Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

Verslo sėkmės receptas: sukurk naują kategoriją ir būk joje pirmas.

Taip, sėkmingo verslo receptas iš tikrųjų yra toks paprastas. Su viena pataisa – pirmu ne rinkoje, o pirkėjo mintyse.


Pirmasis mintyse tampa lyderiu

Net nepastebime, kiek daug mus supančių brand’ų yra lyderiai, nes sugebėjo pirmieji mūsų mintyse užimti atitinkamos kategorijos pozicijas:

– Omnitel, pirmasis mobilaus ryšio operatorius.
– Sinerta, pirmoji pradėjusi restauruoti printerių tonerius.
– Suslavičiaus, pirmasis lietuviškas kečupas.
– Pūkas, pirmoji lietuviškos muzikos radijo stotis.
– Maxima, pirmasis didelių maisto prekių parduotuvių tinklas.
– Jacobs, pirmoji malta kava vakuume.
– Ariel, pirmieji skalbimo milteliai.
– Kika, pirmosios zooparduotuvės.
– Daumantų, pirmasis europietiško skonio lietuviškas majonezas.
– Verslo žinios, pirmasis laikraštis verslui.
– KristiAna, pirmosios brangios kosmetikos parduotuvės.

Pirmasis visuomet yra „tikras”, „originalus”. Visi kiti automatiškai lyginami su pirmuoju, ir lyginami dažniausiai su neigiama išankstine nuostata.

Tiesą sakant, dauguma šių produktų nebuvo pirmieji rinkoje. Nėra svarbu pirmam atsirasti rinkoje. Svarbu yra pirmam atsirasti pirkėjo mintyse. Realybė yra ne tai, kas vyksta iš tikrųjų, o tai, kas vyksta pirkėjo mintyse.

Sinerta nebuvo pirmoji įmonė, pradėjusi pildyti printerių tonerius. Bet ji buvo pirmoji, sugebėjusi su „tonerių pildytojų” idėja įsibrauti į mūsų mintis.

Pūkas nebuvo pirmasis, pradėjęs transliuoti lietuvišką muziką. Tai jau darė Lietuvos radijas. Bet jis buvo pirmasis, sugebėjęs su „lietuviškos muzikos” idėja įsibrauti į mūsų mintis.

Jacobs nebuvo pirmoji kava. Eduscho atsirado anksčiau. Bet Jacobs pirmieji atsidūrė mūsų mintyse.

Verslo žinios nebuvo pirmasis laikraštis verslui. Panašiu metu atsirado ir Naujasis kapitalas (kas jį dabar prisimena?). Bet Verslo žinios pirmesnės atsidūrė ant verslininkų stalo (kas jų šiandien bent neperžiūri?).

Taigi, atsiradimas pirmam rinkoje nereiškia nieko. Rinkos karalius yra tas, kuris pirmas atsiduria pirkėjų mintyse. Kuris pirkėjo mintyse sukuria „originalo” poziciją.

Sugebėjimas pirmam atsidurti pirkėjų mintyse ir yra marketingo menas. Tam reikia drąsos, žinių, kantrybės, daug darbo ir, žinoma, šiek tiek pinigų.

Ką daryti, jei jau nesi pirmas?

Išeitys dvi. Pirmoji – būti lyderio alternatyva. Antroji – surasti produkte pirkėjui svarbų atributą ir jo pagrindu sukurti naują kategoriją. Tapti tos kategorijos lyderiu.

Gerų pavyzdžių? Prašom:

– Lavazza, pirmoji brangi kava.
– C&D, pirmosios brangios dovanų parduotuvės.
– Norfa, pirmasis pigių maisto parduotuvių tinklas.
– Tele2, pirmasis mažų tarifų mobilusis operatorius.

Nė vienas iš šių produktų nekonkuruoja su didesniu ir tvirtesniu konkurentu kaktomuša. Kiekvienas produktas buvo pirmas savo sukurtoje naujoje kategorijoje – brangios kavos ar pigių parduotuvių.

Naujos kategorijos karalius

Kiekviename versle, jam bręstant, atsiranda naujų kategorijų sukūrimo galimybės. Paprasčiausias pienas parduotuvėje jau pasidalino į dvi kategorijas – įprastą ir ilgo galiojimo pieną.

Svarbu nepražiopsoti momento, pajausti, kada rinka jau subrendo naujai kategorijai. O po to drąsiai ją užimti (į kokias kategorijas dalinsis ilgo galiojimo pienas?). Taip, teks paaukoti savo pozicijas (silpnas) didelėje rinkoje, tačiau kaip prizą už tai gausime galimybę dominuoti naujoje kategorijoje. Ir pelnas toje dominuojamoje kategorijoje gali pasirodyti kur kas didesnis, nei iš varganų pastangų kovoti dėl nors ir didesnės, bet jau užimtos rinkos.

Dar kartą: nesvarbu, ar esi pirmas rinkoje, svarbu, kad būtum pirmas pirkėjo mintyse. Būti pirmu rinkoje gali daugelis. Bet būti pirmu pirkėjo mintyse gali tik drąsus, kantrus ir išmintingas.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2006.11.06.

Diskusija

  1. Albertas Škutas says

    2006.11.06 at 12:42

    Na štai, pirmas straipsnis, kuris nesukelia noro ginčytis. Galima pasirašyti po kiekviana pastraipa. Gal todėl, kad jame niekas nepuolamas, niekas nekritikuojamas, o tiesiog primenami ir akcentuojami visiems ką nors parduodantiems ar norintiems parduoti svarbūs dalykai. Átariu, Linai, kad šis straipsnis daug komentarų nesulauks, kas žinoma nė kiek nesumenkins jo svarbos ir aktualumo

  2. Andrius Bakutis says

    2006.11.06 at 13:15

    Na del sito nesutikciau: “Maxima, pirmasis didelių maisto prekių parduotuvių tinklas.”

  3. Simas Kalvinskas says

    2006.11.07 at 13:12

    Sutinku, kad pagaliau aiskus konkretus straipsnis ir su gerais pavyzdziais. Beje, grazus sutapimas,kad vakar Pinigu kartoje irgi buvo akcentuojama butent si mintis – buti pirmu pirkeju mintyse, o po to jau visa kita.

  4. Jonas Henrikas Rapalis says

    2006.11.09 at 09:52

    Aišku, logiškai pagrįsta, konkretu. Naudinga + malonu skaityti tokį straipsnį. Tikėtina, kad Šimonis taps Pirmas Lietuviškas Profesionalus Marketingistas. Džiugu…

  5. Mantautas Jokubėnas says

    2006.11.10 at 18:10

    man tai atrodo, kad autorius labai kartojasi… labai kartojasi…

  6. Andrius Karčauskas says

    2006.11.13 at 14:54

    As manau kad Lietuvoje, kazin ar rasciau stipraus brand`o imone, bent jau lietuvisku kapitalu. O jei paprasciau zvilgteletumeme, i antraji brand`u penketuka, tai manau kad kiekvienas rado savo nisas, kad ir norfa, jos juk tikslas susirinkti tuos zmogiukus, kuriems rupi sutaupyrtas centas, bet ne produkto kokybes, aptarnavimo ar bent jau aplinkos kurioje jis randasi ………………..Kartais man baisu kai pagalvoju kas lietuvoje yra Brand`as

  7. Edis Tamošauskas says

    2006.11.15 at 00:31

    “kad ir norfa, jos juk tikslas susirinkti tuos zmogiukus, kuriems rupi sutaupyrtas centas, bet ne produkto kokybes, aptarnavimo ar bent jau aplinkos kurioje jis randasi …” – perdėta. Kokybės, aplinkos ir kainos balansas man, kaip pirkėjui, ten tebėra geriausias (nors fantastišką nuolaidų planą jie atšaukė kažin ar naudingai). Ir tai pabrėžiant, kad kokybė man yra itin svarbi, o kainoje nesunkiai galėčiau rinktis variantus. Tiesiog priskiriu save praktiškiems, ir čia jų pozicionavimas – kaip ir dešimtukan. Bėda ten būtų nebent savo darbuotojų kažin ar užtektinas vertinimas – kaip ir nemažoje dalyje LT verslų. Reikia pažymėti, kad Lino straipsnis išties skaitosi šviežiai ir lengvai, nors iš tikro tėra jau matytų jo įsitikinimų pakartojimas. Patrauklesnė, vienareikšmiškesnė forma – didesnis pritarimas?

  8. Daiva Dieninė says

    2006.11.17 at 17:20

    Linai, belieka tik dar daugiau sutraukti mintis ir rašyti aksiomas :)
    o kaip jas įgyvendinti- tai jau kiekvieno marketingo speco reikalas… ar ne?

  9. Renata Kiršytė says

    2006.12.04 at 23:36

    O čili pica, čili kaimas ir kt iš UAB Èilijos tinklo galime laikyti labai tvirtu brand’u? Dar nepasauliniu (nors Latvijoje jau veikia) bet vis šis tas.
    Gi pvz pizza hut i Lietuvos rinką neateina (bijo gal:)) , nors ji sekmingai veikia Lenkijoje.
    Manau, kad turime tvirta brand’a Lietuvoje.

  10. Vaidas Šadzevičius says

    2006.12.11 at 10:26

    Straipsnio autorius puikiai perteikia minties psichologinę galią, tačiau minties pirmumo aspektas yra tik vienas iš daugelio aspektų. Pavyzdžiui, pirkėjas formuoja teigiamą tam tikros įmonės teikiamo produkto ar paslaugos požiūrį tik tada, kai tekiamo produkto ar paslaugos kokybė visiškai tenkina ar net viršija jo poreikius. Kitais žodžiaiis tariant, jei reklamos paveiktas pirkėjas nusipirks naujai į rinką žengiantį produktą ir jis nebus geresnis (tiek pagal kainą, tiek pagal kokybę) už jau rinkoje esančius ar vėliau atsirandančius pakaitalus, greitai reklamos dirbtinai sukurto pirmumo vardo neteks. Tačiau autoriui pritariu, kad naujumas ir pirmumas yra tas patrauklus faktorius, kuris verčia pirkėją ieškoti naujų potyrių, pojūčių, bet, pažvelgus į praktiką, deja, pirmumas ne visada asocijuojasi su kokybiškumu ir daugkartiškumu. Laikas vistiek parodo kas yra kas-:)

  11. Romena Zukauskaite says

    2006.12.11 at 15:37

    O Pizza Hut visgi jau ateina i Lietuva:D pasenusios zinios:)
    O del Cilijos brando stiprumo galima labai pasigincyti – jei pradzioje jis turejo tikrai didele verte, tai siuo metu ta verte krenta labai greitai, o Cilija del to ne rankos nepajudino – kaip tik viska daro priesingai – pakeite meniu, kuriame, kaip visi pastebejo, porcijos mazesnes, o kainos tos pacios…kokybe taipogi labai krito…tad klausimas kiek ilgai jie tokiomis pastangomis sugebes laikyti savo branda..

  12. nijole kalasauskiene says

    2007.04.02 at 20:19

    Tikros mintys tvirtai ir aiskiai issakytos… Nera komentaru…

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Linas Šimonis

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas
  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2023 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.

SAVE & ACCEPT