Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

Žinių radijas, Delfi.lt: Pirkėjus į parduotuves vilioja tik akcijos

2012.11.28 Skirmantas Malinauskas, 15min.lt, Žinių radijas.

Lietuvoje siaučia akcijų ir išpardavimų vajus. Specialistai pastebi, jog statistinio lietuvio pirkinių krepšelyje kas ketvirta prekė yra nukainota. Didžiųjų prekybos centrų išpardavimai muša apyvartos rekordus. Psichologai konstatuoja: akcijų metu sužadinami pirmykščiai žmonių instinktai, o pirkimo procesas kai kuriems žmonėms gali pakeisti religiją.

Pirkėjus traukia tik akcijos

Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vykdomasis direktorius Laurynas Vilimas „Žinių radijui“ teigė, jog akcijos pastaruosius penkerius metus tapo neabejotinai svarbiausia pirkėjų traukos priemone. „Pastaruosius ketverius penkerius metus svarbiausias pirkėjų pasirinkimą lemiantis veiksnys yra akcijos. Tai rodo ir statistika. Kas ketvirta prekė pirkinių krepšelyje yra nupirkta akcijos metu. Pardavėjai visada prisitaiko prie pirkėjų poreikių, todėl ir akcijų vis daugėja“, – sakė jis.

Pasak L.Vilimo, sunkmetis daugelį pirkėjų privertė daug atidžiau rinktis prekes. „2008 metais prasidėjęs ekonominis sukrėtimas pirkimą padarė daug racionalesnį. Dabar pirkėjai aiškiai žino, ką už savo pinigus nori įsigyti“, – sakė jis.

Lietuvoje prekės pigiausios

Prekybos įmonių atstovas neslėpė, jog pardavėjams dėl įtemptos konkurencinės kovos tenka prekiauti nuostolingai. Paklaustas, ar akcijų metu nėra piktnaudžiaujama pirkėjų naivumu, L.Vilimas tikino, kad pardavėjai nesukčiauja.

„Jei ir būna vienetinių atvejų, kai akcijos metu nepakeičiama kaina ar panašiai, tai vyksta tikrai ne dėl to, kad būtų suklaidintas pirkėjas. Reikia suprasti, kad kalbame apie didžiulį kiekį prekių, todėl pasitaiko tiesiog žmogiškų klaidų. Esant tokioms konkurencinėms sąlygoms tarp prekybininkų Lietuvoje vartotojas yra visagalis. Bandyti tokiomis priemonėmis apgauti pirkėją ir jo netekti tikrai niekas nesiryžtų“, – sakė jis.

Paklaustas, kodėl dalis žmonių linkę apsipirkinėti užsienyje, užuot traukę į vietines parduotuves, L.Vilimas mano, kad taip yra ne dėl to, jog Lietuvoje prekės brangesnės nei svetur: „Jeigu palyginsime tuos pačius produktus užsienio valstybėse ir Lietuvoje, tai mūsų šalis, vertinant būtiniausių prekių krepšelį, yra viena pigiausių valstybių Europos Sąjungoje. Mus lenkia tik Lenkija dėl savo mokestinių lengvatų.“

Akių dūmimas

Lietuvos nacionalinės vartotojų federacijos prezidentė Alvita Armanavičienė „Žinių radijui“ sakė, jog akcijomis siekiama pritraukti patiklius pirkėjus.

„Esame prieš tokio pobūdžio reklamą. Prekybininkai dėl sumažėjusios paklausos, plonėjančių pirkėjų piniginių yra priversti mažinti kainas. O žodis „akcija“ yra būdas pritraukti vartotojus. Taip prekybininkai išvalo sandėlius, atsikrato nekokybiškų prekių. Mes, vartotojų teisių gynėjai, stebime daug nesąžiningos komercinės veiklos. Dažnai nubrauktos prekės kainos niekada ir nebuvo. Problema, jog kainų sumažinimas nėra reglamentuotas įstatymais. Negalima patikrinti, ar senoji kaina buvo tokia, kokia nubraukta akcijos metu“, – sakė ji.
A.Armanavičienė atkreipė dėmesį, jog šiuo metu akcijos ir išpardavimai nėra reglamentuoti įstatymais. „Įstatymai turi aiškiai reglamentuoti, kokia informacija turi būti suteikiama vartotojui. Kita vertus, vartotojai irgi turi gilintis, kokią sutartį sudaro, nes dažnai sutartys pasirašomos žiūrint tik į kainą ir negalvojant apie kitus dalykus – tinkamą kokybę, garantijas, papildomas sąlygas“, – teigė pašnekovė.

Vartotojų atstovė priminė, jog artėja šventės, kurioms jau perkame dovanas, ir ragino pagalvoti, ar visada pirkėjų pasirinkimai racionalūs. „Per Kalėdas dovanosime vieni kitiems akcijų metu pirktas dovanas, kurios bus nelabai kokybiškos, tad jos gali tapti tik artimiesiems padovanotu galvos skausmu“, – sakė A.Armanavičienė.

Fantazijos stoka

Rinkodaros specialistas Linas Šimonis „Žinių radijui“ teigė, jog akcijų virusas rodo rinkodaros specialistų darbo trūkumus.

„Geras marketingas ir reklama jokiu būdu neturėtų asocijuotis su klasta. Gera rinkodara turi padėti pirkėjui apsispręsti ir parodyti, kuo viena prekė skiriasi nuo kitos prekės. Tai, kad Lietuvoje įsigalėjo nuolaidos, parodo, kaip marketingo specialistai susimauna kurdami strategijas ir ieškodami išskirtinumo. Tokiu atveju vienintelis išskirtinumas lieka akcijos, kainos ir panašūs dalykai“, – sakė jis.

Rinkodaros specialisto nuomone, populiarūs prekių ženklai ir nusistovėjusios pirkėjų elgesio taisyklės nėra blogai.

„Žmogus visus savo sprendimus priima emocijų pagrindu. Tam tikri įvaizdžio dalykai ir prekės lemia, kas mes esame. Tie patys brendai yra labai geras dalykas. Esame įpratę pirkti tam tikrus produktus, žinome jų kokybę, taupome laiką rinkdamiesi. Jei norime pirkti naują produktą, žiūrime, ką perka didžioji dauguma ir tai palengvina mūsų pasirinkimus“, – sakė L.Šimonis.

Dirbtinis ažiotažas

Kaip „Žinių radijui“ sakė psichologas Olegas Lapinas, akcijomis stengiamasi sužadinti pirmapradžius žmonių instinktus.

„Perkant įsijungia žmonių instinktai – medžiotojo, konkurencijos, savisaugos ir kiti. Jei siekiate prekės ir jūsų kelyje atsiranda kliūtys, šie instinktai sustiprėja. Akcijos, kurios skelbia apie ribotą laiką parduodamą ribotą prekių kiekį, skatina mus kovoti. Taip, kaip mūsų protėvius labiau viliojo aukščiau už kitus kabantis kokosas. Prisiminkime sovietinius laikus. Gauti kažkokią prekę buvo didelė garbė. Grįžęs namo su deficitine preke žmogus jausdavosi nugalėtoju. Šiuo metu yra prekių perteklius, todėl bandoma kurti iliuziją, kad tai išskirtinis pasiūlymas, kad akcija greitai baigsis. Kai žmogus jaučia tiksintį laikrodį, jame įsijungia pirmapradžiai instinktai“, – sakė jis.

Pasak psichologo, daugelyje Rytų Europos valstybių, kurios perėjo prie rinkos ekonomikos, pastebima, jog staiga praturtėję žmonės pradėjo pirkti viską, ką tik įmanoma. Svarbu buvo ne daikto kokybė, o jį turėti.

Tampa liga

O.Lapino teigimu, impulsyvus pirkimas gali tapti rimta problema. „Yra žmonių, priklausomų nuo pirkimo taip pat, kaip ir nuo alkoholio ar narkotikų. Jie perka ne todėl, kad jiems reikalingi daiktai, o dėl paties pirkimo proceso. Kartais jie prekes grąžina, kartais kaupia. Pirkimo aktas labai panašus į išgėrimo ar narkotikų susileidimo aktą. Tai ritualas, kuris neša saugumo, ramybės jausmą“, – teigė pašnekovas.

Tokią priklausomybę gydyti nėra lengva. „Tai ekonomiškai naudinga priklausomybė, todėl niekas jos gydymu neužsiima. Priklausomybės susijusios su smegenų struktūromis, kurios veikia stipriau nei racionalus protas, todėl neįmanoma tiesiog įtikinti žmogaus to nedaryti. Kartais žmogus turi išgyventi dideles kančias, kad suprastų savo problemą ir imtųsi ją spręsti“, – sakė jis.

O.Lapino nuomone, šiuo metu pirkėjai viliojami tam tikromis iliuzijomis. „Daiktinė visuomenė kūrėsi, kai bridome iš skurdo. Dabar daiktų užtenka, todėl mums jau parduodami ne daiktai, o vilionės. Mes perkame ne telefoną, kurį turėsime ilgai kaip daiktą, mes perkame patobulintą telefono modelį. Perkame naujesnį kompiuterį. Vilionės ir pažadai palaiko mūsų viltį, tikėjimą, kuris gali atstoti net religinį jausmą. Taip kompensuojama dvasinė tuštuma“, – teigė psichologas.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2012.11.28.

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT