Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

Žurnalas „Marketingas“: Pozicionavimo taisyklių nepaisymas

2005.11.10 Linas Šimonis, „Marketingas“.

Pozicionavimo taisyklė pavadinimui

Neseniai Kauno diena išspausdino straipsnį, kuris paskatino parašyti apie vieną labai dažnai versle pasitaikančią pozicionavimo klaidą.

Ta klaida – tai pavadinimo išplėtimo spąstai.

Iš pirmo žvilgsnio tai netgi neatrodo klaida. Netgi atvirkščiai – labai protingas sprendimas. Tačiau marketingas – tai sritis, kur neretai kasdieninė logika apgauna.

Brangi Straujos klaida

Gyvavo kompiuterių firma Strauja, gamino kompiuterius, juos pardavinėjo. Verslui plečiantis, pradėta prekiauti ir kasos aparatais, bei viskuo, kas susiję su kompiuterizuota mažmeninės prekybos darbo vieta.

Teisingas sprendimas buvo šią veiklą atskirti į atskirą įmonę, tačiau iškart padaryta pirmoji klaida: pasirinktas pavadinimas Straujos prekybos sistemos.

Toliau plečiantis verslui, atidaryta kompiuterijos mokykla. Teisingas sprendimas – įkurti naują įmonę, klaidingas – pavadinti ją Straujos kompiuterijos mokykla.

Ir visiškai nesvarbu, kad iš tikrųjų ta mokykla vadinosi „Viešoji įstaiga Informacijos technologijų mokymo centras“. Svarbu buvo tai, kad iškaboje, o ir visoje atributikoje, puikavosi pavadinimas Straujos kompiuterijos mokykla.

Visose susijusiose įmonėse naudoti tą patį pavadinimą – dažna klaida. O Kauno dienoje aprašyta viena, akivaizdžiausia tokio sprendimo pasekmė.

Suklaidino net informacijos teikėjus

Kompiuterių prekybos maržoms priartėjus iki nesveikai mažų dydžių, Strauja pasidarė nebepelninga ir vadovai nusprendė bankroto keliu ją uždaryti.

Strauja paskelbta kaip bankrutuojanti.

Tačiau kas atsitiko? Pasak straipsnio Kauno dienoje, kai 118 tarnybos kompiuterių bazėje šalia pavadinimo Strauja atsirado užrašas „bankrutavo“, jis persikėlė ir prie kitų Straujos įmonių.

Paskambinus į šią tarnybą ir pasiteiravus apie Straujos kompiuterijos mokyklą, operatorės pranešdavo, kad Strauja bankrutuoja.

Smegenys stengiasi viską supaprastinti

O gal pranešdavo, kad bankrutuoja Straujos kompiuterijos mokykla, – ką ten gali žinoti, tačiau ir pirmuoju ir antruoju atveju skambinančiojo mintyse susikurdavo asosiacija, kad bankrutuoja mokykla.

Rezultatai? Pasak mokyklos vadovės citatos Kauno dienoje, „Ketverius metus iš eilėsmoksleivių skaičius didėjo, o šiemet krito. Pernai pas mus mokėsi 350 vaikų, o šiemet – tik 200“. O kitų akivaizdžių moksleivių mažėjimo priežasčių kaip ir nėra.

Mūsų smegenys stengiasi viską supaprastinti.

Jeigu šalia pavadinimo Strauja atsiranda užrašas „bankrutuoja“, tai informacijos teikimo tarnybos operatorių smegenys tai priima kaip informaciją, kad viskas, kas susijęs su žodžiu Strauja, susiję ir su žodžiu „bankrutuoja“. Jų negalima kaltinti neįsigilinimu, kad Strauja ir Straujos kompiuterijos mokykla yra atskiros įmonės, kad bankrutuoja tik Strauja, o mokykla klesti ir priima vaikus naujam mokymosi sezonui.

Operatorių darbas įtemptas – per kiek įmanoma trumpesnį laiką jos turi suteikti begalę informacijos. Jos, kaip ir mūsų smegenys, neturi laiko detalioms analizėms. Galima netgi išvesti pararelę, kad informacijos tarnybos operatorių darbas kiek primena mūsų smegenų darbą.

O jų mintyse Strauja įgavo poziciją „bankrutavusi“.

Ar kalta tik informacija iš 118?

Drąsu būtų teigti, kad moksleivių tėvus suklaidino tik telefonu 118 paskleista informacija.

Apie Straujos bankrotą jau buvo žinoma gana plačiai. Labai didelė tikimybė, kad dalis tėvų tai girdėjo ir jų mintyse asosiacija, kad mokykla bankrutavo, susidarė ir be informacijos tarnybos „pagalbos“.

Spėčiau, kad tokių tėvų buvo netgi daugiau, nei suklaidintų 118.

Jeigu taip lengva suklaidinti informacijos tarnybos operatorių mintis, tai kokio mažmožio reikia, kad suklaidintume eilinio pirkėjo smegenis?

Tėvai, lygiai taip pat, kaip ir 118 operatorės, Straujos bankrotąsusiejo su Straujos kompiuterijos mokyklos bankrotu. Jų mintyse Strauja ir visa tai, kas su ja susiję, įgavo poziciją „bankrutavo“. O kas norėtų savo vaiką leisti į bankrutavusią ar dar tik bankrutuojančią mokyklą?

Problema ne tik bankroto atveju

Nesuklyskite. Problema ne tik bankroto atveju. Bankrotas tik paryškino neigiamas pavadinimo išplėtimo spastų pasekmes.

Problema – tai, kad bet kokias su vienu pavadinimu susijusias asociacijas mūsų smegenys akimirksniu perkels prie visų kitų panašių pavadinimų. Ir neigiamos asociacijos turi savybę persikelti daug lengviau, nei geros.

Greitas vieno pavadinimo asociacijų perkėlimas kitam panašiam pavadinimui – tai tik viena, net ne pati didžiausia produktų linijos išplėtimo problema. Apie didesnę – apie tai, kad pirkėjai nustoja mus laikyti specialistais, skaitykite kituose straipsniuose.

Alna ir Protraining academy – puikus sprendimas

Neseniai Alnos mokymo centras pakeitė pavadinimą į Protraining academy. Puikus sprendimas.

Ir jeigu dar įvertinsime, kad keisdama Office1 pavadinimą į Daily service, Alna savo biuro reikmenimis prekiaujančios įmonės pavadinimą pakeitė iš UAB Alnos biuro sistemos į UAB Daily service, tai galime sveikinti Alnos vadovus, su puikiu pozicionavimo taisyklių naudojimu.

Belieka jų pavyzdžiu pasekti ir mums.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2005.11.10.

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT