Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

Vakarų ekspresas: Saldžioji psichozė gali apkartinti gyvenimą

2011.02.12 Edita Gudavičė, Vakarų ekspresas.

„Ar prisipirkai cukraus?“ –  ši frazė pastarosiomis dienomis keičia įprastus pasisveikinimo žodžius. Pakako vos keleto niekaip nepagrįstų žinučių žiniasklaidoje, jog cukrus brangs dvigubai, ir žmonės puolė šluoti prekybos centrų lentynas. Prekybininkai ir tiekėjai tikina, esą šitoks dirbtinis efektas jiems nenaudingas, nes cukrus šiuo metu tikrai nėra perteklinė prekė, kurią norėtųsi kuo greičiau išparduoti. Tačiau kiti specialistai net neabejoja, kad tai puikiai suorganizuota pardavimų akcija, atskleidžianti, kaip lengva manipuliuoti Lietuvos žmonėmis.

„Pirk šiandien, nes rytoj bus brangiau“, – panašu, kad tokia rinkodaros priemonė darosi kur kas efektyvesnė nei nuolaidų akcijos.

Dažnai pakanka vos vienos žinelės apie galimą kurio nors produkto brangimą ir žmonės pradeda desperatiškai pirkti tą prekę, visiškai nebekreipdami dėmesio į realius suvartojimo kiekius.

Neseniai buvo praūžusi grikių pirkimo manija, tačiau, pasak prekybininkų, ji nė iš tolo neprilygo dabartinei cukraus pirkimo karštinei.

Patys apstulbę?

Prekybininkai teigia patys negalintys patikėti tuo, kas vyksta pastarosiomis dienomis. Nors krizė lyg ir buvo išmokiusi žmones racionalesnio mąstymo einant apsipirkti, tačiau prasidėjusi cukraus pirkimo psichozė paneigė visus iki šiol išsakytus teiginius apie protingą vartojimą.

„Esame gavę tokią informaciją, kad cukrus dar gali brangti 10-15 procentų, tačiau apie dvigubą kainos kilimą tikrai nebuvo jokios kalbos. Todėl keista, kad žmonės šitaip jautriai sureagavo į šią paskleistą niekaip nemotyvuotą informaciją“, – stebėjosi „Maxima LT“ Įvaizdžio ir komunikacijos departamento direktorė Lina Muižienė.

Ji patikino, kad prekybos centrams šis cukraus pirkimo bumas tikrai ne į naudą, nes dabar reikia sukti galvas, kaip užtikrinti, kad šios prekės nepritrūktų prekybos centrų lentynose.

„Jei žmonės ir toliau taip šluos cukrų iš lentynų, tuomet realiai jo gali pradėti trūkti, ir automatiškai gali kilti jo kaina. Žodžiu, – patys žmonės padarys dirbtinį kainų šuolį“, – perspėjo L. Muižienė.

Cukrus viena paklausiausių prekių tapo jau šios savaitės pradžioje, tačiau didysis ažiotažas užfiksuotas trečiadienį ir ketvirtadienį. Prekybininkai neslepia, kad pasidarė sunku pripildyti lentynas šios prekės.

„Ketvirtadienį sulaukėme ypač didelio pirkėjų aktyvumo, cukraus pardavimai išaugo daugiau nei dukart. Kai kuriose parduotuvėse darbo pabaigoje cukraus pritrūko, todėl užsakėme papildomus kiekius, kad visi norintieji galėtų jo įsigyti. Kas galėjo paskleisti tokią informaciją, – nežinome. Jos sukeltas ažiotažas buvo staigmena mums patiems“, – komentavo prekybos tinklo IKI komunikacijos skyriaus vadovas Valdas Lopeta.

Kai kurie prekybos centrai net iškabino lenteles, kuriose skelbiama, jog vienas žmogus gali įsigyti tik 12 pakelių cukraus.

„Žmonės pradėjo gudrauti – nusiperka 12 pakelių ir vėl eina iš naujo pirkti. Kiti išvažiavo iš prekybos centro prisikrovę pilnus vežimus. Manau, kad pagrindiniai pirkėjai buvo mažmenininkai, kurie norėjo prisipildyti cukraus atsargas. Tad siekdami užkirsti kelią pasipelnyti perpardavinėtojams mes ir įvedėme apribojimus“, – pasakojo vieno prekybos centro prekių grupės vadovė.

Ypač nesaldu mažesnių miestelių gyventojams. Kai kuriose mažesnėse kaimo parduotuvėse cukraus neliko visai.

Iškreipia rinką

Nuo metų pradžios tiekėjai cukrų jau yra pabranginę apie 10 procentų. Vakar cukraus kaina didžiuosiuose prekybos centruose svyravo nuo 3,29 iki 3,45 lito už kilogramą.

Prekybininkai pastebi, kad cukraus kaina svyruoja nuolat ir tai priklauso nuo to, kokios yra jo kainos pasaulinėse biržose. Pavyzdžiui, 2010 metais cukraus kaina ir kilo, ir krito, bet nuolat svyravo apie 3 litus.

„Kad cukrus kainuos 6 litus, – kol kas tai visiškai nereali prielaida. Šis atvejis iškreipia rinką. Lieka tikėtis, kad tas ažiotažas per kelias dienas nurims, ir vėl viskas stos į senas vėžes“, – vylėsi L. Muižienė.

Teigiama, kad cukrus brangsta dėl prasto cukrinių runkelių derliaus, mat dėl to buvo pagaminta mažiau šio produkto. Be to, gamintojai ir perpardavėjai cukrų laiko sandėliuose, laukdami vasaros. Kainos Lietuvoje kyla ir dėl to, kad pardavimus pristabdė ir Lenkijos gamintojai. Esą jei jie vėl prekiautų Lietuvoje, cukrus pigtų.

„Jau ne pirmus metus cukraus paklausa viršija pasiūlą Europos Sąjungoje. Kadangi tai uždara rinka, kuri remiasi Europos Komisijos reglamentais, Komisija ieško išeičių iš susidariusios situacijos. Cukrus brangsta, kaip ir visa kita žemės ūkio produkcija. Cukrinių runkelių derlius šiais metais buvo labai blogas ir cukraus nebuvo pasigaminta tiek, kad būtų perteklius. Kaina šiek tiek kyla jau ne pirmas mėnuo.

Ketvirtadienį kilusi panika parduotuvėse buvo sukelta gandų ir yra perdėta. Kadangi cukrus buvo išpirktas visuose prekybos centruose, dabar užtruks šiek tiek laiko, kol tiekėjai papildys šio produkto kiekius į parduotuves“, – komentavo UAB “ARVI ir Ko”, kuriai priklauso Marijampolėje esantis cukraus fabrikas “Arvi cukrus” komercijos direktorius Rytis Morozovas.

„Burbulas sprogo – tegyvuoja burbulas“

Linas ŠIMONIS, marketingo strategijos specialistas
Žmogui įtaką daro įvairūs dalykai, tačiau vienas pačių stipriausių – socialinė nuomonė. Žmogus linkęs daryti taip, kaip daro visuma, net nelabai susimąstydamas, ar jam to tikrai reikia. Tuo pagrįsti visi burbulai, juk pučiant nekilnojamojo turto burbulą daugelis butus pirko ne todėl, kad neturėjo kur gyventi, bet todėl, kad visi pirko ir gąsdino, jog ateityje būstas dar brangs.

Nepaisant to, kad nekilnojamojo turto burbulas sprogo, mes vėl aklai pasiduodame kitam burbului. Kodėl įstatymuose numatyta, kad likus dienai iki rinkimų negalima reklamuotis ir net skelbti reitingų? Dėl to, kad žmonės linkę net balsuoti taip, kaip daro dauguma. Ir tai nėra vien lietuvių bruožas.

Reikia prisiminti, kad žmonės sprendimus priima vadovaudamiesi emocijomis, o ne protu, kaip norėtųsi tikėti. Tuo naudojasi ir rinkodaros specialistai. Juk rinkodara yra ta pati psichologija. Akivaizdu, kad žmones labai veikia retumo faktorius. Jei parašysi, kad prekių kiekis ribotas arba išleista tik 300 egzempliorių, – pardavimai kaip mat didės. “Man nebeliks, aš nebegausiu”, – tokios mintys žmogų skatina griebti daiktą net negalvojant, ar jam jo tikrai reikia.

Pastaruoju atveju apribojimas prekybos centre, kad vienam žmogui galima pirkti tik 12 pakelių cukraus, taip pat veikia emocijas: „Vadinasi, cukraus iš tiesų trūksta…“ Taip ir kyla psichozės, o tai yra labai galinga jėga.

Viena žinomiausių tokių psichozių vyko prieš keliasdešimt metų, kai, regis, Didžiojoje Britanijoje per radiją buvo transliuojamas radijo vaidinimas, kuriame buvo kalbama apie tai, kad nusileido ateiviai ir prasidėjo karas. Nors keletą kartų buvo pakartota, kad tai tik radijo vaidinimas, žmonės masiškai pradėjo evakuotis, buvo užkimšti keliai…

Kaip nepasiduoti tokioms psichozėms? Padėti galime tik patys sau. Užuot pasidavus masinei nuomonei, geriau ieškoti patikimų šaltinių. Užuot puolus pirkti cukraus, ar ne geriau paieškoti informacijos internete, kokios yra pasaulinės tendencijos.

„Pagiriamasis žodis prekybininkams už akciją“

Gediminas NAVAITIS, psichologas
Visa tai, kas vyksta pastarosiomis dienomis, tik parodo, kaip puikiai prekybininkai moka organizuoti poveikį pirkėjui. Iš tiesų dabar pakanka internete publikuoti žinutę ir tereikia dienos, kad su komentarų pagalba žmones būtų galima privesti prie psichozės. Juk per dieną visą internetą galima prigrūsti komentarų, bylojančių, kad cukraus tikrai tuoj nebeliks, arba kad jo kaina šoktels dvigubai.

Prekybininkus tik galiu pagirti už puikiai suorganizuotą pardavimų akciją. O jei prekybininkai tikina, kad jiems ši psichozė nenaudinga, tai galiu juos dar pagirti ir už nuostabų humoro jausmą.

Kalbant apie patį cukrų, reikia priminti, kad jis priklauso strateginėms atsargoms, tad jo negali pritrūkti. Be to, nereikia pamiršti, kad mūsų rinka yra atvira, juk jo galima atsivežti iš Latvijos, Estijos ar Lenkijos.

Ministras kaltina prekybos centrus

Lietuvos didieji prekybos centrai greičiausia naudojasi savo dominavimu rinkoje, kadangi realaus pagrindo kelti cukraus kainą Lietuvoje nėra, o panika dėl esą kylančių cukraus kainų yra kuriama dirbtinai, – tikina ūkio ministras Dainius Kreivys.

„Cukraus Lietuvoje yra pakankamai, jo tikrai netrūksta ir Europos Sąjungos šalyse. Londono ir Niujorko pasaulinėse biržose cukraus kainos šią savaitę krito“, – pažymi D. Kreivys.

Ūkio ministerijos duomenimis, šiuo metu Lietuvoje cukraus atsargos sudaro beveik pusę per metus šalyje suvartojamo kiekio, o per metus Lietuvoje suvartojama 110 tūkst. tonų cukraus. Tuo metu ES šalyse yra sukaupta apie 2 mln. tonų cukraus.

Pasak ministerijos, Lietuvos didieji prekybos tinklai nebuvo gavę jokių pranešimų apie tai, kad cukraus gamintojai ar tiekėjai žada kelti cukraus kainas.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2011.02.12.

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT