Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

Lukiškių aikštės memorialo projektas ir Vietnam Veterans Memorial Washington'e
Lukiškių aikštės memorialo projektas ir Vietnam Veterans Memorial Washington’e

Didžiulis triukšmas dėl paminklo Lukiškių aiktėje, tačiau niekas nepastebi tikrosios šaršalo priežasties.

Eilinį kartą strategija painiojama su taktika

Strateginiai sprendimai yra įmonės, organizacijos, valstybės vidinio darbo pasekmė. Juos priima tik auščiausio lygio vadovai – savininkai, valdyba, direktoriai, Seimas, Prezidentas. Tik akcininkų susirinkimuose, valdybos posėdžiuose, Seime ir Prezidentūroje formuluojama strategija ir nuleidžiama vykdyti darbuotojams, vyriausybei.

Kiek yra marketingo vadybininkių, kurioms leidžiama nuspręsti, kokią gamyklą įmonė statys?

Ką sakytumėt apie vadovus, kurie vadybininkei leidžia sugalvoti, ar įmonei statyti gamyklą, žirgyną ar pinigus paaukoti labdarai?

Keistas klausimas? Ne vadybininkei tokius dalykus spręsti?

Bet situacija su Lukiškių aikšte yra būtent tokia. Strateginis sprendimas – kokį paminklą statyti, t.y., kokią žinutę tautai ir pasauliui norime perduoti, priimamas ne Seime ar Prezidentūroje, o nykias institucijas atstovaujančių ir situacijoje nesigaudančių klerkų peradresuojamas skulptoriams ir architektams.

Skulptoriai ir architektai yra skulptūros ir architektūros specialistai, jų išsilavinimas ir patirtis leidžia priiminėti sprendimus skulptūros ar architektūros srityje, tačiau jie nėra nei prezidentai, nei valstybių marketingo specialistai, nei istorikai. Įvairūs valstybės klerkai tėra rūbininkių atitikmuo verslo įmonėje, tačiau, kaip ir rūbininkės, jos už vadovus viską geriau išmano, įsiveda savo tvarką ir vaizduoja didelę valdžią.

Šio skandalo tikroji priežastis – iš skulptorių ir architektų reikalaujama strateginių sprendimų, nors jie, nei vargani klerkai negali jų priimti lygiai taip pat, kaip rūbininkė ar marketingo vadybininkė negali priimti sprendimo dėl gamyklos statybos.

Šiandien visa diskusija yra ne apie skulptorių menines idėjas, iškomunikuojant suformuluotą strateginę žinią, o apie pasiūlytų strateginių idėjų vertinimą. Lyginami ratai su batais, tiltai su miltais, vytis su partizanais, architektūrinius vertinimo kriterijus paliekant antrame plane.

O po to stebimasi, kokie keisti pasiūlymai, bet ponai, jūs siūlytojams nesuformulavote tinkamos užduoties!

Kokią žinutę norime perduoti sau ir pasauliui?

Paminklas valstybės pagrindinio miesto pagrindinėje aikštėje yra daugiau, nei šiaip paminklas. Tai yra valstybės identiteto simbolis.

Partizanai – garbinga, svarbi mūsų pokario istorijos dalis, tačiau tas dešimtmetis nėra esminis tūkstantmetės valstybės bruožas.

Net valstybės gyvavimo šimtmetyje tai dešimtadalis laikotarpio.

Tuo labiau, kad tai nėra istorija apie mūsų laimėjimus, tai istorija apie didvyrišką, bet pralaimėtą kovą.

Okupantai gerai išmanė psichologiją, tad leidimu didžiuotis pralaimėjimais diegė lietuvio sąmonėje nepilnavertiškimo kompleksą, idėją, kad be „didžiojo brolio“ mes esame niekas. Taip ir suformuota verksnių ir skundų, beviltiško susitaikymo ir paklusnumo kultūra, pradėti garbinti įvairūs pilėnai ir paskenduolės.

Atsakas okupantų diegtam nepilnavertiškumui būtų pastatyti paminklą tam, kuo galime didžiuotis, kas mus išskiria iš pasaulio, kur buvom pirmieji ir visiems rodėm kelią.

Sausio 13-tąją jau pradedame švęsti ne kaip aukų ir raudų, o kaip pergalės dieną. Tai puiku, nes didžiuojamasi pergalėmis, o ne pralaimėjimais.

Lietuvos strateginio išskirtinumo istorijoje paieškos

Jei pažvelgsim į Lietuvos istoriją, atrasim, kad vienoje itin svarbioje vietoje Lietuva ilgai buvo pirmaujanti visoje Europoje.

Tai demokratija ir įstatymų viršenybė.

Lietuva šimtmečiais aplenkė kitas Europos valstybes demokratiniu požiūriu į žmogaus teises, laisves (įskaitant religines!), įstatymais apribojo valdžios teisę kištis į privatų gyvenima, įtvirtino įstatymų viršenybę prieš valdovą.

Skirtingai nuo kitų šalių, valdovas Lietuvoje buvo renkamas, o ne paveldimas ir savo esme buvo artimesnis dabartinio prezidento pareigybei, o ne absoliučiam monarchui.

Matyt, pusė pasaulio valstybių ir šiandien nepriaugo iki tokio demokratijos lygio, kokia Lietuvoje buvo LDK ir ATR laikais.

Statutai ir konstitucija – Lietuvos intelektualinis perlas

Geriausiai visa tai simbolizuoja keturios konstitucijos: trys Statutai ir Gegužės 3-iosios Konstitucija.

Tiesa, techniškai Statutai nėra konstitucijos, tačiau jų novatoriškumas ir svarba tokia didelė, kad nebus nuodėmė truputį perdėti. Tuo labiau, kad trečiasis galiojo 250 metų – ar įsivaizduojate, kokios kokybės įstatymų rinkinys tai buvo, kad jo galiojimas tesėsi trečdalį Lietuvos valstybės gyvavimo laiko?

Trečio Statuto dalis, įtraukta net į UNESCO „Memory of the World“ sąrašą, yra įžymusis Varšuvos konfederacijos aktas, kuris sako, kad joks žmogus negali būti persekiojamas dėl savo įsitikinimų, įskaitant religinių. Net šiandien pusei pasaulio tai tėra svajonė, o pas mus tai įtvirtinta įstatymuose prieš pusę tūkstančio metų!

Pirmoji Europos konstitucija – taip pat priimta mūsų valstybėje, tik dėl bukai trumparegiško požiūrio apie tai nekalbama.

Dar blogiau, dabartinės mūsų konstitucijos kūrėjai padarė stambią klaidą, preambulėje paminėdami Statutus, tačiau pamiršdami, kad mes turėjome pirmąją Europos konstituciją. Pasaulyje tik Jungtinės Amerikos Valstijos mus šiek tiek aplenkė.

Kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

Jeigu strategiškai apsisprendžiame, kad svarbiausias tūkstantmetės Lietuvos bruožas – demokratija ir konstitucijos, tampa akivaizdu, koks paminklas turi iškilti Lukiškių aikštėje.

Tai paminklas trims Statutams ir Gegužės 3-iosios Konstitucijai.

Labiau simbolinės vietos Lietuvoje nerasim – pagrindinio miesto pagrindinė aikštė, priešais buvusius gestapo ir KGB rūmus. Akivaizdesnio vidurinio piršto parodymo totalitarizmui nesugalvosi.

Deja, šiandien galvojama, kaip apeiti įstatymus ir pritempti konkurso laimėtoją prie … kažko. Kitaip tariant, šiandieninė situacija labiau panaši į KGB ir gestapo metodus, kai įstatymai skaitomi ir pritaikomi pagal galingesniųjų norus, o ne į teisę ir demokratiją.

Lietuvis – tai tas, kuris myli laisvę ir gerbia Trečią Statutą

Duokime aiškią užduotį skulptoriams ir architektams, ir esu įsitikinęs, kad ginčysimės ne kokį mažiau blogą paminklą statyti, ne kaip apeiti įstatymą, draudžiantį laimėjusio paminklo statybą, bet kaip išsirinkti geriausią projektą iš krūvos puikių pasiūlymų. Skulptoriai ir architektai yra puikūs, tik užduotis netinkamai formuluoja netinkamų institucijų netinkami klerkai.

Apsispręskime, ko mes norime – ne pagal įstatymus sukurto ir pritempto paminklo dabar madingai temai, ar valstybės išskirtinumo visoje Europoje, teisės ir demokratijos simbolio.

Tuo pačiu tai būtų ir savotišku paminklu partizanams, kovojusiems už laisvę, ir 1836, 1863 metų sukilėliams, kurie per tardymus į klausimą „kas yra lietuvis“ atsakydavo:

„Lietuvis – tai tas, kuris myli laisvę ir gerbia Trečią Statutą“.

O geras vadovas yra tas, kuris pasirenka strategiją ir pavaldinius priverčia jos laikytis.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Skaitytojai, perskaitę šį straipsnį, po to dažniausiai skaitydavo:
  • Marketingo pagrindai vadovui
  • Vadovo konsultavimas
  • Marketingo strategijos paskaita

Linas Šimonis | 2017.12.05.

Diskusija

  1. Brilijant says

    2018.06.01 at 01:40

    Wow! Ikvepiantis straipsnis

  2. Donatas Giknius says

    2019.10.04 at 08:19

    Įpilsiu žibalo į ugnį – ten reiktų pastatyti paminklą Jogailai. Gerbiamam lenkų ir nepelnytai sumenkintam lietuvių. Lietuvos ir Lenkijos karaliui. Tada kartu stovėjome prieš ordą. Stovime prieš ją kartu ir dabar. Vilniaus krašte, Vilniuje, tai netgi labai simboliška būtų. Toks kaip ir vienybės simbolis

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

  • Maxima: beprasmiai šūkiai ar strategijos įtvirtinimas?

    Maxima: beprasmiai šūkiai ar strategijos įtvirtinimas?

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT