Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

TV3.lt: Tradicinėms parduotuvėms – konkurentų iššūkis

2009.12.04, Edita Gudavičė, TV3,lt

Sparčiai mažėjantys pardavimai šalies parduotuvėse gali patirti dar vieną smūgį. Žmonėms siūloma vis daugiau alternatyvų, kaip įsigyti pigesnių prekių aplenkiant tradicines parduotuves.

Didmiesčių gyventojai jau išbandė užsienyje seniai populiarias muges – išpardavimus, kurių metu didžiuliame angare sustatomos dėžės su naujais batais ir drabužiais, o pirkėjai vadovaujasi principu “Išsiknisai gerą prekę – ji tavo”. Kadangi sutaupoma pinigų parduotuvės nuomai, inventoriui ir personalo išlaikymui, todėl nėra didelių prekių antkainių ir jas galima įsigyti gerokai pigiau.

Iš dėžių

Tokios mugės kas mėnesį apsilanko vis kitame mieste. Jas jau išbandė vilniečiai, kauniečiai ir šiauliečiai, o kitą savaitgalį nebrangių drabužių iš Europos gamintojų mugė – išpardavimas “Discounter” atvyks į Klaipėdą.

“Iš Europos gamintojų sandėlių į Lietuvą atvežtos prekės mugės metu parduodamos viena kaina – visi drabužiai po 19,99 Lt, avalynė – 34,99 Lt. Tad už tą pačią kainą galima įsigyti ir kailinius, ir sportinius marškinėlius, viskas priklauso nuo pirkėjo”, – sako UAB “Discounter Clothing” regiono vadovė Giedrė Kuldmae.

Paprastai tokioms mugėms organizuoti pasirenkamos labai didelės patalpos, kur galėtų tilpti per 60 tūkst. prekių. Mugės metu pasirinktoje vietoje tiesiog sustatomos dėžės, iš kurių pirkėjai patys renkasi norimus daiktus. Matavimosi kabinų nėra. Veikia tik kelios kasos, kur galima sumokėti pinigus.

“Teko girdėti pasipiktinimų, esa net dėvėtų drabužių parduotuvėse prekes pakabina ant pakabų, o čia tenka pačiam raustis. Tačiau tokiems pirkėjams primename, kad vien dėl to jie už naujas prekes moka tiek mažai. Beje, jei grįžus namo pastebimas prekės brokas – ją galima pakeisti, žinoma, jei mugė iš jūsų miesto dar neišvyko. Paprastai viename mieste ji užsibūna tris dienas”, – aiškino G. Kuldmae.

Pasak jos, Lietuvoje tokiu principu pardavinėjamos kataloguose “Otto” ir “Quelle” siūlomos prekės.

Pavyzdžiui, Vilniuje pavyko parduoti per 15 tūkst. daiktų iš pasiūlytų 40 tūkst.

“Toks apsipirkimo būdas kaimyninėse šalyse tapo labai populiarus, todėl nutarėme šią paslaugą teikti ir lietuvaičiams. Tikimės, kad nebrangiai įsigyti kokybiškų gaminių bus patrauklu ir Lietuvos pirkėjams, o šios mugės taps tradicija mūsų šalyje. Planuojame apsilankyti ir mažesniuose miestuose”, – sako G. Kuldmae.

Baltijos šalyse pirmieji tokias muges organizuoti prieš metus pradėjo estai, pusmetį jos vyksta ir Latvijoje.

Perka internetu

Lietuviai žino ir kitų būdų, kaip pigiau įsigyti prekių net neužsukus į parduotuves. Vis populiaresnė tampa prekyba internetu. Klaipėdiečiai pasakojo, kad jie internetinėse svetainėse užsisako įvairių prekių, kurias tiekėjai parveža iš Lenkijos. Atsiskaitymas vyksta internetu, o prekės sutartu metu perduodamos prie prekybos centro “Akropolis”. Ypač populiaru šitokiu būdu pirkti prekes, skirtas vaikams – sauskelnes, maistelį. Teigiama, kad šitaip įsigytų sauskelnių pakuotė kainuoja keliasdešimt litų pigiau nei Lietuvos parduotuvėse.

Ypač suaktyvėjo firminės produkcijos platintojai, kurie iš didmenininkų įsigyja firminių prekių ir savo rate per pažįstamus jas pardavinėja. Kai kurių grožio salonų atstovai sakė jau nebegalintys atsiginti tokių prekeivių, kurie pigiai siūlo įsigyti kosmetikos priemonių.

“Ko tik mums nesiūlo – nuo kvepalų iki šaldytuvų”, – sakė vardo ir pavardės prašiusi neskelbti kirpėja.

“Prekybos sferoje prasidėjo revoliucija”

Linas ŠIMONIS, rinkodaros strategijos konsultantas:

Prekybininkai gal ir puls prieštarauti, bet, mano nuomone, Lietuvoje gana skurdus pasirinkimas, ypač – aprangos srityje, o kainos – kur kas aukštesnės nei Vakarų Europos šalyse. Pavyzdžiui, Prahoje batai kainuoja kartais net tris ir keturis kartus pigiau nei pas mus. Labai stebina, kai užsienio šalyje tokiame pat prekybiniame tinkle, kaip ir mūsų šalyje, kuri nors prekė kainuoja perpus pigiau. Dėl to tikrai negalima suversti visos kaltės didesniems mokesčiams. Tad akivaizdu, kad mūsų šalyje yra puiki niša suklestėti alternatyvioms pardavimo formoms.

Dabar mūsų šalyje prekybos sferoje vyksta revoliucija. Ir tai tik pradžia. Pokyčiai tęsis kokį dešimt metų. Jaučiamas internetinės prekybos bumas. Pradingsta baimė būtent šitokiu būdu pirkti prekes. Po dešimties metų aš sunkiai įsivaizduoju kai kurių parduotuvių egzistavimą. Juk dabar daugelis buitinių prekių parduotuvių tampa tarsi pavyzdžių salės. Žmonės ateina, išsirenka patinkantį televizorių, užsirašo jo modelį, o grįžę namo tokį pat susiranda internete už gerokai mažesnę kainą. Prekybininkai turi labai sukrusti, transformuotis, kad išliktų.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2009.12.05.

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT