Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

Žavi blondinė – puiki marketingo specialistė

Geras marketingas, gera marketingo strategija – verslo sėkmės pagrindas. Dažnai gaunu laiškų su prašymais duoti patarimų, kaip sėkmingai plėtoti verslą, kaip kovoti su didesniais, jau įsitvirtinusiais konkurentais, kaip iškilti, neturint daug lėšų reklamai. Manoma, kad didesnis ir galingesnis konkurentas yra neįveikiamas.

Tiesos šiame teiginyje yra. Tikrai labai sunku kovoti su dideliais ir turtingais konkurentais, jau įsitvirtinusiais pirkėjų mintyse. Tačiau, turint gerą marketingo strategiją, nebijant priimti drąsių sprendimų, tai padaryti galima.

Žinoma, resursų reikės. Tačiau didžioji resursų dalis bus laikas, skirtas marketingui ir viešinimui, o ne pinigai, skirti reklamai.

Puikus ir gražus pavyzdys – žavios blondinės. Tiksliau, modelių agentūra Žavi blondinė.

Tuo metu, kai Lietuvoje įsitvirtino modelių agentūros, turinčios ryšių su užsieniu, kai jos ieško įvairiausių veidų, Žavi blondinė padarė vieną pagirtiną ėjimą – nebandė konkuruoti „siūlydama didesnį pasirinkimą“, kaip mėgsta sakyti daugelis nepatyrusių marketingistų, tačiau paaukojo dalį rinkos – tamsiaplaukes, rudaplaukes, raudonplaukes ir susikoncentravo tik į vieną sritį – blondines.

Iš pirmo žvilgsnio tai atrodo nedovanotina klaida – „o ką, jei mūsų klientai norės tamsiaplaukių“?

Bet iš tiesų tai puikus marketingo sprendimas.

Sprendimas, kuris yra toks retas daugelyje Lietuvos įmonių.

Paaukojimas rinkos dalies ir susikoncentravimas tik į vieną nišą – vienintelė išeitis, norint ne tik kovoti su didesniais ir galingesniais konkurentais, bet ir laimėti.

Iš kur samdytumėte šviesiaplaukes manekenes – iš didžiausios modelių agentūros, ar iš tos, pas kurią visi modeliai – tik šviesiaplaukės?

Specializacija, dalies klientų (o modeliai tam tikra prasme irgi yra klientai ir įmonės turtas) atsisakymas sustiprina poziciją vienoje nišoje. Dažniausiai tokios įmonės tampa tos nišos lyderės ir gyvena daug geriau, nei įmonės, kurios „siūlo viską“.

Susisiaurinęs savo sritį, tampi specialistu ir turi gerus šansus gauti didžiąją dalį klientų, kuriems reikia tavo srities produktų ar paslaugų. Kurie nori gauti geriausia, kas yra toje siauroje srityje.

Jeigu mažieji mėsos gamintojai koncentruotųsi tik į vieną, bet išskirtinį gaminį, jie turėtų žymiai didesnius pelnus ir jiems būtų daug lengviau konkuruoti su rinkos gigantais. Jei Čečeta būtų visą dėmesį skyrusi tik vienai šalto rūkymo dešrai – jautienos, tai šiandien ji būtų jautienos dešrų lyderė Lietuvoje ir didieji konkurentai jai būtų ne tokie baisūs.

Jeigu mažosios duonos kepyklos susikoncentruotų į vieną unikalų produktą, jos turėtų šansų būti tos kategorijos lyderės, ir didieji konkurentai bei prekybininkų reikalavimai keltų kur kas mažesnį galvos skausmą, nei dabar. (Prisimenate Raseinių duoną?)

Dar vienas teigiamas Žavios blondinės žingsnis – nuoseklumas. Jei jau pasirinktos blondinės, tai jų stiliumi padaryta viskas – ir logotipas, ir interneto puslapis, netgi blondinių himnas, kurį sudainavo ko gero, žinomiausia Lietuvos blondinė – Natalija Zvonkė, kartu su savo grupe Yva. Nekyla jokių abejonių, viskas atitinka nusistovėjusį blondinės stereotipą. Ir atmintin įsirėžia ilgam.

Pagirtina, kad pirmieji modelių agentūros žingsniai buvo ne brangi reklama, bet dėmesys žiniasklaidai. O žiniasklaida domėjosi. Nes specializacija jai yra įdomu. Skirtingai, nei „dar viena agentūrėlė“.

Taip, tikras išskirtinumas padeda ir bendraujant su žurnalistais. Pirmieji visų naujų įmonių žingsniai turėtų būti nukreipti į žurnalistus, o ne į brangios reklamos pirkimą. Taip ir pigiau, ir efektyviau. Nes kuo jūs labiau tikite – reklama ar žurnalisto parašytu straipsniu?

Geras išskirtinumas, nišos suradimas ir dalies klientų atsisakymas vardan specializacijos toje nišoje, nuoseklumas – tai ir yra geras marketingas, tai ir yra verslo sėkmės pagrindas. Belieka nuosekliai dirbti, nedaryti didelių klaidų, laikytis pasirinktos strategijos, ir klientai ateis.

Sveikinu žavias blondines su puikia marketingo strategija. Tikiuosi, jų pavyzdžiu paseks ne tik brunetės, bet ir vyrai. Aišku, ne plaukų spalva ir ne lytis čia svarbiausia. Svarbiausia – nebijoti ką nors paaukoti vardan lyderystės vienoje srityje. Nes visas geras marketingas yra apie lyderystę, visa marketingo strategija yra apie tai, kaip tapti vienos ar kitos srities lyderiu. O žavioms blondinėms linkiu sėkmės! Visoms, ne tik modeliams…

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Skaitytojai, perskaitę šį straipsnį, po to dažniausiai skaitydavo:
  • Delfi.lt: Lietuvą apėmė slibinų manija – tėvai priversti vykti iš vienos parduotuvės į kitą
  • Sukurtas pirmasis šalyje marketingo strategijos blog’as

Linas Šimonis | 2008.03.17.

Diskusija

  1. Marta Zotikova says

    2008.03.17 at 14:15

    Puikus ir pamokantis straipsnis. Tikrai įdomu skaityti. Ačiū už suteiktas žinias ir malonias akimirkas.

  2. Tomas Venckauskas says

    2008.03.17 at 21:42

    Geras straipsnis. Nors visa tai man jau seniai žinoma, tačiau malonu, kad ne aš vienas taip galvoju. O tokie straipsniai tik patvirtina mano minčių teisumą.

  3. Kestutis Navikauskas says

    2008.03.18 at 10:54

    …
    2 komentarai…
    Tai kaipgi su marketingu pas pati? :D Pagal faktus – ne kas :)
    PR visada geriau uz reklama. Tema sena – “visiems, reiskia niekam” ir t.t. Duokite ka nors aktualaus ir astraus, su aiskia statistika, be nuojautu ir spejimu

  4. Inga Rimšaitė says

    2008.03.19 at 13:22

    Blondiniu bumas tesias ant LT… Nors italai stebisi, kodel mes ta spalva plaukus dazom, kai tuo tarpu prie shviesios odos tamsus plaukai labiau tiktu. Cia shiaip komentaras, apie musu skoni, nepaisant to, jog pati esu prigimtine blondine :)
    Aciu, ponas Linai, uz dar viena straipsniuka shi kart su linksmu pavyzdiu! Nors ash manau, jog “zavi blondine” – tiesiog teisingai parinktas zodziu zaismas lietuvio pasamonei pazinti, PR, kad atkreipti i save demesi, ishsiskirti agenturu gausybeje. Uzejus i blondiniu www, tos straipsnyje akcentuojamos orientacijos i blond’paslaugas, apart nuotrauku, deja nesimato. Agentura tai uzsiima viskuo, kuo ir kitos agenturos, ner net info “apie mus” skiltyje jog “pas mus rasite tik BLOND’es”. Ir to EN kalbos pasirinkimo neradau, kad uzsienio kompanijas blondinemis suvilioti. Ir rozine spalva skoningiems uzsienieciams ne geriausia ivaizdi apie agentura sudarytu.
    Nerimta, kolektyvas, oi nerimta…
    Zinoma, butu idomu statistika suzinoti, kiek pavadinimas agenturos sekme lemia tolimesneje veiklos eigoje.
    Ponas Linai, skaiciuku, statistikos Jusu straipsniams laaabai reiktu, kad rimteliau atrodytumete.

  5. Sarunas Jasiukevicius . says

    2008.03.20 at 12:30

    2 Inga Rimsaite: agentura dirba tik Lietuvoje, i uzsienicius nesiorientuojame, todel nevargome su dvikalbystes ideigimu ir skoningu dizainu:)
    Rezultatus vertinti dar anksti, realiai veikla pradeta tik nuo vasario men.

  6. Vidas Gražulis says

    2008.03.21 at 11:44

    Žavi blondinė tikrai veiksmingas ginklas. Ne kartą teko šia taktika pasinaudoti ir rezultatas – kiekvieną kartą tikslas buvo pasiektas. Aišku, samdytis modelį kai kuriais atvejais nėra tikslinga, ypač jei reikia pateikti kokią nors specifinę informaciją. Mano darbe reikia pristatyti specifinę paslaugą. Kai klientas dirba su konkurentu, jis net nelabai įsiledžia arba neklauso to, ką pristatau. Vienareikšmiškai pasakysiu – į antrą susitikimą atsiuntęs savo asistentę (labai žavi blondinė), aš visada turiu pagrindą rimčiau pristatyti savo paslaugas… Pasaulį valdo gražios moterys…..

  7. Viktoras Pėčia says

    2008.03.27 at 13:55

    Lino straipsnis – puiki iliustracija seniai pasaulyje egzistuojančių verslo strategijų kurios, mūsų krašte, retai pritaikomos dėl naujovių baimės ir nesugebėjimo įvertinti rizikos. Kita vertus – įmonės neturi resursų ir nemato prasmės turėti komandą profesionalų kurie spręstu strategijos problema – jei ir yra priimami sprendimai – tai dažnai yra kopijuojama arba bandoma aklai – kas savaime suprantama į klestėjimą neveda. O profesionalų “iš šalies” pagalba dar bijoma naudotis. Per daug dar dairomės į šalis kad galėtume matyti aiškia savo verlso vizija.

  8. andrius sejonas says

    2008.04.07 at 14:10

    Būtų labai įdomu gauti patarimų didelei paslaugų imonei, dirbančiai tiek su klientais lietuvoje, tiek su partneriais (tam tikra prasme klientais) užsienyje. Paslaugu spektras platus, visos tarpusavyje susijusios (bet nėra vienos aiškios (B2B) pozicijos). Ar tada verta naudoti pozicionavimą?

  9. Linas Šimonis says

    2008.04.07 at 14:20

    Jei neturite konkurentu – galite elgis kaip tik norite. Jei paklausa virsija pasiula – galite elgtis kaip tik norite. Jei konkurentu turite, o ypac, jei jie didesni, turite pirkejams pranesti, kuo jus issiskiriate. Nes jei neturesite isskirtinumo, teks konkuruoti kaina. Ar jus to siekiate? Ar tikrai turite maziausia savikaina tarp konkurentu, kad galetumete pardavineti pigiau, nei kiti, ir is to dar uzdirbti? Tad, konkurencineje aplinkoje nori nenori, teks naudotis pozicionavimo taisyklemis. Kitos iseities tiesiog nera…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT