tik išmaniai pristatomas jo pakaitalas.

„Kol kas daug žmonių renkasi kainą, o ne kokybę. Tik nedaugelis atsispiria dabartinės maisto ir chemijos pramonės mašinai, kuriai svarbiausia – pelnas. Tokių žmonių, kurie galvoja, ką deda ant stalo ir kuo maitina savo vaikus, dėka mes dar ir laikomės“, – sakė uogų augintojas.

M.Šlapkauskas apgailestavo, kad mūsų šalyje nėra sveiko maitinimosi ir produktų pirkimo iš pirmų rankų tradicijų. Tokių tradicijų nepadėjo kurti ir įstatymais nežabotas didelių prekybos centrų klestėjimas šalyje. Jie suformavo žmonių pirkimo įpročius, išstūmė mažas parduotuvėles.

„Kas išmano masinio vartotojo psichologiją ir moka užkariauti jo sąmonę, dabar turguose nestovi, o mėgaujasi šiltųjų kraštų kurortais. Pinigai daug ką gali“, – teigė ūkininkas.

Palankūs pokyčiai ūkininkams

Pasak L.Šimonio, smulkiųjų gamintojų ir ypač ūkininkų bėda ta, kad jiems verslas – tik gamyba. Pagaminti esą sugeba visi, tačiau sėkmingai parduoti padeda rinkodaros sprendimai.

„Sėkmingo verslo pavyzdžiai tik įrodo, kad sėkmę lemia ne įranga, ne technologijos, bet gera rinkodara. Įranga ir technologija turi tarnauti rinkodaros sprendimams“, – užtikrino rinkodaros konsultantas.

Anot jo, klysta manantieji, kad, norint sukurti išskirtinę produkto poziciją rinkoje, reikia daug pinigų. Daugiau nei jų reikia sumanumo ir įžvalgos. Ir dar, žinoma, sėkmės.

„Visuomenėje vyksta gana palankūs pokyčiai. Tam tikra visuomenės dalis atsikanda masinės produkcijos, didelėse fermose išaugintų vištų ir kiaulių, gamyklose pagamintų produktų. Yra pasiruošusiųjų daugiau mokėti už kitokius gaminius. Tad ūkininkams tai – puiki galimybė gaminti tokius produktus ir sukurti savo prekių ženklą. Kurie to nepadarys, taps tiekėjais tiems, kurie tai sukūrė“, – įsitikinęs rinkodaros konsultantas, teigęs, kad dar pravers ir pieno pilstymo automatai.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2013.02.27.

Linas Šimonis

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas
  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2023 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.

SAVE & ACCEPT