Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

Verslo žinios: Išaugusi „Gazelės“ marškinius kyla toliau

2008.10.28 Vytautas Gaižauskas, Verslo žinios.

UAB „Kitron“, dukart laimėjusi „Verslo žinių“ organizuojamą „Gazelės“ konkursą, šiemet per didelė vėl jame dalyvauti, tačiau įmonės apyvartos augimo tempai išlieka tokie greiti, kad bendrovė pagal juos vis dar galėtų varžytis su eikliausiomis „Gazelėmis“.

Kauno UAB „Kitron“, gaminanti elektroninius prietaisus ir jų mazgus, šiemet planuoja pasiekti 172 mln. Lt apyvartą – tai daugiau kaip 27% geresnis rodiklis nei pernai.

„Šitas rodiklis – tikrai ne riba, – sako Mindaugas Šeštokas, UAB „Kitron“ generalinis direktorius. – Įmonės plėtros vizija 2009 metais – pasiekti 250 mln. Lt apyvartą.“

Įmonė dar visai neseniai svarstė gamyklos Kauno prieigose statybos galimybes, bet pastaruoju metu tų planų atsisakyta.

„Optimizavome veiklos procesus ir pamatėme, kad ir dabartinėse savo patalpose turime pakankamai erdvės plėstis,“ – sako p. Šeštokas.

Pernai „Kitron“ įsigijo Kauno elektronikos pramonės įmonę „EDC Elsis“. Šios įmonės buvo sujungtos į vieną. Nors gamybos apimtys didėja, dėl efektyvesnio procesų organizavimo įsigytos įmonės patalpos ateityje nebus naudojamos gamybai – jose planuojama įkurti produkcijos platinimo centrą.

„Optimizuodami procesus keitėme įrangos bei darbo vietų išdėstymą, siekėme trumpinti laiką, per kurį vieno gaminio gamyba pakeičiama kito gaminio gamyba, – pasakoja įmonės vadovas. – Tai susiję su įrangos IT dalies perprogramavimu, vidaus logistikos tobulinimu, kitais procesais.“

Šiemet Kauno bendrovė įsigijo įmonę „Lumene Intellectus“, kuriai priklausė „Kitron“ nuomoti pastatai.

„Tai darėme ne vien tam, kad tuos pastatus turėtume savo balanse, – sako įmonės vadovas. – Tiesiog nuomojamose patalpose kebliau plėstis. Kiekvienam pasikeitimui reikia gauti savininko leidimą, nėra garantijos, kad jį visada gausi.“

Norvegų tramplynas

UAB „Kitron“ sėkmės istorija prasidėjo tada, kai 1999 m. Norvegijos koncernas „Kitron ASA“ įsigijo 8 darbuotojus turinčią Kauno UAB „Audiokom“. 2000 m. įmonės, kuri jau turėjo UAB „Kitron“ vardą, apyvarta vos viršijo 1 mln. Lt, bet vėliau prasidėjo staigus augimas. Norvegijos koncernui, turinčiam gamyklas Norvegijoje ir Švedijoje, buvo daug pigiau gaminti produkciją Lietuvoje, todėl į Kauną buvo perkeliami kitų grupės įmonių užsakymai. Iš pradžių tai buvo paprastesni gaminiai, vėliau, kai Kauno įmonės personalas įrodė savo pajėgumą, produkcija darėsi sudėtingesnė. 2003 m. koncernas jau leido Kauno įmonei klientų ieškoti savarankiškai. Nuo to laiko savarankiškai rastų klientų dalis vis augo – kauniečiai įveikė užsakovų iš Vakarų šalių nepasitikėjimą įmone iš mažai žinomos Lietuvos.

„Šiemet pajamos, gautos iš savarankiškai rastų klientų, augo maždaug 50%, o kitų koncerno įmonių užsakymų lygis buvo stabilus, – pasakoja įmonės vadovas. – Panašu, kad šie metai gali būti pirmieji, kai pajamos iš „savų“ klientų aplenks kitų koncerno įmonių užsakymus.“

Įmonės vadovas planuoja, kad kitąmet pajamos iš abiejų šaltinių augs. Mat Kauno „Kitron“ ir toliau intensyviai ieško klientų pati, o ir koncernui naudinga perkelti kuo didesnę gamybos dalį į Lietuvą – juk čia gaminti produkciją kainuoja iki 5 kartų pigiau negu Skandinavijoje.

Šiuo metu 40% Skandinavijos koncerno akcijų valdo „Hermis Capital“.

Sudėtingi produktai

UAB „Kitron“ gamina sudėtingus gaminius ar jų dalis tokioms sritims kaip telekomunikacijos, karinės pajėgos ir jūrinininkystė, kita pramonė. Šios trys sritys bendrovei duoda maždaug tiek pat pajamų – šiek tiek mažiau kaip po 30% kiekviena. Dar apie 13% produkcijos gaminama medicinos pramonės užsakymu.

„Visai neseniai gavome 35 mln. Lt vertės užsakymą jūros dugno tyrimo įrangai gaminti, – pasidžiaugė p. Šeštokas. – Jį turime įvykdytiper kitų metų I pusmetį. Tai nėra mums nauja sritis, joje dirbame jau 2-3 metai. Tikimės, kad iš to paties kliento gausime ir naujų užsakymų – tai turėtų prisidėti prie mūsų apyvartos augimo.“

Šiuo metu Kauno įmonėje dirba daugiau kaip 450 darbuotojų, bet augant gamybos apimtims reikės jų daugiau. Pasak p. Šeštoko, kitąmet turėtų būti peržengta 500 darbuotojų riba.

„Darbuotojų dar randam, bet aukštesnės kompetencijos rasti vis sunkiau, – sako generalinis direktorius. – Kitąmet planuojame didžiausią įmonės istorijoje biudžetą personalui.“

Pasak įmonės vadovo, įmonei augti padeda ne tik pigesnė negu Skandinavijoje ir kvalifikuota darbo jėga. Svarbu ir tai, kad įmonė dirba tokioje elektronikos pramonės nišoje, kurioje gaminami gana sudėtingi gaminiai nedidelėmis ir vidutinėmis siuntomis. Kaune gaminama įranga greitųjų traukinių valdymui, kitų sudėtingų gaminių. Tarp įmonės užsakovų – garsios kompanijos „Bombardiers“, „General Electrics“, „Saab“.

Vienu metu „Kitron“ ėmė šiek tiek gaminti Lietuvos užsakovams, bet dabar nieko nebegamina Baltijos šalių rinkai. „Pastaruoju metu mus domina plėtra Vokietijoje, – sako p. Šeštokas. – Tiesa, kol kas tai tik ateities planai – jokių konkrečių žingsnių dar nesame padarę.“

Pasak įmonės vadovo, iš bendrovės klientų užsienyje jis tiesiogiai nėra girdėjęs, jog įmonę rinkosi dėl to, kad ji yra „Gazelės“ konkurso laimėtoja. Vis dėlto, jo nuomone, toks įmonės augimo įvertinimas labai svarbus.

VŽ komentaras

„Viešieji ryšiai yra labai svarbūs kiekvienai įmonei, todėl dalyvauti tokiuose konkursuose kaip „Gazelė“ neabejotinai naudinga, o laimėti – suprantama, dar naudingiau, – sako Linas Šimonis, rinkos strategijos konsultantų įmonės „Šimonis marketing“ vadovas. – Solidaus dienraščio prizas yra puikus viešųjų ryšių įvykis.“

Tai ypač svarbu tai įmonei, kuri ieško partnerių užsienyje. Juk dėl tarptautinio VŽ pobūdžio „Gazelės“ konkursas gerai žinomas kaimyninėse Vakarų Europos šalyse, o į naujoką be vardo visur žiūri įtariai. Lietuva šiaip jau yra šalis, kurioje visi visus pažįsta. Bet jeigu ne „Gazelės“ konkursas, aš būčiau nežinojęs tokios įmonės kaip „Kitron“. Svarbu ir tai, kad VŽ leidžia naudoti savo „Gazelės“ ženklą įmonių rinkodaros akcijoms.

Kadangi dalyvavimas „Gazelės“ konkurse yra nemokamas, vien apyvartos kriterijus gali sukelti tam tikrą neigiamą efektą. Bandyti tapti nugalėtojais gali ne tik tokios įmonės kaip „Kitron“, iš tiesų rekordiškai išauginusios pardavimus. Gali atsirasti norinčiųjų tapti „gazelėmis“ apyvartas išauginus, pavyzdžiui, vien po įvairių reorganizacijų įmonių grupių viduje – kartais tokiais atvejais apyvartos smarkiai pakyla grynai mechaniškai, kitų grupės įmonių sąskaita. Kita vertus, tokie atvejai dar kartą liudytų, kad tapti „Gazele“ įmonei iš tiesų naudinga.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2008.10.28.

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT