Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

TV3.lt: Piratavimas socialiniuose tinkluose – jaunimo bandymas užsidirbti?

2016.09.30, Viktorija Chockevičiūtė, TV3.lt

Tikriausiai ne vienas jau pastebėjo naujų puslapių antplūdį socialiniame tinkle „Facebook“, kurie skelbiasi transliuojantys įvairius filmus. Jų puslapiuose vyksta balsavimai, kokį filmą rodytą, jo metu socialinio tinklo naudotojai susirašinėja. Vis dėlto, filmai rodomi nelegaliai o jų metų reklamuojamos prekės ar kiti internetiniai puslapiai.

Kuriame ne tik specialūs puslapiai tam. Štai vienas viešbutis sumanė taip rinkti kuo daugiau „patinka“ savo puslapyje. Mat norit daugiau „Simpsonų“ transliacijų per socialinį tinklą, turite pamėgti pirmiausia jų puslapį. Susisiekus su viešbučio atstovu konkretaus atsakymo kodėl naudojama tokia strategija ir ar tai legalu – negaunama.

„Komercinė paslaptis, ką mes čia darome. Neatskleidžiame ką kaip ir kodėl. Like – patinka, nepatinka ne like. Čia daug kas taip daro, mes nesame pradininkai. Duodam, ką nori žmonės. Visa tą ką esame nupirkę, tą transliuojame“, – blaškėsi atsakinėdamas pašnekovas.

Tačiau paklaustas iš ko perka animacinį filmuką, teatsakė, kad tuo rūpinasi ne jis. Tiesa, siekdami nuslėpti savo veiklą, puslapių valdytojai po live transliacijų stengiasi vaizdo įrašus kuo greičiau pašalinti.

Ilgalaikės naudos nematyti

Marketingo specialistas Linas Šimonis visų pirmiausia pastebi, kad transliuoti autorinių filmų, teisės tokie asmenys tikrai neturi. O štai viešbučio marketingo pavyzdys – beviltiškas.

„Matyt viešbutis neturėdamas išskirtinumo, klientų ir galėdamas konkuruoti tik kaina, yra priverstas užsiiminėti ne strateginiais, taktiniais dalykais, kurie, sakyčiau, apgailėtini“, – sako jis.

Pasak jo, matyt tokios paskyros populiarėja dėl to, kad tai linksma, o dar, jei ir galima kažkokius pinigus užsidirbti, kodėlgi ne.

„Ar tai gali būti bent kiek reikšmingesnis verslas, tikrai ne. Net ta pati linkomanija, mano nuomone, nėra labai reikšmingas verslas. Norint tokiose vietose daryti reikšmingus verslus reikia didelės pasaulinės auditorijos. Lietuvos mastu reikšmingi pinigai tikrai negali būti uždirbami, tuo labiau ilgesniame laikotarpyje. Nes teisėsauga greitai sutvarkys. „Facebook“ priežiūra yra griežta. Manau, kad greitai pasibaigs tokie dalykai“, – komentuoja L. Šimonis.

Kodėl šios transliacijos surenka tūkstančius peržiūrų? L. Šimonio nuomone, ne visi vartotojai tiek techniškai išprusę, kad patys sugebėtų parsisiųsti filmus iš interneto. Be to, tikėtina, kad suveikia bendruomeniškumo jausmas.

„Žmonės pamiršę gyvą bendravimą, gal neturintys tam tikro metų skaičiaus ar nesugebantys susėsti su draugais pasižiūrėti filmo. Tuomet tai pakeičia komentavimu „Facebooke“. Matyt, kartais gali išsikeikti“, – teigia jis.

Sustabdyti tokių paskyrų plitimą – sunku

Advokatų kontoros „GLIMSTEDT Bernotas ir partneriai“ advokatė Asta Macijauskienė įvardija, kad tikrai vaizdo medžiagos padarymas viešai prieinama ar jos transliavimas internetu socialinio tinklo pagalba, tam neturint teisių, yra priskiriamas internetiniam piratavimui. Pažymėtina, kad „teisių turėjimas“ šiuo atveju reiškia, kad kūrinys ne tik turėtų būti įgytas teisėtai, tačiau asmuo, transliuojantis kūrinį interneto tinklais, turėtų turėti teisę tai daryti. Aplinkybė, kad vaizdo medžiagą vartotojas gali žiūrėti tik prisijungęs, šiuo atveju nepaneigia viešo prieinamumo fakto. Už kūrinio padarymą viešai prieinamu ar jo transliaciją internete, gali būti taikoma ne tik civilinė, bet ir administracinė bei baudžiamoji atsakomybė, informuoja advokatė.

Pasak jos, nors socialinių tinklų valdytojai neturi pareigos aktyviai stebėti, ar talpinama medžiaga nepažeidžia autorių teisių, egzistuoja tam tikros šiuolaikinės technologinės priemonės, kurios galėtų padėti užkardyti intelektinės nuosavybės pažeidimus.

„Tačiau atsižvelgiant į tai, kad intelektinės nuosavybės teisių pažeidimo skaičius socialiniuose tinkluose yra milžiniškas, akivaizdu, kad minėtos priemonės nėra taikomos“, – komentuoja advokatė.

Tai kam gi tada tektų atsakomybė už piratavimą socialiniame tinkle? A. Macijauskienės teigimu, tai, kad socialinių tinklų valdytojai neturi pareigos tikrinti informacijos autorystės atitikimus, nereiškia, kad jų atsakomybė yra visiškai apribota daromų pažeidimų atžvilgiu.

„Nustačius tokį pažeidimą, atsakomybės bus išvengta tik tuo atveju, jei socialinio tinklo valdytojai nežinojo apie neteisėtą pažeidėjo veiką ar teisių pažeidimą, o sužinojus ėmėsi skubių, aktyvių ir efektyvių veiksmų pažeidimui nutraukti. Deja, šiai dienai autorių teisių tinkamo naudojimo stebėjimas yra paliktas patiems autoriams ir aktyviems visuomenės nariams, kurie, pastebėję pažeidimą, informuoja socialinių tinklų valdytojus“, – visgi pastebi advokatė.

Štai nors autorių teises sauganti asociacija LATGA anksčiau nebuvo pastebėjus tokių atvejų „Facebooke“, Muzikos kūrinių skyriaus vadovas Marius Kuzminas pripažįsta, kad toks tiesioginės transliacijos būdu filmų viešas paskelbimas be licencijos tikrai yra autorių teisių pažeidimas.

„Be jokios abejonės, nurodytas paskyras sukūrę asmenys jokių licencijų negavo. LATGA savo ruožtu, sužinojusi apie tokią neteisėtą veiklą visada teikia prašymus „Facebook“, kad tos paskyros būtų panaikintos“, – informavo jis.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2016.10.03.

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT